جنرال بابه‌جان جانیشین جنرال داوود شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۸    ۱۳۹۰/۴/۲۲ کد خبر: 24434 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، جنرال بابه‌جان به حيث قوماندان جديد زون ٣٠٣ پامير در شمال کشور تعيين شد.

غلام صديق صديقى، سخنگوى وزارت امور داخلهدر گزارشی به پژواک گفت که اين تقررى، براساس پيشنهاد وزارت امور داخله و منظورى رياست جمهورى صورت گرفته است.وى افزود که آقای بابه‌جانبه جاى جنرال داوود تعيين شده است.

جنرال محمد داوود داوود، قوماندان زون ٣٠٣ پامير در شمال کشور در انفجارى که به تاريخ ٧ جوزاى سال جارى در ساختمان ولايت تخار رخ داد به همراه شاه‌جهان نورى قوماندان امنيه تخار، سکرتر و يک محافظ والى کشته شد.

جنرال بابه‌جان يکى از جنرالان حکومت داکتر نجيب‌الله است که با پيروزى مجاهدين در دهه ١٣٧٠ با جبهه متحد يکجا شد.وى در جنگ‌هايى که بين اين جبهه و نيروهاى حزب اسلامى به رهبرى گلبدين حکمتيار در کابل صورت گرفت، نقش عمده داشت.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   یک انتخاب دقیق و بجاه است جنرال بایه جان واقعا یک جنرال با تجربه و وطن پرست واقعی است
از خداوند برایش توفیق مزید تمنا درام

>>>   مبارك باشدجنرال بابه جان مسلكي است يك جنرال نظامي است ميتواندجاي داودشهيدرابركندودشمنان صلح ومردم افغانستان رانابودكندبااحترام..
.مصطفي كابل

>>>   دنبال این افراد باتجربه باشید بهتراست وزارت امور داخله

>>>   به نظر من بسیار یک کار خوب شد ، چون محترم جنرال بابه جان واقعاً یک افسر با تعلیم و تجربه خوب میباشد و ایشان در انجام وظیفه خویش موفق بوده است.
به امید انروز که اعلان شود محترم دگر جنرال بابه جان وزیر امور داخله جمهوری اسلامی افغانستان !

>>>   میخواهم که در قدم اول برای محترم جنرال بعد از عرض سلام تبریک عرض نمایم.
واقعاً خبر بسیار خوش ، وقتیکه من این خبر را در تلویزیون ملی افغانستان شندیم بسیار خوش شدم چون همچو یک شخصیت افسر باز دوباره در خدمت مردم قرار گرفت .
یکتن از اسبق افسران پائین رتبه قوماندانی امنیه کابل

>>>   امیدواریم موفق باشددرکارهای خود.
بسم الله خان خوب انتخاب نموده وماهم برایش آرزوی موفقیت میکنیم.
خالد(لوگری)

>>>   خوبش
زنده باشی ، بسم الله خان با این ابتکارت.

>>>   دالر زیاد از امریکا ګرفته و فعلا شرکت دارد که به بګرام اموال را انتقال می دهد ګفته اند که وقتی مرچه اجلش بیاید پر پیدا می کند نوبت بابا جان شد لحظات را شمار کند که کدام انتحاری بالایش حمله نه کند

>>>   به همه تبریک باشد چونکه دگر جنرال بابه جان کسی بود که حمله پاکستانرا در جلال آباد در زمان داکتر نجیب دفع کرد. خداوند در این وظیفه نیز موفق داشته باشدش.

وطن پرست

>>>   زنده باد، وزیر داخله و رئیس جمهور کار نیکی نمودند خوب است که افراد با تجربه دیگری نیز مقرر گردد.

>>>   خد ا کند مثا سلفش از تعصبا ت قو می کا ر نگیرد .
قند وزی

>>>   با به جا یک شخصی ارتجاعی است با کی جی بی جورآمده درزمان داکترنجیب الله به رتبه جنرالی رسید ، غرض مقابله بامجاهدین به بگرام اعزام گردید ازآنطرف با بیرقهای مجاهدین وارد کابل شد ، حالا کلانترین قرادادی امریکا است وبعدی اش به خدا معلوم است.
جان داد ازبرگرام

>>>   جنرال صاحب بابه جان در حقیقت انتخاب کرزی صاحب است زیرا در انتخاب او کرزی صاحب با چند نفر کلان در گفتگو بود و یکی از عوامل و علت وقت زیاد محمد عطا نور بود و کرزی به او ثابت ساخت که جنرال بابه جان یک شخص مسلکی است.
یکی از...

>>>   بهترازاین نمیشدجنرال بابه جان مثل جنرال شهیدبادشمنان برخوردخواهدکردامابایدبیشترمواظب دشمنان صلیبی باشدتادشمنان وهابی.
متین ازکندز

>>>   آیا این جناب در زمان تجاوز روس علیه مردم افغانستان نمی جنگید؟
آیا او در کشتار یک میلیون انسان توسط روس و توسط همین نوع جنرال ها دخیل نبود؟
مردم ما چقدر فراموش کار اند.
نادر

>>>   من میخواهم که در این وطن کسانی به قدرت بیاید که اولا الله پرست باشد نه وطن ، امریکا و یا دالر پرست.

>>>   ما دوست داریم که بسم الله جان انتخاب خودش باشد نه بشنهاد قدرت مندان به اسم جهادی؟

>>>   سلام
تنها راه جدا شدن شمال از جنوب يعني همان تجزيه كه دوست ما نوشتند
بگذاريم انها به سر و كله خود بزنند
مثال سودان كه بعد از ٣٠ سال جنگ داخلي بلاخره همين نتيجه رسيدند تنها راه صلح جدا شدن شمال از جنوب است كه همين كار را كردند
فتاح  

>>>   نادرجان
جناب شما چیزی را بنام جنگ میدانند یا خیر؟ در جنگ حلوا پخش نمیشود . که جنرال صاحب بابه جان به دشمن توزیع میکرد. در کل جنرال نظامی است تعصابات قومی ندارد پس به نظر من به مصلحت همه مردم شمال خواهد بود و دعا کنید که خداوند اورا در کار هایش موفق بدارد که دستاورد ما مردم بی طرف همانا امنیت خواهد بود
سیدرضا رامین از مزارشریف

>>>   فتاح خان بی خبر میگویند گاو پیر کنجاره خو میبیند تو نیز ... را زده برو تا از خواب بیدارشوی دلک ... تو و امثال تو جدا خواهد شد و لی افغانستان نه. دیگر اینکه بابه جان قاتل از جمله کودتا چیان بالای پلان ملل متحد است و اجنت خاص معامله گر و قاتل کابلیان ....بود و از امریکایی ها نیز دالر گرفت خلص هرکس که خرید خودرا فروخت خدا کند همین اخری مامورتش باشد چون در لست است و به .....قاچاقبر خواهد پیوست.
احمد ا

>>>   فتاح جان بجا حرف زدي ولي متاسفانه ما از سياه بوست هاي جنوب سودان هم كمتريم زيرا انها 30 سال ميشود كه براي جدايي جنكيدند و احزاب خودرا احزاب جدايي خواه ناميدند زيرا هدفشان جدايي بود اما احزاب ما نا حق خودرا اسلامي نام كردند ما از اين بعد بايد در سمت شمال مخالفت خود با طالب بشمول كرزي را جبهه ازادي خواه خراسان بناميم -
بدخشي


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است