هجوم کوچیها... این بار با حمایت طالبان؟!!
بر اثر حمله کوچیها و طالبان در ولایت غزنی 26 روستا در این ولایت از سوی آنان به آتش کشیده شده است، صدها تن از باشندگان محل متواری، برخی از جاده ها مسدود و آنتن‌های شبکه‌های مخابراتی نیز در مسیر ناهور تخریب شده اند 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۲    ۱۳۹۰/۳/۲۹ کد خبر: 23518 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، بر اساس گزارشات رسیده از ولایت غزنی تاکنون 26 روستا از سوی کوچی ها در این ولایت به آتش کشیده شده است.

شماری از نمایندگان شورای ولایتی غزنی گفتند در نتیجه تهاجم مسلحانه کوچی‌ها در ولسوالی ناهور، 26 قریه در منطقه خوات این ولسوالی حریق شده است و مردم منطقه شب‌هنگام از خانه‌های‌شان متواری شده‌اند.

گفتنی است که این عملیات تهاجمی کوچی‌ها از ساعت 10 شنبه شب آغاز و تاکنون نیز ادامه دارد.

همزمان با تهاجم کوچیهای مسلح به ناهور، طالبان جاده‌ غزنی- ناهور را در کوتل مهمند در مربوطات ولسوالی جغتو مسدود کرده‌اند و آنتن‌های شبکه‌های مخابراتی را که در مسیر ناهور قرار داشت، نیز تخریب کرده‌اند تا ارتباط را با ولسوالی ناهور قطع کنند.

شماری از آگاهان بر این باورند که این موضوع نشان دهنده تبانی میان طالبان و کوچی‌هاست.
محمدعلی احمدی، معاون والی غزنی نیز ضمن تایید به آتش کشیده شدن قریه‌ها توسط کوچی‌ها گفت تلاش جریان دارد تا از تخریب بیشتر در این مناطق جلوگیری شود.

این درگیری در حالی صورت می گیرد که پیش از این نیز نمایندگان مردم در این مناطق از هجوم کوچی ها ابراز نگرانی کرده و خواهان اقدامات پیشگیرانه در این راستا از سوی دولت شدند اما گویا مثل همیشه صدای مردم به گوش کسی نرسید و اکنون باید شاهد درگیریهای شدید دراین مناطق باشیم ؟!!

از سوی دیگر متأسفانه شاهد هستیم که رسانه ها نیز در این راستا سکوت کرده اند و خبری از نشر حملات کوچی ها بر مناطق ده نشین نیست؟!

پیرامون این معضل بزرگ در سالهای گذشته فرمانی از رییس جمهور کرزی صادر شد، اما چیزی تغییر نکرد و بازهم کوچیهای مسلح بر مردم محل هجوم اورده اند ؟ اما این بار گویا طالبان نیز با آنان به همکاری پرداخته اند!

طالبانی که به گفته رییس جمهور دشمن ما نیستند و قرار است در کنار آنها با صلح و آرامش زندگی کنیم؟!به گفته جناب کرزی ما دشمنی داریم که مبهم است ( این یعنی در واقع معلوم نیست با چه کسانی در جنگیم؟)
باشندگان غزنی می گویند کوچی ها مسلح بوده و از جانب طالبان و القاعده پشتیبانی می شوند و حتی شمار زیادی از آنها افراد طالبان هستند.

سالهای گذشته نیز شاهد فجایع وحشتناکی دراین مناطق بودیم و درگیریهای خونینی در این مناطق صورت گرفت؟!
به باور مردم محل اگر جلو خودسری های کوچی های مسلح گرفته نشود، باز هم فاجعه سال های گذشته تکرار خواهد شد.

حال سؤال این جاست که چرا با وجود فرمان جناب رییس جمهور مبنی بر توزیع زمین برای کوچی ها بازهم کوچی ها به مناطق ده نشین حمله می کنند،دست به آتش سوزی روستاها می زنند و هزاران مردم روستایی را از خانه هایشان آواره می کنند؟!

حکومت باید در این راستا چاره بیندیشد تا بیشتر از این شاهد تلفات جانی و مالی در مناطق ده نشین نباشیم... گفتنی است که معضل کوچی ها از جمله مسایل است که به باور بسیاری‌ از آگاهان از آن استفاده ابزاری و سیاسی صورت می‌گیرد.

حال که طالبان نیز به کمک کوچی ها امده اند باید دید موضع گیری حکومت پیرامون این مشکل چگونه خواهد بود؟! آیا باز هم شاهد امتیاز دهی حکومت به این گروه خواهیم بود؟!


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   من خودم کرزی را انتحار خواهم کرد و شما روزی شاهدی این مساله خواهی بود که دیگر برایم مهم نیست چه کسی در افغانستان می میرد، کرزی یا اشرف غنی احمد زی یا خلیلی بلکه تا که یک بار مثل خالق نشوم، اصلا امکان ندارد. باید بخاطر این فجایع هر روزه که گاهی در بهسود است و گاهی در ناهور سکوت بس است،
خالق دوم

>>>   به نظر می رسد دولت کرزی در دراین دوره می خو اهد قوم پشتون را از هر طریق از خود راضی نگهدارد و کی از شیوه ها همین فرستادن کوچی ها در مناطق اقوام دیگر افغانستان است. اگر راستی دولت با آمدن کوچی مخالف باشد به هیچ وجه کوچی ها جرأت نمی کنند اینگونه .... سنت سلف خود عبدالرحمان را هر سال در مناطق هزلرستان تکرار کند . ازسران هزاره و نمایندگان انتظار می رود دراین مرحله حساس سکوت مرگبار را بشکنند و برای زنده ماندن مردم خود اقدام قانونی و در صورت لزوم دفاعی انجام دهند.
مالستانی .

>>>   نوش جانشان.... هزاره ها رای خود را به همین قوم بدهند و آنها در بدل مرمی و آتش...کس که دوست و دشمن خود را نشناسد همین جزایش باشد... خود کرده ره نه درد است و نه درمان....

>>>   دولت كرزي نسبت به غير پشتون هيچ مسئوليتي ندارد. بلكه آنان در راستاي اهداف طالبان در صدد تضعيف و نابودي غير پشتونها در افغانستان مي باشد.
آنان مي خواهند كه اسم افغانستان را با مسماي آن منطبق گرداند. هنوز بيشتر از نصف كشور پشتون و افغان نيستند براي اينكه اسم افغانستان بر كشور صد در صد تطبيق شود بايد غير افغان و پشتون از اين سرزمين به سوي نابودي كشانده شود.
اين يك واقعيت است و هيچ ترديدي در آن وجود ندارد. آنان در حالي كه خود شان از پاكستان آمده اند اين كشور كشور ابايي و اجدادي شان تلقي مي كنند و براي همين منظور تاريخ سازي كرده و كتابي به نام پته خزانه و امثال آن تاليف مي كنند. مردم اين سرزمين بايد هوشيار باشند كه خطر آنان را تهديد مي كند. اگر جان بركف نشوند و خالق وار در برابر اين اشغالگران ... نايستند نابودي شان حتمي است.
به اميد پشتيباني دولتي كه همدست و همكار آنان است نباشند. همين ها بودند كه مسعود،‌ مزاري،‌ داود، كاظمي و... از سر راه برداشتند تا به اهداف شوم شان برسند. آنان نه تنها از غير پشتون در برابر پشتون حمايت نمي كنند بلكه زمينه را براي تقويت پشتون ها آماده مي سازند. مردم غير پشتون بايد سر پاي خود بايستدد و تمدن و فرهنگ خراسان اصلي احياء كنند و بر دهن ياوه گويان متحجر بكوبند و كشور را از خشونت و تروريسم و جهل و بي سوادي و تحجر نجات دهند. از زماني كه پديده پشتونيزم وار كشور ما شد تمدن و فرهنگ و علم و تقوي و پيشرفت و اقتدار ملي مردند و به جاي آنها ظلم و جهل و ناداني و قوميت و تحجر و آدم كشي آمدند و امروز مي بينيم كه كشور ما به دست بيگانگان تكه تكه مي شود و همه چيزش بر باد مي رود.

>>>   اقای مالستانی میخ کوبی برفرق مردم و ۱۰ ها جنایت دیګردرطول جنګ های داخلی به امر وهدایت رهبران تان رافراموش کردی

>>>   من خودم کرزی را انتحار خواهم کرد و شما روزی شاهدی این مساله خواهی بود که دیگر برایم مهم نیست چه کسی در افغانستان می میرد، کرزی یا اشرف غنی احمد زی یا خلیلی بلکه تا که یک بار مثل خالق نشوم، اصلا امکان ندارد. باید بخاطر این فجایع هر روزه که گاهی در بهسود است و گاهی در ناهور سکوت بس است،

>>>   من معتقد هستم که مرز افغانستان با پاکستان باید بسته شود جز این راهی نیست چون طالبان و کوچیها عامل جنگ و خونریزی هست این مزدوران پاکستان و عربستانیهای وهابی عقب مانده است.
و به دولت مردان کشور هشدار می دهم که کار شما یعنی مزدوری پاکستان راه صلح و آشتایی در افغانستان در صورت تحقق می گیرد که مرز با پاکستان را بسته نمایید و شما آزادی خواهان و خواهان صلح افغانستان این همیشه به گوش بسپارید و برآن پافشاری نمایید.
میرزایی

>>>   هزار ها دیگر چی کار کند که راهی به پشتونها ندهید شاید از کابل هم کشانده شوند.

>>>   اینها کوچی ها نه بلکه همان طالبان ... و خونخوار هستند که در هیأت کوچی ها برای تشفی عطش خوانخوارگی شان بر این روستاهای مظلوم غزنی لشکر کشی کرده اند- بدون تردید دولت نابکار و طالبانی کرزی در عقب این حملات ناجوانمردانه ایستاده اند و آنرا رهبری مینمایند- کرزی و دارودستۀ طالبانی او از نسل کشی مردمان مظلوم غزنی احساس لذت و خوشحالی مینمایند.
عبیدالله

>>>   كوچي يعني مرض كه سال يكبار تازه ميشود مردم دنياه به اين مكروب پليد يك دوا بسازيد

>>>   چند ماه است که مناطق مر کزی توسط طا لبان درمحاصره کامل قرار دارد، وتنها راه امن برای برخ مناطق مرکزی ،راه دره غور بند بود که انهم عملا در دست طالبان قرار گرفت ونمونه ان دستگیر ی وشهادت شهید ضحاک بود، با وجود همه ی این فجایع حکومت هیچگونه عکس العمل انجام نمی دهد دیگر زمان ان رسیده که مقاومت های مردمی شکل گرفته وبه همه این مظالم پایان داد واین امید واری هست که مردم غیور جاغوری ، مالستان وناهور آغازگر این مقاومت گردند.

>>>   لطفآ
به یک معضل اجتماعی که در تمام کشورهای جهان مشابهت دارد،
رنگ قومی و قبیله ای ندهید که تاوانش را تمام مردم افغانستان با دربه دری و آوارگی به غربت خواهد پرداخت.
(برادر هزاره شما از ایران: حســین )

>>>   حالا کجاست، بگزار یک بار پای برادران کفر ازین مملکت جمع شود آنوفت برادران اسلام را در هزارجات پیاده خواهند کرد.

>>>   این تنها یک مشکل محلی است نه ملّــــی...

>>>   سلام به مردم خوبه نا هور? 
ثا کی دسث روی دادسث گواشثی وثا ماشداری 
کوچا ی ? خانه وکاشانث راه به اثشی میکا شنث ثو ثما شاداری ?
انسان یکبار به دنیا میا ث نه دوبا ? 
علی از اثریش 

>>>   کرزی و کوچی و طالب و دوستان پاکستانی شان همه یکی اند و همه بر ضد اقوام دیگر هستند و مردم ما باید هوشیار شوند و آمادگی برای اینگونه فجایع داشته باشند. رهبران این مردم خیلی احمق هستند و فقط به فکر پول و مقام هستند.

>>>   ســـــــــلام به شمــــا ...
همـــوطنــــــان وبـــــــرادران در خـــواب و غفلت مــانــــده بیــــــدار بـــاشـــــیـــــد بـــا ســـــایــــر بــرادران تـــان یک جــان ویک تن بــــاشـــــیــد .
دشمن تـــان امریکاییهـــــا نبــــــوده بلکــــــه اولاد هــــای قوم گم گشــــــــده اســـراییل هــا است . اســــراییل هــا وامریکاییهــــــا خوب درک کردنــــد به این نتیــجـــه رســــیــدند کـــه قــوم پشــــــتــون از اســراییل هــا است اســراییل هــا خــواهــان کمک هــای مســـتقیم به آنـــان شــدند امــا از طرف ســــران پشـــتــونهــا از شــرم رد شــد حالا امریکاییهــــا تلاش جـــدی دارنــــد بهر قیــمت بــاشـــد مناطق جنــوب افغـــانســـتــان ومنـــاطق صوبه ســـرحــــد پـــاکســـــتـــان و مناطق هم مرز ایــــران را جهت نـــا امنی منطقه به اولاد هــای یک دولت ومملکت یهــــودی را ایجـــاد میــکننــــد و قوت هــای امریکا نیــز میخـــواهــــد در شمــال پــایگاه دایمی برایشــان جهت حمــایت از تـــروریستان شان تشکیل بدهنــــد .
کـــوچی هــا وطالب هــا وکرزی همه یک . سگ زرد بـــرادر شغــال همه از آن قوم لعنتی دشمن اســلام دشمنــــان ملت هـــای مســــــلمانان اند امروز در جنـــوب بــاشــد فــردا به شمــال هم این مرض ســاری مکروب کوشـــنــــده ســرایت خــواهــد کرد .
به همه هــا معلوم شــد امریکاییهــــا به مشــــــوره کرزی تــــروریســــتـــان مســلح طالب هـــارا تــوسط هلیـــــــــکوپــتــــر هـــا به منــاطق امن شمــــال نقـــل دادنــــد تــا امنیت شمـــال را بر هم بزننــــد . بیـــاری الله ج همه اجیــــران وتــــروریســـــتـــان طالب تـــوسط قهــرمــانان وفرزنـــدان دلیر منطقه ســرکوب ضربــات کوبنــــده به مزدوران پاشست وارد آورده شـــد .
مـــــولوی عطــا الرحمن بلخ

>>>   هزاه ها وپشتونها باهم برادر اند. روشنکران بگیل شده و فرار کرده از وطن، که در اروپا خیرات سوسیال میگرند،با نوشته های تفرقه انگیز خود ، ندانسته در خدمت بیگانگان بخوصص پاکستان قرار میگیرند.
علی-الیاس

>>>   مردمان متواری از مناطق گلوله و خوات و... گفته اند شاید در حدود 50 نفر از مردم کشته شده باشند و دهها نفر دیگر نیز گروگان گرفته شده اند. کوچیها گفته اند این کار را ما در بدل کشته شدن 6 طالب توسط آیساف در قره باغ، کرده ایم. مردم مظلوم منطقه که در برابر سنگین ترین حملات با اسلحه های پیشرفته قرار گرفته اند از طریق راههای صعب العبور فقط و فقط برای بیرون کردن زنان و اطفال خود تلاش می کنند.
دولت گفته است مشکلی نیست بعد از چند روز یک هیئت وارد منطقه می شود که از نزدیک قتل عام و سیاست زمین سوخته برادران کرزی را به تماشا بنشیند.
حبیب الله نادری غزنی

>>>   موسی خان اکبر زاده والی غزنی گفته است: این اتفاق بزرگی نیست و رسانه ها حق ندارند انعکاس بدهند. اوگفت: هرکس از اینگونه حوادث گزارش تهیه کند دشمن مردم و اخلال کننده ی وحدت ملی است. بگذارید مردم محل خودشان با طالبان هر رقمی که دوست داشتند کنار بیایند یا به زور یا به رضا یک رقمی باید حل شود.
محمد نعیم فرهمند

>>>   نظر خالق دوم راست است!!!
ما به خالق دوم نیاز داریم. چون هیج راه حل نمانده است. کرزی با این حکومت بیکاره و زور پرست خود خجالت بکشد. برای کرزی مرگ بهتر از کاخ است. چون حرف ها، نوید های های مختلف به اقوام مختلف بخاطر زنده مانش داد و لی عملی نکرد. دیگر باید از همه مردم عذر خواهی کند طرف هوتل داری خود برود و شاگرد هوتل شود.
ظرفیت شخص ... گو بیش ازاین نیست.

م.س.ف

>>>   مردم تعجب می کنند که کوچیها چطور حتی موفق به حمل اسلحه های بسیار سنگین که نیاز به نیروی متخصص وتکنالوژی بسیار پیشرفته دارند شده است. اسلحه های که کوچیها استفاده کرده اند به مراتب از اسلحه های دولت پیشرفته ترند.
یک شاهد قتل عام- غزنی

>>>   خوب است که این مردم را بشناسیم. می گویند هزاره ها حافظه تاریخی ندارند و خیلی زود از یادشان می رود و زود هم بازی می خورند. انشالله که هوشیار شده باشند. دفعه دیگر با تا جیکها و ازبکها جور آمد شود تجربه جدید هم شاید بد نباشد یا احتمالا بدتر از کرزی نباشد.

>>>   تا زمانیکه مردم هزاره یک تعداد از خون خواران و هزاره کشان مثل محقق و خلیلی.... را رهبر خود قبول کنند روز گارشان از این کرده هم بدتر خواهد شد چون آنان همواره تلاش برای پر کردن جیب های خودشان دارند و هیچگاه هم به فکر قوم خویش نبوده و نخواهد بود، تا ... در جهان باشد مفلس در نمیماند.

>>>   برادران محترم
کوچیها ، طالبان، کرزی، یک اندیشه ویک مفکوره ویک نفر اند
خلیلی ، محقق ، هردو این مشکل را جدی با کرزی مطرح نمایند
الادادازبغلان

>>>   اینها برادران کرزی است وبه فرمان کرزی وهشمت غنی احمدزی وواشرف ووردک زی ها وکوچی زی ها است که به بهانه های مختلف وبقول خودشان یک شبه مبلایز می شوند وخانه وکاشانه مردم بی سلاح وبی دفاع را اتش می کشند به نظر من این برای کرزی اگر کمی از سیاست ومردانگی بدانند خیلی گران تمام می شوندوازین بد تر شرمساری دیگر نیست بجای کرزی بودم استعفا می دادم .
باید ازین منطقه که کوچی ها به اتش کشیده بصورت واضع وکلی وجزیی فلم مستند تهیه شده ودر اختیار کرزی وخارجی ها وسازمان ودیده بان حقوق بشر وسازمان ملل قرار بگیرد واز انها بخواهند که بداد مردم بی دفاع محل وهزاره ها بشتابند واز سازمان ملل بخواهند که بااین مردم کمک کنند ودولت کرزی هم به مردم محل غرامت پرداخت کنندوبایدکرزی از امنیت ملی واردوبخواهند هر چی زود تر کوچی هارا ازین محل بیرون کنند.
واگر نه در دادگاه لاحه از کرزی شکایت شود.

>>>   كل شان گل يك باغ هستند وازيك ريشه آب ميخورند

>>>   خالق دوم عزیز شما کرزی را هرگیز به چشم نمیبیند اگر میخواهید انتقام بیگیرید از والی غزنی انتقام جویی کنید زیرا اوفعلاًنماینده کرزی درولایت غزنی است و 100% بااین حملات دست دارد بنظربنده که این نویشته هایک درد بود ورفت هیچ کاری هم نمیتوانی ...
نظردهند سوم شماراست گفتید متسفانه که درانتخابات رهبران هزاره ما همه شان از جناب سلطان کرزی حمایه کرد که این هم پاداش حمایه آنهااست ...
سیدعصمت الله نقوی جاغوری

>>>   س که دوست و دشمن خود را نشناسد همین جزایش باشد... خود کرده ره نه درد است و نه درمان....

>>>   دوستشضان عزیز این همه بدبختی ها به دوش اقایان خلیلی ومعقیق صادق مودبیر سروردانش سیما سمرداودعلی نجفی وهمه وکیلان غزنی میباشد این ها بخاطر چوکی قدرت خاموش است
وسلام غلام علی جرمن ترکمنی

>>>   پشت پرده این غوغا قاچاقبران انسان هستند که میخواهد تا به کسایکه در غرب مهاجرت میکند راه هموار کند، هزارها بسیا مردم چالاک هستند و این بهترین دلیل است برای پناهندگی

>>>   سزای قروت آب گرم
اصیل ازغوربند

>>>   عملکرد کوچیها شبیه صهیونست ها است که ابتدا مردم بومی و محلی کوچانیده و یا به قتل عام می رساند و بعد خانه ها ، زراعت و محله را به آتش زده با خاک یکسان می کند و در اخیر کوچیان واقع در پاکستان و باقی جا ها را ساکن می کند و مدعی می شود که مال خودم است.

>>>   این کار نه از دست کرزی است نه ازدست طالب کارخود محقق میباشد که کوچی هارا بلای جان هزاره ها ساخته شما مردم هیچ هوشیارنمیشود جواد ازکابل

>>>   متآسفانه تمام رهبران هزاره باپشتي باني تيم كاري دولت كرزي خيانت بزرگي به مردم هزاره اين سرزمين كرده است كه هم اكنون شاهد آن درغزني وسال گذشته درولوسوالي بهسوديم

>>>   آفرین خو ب درد را شناختی تازمان کی ماعقل نداشته باشیم همین است دوست ودشمن را نشناسیم ودیگر خودمان غیرت نداشته باشیم بقول دکترشریعتی : تا سندون مظلوم نباشد ظلم درهوا تحقق نمی گرند و ماخود مان مظلومیت را می خواهیم

>>>   طبق آخرین خبر درساحه ی ناهور یک باب مسجد رابه آتش کشیده اند ویک باب منبر را هم با راکت هدف قرارداده اند مردم ان منطقه یک تعداد شان توسط جنرال قاسمی درسال گذشته اواره شدند ومجبور به ترک محل شدند باقی مانده شان امسال توسط کوچیها وشاید قیمت زمین را اقای قاسمی ازکوچیها گرفته باشد ومی رود که خوات اجرستان دیکر شود نوش جان جنرال

>>>   کـــــــوچی و هــــــــزاره برادرند!
هزاره و پشتون؛ هزاره و تاجک؛ هزاره و ازبک همــــــه برادرند!!!
نظرهای تفرقه انداز را نوکران پاکستان و ISIمینویسند!

>>>   پشتونها و هزاه ها باهم برادر اند همه شان گل يك باغ هستند وازيك ريشه آب ميخورند

>>>   حالا در أفغانستان جنكًليه حكومت مى كند وهركسي زور باشد حودش حكومت كرزى كيست كه مردم انتظار فرمان را خواهانند والله فعلاً عليه كاركرد هاى كرزى .. صفت قيام براى مردم واجب است
يعقوب قندهار

>>>   هزاره و پشتون با هم برادرند اما این برادرناخلف چند صد سال است که غرق در خود کا کامگی و خود خواهی است هم افغا نستان را به باد داد و هم مردم افغا نستان را . لاکن هزاره ها بیشتردراین میان سو خته است . ای برادر نا خلف لا اقل یکدفعه وجدان پاک تان را قاضی قرار دهید انچه که برای خود تان میپسندید برای دیگران هم بپسندید .

>>>   هزاره و اوغو (کوچی ها ) برارند ! *** دشمن شورای نظار اند!

>>>   متسفانه همانطورکه گفته شد دولت هم مانند ملا امام ها وعظ میکند وکدام اقدام خاص انجام نمیدهد زیرایک طبقه خاص که درداخل دولت استند ظاهرآ دولتی واصلا تروریست .. هستند اتش نقاق رادامن میزنند و این عمل انها باعث میشود که افغانستان بار دیگر در گودال هستی سقوط کند وانها باید بدانند که وضعیت بنفع هیچکس نیست وارمان ادواره گذشته تاریخ رابه گورخواهند برد(انشاالله) واین یک مملکت کثیرملیتی است وهیچکس نمیتواند به تنها دران حکومت کنند حکومت جباروتروریست طالبان راهم تجربه کردند.

>>>   به نظرمن قوم هزاره بايد يك حزب مستقل در برابر كوچي ها درست كند مانند حزب الله لبنان كه در برابر اسرائل درست شد دگر راه چاره ي نيست

>>>   زياد غم نخوريد ما هزاره ها انشاالله به هيچ عنوان ضرر نميكنيم و تا اينكه برادران كرزي چنين اعمال وحشييانه را بر مردم ما تحميل نميكردنند ما هيچ گاه حضور قوي و نيرومند در شهرهاي مهم كشور مثل كابل و هرات و مزارشريف و غزني و لشكرگاه و.... نميداشتيم
و امروز ديگر واقعاً زمان عبدالرحمن نيست و كاملاً متفاوت است چون كرزي ميخواهد ما را نابود كند ولي هيچ امكان ندارد چون جمعيت ما در افغانستان حدود يازده ميليون است و تا از جاهايكه شش ماه زندان يخ. و يخ بندان است بر مردم فشار نباشد انجاهاي بد و خراب را ترك نميكنند و از طرف ديگر اقتصاد و سرمايه علمي كشور به طور سريع به دست مردم هزاره مي افتد و مردم ما در تمام كشور هاي اروپايي و استراليا و امريكاه نيز حضور پر رنگ دارند كه اينده اي درخشاني براي مردم ما به بار خواهم اورد .
اسد. كابل

>>>   بجواب خالق دوم بايد گفت که اين معضله نو نيست که در افغانستان اتفاق افتاده باشد از زمانهای بسيار طولانی اين ادامه دارد من برای همان خالق دوم ميگويم بچيم اينقدر غيرت کی داری که انتخاری کنی برو دست ات خلاص هرکاری که از دست ات ميشه بکو، يادات رفته که در تپه دارلامان چی کرديد حالا جواب اش همين است همچنان ميخواهم بگويم که با کوچی ها نه طالب است و نه کسی ديگر اگر شما فکر ميکنيد و برای خود يک توان ميبخشيد با اين موضوع ، دست ات آزاد . نو کوچی ها فاميده که با شما چطور عمل کند .
کرزی هم به طرفداری شما کار ميکند بايد اين را بدانيد و از خيرات سر کرزی شما زنده هستيد.
کوچی زنده باد

>>>   سید نقوی تو خودت دشمن هزاره هستی تو هم خوده قاطی ما می کنی؟ تو سر پیاز هستی یا.... پیاز؟ اگر بیشتر از این نظر بده کاری کنم که مرغای هوا بحالت گریه کند، من یک خالق هستم و متفکر، وهمیشه احترام به اندیشه ای دیگران دارم، اما تو از حد فراتر رفتی. من نه تنها کرزی را هر بار می بینم، بلکه قادر هستم که بزرگتر از اینها را بکشم، اما برای تو کوله پشت واقعا متأسفم.
خالق دوم از هزاره های فاشیست برعلیه پشتون

>>>   همه باهم برادرایم

>>>   وضعیت افغانستان خیلی پیچیده تر از اینها شده است. مسله کوچی جز از این مسله شمرده می شود. اگر این مسایل توسط رهبران حل نگردد، تاریخ تکرار خواهد شد.
پشتونها همیشه از خود کرده کلانتر خواسته... هم خود را و هم دیگر اقوام را به بدختی کشانده است. این خواب را ملا کرزی، ملا عمر ، ملا احمدزی، ملا حمید گل و ملا.... به گور خواهیند برد.

>>>   هاي هاي برادران هزاره، تاجيك و ازبك بياييد متحد شويد و شر اين قوم....پشتون را از اين مملكت برداريد. چند وقت قبل جنرال داود داود را به شهادت رساندن و بعد هم جواد ضحاك و همنيطور اگر بينشينم معلوم جنايات اين ها تا به كجا برسد. امروز هم كوچي ها به غزني حمله ور شدن. دولت كرزي بي كفايت هم هيچ برنامه ي جز تقويت طالبان و پشتون ها ديگر كاري ندارد. بياييد به خون شهداي بزرگ چون شهيد آمر مسعود، شهيد مزاري و شهداي ديگر دست از خصومت برداريم و متحد شده و در راه آباداني كشور تلاش كنيم. مرده باد جنايات كاران
ا.ح

>>>   در اين حادثه قوه قضائيه و نمايندگان نفش مهمي دارند .ما از نمايندگان پارلمان درخواست پيگيري اين فاجعه را داريم تا تدابيري براي جلوگيري اين حملات انجام شود و افراد خاطي به سزاي اعمال خود برسند .
مهدي از ايران

>>>   کوچی ها بعد از اینکه فهمید که حالا توانستیم ، مبالغ هنگفت پول وهکتار ها زمین را به لحاظ وحشت افگنی خویش تصاحب شده ایم حالا با آتش افروزی ، غارت ویغما میخواهد امتیاز دیگر را بدست آورد .
شهر وند از لعل وسرجنگل

>>>   این موضوع باعث میشود تا هزاره ها بعد ازاین بروند با تاجک ها و ازبک ها و حکومت ضد ظالمانه پشتونها را خاتمه بدهند. تنها راه نجات همین است و تجزیه

>>>   من یک هزاره جاغوری هستم
اما میبینم ومیدانم و 100%مطمئنم که هزاره های حقیقی، شریف و با عزت و مغرور با برادران هموطن پشتونمان و دیگر اقوام افغانستان مشکل قومی ندارند و آنها را برادر هموطن خودمیدانیم !!!
کسانیکه آتش نزاع قومی را میان هزاره و پشتون و... دامن می زنند
بندگان و غلامان قدرتند و از هزاره ها نمایندگی نمی کنند.

>>>   تجزیۀ افغانستان را
تنها کسانی راه حل مشکلات اجتماعی کشور میدانند که
عقلشان توان حلّ منازعۀ میان اعضای یک خانواده یعنی افغانســــــــتان را ندارد.
در حقیقت عقل ندارند!!

>>>   گناه از کوچی ها نیست از خود مردم غزنی هست
اگر آنها با اتحاد و یک پارچه گی با آنها مبارزه کنند کوچی ها هیچ وقت نمیتوانند که به قریه آنها حمله کند
بعضی ازباشنده گان بسود منطقه پدری خود فرار کرده و خانه و بازار خود را به کوچی ها مانده اند.
می ماند تعدادی از وطن دوست ها
ولی اوضاع آنها خوب هم نیست و کوشش باشد شود که
به آنها کمک مالی ،سلاح ،مهمات شود
خلیلی خیانت بزرگی به مردم هزاره کرد
که سلاح های مردم را به کرزی داد و کرزی ان سلاح ها را به کوچی ها داد .
خیلی کار خوبی شد تا مردم متوجه خود باشند و به هیچ کس اطمینان نکنند خلیلی یا هم محقق هیچ دردی از دردهای مردم بیچاره را درست نمیکنند
یک پیشنهاد به مدرم ناور،بسود،
یک گروه مسلح قوی درست کنید و کسانی که خانه و کاشانه خود را ترک کرده اند دیگر هیچ وقت به منطقه باز نکشته و زمین و خانه آنها در میان کسانی که با کوچه ها میجنگند تقسیم شود این بهترین راه است اگر قرار باشه وقتی جنگ شد آنها فرار کنندو وقتی که جنگ تمام شد کاکه کاکه با موای شانه کرده در میان مردم بزرگ نمائی میکنند.
و حرف از غیرت و غرور میزنند
آنها بی غیراتی پیش نیستند
ای مردم بیاید تا با کمک و همکاری به مردم غزنی جلو حمله های کوچی ها را بگیریم
قابل توجه تاجیک ها ،پشتون ها، ازبک ها
اگر امروز نوبت هزاره هاست مطمن باشید فردا نوبت شماست
برادران پشتون که از کوچی ها حمایت میکنند مگر خوست و غیره جنگ های که میان کوچی ها و پشتون ها شده را فراموشت کرده اند آنها جنگ جویانی خوبی هستند .
متاسفانه تاجیک ها هیچ گونه اقدامی در مقابل کوچه ها نکرده اند و باید جلو آنها را بگیرند. اگر نگیرند آنها هم مثل هزاره های ناور و بسود خانه هایشان سوزانده میشود.
سیدمحمدحسن بلخابی از پکتیا

>>>   سلام هموطنان عزیز
و. ازدولت از بزرگان و وکیلای غزنی می خواهیم که در مسله ناهور و بهسود سکوت نکند و شدیدآ مجازات شود این کوچی های پاکستانی و طالبان وروز دیگر جرات چنین کار احمقانه را نکند دوباره
ما هم می دانیم وتاریخ هم نشان داده که کوچی ها اله دست دولت و .... بوده
ماباید در این مسله خیلی حساس باشیم اگر جلو این .....یا گرفته نشود روزی می شود که در جاغوری و... ولایت های شمال و دیگه ولایت های غیر پشتون مواجه شود
محمد جاوید بوستانی از جاغوری

>>>   باید گفت که طالبان با کوچی ها یکی هست فرق ندارد

>>>   پیشتون ها وهزاره ها همه یک ملت ومسلمان هستند اما کسانی هست که از نافهمی آنها استفاده میبرند وخانه آنها را آتش زده تماشا مینمایند کپ بد آن است که ما مردم عقل ندارم که ما کی هستم واین نامها که بالای کذاشته اند پس باید فهم ودانش خود را زیاد نمایم واز ومنافع وطن خود دفاع نمایم وزندگی مرفع داشت باشم . به امید آن روزیئکه هیچ فامیل درد وغم را نبیند وآرام زندگی نمایند .
رحمانی . تخار

>>>   پشتون و هزاره باهم برادر است .. به کسانیکه نفاق را در بین دو برادر می اندازد همه ما افغان هستیم . بیاید وقت خود را به ابادی وطن و اینده اطفال مان کوشش کنیم
ستانکزی از کابل

>>>   سلام رحمانی از تخار:
فکر شما درست است احترام به شما و افکار شما دارم اما
آقای محمدجاوید وکیلای غزنی هیچ کاری ام کرده نمی توانند
این حرف زود و قدرت هست کوچی ها فقط با زبان سلاح میفهمند با زبان سخن و گپ توجه نداشته اند و همیشه با زور کارشان را میکنند.
آنها حتی سالانه به مردم خوست و بعضی از شهرهای دیگه حمله کرده و تعدادی زیادی را کشته اند.
مردم خوست همه مسلحه هستند ولی مردم ناور و بسود چی؟
سیدمحمدحسن بلخابی

>>>   دشمن اصلی و تمام بد بختی ها بشتون ها است باید با بمب اتم نابود کردد افغانستان باید تچزیه شود چون اوغونها غول زنده ګی کردن یاد ندارد بس باید از اینها دوری کرد

>>>   این ها همش یک نوع تبعیض است شما می بینید که امروز هـــــــــــــــــزاره ها در حال پشرفت وترقی است و درکشور های اوروپای، آمریکای ، وآسترالیا، در حال تحصیل کردن است امروز خانه هایش را آتش بزنید بگذارید فرزندانش در آنجا درس بخواند ویگ روز خواهد رسید که با تکنولوژی جدید با این قومهای که ضلم میکند در رقابت خواهیم بود
دانشجو پرتلاش از خارج کشور

>>>   لعنت خدا بر سر محقق وخلیلی که هیچ کاری ازدست شان پوره نیست مردم هزاره ازدست این دونفر تباه شده است
جواد ازکابل

>>>   خالق دوم !!!!!
انتحار إيمان ميخواهد ، و اگر إيمان داشته باشي و اين كار را بكُني در انصورت قهرمان ملي پنداشته خواهي شد .

>>>   از پیشرقت افغانستان امیدی نیست ،اگر وضع به این منوال باشد،(تا کی هزاره بودن جرم هست؟)
هدایت الله سروری از شهر پونه هندوستان

>>>   ,واه واه دیگر اقوام همه بیسواد زندگی می کنند ویا صرف هزاره ها تحصیل می کنند نه جانم برو ببین یک از ولایت لوگر همین قدر در پو هنتون محصل است که تمام شاگردان هزاره های ولایت دایکندی بامیان و جاغوری غزنی را جمع کنی هنوز هم برابر نیست بچیم سر حال بیا خواب می بینی هم در یک دست هریک ما قلم ودر دست دیگر ما قلم است

>>>   برادران : شما بیکار به وزارت صحت برو يد در آنجا تنها و
تنها هزاره ، هستند (حطی مر یظا ن)...

>>>   سلام : کجاست خلیلی ها ؟کجاست محقق ها ؟ کجاست شیخ اصف ها ؟ که خود را رهبران سیاسی و دینی مردم قلمداد می کنند . و در موقعیت حساس سکوت می کند که هیج زبان در نمی اورند . می ترسند که حرف بزند از کابل خود شان اخراح می شوند.
هم چنین کجاست نمایندگان مفت خور غزنی که در برابر تجاوز کو چیها مرده اند دم نمی زنند در وقت انتخابات که زیاد دم دفاع از حقوق سیاسی و اجتماعی مردم می زدند .
( اکبری)

>>>   هزاره را مانده غيرت اين چند بار است كه كوچي ها حمله ميكنند و هزاره ها فقد لاف ميزنند يكي تان كه وكيل بود گردن اش را بريدن چي كرديد كه حالا كنيد
هر كه مرد بأشد نميگويد كه اين ميكنم و ان ميكنم هر وقتيكه عمل كردي بعد ياد كنن.
وبس.

>>>   متاسفانه این مسئله به جایی خطر ناکی رسیده که مهارش از دست همگان خارج است. این جور آدم ها با هیچ منطقی به راه نمی آید. خدا خودش مردم را ازشر این ها حفظ کند.

>>>   متاسفانه این مسئله به جایی خطر ناکی رسیده که مهارش از دست همگان خارج است. این جور آدم ها با هیچ منطقی به راه نمی آید. خدا خودش مردم را ازشر این ها حفظ کند.

>>>   جوانان درقلم رنگ شفانيست ،دواي درداستبدادخون است، زخون بنويس برديوارظالم كه آخرسيل اين بنيادخون است
خليل

>>>   به همه هموطنان درد مند وو طندوست سلام،
بخاطر ریشه کن کردن سرطان ، متحد شوید ، در هر کجا که هستید دست بکار شوید،مرکز و قرار گاه آی اس آی ارگ ریاست جمهوری شده تا آنکه دیر نشده همه اقوام شریف رهبران ملی خود را پیدا و به دور شان حلقه زنید،و آماده ایثار بزرگ شوید، ،جاسوسان زر اندوز و وطنفروش را از زعامت به اصطلاح قومی سر نگون کنید این دسته اجیر و بیگانه پرست را مردار سازید، افتخار وطن و مردم خود باشید،این سرکرده های جاسوس و زر اندوز شامل فهرست طویلی است ، این بار سر گروپ ها را معرفی مینماییم،
کرزی و برادران کرزی،ربانی،فهیم ماش،قانونی،محقق،خلیلی،سیاف،کمپودر وردک،زاغ خیل،اشرف غنی احمد زی،گل اقا شیرزی، احدی، داودزی، خرم، محسنی و وابسته گان و مشاوران کرزی ،جهاد علیه پاکستانی ها را از شاه شجاع ثالث آغاز نمایید، در غیر آن وطنی بنام افغانستان نمیداشته باشیم، آن وقت بسیار دیر خواهد بود،شورای صلح نامنهاد وثیقه تسلیمی افغانستان را مسوده کرده از ترس جوانان شجاع منتظر فرصت هستند،

جلال از امریکا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است