درپی حمله مهاجمان در کابل 9 تن کشته شدند
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۰۱    ۱۳۹۰/۳/۲۸ کد خبر: 23508 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، منابع امنیتی افغانستان گفته اند که در پی حمله سه مهاجم انتحاری به دو نقطه در شهر کابل، 9 تن کشته و 12 تن دیگر زخمی شده اند.

صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله افغانستان ضمن ابراز این مطلب گفت که در میان کشته شدگان و زخمی شدگان این رویداد سربازان پولیس نیز دیده می شوند.

صدیق صدیقی اظهار داشت که انتحارکنندگان می خواستند داخل ساختمان حوزه اول امنیت ملی پولیس و مستوفیت کابل واقع در بازار خوراکی‌ها (مندوی) در مرکز شهر کابل شوند.

سخنگوی وزارت داخله افغانستان بیان کرد که انتحارکننده مواد انفجاری همراهش را در داخل محوطه مستوفیت کابل منفجر ساخت و دو انتحارکننده دیگر که می خواستند در داخل محوطه حوزه اول امنیتی پولیس شوند از سوی پولیس کشته شدند.

به گفته وی، یکی از این دو حمله کننده در درون ساختمان توسط پولیس کشته شد و حمله کننده دیگر از درون ساختمان به جنگ با نیروهای امنیتی افغانستان پرداخت.

به گفته مقامهای امنیتی افغانستان، مهاجمان یونیفورم ارتش افغانستان را پوشیده بودند و پس از یک ساعت درگیری با نیروهای پولیس از پای درآورده شدند.

طبق گفته های آنان، سه پولیس، یک کارمند امنیت ملی و پنج غیرنظامی مشمول کشته شدگان و دو پولیس و ده غیرنظامی مشول زخمیان این رویداد هستند.

گفته می شود که اکنون اوضاع به حالت عادی بازگشته است.

قابل ذکر است که طالبان نیز مسئولیت این رویداد را برعهده گرفته اند.

در همین حال، شماری از مردم موجودیت حوزه اول امنیتی پولیس را در این منطقه پرازدحام خطرناک می دانند.

این دومین حمله در هفتههای اخیر در کابل است. در تاریخ 21 ماه می یک حمله کننده انتحاری بر یک شفاخانه نظامی حمله کرد که 6 کشته و 23 زخمی بر جای گذاشت.

این رویداد در حالی به وقوع پیوست که ساعتی پیش از آن رییس جمهور کرزی در یک نشست خبری گفت که امریکا با طالبان به گونه ای مستقیم تماس دارد تا یک راه حل مسالمت آمیز را میانجیگری کند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   شنبه, 28 خرداد 1390 ساعت 20:18 ذبیح الله مجاهد : خبرهای رسیده از شهر کابل حاکیست که 3 تن از مجاهدین قهرمان امارت اسلامی که مجهز به سلح های خود کار، بمب های دستی و ژاکت های فدایی هستند، به حوزه اول امنیتی این شهر داخل گردیده و عساکر دشمن را مورد حمله قرار داده اند.

خبرمی افزاید، این درگیری امروز بعد ازظهر حدود ساعت یک ونیم بجه آغاز گردیده وتا هنگام تحریر خبر جنگ شدیدی میان مجاهدین فدایی امارت اسلامی وعساکر دشمن در جریان بود.

گفته می شود که دراین حوزه امنیتی بیش از 1200 عسکر داخلی سکونت دارند.

گفته می شود ابتدا یک تن از مجاهدین فدایی عساکر امنیتی را بر دروازه حوزه امنیتی مورد حمله مسلحانه قرار داده و پس از کنار زدن موانع به داخل حوزه امنیتی داخل گردیده ودست به حمله شهادت طلبانه زده است .

دراین عملیات 3 تن از مجاهدین فدایی امارت اسلامی بنام های حافظ ابراهیم از باشندگان ولسوالی باک ولایت خوست و حافظ محمد امین و حافظ محمد حریص از ولسوالی خوشامند ولایت پکتیکا سهم گرفته اند .

جزئیات این درگیری متعاقبا بنشر خواهد رسید ان شاء الله

لالا هراتی

>>>   نشت امریکا با طالبان بر اندازی اقای کرزی از قدرت است .

>>>   اقای کرزی دیگر مهره بدرد بخور امریکا نمی باشد. بنا امریکا هم خرما بدست می اورد و هم دل یاران قدیم خود را بدست می اورد.و خسارات ناشی از ان را مردم ستمدیده افغانستان بدوش می کشد.

>>>   حوب به اصطلاح خودت لألا ي هراتي يا لكه ننك به هرات !!!
كجا اين مطلب تان جالباست ؟ حزب إسلامي كل بيدين دفعه اول نيست كه مردم كابل را با راكت هاراستقبال ميكند اين سرلوحه كار روزمره أش است أيا مضحك نيست كه ميكوييد 1200 نفر سرباز ذرحوزه أمنيتي بود يا خودشما افغان نيستيد ؟ ويا إز طفليت ويا زاده پاكستان هستيد إز افغانيستا خبر نداريد أيا در حوزه أمنيتي 1200 سرياز وحود دارد جاي تاسف است كمي فكر خون مسلمان ريحتن بخاطر كرفتن قدرت!!!!!!شرم است نه افتخار !!!!!!!
ب پو پل
لطفا نشركنيد  

>>>   خوشحال باشید که چند تا زن های این وطن را بیوه و چندتا اولادها را یتیم کردند جوابش در نزد خدا باید بدهید
ع م

>>>   قرار است امنیت تعداد از محلات افغانستان به نیروی داخلی واگذار گردد.
از این وضعیت بر مییآید که نیروی افغان حتی قادر به حفظ امنیت مرکز نمیباشد چه رسد که امنیت ولایات را عهده دار گردند

>>>   نميدانم چرا اوضاع كشور ما وخيم تـر شده ميرود؟
نميدانم چرا با لباس پـــــــوليس انتحاري ميشود؟
نميدانم آينده اين ملت مظلوم ما چه خواهد شد؟
الهي كشور و ملت بيچاره مارا از شر كفار ، شياطين و منافقين خوانخوار نجات بده. آمين
هارون
افغان

>>>   یعنی دیگر افغانستان با همه یی امکانات که داشت نتوانست دشمن 20000 نیروی خود را از بین ببرد و ناگذیر بر این میشود که با آنها صلح کند. خیلی جای شرم است آقای کرزی و خیلی جای تاسف برای اشخاصیکه برای این شاه جهان رای دادند. هم از گناه حاری نیستند. ولی اینکه با گروه که به حد از انسانیت دور است که هیچ عمل زشت باقی نیست بر علیه مردم بیگناه ما انجام نداده باشند هنوز صلح یعنی چی؟ یعنی قبول کردن شروط آنها نه شرط گذاری دولت بالای آنها چون امروز دولت به صلح نیاز دارد چون دیگر توان مقاومت با انها را ندارد. انها نیازی برای صلح را ندارند. هنوز هم عذر میخواهیم و هنوز هم ............
د.ک

>>>   آری این است وضعیت امنیت مملکت ما که هر روز خبر انتحار ، قتل ، زخمی، اختتاف و... می شنویم. چه بهتر بود به جای این خبرهای ناگوار خبر های خوش در مورد پیشرفت تعلیم و تربیه، صحت، باز سازی و ... می شنیدیم.

>>>   کز زی خان که دیکه فاتحه دولت را در حال خواندن هست و ی فهمیده است که اکنون حمایت جوامع جهانی را از دست داده ام و به کشور و ملت هم کاری نکرده ام و این ها روزی تنها خواهد گذاشت بهتر است به طالبان و پاکستان متوسل شوم

>>>   درتقسیمات قومانده جنگ که جدیدا"بین تروریستهادرسراسر افغانستان شده مناطق چون کابل - پروان - کاپیسا - لغمان - بلخ وبغلان نصیب کلبدین (راکتیار) شده که یکباردیگرمانندسالهای (1992-1995)شاهدراکت باران کابل خواهیم بودونمونه بارزآن روزگذشته درقلب شهرکابل بودیم
وتعداددیگرحزبی های کلبدین اطراف چهارطرف دسترخوان کرزی راپرکرده!!!
ازخداوند(ج)خیروسلامت مردم بی دفاع این مرزوبوم رامیخواهیم
سیدمصطفی ازکابل

>>>   لالا هراتي خود را معرفي كن كه تو مسلمان هستي يا كافر كه عساكر افغانستان را دشمن ختاب كردي و آن انتحاري دوزخي را شهيد ختاب كردي آيا از خدا نميترسيد كه خون مسلمانها و بي گناهان را ميريزانيد. لطفاً نشر...
هارون
افغان

>>>   لالاهراتی بنده الحمد لله مسلمان وتابع قانون قران هستم؛ بنده از شما یعنی هارون میپرسم ؟؟ که اگه مجاهد باشی جواب برای شما خیلی اسان است ؛ واز شما سوال میکنم که درزمان نجیب عساکر افغانی ؛ وطرف داران حکومت ((( ملشی)) از طرف تمام علماء آن وقت ومجاهدین مرتد گفته میشدند؛ چرا ؟ بخاطر اینکه درکنار روس قرار داشتند؛ وبرعلیه مجاهدین فعالیت میکردند, چیشده ؟ که حالا کسانیکه در کنار 42 دولت کفر استاده برعلیه فرهنگ ؛ مذهب ودین خویش مبارزه میکنند میشود اینها را مسلمان گفت ؟؟ ایا کسیکه بگوید من مسلمانم بهمین اندازه کافی است ؟؟ ویا انیکه اسلام وایمان مانند وضوء نواقض دارد یعنی چیزهای است که ایمان میشکند!!! مانند محبت ودوستی باکفر! ازعلماء مستقل غیر درباری وحکومتی پرسان کنید کسیکه برای کافر دست بلند کند وازته قلب به ان احترام کند آیا کافر نمیشود !!! واگر مجاهد نیستی ونبود ی بگو تابزبان خودت تومجاب کنم
لالاهراتی

>>>   مطلب لالاهراتی یک طنزانتقادی است
اگرنمی دانی بدان برادر
دوست

>>>   برادر شخصیکه خودرا هراتی خطاب کرده هراتی نیست بلکه اوغان است و یکی از نوکران آی اس آی هست و او افغان نیست اوغانها پاکستانی هست و درست فرموده ما خو دشمن همین ها هستیم از این خاطر مارا دشمن خطاب میکند .
آن شخصیکه مانند ... شده است انرا شهید خطاب کرده او شهید نه بلکه مانند ملا دادالله و دیگر ... اوغان خود در جهنم میرود .
خداوند بوی جنت را نصیب انتحار کنند ه گان و طرفدارنشان نگرداند .

>>>   بخدا سوگند میخورم که این شخص حتی افغان نیست گذشته از هرات بودن خود .

>>>   چرا بدفتر فاروق وردک انتحاری صورت نمیگیرد چون از طرفداران خونخواران است

>>>   لالاي هراتي نيستي . لالاي پاكستاني نجس هستي يا هم از نسل انگليس هستي

>>>   زنده باد هرات وهراتی
سعیدی ازکابل

>>>   بسیار جالب است که حوزه اول مالیاتی وزارت مالیه را با حوزه اول امنیتی اشتباه گرفته اند این .. های تروریست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است