دادگاه ویژه نمی تواند نقشه هایش را عملی سازد
تحت هیچگونه شرایطی هیچ کسی حق اخراج نمایندگان از پارلمان را ندارد. پس نمایندگان محترم تشویشی در این زمینه نداشته باشند چرا که دادگاه ویژه نمی تواند هیچ کاری انجام دهد 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۳۷    ۱۳۹۰/۴/۴ کد خبر: 23756 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، برخی از نمایندگان مردم در پارلمان حمایتشان را از افرادی که در لیست دادگاه ویژه انتخاباتی هستند، اعلام نمودند و اظهار داشتند که نمایندگان کنار رفته، هیچگونه تشویشی نداشته باشند.

بر اساس تصمیم دادگاه ویژه انتخاباتی، 62 تن عضو جديد شامل پارلمان و 62 عضو برحال از مجلس نمايندگان خارج مى شوند.

فرهاد مجیدی، نمایندۀ مردم هرات در پارلمان می گوید که تصمیمات و حتی تشکیل دادگاه ویژه دارای اهداف سیاسی و سلیقه ای بوده و توهین به وکلای مردم افغانستان است.

الماس زاهد، نماینده مردم پروان در پارلمان علاوه بر اینکه حمایتش را از این نمایندگان اعلام نمود افزود تحت هیچگونه شرایطی هیچ کسی حق اخراج نمایندگان از پارلمان را ندارد. پس نمایندگان محترم تشویشی در این زمینه نداشته باشند.

الماس زاهد اظهار داشت که دادگاه ویژه نمی تواند هیچ کاری انجام دهد و نقشه های شوم خود را عملی سازد چرا که تمامی وکلا با یکدیگر متحد و هماهنگ شده و نتیجه را تغییر خواهند داد.

این نماینده مردم بیان کرد که از حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان خواهیم خواست تا دادگاه ویژه را به همان گونه که ایجاد کرده است، لغو کند. این محکمه فقط بحران می آفریند.

بکتاش سیاوش، نمایندۀ مردم کابل در پارلمان می گوید سبب تمام بحران ها در افغانستان رییس جمهور است وباید رییس جمهور در سه مورد،تعلیق ونقض بند دوم ویازدهم قانون اساسی،اخذ پول از ایران و سکوت در مقابل حملات پاکستان به افغانستان به خیانت ملی متهم شود.

به گفته بکتاش سیاوش، تظاهرات و دیگر کارها راه به جایی نمی رود. تمامی وکلا باید در مورد رییس جمهور تصمیم بگیرند.

محمد محقق، نمایندۀ مردم کابل در پارلمان گفت که دولت افغانستان قوانین زیادی را در گذشته نقض کرده و هم اکنون نیز این کار را انجام می دهد اما رئیس جمهور باید به این مسئله نقطه پایان ببخشد و الا با واکنش شدید پارلمانیها رو به رو خواهد شد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   افرین وکلای محترم اگر شما اتحاد و همبستگی تانرا صادقانه حفظ کنید دادگاه ویزه هیج عملی را انجام داده نمیتواند زیرا تشکیل این داد گاه و موجدیت ان خلاف قانون بوده و صرف یک دسیسه علنی علیه مردم و نمایندگان ملت نجیب افغانستان است . صرف از روی اهداف سیاسی تشکیل شده و شما اتحاد تانرا حفظ کنید زیرا گفته اند به... ........دریا مردار نمیشود .
احمد

>>>   من به نظر بکتاش سیاوش و اقای محقق موافق هستم.
یاور

>>>   آفرین بر هیمت و مردانگیت آقای بکتاش آنچه را که شما فرمودید خواستهای همه افغانستانی ها میباشد پیروز بادت.

>>>   زنده باد اگر شما وافقاً خود را وکیل مردم میدانید در مقابل این نوع چیزها ایستادکی کامل کنید تا مردم بفهمد که وافعاً پارلمان امروز در افغانستان کار میکند در غیر آنصورت کشور ها ی همسایه و مردم جهان مسخره خواهند کرد بعد از یک سال امروز تصمیم گیری میشود
ناصریان

>>>   بکتا ش سیا وو ش با ید خوب سیلی کاری شود من قطعا مو صوف را نما ینده خو د نمی دانم اگر در پا رلما ن این ۶۲ نفر جدید عو ض متقلبین معر فی نشود با ید ریس جمهور از صلا حیت های خا صش استفا ده کرده فورا پا رلما ن را ملغی و حا لت اضطراری را برای سه الی شش ما ه اعلام داشته بعدا دو بار ه تحت ریا ست یک شوری مرکب از افراد اهل و شر یف نه مثل معنو ی و رفعت انتخا با ت سراسری پا رلما نی ره اندازی شود وبا ید به این ۶۲ نفر متقلب فعلی حق کا ندید شدن داده نشود .

شیر ادنگ

>>>   اقای بکتاش میخواهد که وکلاغیرقانونی دربارلمان باشد ... به متقلبین وطرفداران ایشان

>>>   سیاوش جان میخواهد که برای خود یک کیس درست کند و بخارج برود بناً علیه رئیس جمهور مستقیم تعرض میکند
نشود که مانند کسانی که همراه با رئیس جمهور خود را زده است کارت را جور کند
جوریا از کابل

>>>   من به نظر بکتاش سیاوش و اقای محقق موافق هستم.

>>>   اقای بکتاش افرین واقیعن تووکیل مردم هستی موفق باشی
شجاع از هند

>>>   از طرفداری الماس معلوم میشه که در پارلمان همه دزدان جمع شده اند
ناصری

>>>   آفرین ! درود به وکلای عزیز که حمایتش را از صنفی هایش اعلان کرده است ، این وکلا تشخیص کرده است که امروزاگر 62 تن از را سرهنگ کرزی اخراج می کند فردا مصیبت دیگر را سر پارلمانیها خواهد اورد ، چون این یکی از خصایص کرزی می باشد .

>>>   این حق وکلای جدید است ریس جمهور باید در جاگزینی وکلای جدید از صلاحیت های خود کار کیرد اگر چنین نشد ریس جمهور این پارلمان خود غرض را لغوه نمایدوبکتاش که یک جوان است که چند لفت میفهمد ورنه از سیاست بوی نمیبرد
وطندوست از کابل

>>>   وکلای محترم :آفرین به خود آمدید وخود را شناختید مشت اهنین شوید وبه دهن زورمندان وناقضین قانون بکو بید ومردم وملت خودرا از شر هیولای قومی نجات دهید .
ع-ب-کابل

>>>   بله مردم افغانستان از پارلمان کشور خویش حمایت میکنند .....
سیدعصمت الله نقوی

>>>   برادران عزيز اتحاد تنها يك كلمه است كه در افقانستان جنبه عملي نداشته و در مواقع ضرورت از آن استفاده ميشود همكنون در بين 62 نفر اخراجي اتحاد نميباشد جي بسا در بين تمام وكلا اين 62 نفر وقت خويش و بودجه ملت را ضايع نكنند همانگونه كه آمدند رفع زحمت نماييند.
توخي

>>>   درصورتيكه پارلمان مشروعيت قانوني ميداشت ميشد اين گپ ها ونظريات جاي را بگيرد.
حالا خو روشن شد كه تعداد زياد ازوكلا دزدانه وبا فريب به پارلمان آمده اند.
ما طرفدار اخراج انعده افراديكه خودرا به نام نماينده مردم درخانه ملت جا زده اند هستيم .واگر انان درپارلمان باقي بيمانند دران صورت هيچ فيصله انها مشروعيت قانوني نخواهد داشت.
ببرك زيرك _لوگر

>>>   امروز ولسی جرگه کشور رییس جمهور اوباما را به ولسی جرگه خهت استجواب واستیضاح فراخوانده اگرحاضر نشود درغیاب رد صلاحیت میشود فردانوبت بانکی مون سرمنش سازمان ملل وپس فردا منشی عمومی ناتوفراخوانده شده اګرانهاهم حاضر نشوند رد صلاحیت خواهند شد وبه رییس جمهور روسیه هم اخطاریه ارسال شده اګردرسیاست های خوددرقبال افغانستان تجدید نظر نکند ازسوی ولسی جرګه افغانستان رد صلاحیت میشود که درانصورت تمام جهان به بحران روبروخواهد شد

>>>   1. انتخابات را دولت كرزي برگزار كرد.
2. كميسيون انتخابات مستقيما توسط كرزي و دولت او انتخاب شدند.
3. نظارت بر انتخابات هم توسط همين دولت اعمال شد.
حالا همين دولت انتخابات را زير سوال مي برد؟!
درحالي كه بايد ديگران از دولت انتقاد كنند و خود دولت بايد ساكت باشد.
1. تشكيل دادگاه ويزژه غير قانوني است.
2. مجلس را خود دولت افتتاح كرده و رسميت بخشيده است.
3. باز شماري بعد چندين ماه تأخير و بدون نظارت هيچ نهاد داخلي و بين المللي انجام شده است.
4. درباز شماري احتمال هرگونه دستبرد و تقلب وجود دارد.
پس اين دادگاه از ريشه و شاخه غير قانوني و بحرانزا است.
نمايندگاه و مردم بهوش باشند.

>>>   تصمیم دادگاه ویژه را باید یک دادگاه دیگر هم تایید کند و تصمیم آن دادگاه را هم دادگاه بعدی تا پنج سال تا ای دوره خلاص شود چون دادکاه ویژه هم عادلانه برخورد نکرده و سلیقه برخورد کرده پس دادگاه دیگر هم باید کار آن را دوباره بررسی کند. چون دادگاه ویژه غیر قانونی است این دورباطل ادامه دارد تا آخر این دوره پارلمان
کمیسیون انتخابات حرف اول و آخر را می زند نه دادگاه ویژه-
با امدن ریس دادگاه ویژه به سلیقه ریس جمهور لیست نماینده ها هم با سلیقه ریس جمهور تغییر می کند.
دادگاه ویژه=پارلمان به سلیقه ریس جمهور
زلمی از کابل

>>>   پارسا بلخی
آفرین بکتاش سیاووش نظرت عالی یگانه راه حل بحران کشور عزل رییس جمهور کرزی است وبس. این نظریه ات را با دیگر نماینده گان شریک بساز حتمن حمایت خواهد شد.

>>>   اقای سیاوش واقعا درست وبجا فرمودی ، افرین به شجاعت وجرأت تو.

>>>   اگرواقعاتمامي نمايندگان همين طورهمبستگي خودراحفظ كند دادگاه ويژه هيچ كاري نميتواند.
آفرين به آقاي بكتاش سخنان آقاي بكتاش سخنان مردم افغانستان است.من به عنوان يك شهوندافغاني با شماوكلاي محترم موافق هستم.

>>>   >>> من به نظر بکتاش سیاوش و اقای محقق موافق هستم.
یاور

>>>   سلام خدمت همه خوانندگان محترم
نظر اغای سیاوش کاملا بجا است و قابل تایید میباشد
ع س ا حمدی مقیم هالند

>>>   درین شکی نیست که در عده از اعضای پارلمان به زور و تذویر و رشوت به پارلمان راه یافتن و به آرای مردم اصلاً احترام نشد. اگر عاقلانه فکر شود، معلوم میشود کسانی که به اساس بررسی محکمه ویژه به پارلمان راه یافتند اکثریت آنها کسانی اند واقعاً در بین مردم خود حضور فعال دارند و دانسته که اینها واقعا رأی گرفته اند.
ای کاش این مجلس نماینده در امورات ملی چنین وحدت از خود نشان دهند.
ما بحیث افغان مسلمان باید به واقعیت های تن داده مردانه کرسی های که به اساس تقلب، فریب و رشوت غصب نمودیم با اظهار ندامت آنها خالی نموده تا صاحبان واقعی و نماینده گان اصلی مردم به جای شان قرار گیرند.

>>>   سلام به دوستان!
آقای سیاوش با آنکه از خود شجاعت نشان داده است و حقیقت را گفته است، اما غافل ازین بوده است که یک رئیس جمهوریکه خود به تقلب رئیس جمهور شده است، خود سردسته مافیای افغانستان و منطقه است، خود مسئول غارت دارائی ملت از کابلبانک و پولهای کمکی جهان است، و برادرش مدیریت تولید، قاچاق، فروش و انتقال مواد مخدر افغانستان را در جنوب بعهده دارد، محمودجان نبض اقتصاد افغانستان را در مرکز و گینگهای دیگر مافیائی در اطرافش به بدست گرفته اند و به یغما دارائی ملت پرداخته اند، چگونه میشود که این دیکتاتوری فاشیزم و مافیائی را نمایندگان که دارند آنها را از خانه ملت اخراج میکنند و مهره های چاکری را بعوض شان وارد میکنند تا به ساز دهل و سرنا جناب عالی شان برقصند، کنار ضد...آقای سیاوش فکر کرده است که او یک رئیس جمهور منتخب در یک نظام دیموکراتک است، در حالیکه اشتباه وکلای محترم به شمول آقای سیاوش ناشی از درک نادرست شان نسبت به مشروعیت آقای کرزی است...اما با آنهم امید است چنین شود.
فرزام الهی، کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است