بازداشت حمله کنندگان بر وزارت دفاع و مقامات
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۲۳    ۱۳۹۰/۳/۱۱ کد خبر: 22853 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، مقامات در اداره امنیت ملی از دستگیری یک گروه شش تنی به اتهام حمله بر وزارت دفاع ملی در کابل و دو مقام محلی در قندوز و تخار خبر دادند.

لطف الله مشعل، سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی در نشست خبری گفت که این گروه در جریان هفته جاری توسط منسوبان امنیت ملی دستگیر شده اند.

لطف الله مشعل افزود در میان این دسته از تروریستان، برادر فرد انتحاری که قصد انجام حمله انتحاری را در مقر وزارت دفاع ملی داشت نیز بازداشت شده است.

بر بنیاد گزارش ها، یک حمله کننده انتحاری در 29 حمل سال جاری هنگامیکه قصد داشت در مقر وزارت دفاع خود را منفجر سازد از سوی نیروهای امنیتی شناسایی و از پای درآورده شد.

گفته می شود که بر اساس اطلاعات روز، این رخداد 2 کشته و 6 زخمی بر جای گذاشته است.

سخنگوی ریاست امنیت ملی می گوید که این فرد شفیق الله، باشنده ولسوالی سید کرم ولایت پکتیا و برادر حمله کننده انتحاری بر وزارت دفاع می باشد.

وی به نقل از اظهارات شفیق الله می گوید که برادرش عتیق الله در سال 2001 میلادی از شهر پشاور پاکستان توسط قاچاقبر عازم کشور انگلستان شده بود و در شهر الفون آن کشور رفت و آمد داشت.

لطف الله مشعل، سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی می گوید که این شخص در اثر مشاجره لفظی با یک تبعه چینائی در انگلستان، مدت سه ماه زندانی و پس از آن رد مرز شده بود.

لطف الله مشعل تصریح نمود که اسامی عتیق الله پس از بازگشت از لندن در منزل مامایش در حیات آباد پشاور زیست می کرد و تعلیمات نظامی را در مهمند اینجسی پاکستان از سوی شبکه تروریستی سراج الدین حقانی فرا گرفته بود.

به گفته سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی، عتیق الله پس از فراگیری آموزش نظامی غرض انجام حمله انتحاری وارد شهر کابل شده و چند شب و روز را در مارکیت غزنیوال در پایتخت سپری نموده بود.

وی اظهار داشت که منسوبان امنیت ملی سه تن را به اتهام حمله انتحاری بر لوی پاسوال عبدالرحمان سید خیلی قوماندان امنیه و انجینر محمد عمر والی قندوز نیز بازداشت نموده اند.

او می گوید این سه تن در ولایات کابل و قندوز دستگیر و تحت تحقیق بیشتری قرار دارند.

لطف الله مشعل، سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی اضافه نمود که این سه تن باشندگان ولایات تخار و بدخشان بوده و مربوط به گروه طالبان نیز می باشند.

افراد دستگیر شده در جریان تحقیقات به جرایم شان اعتراف کرده اند که از چندی بدین سو به دستور طالبان مشغول فعالیتهای تروریستی و مسلحانه در ولسوالی های دشت ارچی، امام صاحب و گورتیپه ولایت قندوز بوده اند.

لطف الله مشعل همچنان می گوید که یک تروریست به اتهام مسموم و کشتار دسته جمعی نیروهای پولیس سرحدی در ولایت تخار نیز گرفتار شده است.

این فرد به همکاری برادرش 12 پولیس سرحدی را با پخش 500 گرام مواد مسموم کننده در داخل پوسته در ولسوالی امام صاحب ولایت قندوز، آنان را بیهوش و سپس توسط گلوله به قتل رسانده بود.

سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی خاطرنشان ساخت که این شخص یک تن از اعضای وابسته به مولوی امام الدین ولسوال نام نهاد طالبان در ولسوالی دشت ارچی ولایت قندوز نیز می باشد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   محترم مشعل صاحب سلام، بعد از سلام این مجرمین باید همه ای شان اعدام ګردد ولی هیچ خبری از اعدام در حکومت نیست. هنوز دوسیه ان کافر جهنمی و قاتلیکه در کابل بانک دستګیر شده است چرا فیصله نمیشود و او فرستاده ای.اس.ای باید در محضر عام زنده سوختانده شود،چرا؟ همه اسناد و شواهد موجود است.
با احترام

>>>   خوب يك بينى خبرى يا راست يا دروغ خبر ها را بخش كرده اند و جه خوب بود كه امنيت ملى ميداشتم كه مجرمين و انتحار كننده ها را قبل بروز حادثه كشف نمايند
و باز هم سباسكزاريم از تيم امنيتى مان
حال با مجرمين جه خواهد شد
بدون اين كه كس بيبنند ...؟
شايد خود محكمه و خود رها خواهند كرد
تشكر

>>>   این هارا باید عدام کرد کی دیگران پند بیگرد
شجاع از هند

>>>   این ها برادران نا راضی کرزی هستند با دادن تحایف و جیب خرچی دوباره ازاد میگردند
همسایه کرزی

>>>   من فکر میکنم همه اش دروغ است. به خاطر که اگر این قدر امنیت ملی قوی داشته باشیم، دیگر اصلا همچون حملات پی درپی رخ نمی دهد.

>>>   بایداین افراد درصورت که دوسیه های شان تکمیل میگردد درمحضرعام اعدام شوند تا دیگر برادران ناراضی کرزی صاحب پندوعبرت بگیرند.
مطیع الرحمن ازولایت بغلان شهر پلخمری

>>>   ببنید فعالیت امنیت ملی را: یک ترورست برای چندین روز در پایتخت در مارکیت غزنی وال میباشد و برنامه های ترورستی را راه اندازی میکند و امنیت ملی چکر های بی معنی را در جاده های کابل میزند.
به نظرمن امنیت ملی باید یک سلسله قیودات را بالای مهمانخانه ها و ریستورانت های وضع کند. تا نتواند همچو کسان در قلب کابل برنامه های ترورستی را طراحی نکند.

افغانیار مشرقی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است