وزارت خارجه یا وزارت فاجعه
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۲۳    ۱۳۹۰/۳/۲۸ کد خبر: 23502 منبع: پرینت

با توجه به اوضاع کنونی افغانستان که با بن بست سیاسی، نظامی، اقتصادی مواجه است و از هر سو مداخلات مستقیم عیله تمامیت ارضی کشور ادامه دارد.
این کشور به یک رهبری واحد و وزارت خارجه اکتیو و فعال نیازمند است تا اینکه بتواند پاسخگوی نیاز های جامعه افغانستان و جهان باشد.

با کمال تائسف آقای کرزی هنوز هم بدین باور است که گویا رئیس یک قبیله کرزی ها و پوپل ها است و مانند قبله گاه مرحومش باید طی چندین سال بالای این ملت قریه داری نماید. بدین منظور تلاش نموده است تا اکثر اعضای کابینه دولت افراد بی بند و بار فرصت طلب و استفاده جو که غرق در فساد اداری باشند و وزیر بی دهن و زبان که همیشه گنگ باشد. هر آنچه که جلالتماب کرزی بخواهد بگوید توسط وزرای کابینه بر آن مهر تائید گذاشته شود، داشته باشد و به همین ترتیب توانست با یک دسیسه قوی و کاملآ از قبل عیار شده توسط فاروق وردک، رویدار و تعداد از اجنت های ادارات استخبارات... داکتر سپنتا را از گلو خفه و در عوض یک فرد ضعیف نا توان را بنا به در خواست اداره آ.ُ اس.ای پاکستان و پشنهاد طالبان و تائید دولت عربستان سعودی آقای زلمی رسول را بحیث وزیر امور خارجه افغانستان جابجا نماید.

در اینجا سوال بوجود خواهد آمد که چطور کشور های فوق و طالبان در تقرر آقای رسول نقش داشتند. بلی آقای رسول از جمله افراد کلیدی چون سردار ولی ودیگرا ن بودند که به کشور عربستان و پاکستان سفر نمودند و بعد از توافق ادارات استخبارات کشور های فوق در تشکیل و منسجم ساختن طالبان نقش اساسی را ایفا نمودند.

از سوی دیگر جابجایی آقای رسول در وزارت خارجه بدین منظور بود تا آقای کرزی افرادی را که در زمان داکتر عبدالله و بخصوص داکتر اسپنتا نتوانسته بود در وزارت خارجه و نمایندگی های سیاسی جابجا نماید ، باموجودیت آقای رسول جابجا کند که می توان از تقرر برادر خانم آقای کرزی مالک قریشی رئیس دفتر وزیر خارجه که در حقیقت همه صلاحیت ها بدست موصوف است، کاکای کرزی بحیث سفیر در مسکو آقای داوود زی در پاکستان و دیگران تذکر داد.

علل اساسی جابجای کاکای کرزی در مسکو و داوود زای در پاکستان چه است؟
آقای کرزی بعد از اینکه از حمایت ایالات متحده آمریکا به شدت مایوس گردید، بمنظور بقای خود و ادامه ریاست قبیله سالاری خویش در تلاش آن بر آمد تا ارتباطات خویش را با روسیه، چین، ایران و پاکستان مستحکم نماید.
همانا کاکای خویش را با یک مهارت کامل در مسکو بحیث سفیر کبیر تعیین نمود و با استفاده از وی ارتباطاتش را با مسکو تامین کرد و از سوی دیگر داوود زی را بحیث سفیر افغانستان در پاکستان که از جمله اجنت های قوی آ.اس.ای و افراد حزب اسلامی می باشد ، تعین نماید. تا کرزی بتواند خوبتر با اداره استخبارات کشور پاکستان ، طالبان و حزب اسلامی ارتباط تامین نماید و آقای کرزی مدت 5 سال است که منتظر عملی شدن وعده های فاروق وردک، کریم خرم، داودزی، رویدار ، جمعه خان همدرد و... است تا اینکه روزی حکمتیار با کرزی ائتلاف خواهد نمود.

بمنظور اینکه بیشتر وقت دوستان را نگرفته باشم ، می خواهم اسناد کافی در رابطه به تقرری های مامورین وزارت خارجه افغانستان در زمان داکتر طب زلمی رسول که توسط قریشی و حیدر معین اداری به اساس کدام معیار ها صورت گرفته برای شما دوستان در نشریه بعدی به نشر برسانم.

بادغیسی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ازين وزير ... و فراموش كار وىر عين حال بى هويت و بي خاصيت ومأمور غير خود هر قدر بيان داريد كم است
خر عيسى اكر به مكه رود جون بيايد هنوز خر باشد
اين ... و بى هوش و بى خرد فقط مي تواند باركشى نمايد نه سياست

>>>   او مردم بیچاره برای خدا ظاهر فقیری بحیث معاون نمایندگی دایمی افغانستان در ملل متحد مقرر شد که باور نه کردنی است و پیش از رفتن به امریکا زمینه را به برادر کوچک خود در وزارت آماده ساخت اینا وزارت فامیلی و این بیچاره وزیر

>>>   اسناد فقیری دروغی است و به چاپلوسی تا معاونیت رسیده
علی

>>>   بچه دادستان کل الکو صاحب از سکرتر سه به مستشار ارتقا یافت

>>>   یاسین رسولی مستشار سفارت افغانستان در لندن که در دوره سپنتا خان از بست کمپیوتر کار به ریاست و بعد در سفارت لندن به حیث مستشار مقرر شد، فعلآ ختم وظیفه و در لندن پناهنده شد
جاوید

>>>   بوی تعصب از ین نوشته می اید باید هر کس در وقت نوشتن اداب و اصول ژورنالستیک را در نظر ګرفته بنویسند اګر دیده شود در کابینه ی فعلی دولت وزیر معادن -وزیر اب وبرق- وزیر انکشاف دهات -وزیر زراعت- وزیر داخله - وزیر تحصیلات عالی -صحت عامه ودیګر وزارت ها خو در دست غیر پشتون است از انها هم باید نامش می ګرفتند وچی دست اوردی دارند و در سابق کارهای دکتور عبدالله -صالح- قانونی-ودیګران را دیدم اینجا مشکل قومګرایی نیست مشکل نبودن اخلاص است در هر فرد این خاک که برایش مسولیت سپرده می شود خیانت می کند مولوی صاحب خاین مجاهد فی سبیل الله خاین مقاومتی صاحب خاین متخصص ورزیده خاین قاضی صلحب خاین نه می فهمم دیانت -خداترسی-یاد روز قیامت -عدل - وطن دوستی همه کجا رفته که هیچ درکش معلوم نمی شود چور شروع است هر کس به جای خود ریسمان را در ګردن اویزان کرده چپاول می کند به لحاظ خدا این حالت را نام تعصب ندهید نام خیانت برایش بدهید به ګفتن پشتو ودری ما مسلمان و متقی نمی شویم تقوای ما در اخلاص و صداقت ما نهفته است دراین زمینه مسولیت رسانه ها بیسیار زیاد است و باید مسولیت خودرا درک کنند که در نزد خدا و نزد مردم خود نقش وجدانی خودرا حفظ کرده باشند
ع م

>>>   سلام بشما !
اقای بادغسی! از تلکس شایعات شما طوری برداشت کردم که، ادعای یکتعداد از مخالفین اغای کرزی (عبدالله و صالح )بیجا وبی اساس است که ؛ کرزی یک ریس جمهور بی کفایت و بی اراده است .
بخاطر ییکه شما در مورد استعداد و هنر سیاسی او که چگونه بخاطر اینده خود فکر وعمل میکند، مفصلأ معلومات ارایه نمودید .
بطور مثال شما اظهار مینمایید که :

علل اساسی جابجای کاکای کرزی در مسکو و داوود زای در پاکستان چه است؟
آقای کرزی بعد از اینکه از حمایت ایالات متحده آمریکا به شدت مایوس گردید، بمنظور بقای خود و ادامه ریاست قبیله سالاری خویش در تلاش آن بر آمد تا ارتباطات خویش را با روسیه، چین، ایران و پاکستان مستحکم نماید.
همانا کاکای خویش را با یک مهارت کامل در مسکو بحیث سفیر کبیر تعیین نمود و با استفاده از وی ارتباطاتش را با مسکو تامین کرد و از سوی دیگر داوود زی را بحیث سفیر افغانستان در پاکستان که از جمله اجنت های قوی آ.اس.ای و افراد حزب اسلامی می باشد ، تعین نماید. تا کرزی بتواند خوبتر با اداره استخبارات کشور پاکستان ، طالبان و حزب اسلامی ارتباط تامین نماید و آقای کرزی مدت 5 سال است که منتظر عملی شدن وعده های فاروق وردک، کریم خرم، داودزی، رویدار ، جمعه خان همدرد و... است تا اینکه روزی حکمتیار با کرزی ائتلاف خواهد نمود.
بنده به این فکربودم که کرزی در این حکومت رول سمبولیک را دارد ،هرکاره امور افغانستان امریکاست .ولی حالا فهمیدم که کرزی مفت تا این سطحه نرسیده است ،فلهذا ادعای دگران درمورد بیکفایتی ریس جمهور از روی عقده است نه یک حقیقت .
حبیب

>>>   این رویدار که گفتید به خیالم همان قطب الدین رویدار است که در ارگانهای محلی رئیس شوراهای ولایتی است و به پوپل رئیس اسبق ارگانهای محلی و فاروق وردک ... را می آورد. و آن هم تعدادی ...

>>>   جناب آقای بادغیسی نویسنده متن!
نوشته شما نیز مانند سایر کارشناسان چوبکی بی مفهوم و پیش پا افتاده است. شما با این نوشته ضعیف تان چی میخواهید بگوئید و چی را به اسباط برسانید.
کدام وزیر کابینه کار فهم است که وزیر خارجه باشد.
این ثابت شده است، کسانی که علیه وزارت امور خارجه مینویسند کسانی اند که نسبت نداشتن لیاقت و دانش کافی، نتوانسته اند که در وزارت امور خارجه راه پیدا نمایند و جهت فرونشاندن کوفت های دل خود علیه وزارت خارجه مطالب بی مف هوم و دور از واقعیت را نوشته میکنند.
ما عملاً میبینیم که یگانه وزارت که کار به سرعت عمل در آن انجام میگردد وزارت امور خارجه میباشد. جوانان که در این اواخر خصوصاٌ در مدت زمان که اقای داکتر سپنتا وزیر خارجه بود در وزارت خارجه مقرر گردیده اند واقعاً قابل قدر اند و افتخار ما است ایشان از فهم بالای سیاسی برخوردار اند.
از جناب آقای بادغیسی و سایر هم قطاران شان خواهش ما این است تا لطفا از روی خصومت های شخصی تان جتیات و چرنگیات را نوشته نکنید و اگر کنید هم جایی را نمیگیرد خاطر تان جمع باشد.
در یخ نوشته کن و در آفتاب بگذار
لوگروال

>>>   برادران شما هرکدام نظرخودرا گفتید ویا نویشتید من هم باید نظر خودرا بیگویم .
من باگفته بعضی ازبرادران موافقم در دوران آقای رسول کاملآبی سوادها مقرر شدن بطور مثال مامورین که درکنسلگری افغانستان مقیم جده استن همیشان بی سواد ودزد واوباش استن شما میدانید که مهاجرین افغان منظورم کسانیکه بی اسناد استند دراینجا برایشان حکومت سعودی وقت تعین کرده که باید در همین مدت زمان شما سعودی را ترک کنید همه آماده رفتن استن ولی ازبی پروای اعضای کنسلگری افغانستان وازبی توجه ایشان این مردم بیچاره اعم ازخانمها واطفال بسیار دررنج تکلیف استن .
وقتکه این اعلان نبود آریانا هفته دو پرواز داشت بعد ازاین اعلان حکومت سعودی که کسانیکه غیرقانونی استن برایند بعد ازهمین اعلان اعضای کنسلگری با شرکت هوای آریانا دست باهم داده یک پرواز هفته درست کردن خاص بخازر پول.
حالاکه چند خطوط دیگراست کنسلگری افغانستان اجازه نمیدهد که اگردرزندان سعودی میمرین هم اشکالی ندارد منتها ماپول بدست بیاوریم شما میدانیدکه اعضای کنسلگری مردم را یعنی زنها واطفال را میگن روزسیه شنبه زندان بروید که شصت های شما گرفته میشود دوروز درزندان درگرمی بمرید بازآریانا پنجشنبه می آید پرواز میکنید .
سوال من اینجا است که چرا به افراد ویا طبیعهای کشورهای دیگه جزویترین توهین میشود کنسلگری همان کشور ووزارت خارجه اش فورآ اقدام میکند اما ما افغانها کمک نه بلکی درظلم ستم هم وطنان خود همرای دیگران شریک استیم .
ازسایت بسیارموفق وهمیشه حقگو شبکه اطلاع رسانی افغانستان من حیث یک شهروند افغان جدآتقضامیدارم همین گفته بنده را درصفحه اصلی واول بهنشر بسپارید .
باتشکر ازسایت شبکه اطلاع رسانی موفق باشید

>>>   گب کدام تعصب رامیزنید اگرشماببینید درتمام سفارت خانه ایک قوم خاص دیبلوماتان است که 18 سال دیبلومات است کسی چیزی گفته نمی تواند ازکجاشد بشتونیزم به لحاظ خدا کمی شرم کنید بازچیزی نوشته کنید
اگرباورایتان نمی اید بیایید درتهران مشهد دهلی برلین فرانسه مصر لندن تاشکند واگربازهم به گفته بنده باورندارید لطفابه کدربرسونل مراجعه نمایید انشاالله که ازتمام حقایق خبرخواهید شد
یکی ازمامورین وزارت خارجه

>>>   آنقدر هم قریشی صلا حیت ندارد که گفته شده

>>>   بادغیسی صاحب جــــــــــــــــــــــــــــــده بیا ببین
شخصی که را به صفت جنرال قونسل تقین نموده است زلمی رسول حتی دور از ادب دانش تجربه می باشد نام وی است خلیل الرحمن حنانی که دربست های 4//5/6 دروزارت خارجه درزمان داکتر سپنتا ناکام مانده بود فعلی درجده قونسل است کار سیاسی را نمی داند به رشوت گرفت نهایت تلاش دارد
روزانه پاسپورت های مردم را قید نموده باز توسط دو نفر از دستگی هایش بنام های حاجی کریم پنچشیری ومحمد رسول
بعد ازگرفتن رشوت پس میدهد ماته سی فقط مردم بدانند
که این گونه دفلومات تعین کرده است زلمی رسول
به مه چه از جده

>>>   آقای بادغیسی شمازنده باشید بااین نشریه حقیقت آمیزتان نویشته های شماواقعاً راست است متسفانه که آقای کرزی به مانند نیاکان خویش ملیت گرایی را درپیش گرفته فکر نکنم که جناب سلطان بااین کار خویش درافغانستان موفقیت پیداکند زیرا مردم افغانستان حالاباسواد وروشن میباشند بعدازتحملات بی پایان خشم مردم را خواهند برانگیخت شمادرجریان هستید بعد جداساختن نام طالبان ازالقاعده دیروز در شهرکابل طالبان درجواب جناب چند فرد انتحاری خویش را روان نموده بود پس مردم تابکی منتظر صلح باشند....؟؟؟؟
سیدعصمت الله جاغوری

>>>   آقای بادغیسی : سلام بر شما تقدیم است
مطلب شما کاملا حقیقت دارد. برعلاوه این همه نابسامانی ها فعلا چند قسم معاش و امتیاز در وزارت امور خارجه موجود است که مایه تأسف این دستگاه دیپلوماسی افغانستان پنداشته میشود بطور مثال : اکثر کارمندان عالیرتبه این وزارت معاشات سوپر اسکیل بر علاوه سفرهای خارجی ماهوار دارند در حالیکه تمام کارهای دفتر توسط کارمندان پائین رتبه پیش برده میشود ولی آنها همه از این امتیاز محروم هستند.
کارمندان ریاست منابع بشری و ریاست تشریفات همه در پهلوی اخذ معاشات سیستم رتب اضافه کاری معادل معاش نیز میگیرند. در حالیکه دیگر ادارات این وزارت از این امتیاز نیز محروم هستند.
مقرری های بی نوبه و فرمایشی کما کان ادامه دارد ولی این وزیر و معین بی کفایت این وزارت اندک توجه به حال دیگر مامورین مستحق این وزارت ندارند.
زمانیکه داخل طعام خانه وزارت میشویم احساس خجالت میکنیم چراکه از یکسو کیفیت طعام خراب و از سوی دیگر به شکل توهین آمیز با وجود پرسونل خدماتی خود کارمندان وزارت قاب ها نان خود را بالای میز حمل میکنند که شایسته حال شان نیست . قرار معلومات مصارف طعام خانه ماهوار به 500000 پنجصد هزار افغانی میرسد ولی کیفیت نان مثل گذشته که در مقابل 200 افغانی مامورین بود نیز همانگونه بدون کدام تفاوت بحال خود باقی است.
بهر حال مشکلات زیاد است خدا رحم کند.
جنت گل
لوگری

>>>   جناب بادغيسي چه شد که بعد از ده سال چند تن از برادران پشتون در پست های وزارت خارجه تعیین شد آیا وزارت خارجه به برادران پنجشیر وبدخشان وهرات به میراث رسیده یا چطور؟! از گفته های شما معلوم میشود که شما نیز کارمند وزارت خارجه هستید واز نظر تان معلوم میشود که باید همیشه یک کارمند عادی بمانید بخاطریکه شما نمی توانید یک دپلومات شوید ولیاقت آنرا ندارید وشما توانایی تحمل دیگران را ندارید وبسیار حسد نکنید زیرا حسد قلب انسان را از بین میبرد.
عادل

>>>   اقای بادغیسی:
اګرحافظه ات کارمیکند وبه یادداشته باشی ګلوی سپنتاراکرزی یافاروق وردک خفه نکرده بلکه ازطرف ولسی جرګه ګلواش خفه شد ورای اعتماد راازنزدش ګرفت ولی باوجود ان کرزی اوراتااخربه حیث وزیرخارجه درکابینه باخودنګاه کرد ویک نقطه خیلی مهم دیګررااشاره میکنم ان اینکه دروقت اقای دبل عبدالله که تمام وزارت خارجه ازخبازان وپنچرمینها پربود اوازات رابلند نکردی. ازاظهارات ات معلوم میشود که یک جمعیتی بسیارزیاد متعصب وفاشیست هستی چراکه ازمقامات ارشد جزب اسلامی که درچوکات حکومت کارمیکنند نام بردی درحالیکه رهبران شما (رهبران شورای نظار وجمعیت) جنایات بزرګ رادرطول جنګ های داخلی وبعد از به میان امدن اداره موقت مرتکب شده اند درتاریخ نظیرندارد

>>>   برادر عزیز جنت گل لوگری بسیار شرم آور است که شما از بردن نان خود به میز غذا خوری خجالت میکشید. من در یکی از کشور ها تحصیلات دوره ماستری خویش را تمام کرده ام. یک روز در یک پروگرام که از طرف سفارتخانه آن کشور در کابل دایر شده بود اشتراک کردیم و شاهد استم که جناب سفیر خود در قطار ایستاد شده و غذا خود را خودش برد آیا موقف شما از یک سفیر هم بالاتر است که این حرف را میزنید. البته من از موقف وزارت خارجه دفاع نمیکنم بلکه این را هم تاهید میکنم که فساد، واسطه ، قوم گرایی و نفوذ کشور های همسایه بخصوص پاکستان در این اواخر به اوج خود رسیده که باید هر چه عاجل جلو آن را گرفت.

>>>   آها کرزی می خواهد سیاست داود مرحوم را سرمشق خود قرار دهد یعنی با گوگرد روسی در نظر دارد سیگار آمریگایی را روشن نماید و لی اشتباه می کند زیرا خیال هایش خام است و با این کار ها قبر خود را می کند
یوسف از بامیان

>>>   واقعا که وزارت خارجه وسیله خارجی قرار گرفته است ، تمام سیاست گذاری و استراتژی خارجی افغانتسان از اختیار خود کارکزاران سیاسی افغان ها خارج شده و تعین ، معرفی ، اولویت بندی و غیره همه به دست خارجی ها است و خصوصا آی اس آی پاکستان در این مورد و در اواخر فوق العاده کار می کند. این را باید بدانیم که وزیر خارجه ما و کار گذاران و کارمندان ورازرت خارجه ما به عنوان وسیله دست خارجی ها و به نفع سیاست خارجی ها و به ضد منافغ ملی کشور چه آگاهانه و چه غیر آگاهانه به شدت مصروف و مشغول هست.
می بینیم که وازارت خارجه ما هنوز تعریف از سیاست خارجه ندارد و اهداف و منافع ملی برای شان گنگ و نامفهوم است و همه را خلط نموده است و تضاد و تعارض ها و تشدد در اتخاذ تصمیم ها و سیاست گذاری دارد و...
احمد از بامیان

>>>   سلام دوستان:
من فكر ميكنم همه حرف هاي آقاي بادغيسي واقعيت دارند از تمام مامورين وزارت خارجه نفرت دارم، به جز از يك تعداد كمي از مامورين كه وطن پرست اهل صالح هستند ديگران همه شان بيسواد هستند به فكر اي هستند كه به كدام كشور اروپايي مقرر شويم تا دالر جمع كنيم ثروتمند شويم متاسفانه در فكر خدمت به وطن نيستند.
هارون
افغان

>>>   فقط دعا می کنم ملت و کشور را بی خبر نفروشد اگر رییس جمهور و وزیر خارجه و کارمندان آن قبل از معامله، مردم را با خبر بسازد بهتر است. تا ملت از بهای شان با خبر گردد که زیاد ارزان نفروشد.

>>>   اقای بادغیسی اګراسنادداری چراانرابه اینده میسپاری که این کارتان جز فریب دادن مردم چیزی دیګری نیست ولی بدانید که فعلا مردم مافریب شما بیسوادهارانمیخورد واینرادرک میکند که شاید شماراازماموریت وزارت خارجه منفک شده باشید وازبیسوادی وکینه تان نسبت به افراد حزب اسلامی معلوم میشود که ازګروه شروفساد هستید وازوقت دبل عبدالله دراین وزارت میخ شده بودید وفعلا نظر به سطح پایین سوادتان منفک شدید

>>>   $$$
وزارت خارجـــه افغانستان
از زمان وزارت ســپنتا به این روز فاجعه بار افتاد؛
از روزیکه خویش خوری جای کارشناسی را گرفت!!!

>>>   داکتر سپنتا حد اقل توانست بسیواد های که از طرف کمپودر عبدالله تعین شده بودند عوض کند یا به حد اقل برساند چون نام افغانستان را در جامعه جهانی بد کرده بودند. امیدوارم داکتر زلمی رسول اشتباهات کمپودر عبدالله را تکرار نکند

>>>   درست است نویسنده گرامی. ولی شما این ها را برای چی می نویسید ؟ کی آنرا می خواند؟ فریاد این مردم را غیر از خدا کسی دیگر شنیده نمی تواند. باز هم از کوشش های شما تشکر.

>>>   عادل جان هر وزارت و مقام به اهل کار ، سواد بالا و تخصوص نیاز دارد.
ایا تعدا با سواران در جنوب افغانستان چند فیصد است ؟
ایا تعداد زنان با سواد در جنوب چقور است ؟ مکتب سوزاندن و معلم سر بریدن در کدام مناطق است ؟
به صورت هر زن و مرد با سواد از هر کجای افغانستان که باشند قابل قدر است .
برادران پشتون ما مظلوم واقع شدند نه اینکه برای شان پست شاید کمتر برسد بلکه برای آنکه از طرف طالبان و بزرگان قوم پشتون در کم سوادی سوق داده شدند آنها باید علیه بی سوادی ، آموختن علم و دانش علیه طالبان وا قوام پشتون قیلم کنند مه باعث رشد سواد درآن مناطق شدند تعصب نشان دادن بی فایده است علم و دانش اموختن را باید دنبال کرد
عادل جان من برادر تاجیک توهستم و هیچ وقت خود را بالا تر از تو حساب نمیکنم ولی اینرا میدانم چه عواملی باعث عقب ماندن برادر ان پشتون ما شده این بدان معنی نیست که برادران تاجیک از پشتون ها با سواد تراند .
طبعآ هر کجا علیه علم و دانش اقدام شود این قوم یا این ولایت از ادامه تحصیل محروم میماند و دیگران پیشرفت میکنند .
زلمی از المان

>>>   دو گب دارم اول اینکه تلک شکایات صرف به کارمندان وزارت خارچه است چون همه نظر میدهند نظریات بی ارتباط.
دوم اینکه کسانیکه نظر میدهند در باره وزیر صاحب این مقاله نبشته شده پای دیگر ها را چی داخل میسازند.

>>>   کسانیکه از سپنتا دفاع میکنند؛
فاجعه در وزارت خارجۀ افغانستان از زمانی آغاز گردید که
سپنتا جان ، داکتر سپنتاجان خلاف قانون اساسی عمل کرد و
علیرغم سلب اعتماد شدن از جانب پارلمان ، با قلدری از وظیفه کنار نرفت و 4سال وزارت خارجه را غصــــب کرد و
خود را بالاتر از قانون اساسی تصور کرد!!!

>>>   عزیزان من درعرصه مجازی اینقدر باتعصب رفتارنکنید ومارا پیش جهانیان شرمنده نکنید.
ازافغانستان دفاع کنید نه ازاین افراد نالایق این ها خاین های تاریخ کشورهستند وهیچ کدام شان دلسوز وطن نیستند وهرکس درحد توان به این سرزمین خیانت کرده .
واین موضوع را درنظرداشته باشیدکه این نظام وتمام افراد که درراس آن هستند بی عرضه هستند ازکرزی گرفته تا رسول وهمه کسانیکه می بینید شما ازاین افراددفاع نکنید واگرکاری می توانیددورازاین لجاجت های قومی برای افغانستا بکنید واگرنمی توانید سکوت کنید وپیامد آن را ببنید.
کرزی خودش وکابینه اش وسیاست بی جهت اش وهرچه بردهانش می آید ومی گوید همه آن برای افغانستان ومردمش شرمنده گی است برادران ازهرگروه که هستید بدانید کرزی وطن را به پنجابی ها فروخت..... خدادراین امر گواه است وبهترمیداند.
یک افغان

>>>   در میان پیام ها نکات جالبی در مورد تلاش های آقای کرزی در دور زدن منافغ ملی به نفع قدرت طلبی های قرون وسطایی اش آمده است و انتصاب داودزی در پاکستان و کاکایش در مسکو را دلایلی بر این مدعا دانسته اند که به نظر می رسد درست است. آقای کرزی برای حفظ قدرتش به شدت از محور قبیله گرایی استفاده می کند. داود زی نقطهء وصل کرزی با دوستان حزب اسلامی کرزی و طالبان که یاران او هستند می باشد. پیوند کرزی با حکمتیار بسیار نزدیک و جدی است. یکی از اقارب نزدیک کرزی در این باره گفت که در جریان جنگ های سال های اول بعد از پیروزی مجاهدین جناب کرزی که در وزارت خارجه افغانستان کار می کرد به دست افراد حزب اسلامی افتاد اما با وساطت مستقیم و مخابرهء آقای حکمتیار به شکل مرموزی نجات یافت و برای مدتی ناپدید شد. در مورد مسکو هم گفته می شود که آقای کرزی با توصل به رفقای خلقی می خواهد روابط خارجی خود را تعربف کند. و کاکایش عزیز الله کرزی که دوستی که در ریاض با او همکار بود خصوصیات اخلاقی و دینارپرستی ها و اختلاس هایش را به خوبی خبر است و گفته می شود پیش از مسکو و ریاض هم در دو سه کشور اروپایی دیگر سفیر بوده است، کاره یی در این روابط نیست. بلکه عزیزالله خان کرزی چون کاکای کرزی است فقط به خاطر اعتمادی که کرزی به کاکایش دارد آن را به مسکو فرستاده است تا تلاش های او برای استفاده از رفقای خلقی در روابطش با روسیه پنهان بماند.

>>>   جناب بادغیسی!
تحلیل نهایت بجا و دقیق نمودید .
زلمی رسول تمام امید های سیاست خارجی این وطن رنج دیده را زیر خاک نمود .
عرض شود که در مسکو بداخل سفارت سه سفارت و سه سفیر موجود است جناب کرزی ، یکی از تجار ها ی فامیل الکوزی و شخصی فاسد بنام مجیب فراهی که سفر و دیکر کارمندان این نمایندګی سیاسی را از کتله بزرګ افغانها دور ساخته به دستور فراهی سفیر به مسجد ، فاتحه ها و محافل اجتماعی بیشتر از هفتاد هزار مهاجر افغان نمی رود در وازه سفارت بروی مردم بسته است قونسلی در دست فراهی است هرنوع که دلش بخواهند از ان استفاده میکند . این همان فراهی است که بنا بر استفاده سو و قاچاقبری پاسپورت ها از سفارت قزاقستان در ظرف بیست و جار ساعت از قزاقستان خارج ګردید ولی چون فراهی است بار دیګر در شوروی در شهر مسکو نصب ګردید.
جناب وزیر امور خارجه ایا این دستور مقام وزارت خارجه است که مردم و نمایندګی سیاسی از هم فاصله داشته باشید اګر طوری باشد از فراهی ګیله یی نیست ور غیر ان لطفا هیتی بفرستید که کتله های مهاجر بی وطن چه میکوید .
ما توجه جدی رهبری وزارت امور خارجه را تمنا داریم .
سیغانی مامور ارشیف

>>>   فاجعه است فاجعه بياببين كارمندمحلي كارهاي سفيررااجراميكند

>>>   سفارت افغانستان در تهران
نمونۀ روشن فاجــــعـــه در وزارت خارجۀ کشورست!!

>>>   کسی میگه کارمند محلی کاری سفیر را میکند :
این خو مشکلی نیست سفیر که بیسواد باشد پس که کاری او را کند
شما فکر میکنید این کسانیکه بنام جنرال قونسل میروند ویا سفیر از زبان این ها اتش میبراید نی خاکه نمی دانند فقط نکتایی خوب بسبته میکنند وبس
واستفاده از ماشین ها ی دیپلوماتیک را میدانند که چگونه استفاده کنند باز بخدا من شرمنده میشوم که یک تعدا این پست فطرتان از ماشین های دیپلوماتیک بکار های فاحشه بازی استفاده میکنند چرا که ان ماشنین ها را کسی حقوق تلاشی کردنش را ندارند که این خود یک بدنامی بزرگ به وزارت خارجه ما است که چینن اشخاص بیسواد و بی مسوولیت را به پست های مهم و اساسی نصب میکنند

>>>   جناب زلمي خان از المان من شما را ملامت نمي كنم بخاطريكه شما از حالت داخلي وزارت خارجه خبر نمي باشيد، من حقيقتاً تأسف ميكنم كه معيارها نبايد به اساس قوم نزاد وسمت باشد بلكه بايد به اساس اهليت وعلم باشد, مگر وقتي يك پشتون اگر بسيار دانش مند وعاقل هم باشد باز هم در شبكه اطلاع رساني آنرا بنام پشتونيزم وپشتونيزه ياد ميكند، مگر وقتي آقاي حناني از پنجشير جنرل قنسل مقرر ميشود وآقاي جمال ناصر از پنجشير قنسل مقرر ميشود وهمه افراد وزارت خارجه سويه آنهارا ميدانند هيچ كس چيزي نگفت من در وقت داكتر عبدالله ماستري در دست داشتم چندين بار بوزارت خارجه مراجعه كردم كه مقرر شوم مگر متأسفانه كه نه پنجشيري بودم ونه هراتي ونه بدخشي مقرر نشدم بخاطريكه بشتون بودم أما فعلاً كه يگان نفر از قوم پشتون مقرر ميشوند فقط كه رزق اينها كم ميگردد، برادر عزيز اين شكايت ها از اهليت ونا اهليت نيست بلكه تعصب است افراد فعلي وزارت از افراد دانشمند وفهميده ترس وهراس دارند واين همه صدار براي اين است وبس.
عادل

>>>   [جناب بادغیسی صاحب
یا اینکه خودت از بادغیسی نیست یا اینکه در فکر بادغیس نیست از این دو یکی ان صحت دارد تو بیا بیبین که این ولایت به کدام فاجعه های انسانی روبرو است اصلا به این ولایت توچه نمیشود بخاطریکه این ولایت به فلان لسان صحبت میکنند
مردم بیچاره اینجا از رسانه ها و انترنت و کمبیوترچیزی آشنایی ندارند ان تعداد انسان های باسواد این ولایت هم امکانات ندارند و ان تعداد باسواد های که امکانات دارند مثل خودت در فکر ولایت خود نیستند امده اند قصه های بی فایده را اغاز کرده اند و میخواهند خود را مطرح کنند اقای بادغیسی تو در ولایت ات یک شب بودی که این گب هارا در فکرش هستی یکبار بیا و بیبین که چی حال دارد این مردم اب خوردن ندارند اصلا این ولایت قابل زندگی نیست مثل حیوان داریم زندگی میکنم جناب دولت مداران که در فکر خود هستند تو هم که چند کلمه گب یاد گرفتی و میخواهی خود را روشن فکر نشان بدهی چرت و پرت گب زدن را شروع کردی حیف به حال تو بادغیسی که در فکر مردم خودت نیستی وای به حالت این بادغیسی های بیچاره کهم هیچ کسی در فکر اینها نیست حتی مطبوعات ما که داد از عدالت و ازادی میزنند اما به فکر این مردم بیجاره که هرروز نفس کشیدن برای شان سخت تمام میشود نمگیردند
باحترام
اجمل از ولایت بادغیس بیچاره

>>>   به وزیر امور خارجه!
مجیب فراهی چخین در قزاقستان و حالا در مسکو تمام مهاجرین و تاجران ملی را به ناله در آورده و در فساد از مهارت خوب برخورد دار است اگر باور ندارید در قزاقستان و مسکو از افغانها عادی پرسان کنید.
حیدر از قزاقستان

>>>   برادران محترم و اقای که مصروف این نوشته ها استید
من میخواهم به شما صادقانه بگویم که چرا از اینقدر تهمت هارا به وزرات خارجه میبندید من میدانم که واقعا مشکلات وجود دارد من هم که به وزرات خارجه مراجعه کردم به این مشکلات و یا اضافتر از آن رو به رو گردیده ام اما لطفا این تهمت هار ا نبندید ایا شما به وزرات معارف مراجعه کردید ایا شما به کدام وزارت خانه دیگری مراجعه کردید که بیبیند که چقدر مشکلات است ایا شما به تعصبات قومی و لسانی و منطقه ای در وزرات خانه های دیگر روبرو نگردید ایا شماهیچ خاطرتلخی از این دوایر دولتی دیگر ندارید اما به این حکومت فرصد بدهید که کارکند واگرهرقدر زیر فشار باشد میرود همرای طالبان به مذاکره میشنید باز ان وقت نه شما و نه ما ها چیزی گفته میتوانیم انتقاد مغرضانه باید توقف پیدا کند تا نظریات سازنده اغاز گردد نظریات سازنده خیلی ها مهم و با ارزش هستند نسبت به همه چیز فهمید ید یاخیر من منتظر نظریات شما هستم
فهیم نیکو دوست از کابل

>>>   محترم وزیر امور خارجه !
من منحیث تجار حاضرم که شاهدی دهم که مجیب فراهی برای پاکستانی در مقابل ۵۸۰ دالر در قزاقستان پاسپورت افغانی اجرا نموده و این شخص فعلا در نمایندګی ملل متحد منتظر روانکردن به کانادا میباشد .اسم این شخص بهادر خان و نام افغانی اش در پاسپورت افغانی ابراهیم ګذاشته شده است میتوانید از نمایندګی ملل متحد رسما پرسان کنید
اصفی از استانه

>>>   اقای فهیم نیکو دوست
کاملابه حرف های شما موافق استم بالاخره اقای فهیم واقعا مثل یک انسان عاقل و با تحصیل و دانش نظریه را ارائه نموده اند لطفا به همه بیننده های افغان مثل اقای فهیم نیکو دوست نظر بدهید بگذارید تهمت وتهمت باز را تعصب ما مردم افغانستان را در به دروخاک به سرکرد بازهم همین راه را برویم مگرفایده اش چی فایده اش کشتن قتل یکدیگر بد بختی یکدیگر لطفا برای خدا از تعصبات قومی و لسانی دست بکشید بیاید با هم بشینیم گفتگو کنیم مشکلات و اشتباهات خود قبول کینم از دنیا دیگر تجربه حاصل کنیم من خودم در کشور فرانسه زندگی میکنم تاریخ فرانسه را اگر شما مطالعه کنید پر از بد بختی ها و رنج ها است اما این ملت با هم نشستند و صحبت کردندو خوشبختی خود را در وحدت و اتفاق وتحمل یکدیگر دانستند امروز واقعا یک ملت قهرمان دنیار هستند اگر ما میخواهیم که سربلند و سرافراز باشیم باید تحمل داشته و به اینده نیک بنگریم اگر این تهمت بازی های چیزی حاصل نمیشود جزبد بختی
این حکومت بسیار خوبی هم دارد درپهلوی نواقص ات اش اگر حکومت دیگری هم بیایید از همین اقوام پشتون تاجیک ازبک و هزاره وغیره میاید فرشته گان در افغانستان حکومت نمی سازند انها هم مشکلات و اشتباهات خود میداشته باشند باز نسل اینده اگر متوجه درس نباشند و در گب های خورد و ریزه مصروف باشند مثل ما بدبخت میباشند و اگر تحصیل کردند تاریخ خاین های ملت مارا را محکوم خواهد کرد و افغانستان فرانسه اروبا خواهد گردید اما حال بدتر از یک ولایت باکستان است یک ولایت از باکستان از ما کرده بیشرفته تر هست و کامل تر است اما ما افغانها بد بخت بدبخت به هرگوشه دنیا افتاده استیم و اگر همین قسم متعصب و عقده مند باشیم از این کرده هم بد بخت میشویم لطفا از تعصبات دست بردارید و به کارهای نیک فکر کنید
یکتن از افغان های مقیم فرانسه
عزیز الرحمن رحمانی عاشق افغانستان

>>>   آقای فهیم نیکو دوست،
اینکه وزارت خارجه زیادتر زیر بمبارد است چند دلیل دارد:
1. افغانان مقیم خارج که اکثراً با سواد اند و با دنیا آشنایی دارند عملکرد های وزارت خارجه را تعقیب میکنند و با کارکرد های دیپلومات های ما مستقیماً روبرو هستند. اکثر شان به کمپیوتر و انترنت دسترسی دارند و به آسانی میتوانند در این بحث ها سهم بگیرند.
2. رئیس جمهور و رهبری وزارت خارجه متواتر انتقادات را نادیده گرفته و برخلاف آن کار میکنند. به حدی که چند سال قبل حتی معین اقتصادی وزارت خارجه روی یک سلسله پرنسیپ ها و موضعگیری های جدی برای آوردن اصلاحات از وظیفه اش استعفا داد. حال به جای اینکه عواقب استعفا یک کدر وزارت جدی گرفته شود و به علل آن رسیدگی صورت گیرد، مشکلات به اساس عقده مندی ها بالای جای شان باقی ماند و حتی بالای آن هم افزوده شد.
3. مصارف کارمندان وزارت خارجه خیلی گزاف است. این همه مصارف باید بالای کسانی صورت گیرد که سر شان به تن شان می ارزد. ولی در حالیکه هنوز تعدادی از کارمندان شایسته در وزارت باقی است ( خدا را شکر) یک تعداد زیاد شان بیکاره ها و عاطل و باطل ها هستند که به اساس خویش خوری و غیره و غیره در وزارت جا گرفته اند. همچنان یک تعداد سرسفید های متقاعدی به زور حق جوان ها را گرفته اند.
دلایل زیاد است فقط چند تا را برشمردم.
هاشم از وزارت

>>>   سلام به همه و خصوصا به اقای عزیز الرحمن رحمانی از فرانسه

واقعا شما زیبا و بی طرفانه نظر داده اید واقعا که شما اهل علم و دانش هستید من کاملا و صد فیصد با سخنان شما موافق هستم حتی از سخنان شما من اموختم اما صرف میخواستم چند نکته را در اینجا اضافه کنم که مشکلات قوی امروزی ما امنیت افغانستان هست اگرامنیت نباشد هیچ چیزی وجود ندارد نه تحصیل وجود خواهد داشت نه حکومت نه تجارت نه وزارت نه استقلال نه فرهنگ و نه کشور در این شرایط بد و بحرانی امریکا هم افغانستان را به بشت باز زده است و میخواهد افغانستان مثل دهه 90 تنها بگذارد افغانستان که تا فعلا اردوی اش مکمل نگردیده است پولیس ملی در حال انجام وظایف خود هر روز متقبل از دست دادن افراد خود میباشد بالاخره سرنوشت این ملت چی خواهد شد و قتیکه من نوشته های اقای هاشم را خواندم فهمیدم که چقدر بیسوادی و احماقت بعضی از جوانان مارا فریب داده است این جوان ما به اسم هاشم هیچ وقت در باری امنیت صحبت نداشته است من میخواهم یک تحلیلی از این وضعیت امنیتی را بگویم
پيش از اين در دسامبر سال 2009 اوباما تاريخ خروج نخستين گروه از نظاميان آمريکايي از خاک کشور ما را جولای سال 2011 یعنی ماه سرطان سال 1390 که امروز اولین روز آن است، اعلام کرده بود.

اين ادعاي اوباما در همان نطقي ايراد شد که خبر افزايش 33 هزار نفري نيروهاي نظامی آمريکايي در خاک افغانستان اعلام گردید که سبب شد تا از زمان به قدرت رسيدن دموکرات ها در آمريکا، شمار نيروهاي نظامی آمريکايي حاضر در خاک کشور سه برابر شده و اکنون به نزديک 100 هزار نفر برسد.

در طول يک سال و نيمي که از سخنان اوباما مبني بر تعيين زمان خروج نيروهاي آمريکايي از افغانستان مي گذرد، مقامات کاخ سفيد تلاش کرده اند تا از اهميت تاريخ تعيين شده براي خروج از افغانستان يعني ماه سرطان 1390 تا حد ممکن بکاهند و در همين راستا نيز متعاقبا اعلام کرده اند که اين تاريخ فقط آغازي بر فرايندي طولاني مدت خواهد بود و تحت شرايط خاصي توام با مشورت با مستشاران نظامي آمريکايي قابل اجرا مي باشد.

این مقامات کاخ سفید در حالی بر ادامه حضور نیروهای آمریکایی پافشاری می کنند که بیش از هفتاد فیصد مردم امریکا با ادامه جنگ مخالفند زیرا این لشکرکشی بیش از دو میلیارد دالر در هفته هزینه به جامعه آمریکا تحمیل می کند که سبب افزایش فشار بر مردم و کاهش رفاه اجتماعی به علت کسری بودجه میگردد.

با اين وجود، پنتاگون به صراحت اعلام کرده که قصد دارد تعداد نيروهايش را کاهش دهد به این نحو که فقط نيروهاي پشتيباني خود را از خاک افغانستان خارج کند و نيروهاي عملياتي ارتش آمريکا را همچنان ادر حالت آماده باش نگه دارد.

به هر صورت امروز در حالي که رسانه هاي عمومي توجه خود را به رويداد نه چندان مهم سخنراني اوباما در واشنگتن متمرکز کرده اند، در پشت پرده اين اقدام نمادين، مقامات آمريکايي مشغول انجام دو مذاکره مهم هستند که مي تواند اهداف واقعي اين حضور نظمی که نزديک يک دهه به طول انجاميده را آشکار کند.

اولین آنها مذاکره با رهبران طالبان است که در راستای آن قرار است تا تحریم های بین المللی اعمال شده بر عليه القاعده را از تحريم هاي اعمال شده عليه طالبان تفکيک شود و بدين طريق مقدمات به رسميت شناختن طالبان را فراهم سازد.

دومین آنها مذاکره محرمانه مقامات آمریکا با برخی مقامات دولتی افغان است تا بتوانند به هر طریقی که شده وجود پايگاه هاي دائمي استقرار ارتش آمريکا در خاک افغانستان را پايه گذاري کندکه هدف این مذاکرات یکی است.

آمریکا قصد دارد مذاکره و مصالحه با طالبان را طوری هدایت نماید که نتیجه نهایی آن حضور نیروهای آمریکایی برای چند سال دیگر در افغانستان باشد، از سوی دیگر تلاش می کند مقامات دولتی را نیز برای تاسیس پایگاه دائمی راضی سازد. پس این همه ادعا برای خروج نیروهای نظامی چیست؟

آخرین وضعیت آرایش نظامیان حاضر در افغانستان بر اساس آمار اعلام شده از سوی ناتو اینگونه میباشد که بعید به نظر می رسد این تعداد نیروی خارجی حتی تا ده سال دیگر هم از کشور ما خارج شوند.
اقای هاشم متوجه شدید که وضعیت امنیتی در کشور چگونه است راه حل همین است که تمام مردم افغانستان باید همت خود را نگه دارند در مقابل این پاکستانی ها که هر روز به ما تروریست ارسال میکنند و خود شان در ارامش زنده گی دارند
هارون یکتن از کارکنان اداری در بخش های نظامی افغانستان

>>>   هارون جان تو هم از چشمه کرزی قانون شکن آب میخوری.

>>>   سلام دوستان!
من در مسکو مهاجر هستم. همگی افغانها از دست اشخاص چون آقایان صابر بریا معاون سفیر و داود نورزی خیلی به تنگ هستند. هیچ کاری را بدون دریافت رشوه انجام نمیدهند.
چرا وزیر خارجه این آقایان را تحت بازبرس قرار نمیدهد.
آرزو - مسکو

>>>   وزارت خارجه ان وخت وزارت فاجعه شد که متل داکترعبید واری سفیردرتهران مقررشد به لحاظ خدا خودتان بیایید ببینید که چی کارها میکند هیچ ازبیان نیست .. به وزارت خارجه که این قسم سفیررا مقررمیکند

>>>   این یک تبلیغات است متل داکترحیات واری سفیربیسیارکم بیدامیشود وحالا که یک نفربه اسم فواد احمدی به حیت مستشارامده وضیعت سفارت بیسارخوب شده مابه این دیبلوماتان فخرمیکنیم که یک مستشاربه دروازه سفارت ایستاده وبخاطرحل مشکلات مهاجرین رسیدگی مینمایید
یکی ازمهاجرین افغان مقیم تهران

>>>   ببینید من راننده سفیرافغانستان در تهران بودم درعمرخویش این قسم ادم بی کفایت وطن فروش و...ندیده بودم اصلا هیچ خاصیت ایشان به انسان نمی خورد هروخت درغم شکم خود است و....بس دیگرکارندارد شرم مان میاید که گب های دیگرایشان بگوییم خودم خجالت میکشم
ز ش ی > ازکابل

>>>   این یک دروغ است سفیرکبیرجناب دوکتورحیات تمام مفسدین را ازسفارت گم کرد حالا این تبلیغات ازسوی انهازده میشود
یکی ازافغان هامقیم تهران بارس

>>>   ماازجناب سفیرافغانستان مقیم تهران یک تضاضادارم که یک بارخودش سوانح اتشه تجاری اتشه معارف واتشه فرهنگی رابه دقت ببیند بازبرایشان معلوم میشود که ازگب ازکجااست وحداقل یکباردرموردانهاکمی دقت کند اگرنه نام ایتان درتمام جهان ...خواهد شد
یکی ازتجاران افغان مقیم تهران

>>>   بروبابا دوکتورعبیدنمایند افغانستان نیست نماینده بنچرستان است افسوس به کرزی که این قسم سفرا را مقررمیکند

>>>   مایک سوال دارم ازجناب معاون صاحب اول توکی این سفیربی کفایت رابه تهران روان میکردی حداقل یکباراخلاق وکردارایشان رامیدیدی وهم سویه سیاست ایشان که بغیرازلاف زدن وچیغ زدن و... دیگرچیزی یاد ندارد درهرگب نام مارشال که کسی جرات نکند از ایشان شکایت کند ماهمه افغان ها مقیم ایران ازجناب مارشال صاحب یک تقاضاداریم که به لحاظ خدا این گوساله ایتان ببرید یک ادم درست حسابی را راوان کنید
ازمهاجرین افغان

>>>   ماازوزارت کشورمان یک تقاضا داریم که حداقل درتعین ادم های را انتخاب نمایید که انسان باشد سواد ایش خیراست که داره یا نداره مگرحداقل انسان باشد متال ایشان سفیرشما درتهران

>>>   بروبابا چی فاجعه ازیک گب خبرداری که یکی ازسفرا که ازکابل میامد یک دخترکم سن را همرایی خود اختطاف نموده این است نماینده مملکت نماینده فوق العاده شرم است به این دولت به این ریس جمهور

>>>   خبرجدید سفارت افغانستان مقیم تهران دردست ... افتاده امید است که هرچه زودترمقامات به این معاضله خاتمه ندهد اگرنه یک فاجعه بزرگ رخ خواهد داد

>>>   دخترکم سن رانماینده فوق العاده انختطاف کرده کی برسان کند تمام زمامداران درفاجعه است افسوس به حال این ملت که اینجوری ادم های بی شخصیت سرایشان حکومت میکند
احمدزاده ازشاه عبدالعظیم

>>>   لطفاواضح کنید که کدام سفیراین کاربست کرده که دخترکم سن را ازکابل اختطاف کرده که به ملت واضح شود اگرراست ریس جمهورمسلمان باشد که برسان کند
یکی ازکارمندان ریاست جمهوی کابل

>>>   خوب است اینهاهمین دنیادارد هرچی دل ایشان میخواهد میکند
بازجواب ان دنیاراخواهد داد مگراینهاهیچ عقیده ندارد به روزقیامت

>>>   کسی که نظرقوق را اراییه نموده باید دقت کند که سفرامربوط وزارت کشورنمی شود بلکه مربوط وزارت خارجه میشود

>>>   ظلم و فساد و حق خوری و ....
در سفارت افغانستان در تهران ، غـــوغــــــا میکند!!
ای مسلمانان، ای کرزی، ای زلمی رسول
به فریاد ما بیچاره ها برسید!!!
حسن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است