کدام را باور کنیم: ادعای غربیها یا حملات طالبان را؟
این تفاوت در ادعا تا عمل سبب شده تا ملت افغانستان متحیر بمانند که اگر ادعاهای مقامات غربی مبنی بر شکست طالبان واقعیت دارد، پس معنای ده ها حمله انتحاری در یک هفته و تصرف چندین ولسوالی توسط طالبان به چه معناست؟ 
تاریخ انتشار:   ۰۵:۵۷    ۱۳۹۰/۳/۵ کد خبر: 22606 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان ( afghanpaper )، اندرس فوگ راسموسن دبیر کل ناتو در یک کانفرانس خبری مشترک با محترم کرزی ضمن در خواست از پاکستان برای مبارزه جدی با تروریزم ، گفت: طالبان نمی‌توانند در جنگ افغانستان پیروز شوند و در صورتی که به پروسه صلح نپیوندند به شدت سرکوب خواهند شد.

دبیرکل ناتو که با هدف بررسی اوضاع افغانستان در آستانه آغاز برنامه انتقال مسولیت های امنیتی به نیروهای افغان به کشورما سفر کرده، اظهار داشت: پیام روشن من به مخالفان این است که اگر به خشونت ادامه بدهید، هیچ پیروزیی نصیب تان نخواهد شد و تنها با شکست روبرو خواهید بود زیرا نیروهای افغان و خارجی، توان شکست دادن تمامی شبه نظامیان مسلح را در افغانستان دارند.

وی همچنین خطاب به طالبان و سایر مخالفان مسلح افزود: حالا زمان آن رسیده است که راه صلح را انتخاب کنید؛ ارتباط خود را با القاعده و سایر شبکه های تروریستی قطع کنید، از خشونت دست بکشید و از قانون اساسی افغانستان پیروی کنید.

رییس جمهور کرزی نیز در این کنفرانس تاکید کرد که مرگ بن‌لادن پیامی برای رهبران طالبان و سایر گروه‌های شبه نظامی بود تا دست از جنگ بردارند و دیگر علیه کشور و مردم خود دست به خشونت نزنند چرا که آنچه رهبران طالبان فکر میکنند، خلاف توقع‌شان اتفاق خواهد افتاد. ایشان ادامه داد: مهم این است که تلاش‌های خود را روح تازه ای ببخشیم و مجددا بالای آن عده از فرزندان افغان که از کشور دور هستند و یا سلاح به‌ دست گرفته و در برابر مردم‌شان از خشونت استفاده می‌کنند، خطاب کنیم که برای آنها فرصت وجود دارد تا راه صلح را انتخاب کنند.

این نخستین بار است که رهبران افغان و مقامات غربی به جای التماس و زاری از موضع اقتدار در برابر مخالفان صحبت می‌کنند. قبل از این همواره طالبان بودند که پیش‌شرط‌های جنگ و صلح را مطرح می‌کردند. اما ظاهرا اکنون به نظر می‌رسد که مرگ بن‌لادن و ناپدید شدن ملا عمر، طالبان را در افغانستان در یک وضعیت شکننده، دشوار و مبهم قرار داده است.

اما باید گفت این ادعاهای صریح وکوبنده دبیر کل ناتو و رئیس دولت مبنی بر شکست خوردن طالبان، در حالی است که طی هفته های گذشته حملات طالبان در قندهار، خوست، زابل، قندهار، تخار، پکتیا افزایش یافته است که این حملات نشان می دهد که این گروه دست کم در شرایط کنونی به این پیامها توجهی نداشته اند.

این تفاوت در ادعا تا عمل سبب شده تا ملت افغانستان متحیر بمانند که اگر ادعاهای مقامات دولتی و خارجی مبنی بر شکست طالبان واقعیت دارد، پس معنای ده ها حمله انتحاری در یک هفته و تصرف چندین ولسوالی توسط طالبان به چه معناست؟

سخنگوی وزارت دفاع جنرال عظیمی هم ضمن بیان افزایش توان نظامی نیروهای اردوی ملی، مدعی شده است که مخالفین در شماری از مناطق کشور نمی توانند مقاومت نمایند و از همین سبب به حملات تروریستی روی آورده اند.

ایشان گفته است: ما کاملاً آمادگی داریم تا هر نوع حرکت دشمن را سرکوب کنیم و برای انتقال مسئولیت از قوای بین المللی به نیروهای داخلی هیچ تردید و تشویشی ازجانب ما وجود ندارد. این در حالی است که امروز رسانه های خبری از سقوط چهارمین ولسوالی در شرق کشور به دست طالبان خبر داده اند.

قرار است به زودی به جز ولسوالی سروبی کابل، تامین امنیت 6 منطقه دیگر کشور به نیرو های امنیتی افغان سپرده شود اما با توجه به حملات اخیر مخالفین این نگرانی وجود دارد که آیا نیروهای افغان با گرفتن مسوولیت امنیتی، می توانند ثبات را در کشور تامین نمایند یا خیر؟ آیا این ادعاها مبنی بر افزایش توان نظامی اردوی ملی و کاهش توان نظامی طالبان واقعیت دارد یا صرفا این مقامات می خواهند جنگ روانی بر علیه طالبان به راه اندازند؟

به هر حال این امید همه ماست که هرچه زودتر صلح و ثبات در کشور برقرار شود و این ادعاهای مقامات به واقعیت بپیوندند، هرچند که باور آن کمی سخت به نظر می رسد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جناب کرزی از باطن خود نمی خواهد طالبان حالا حالا تسلیم شود هر چه باشد خودش یک طالب است
همچنین فرار پنصد طالب از یک زندان حتما حمایت کرزی است
وحید نظری

>>>   طالب کیست ؟
یک هفته استخبارات پاکستان کمک نکند خود بخود می میرند ضرورت به قوای ناتو نیست

>>>   صد بار مردم رابازی دادند اینک یک بار دیگر.

>>>   طالبان در نتیجه کامیاب هستند چون اولاد اصیل وطن هستند.
بسم الله منگل از مسکو

>>>   خدا برای ما چشم و گوش را برای چه داده
سر خودرا به عوض اینکه در ریگ گور کنیم حقیقت را جستجو کنیم بهتر است

>>>   اقای منگل از نام شما معلوم است که پشتون هستید اکثر پشتونها اجیر ای اس ای پاکستان میباشند از نظریه شما معلوم است که شما نماینده ای اس ای در روسیه میباشد با خبر باشید که بزودی هویت شما ورملا خواهد شد

>>>   مگر قرار بود که خارجیها و یا اروپائیان مشکل تروریست و انتحاریهای طالبان و گروههای ترور را حل کنند؟ چرا ما همیشه از موضع طلبکارها صحبت می کنیم؟ راستی ما نفهمیدیم، آیا شعارهای ضد آمریکایی و ضد غربی این متحجرین تاریک اندیش با برچسب اشغالگری را بپذیریم و یا طلبکار شدن از غرب برای رفع و حل مشاکل تروریست و اقتصادی داخل کشورمان را؟ یکی ابلهی ریگ در کفش داشت- چو درمانده شد دست بر سر گذاشت!
هموطنان عزیز بایستی بدانند که تغییر و تحول اساسی بایستی در داخل و درافکار عمومی و ابطال ترور و خشونت و چرخش جهت فعالیت تمامی احزاب و گروههای سیاسی و پذیرش آزادی و انتخابات آزاد با رعایت قوانین حقوق بشر جهان ما را به صلح و آرامش پایدار خواهد رساند و نه کاسهً طلبکاری از خارج. اگر امروز کشورهای غربی ما را در حل مسائل داخل یاری می کنند بایستی شکر گزار باشیم و نه طلبکار.
ممنون از توجه شما

>>>   ســـــــلام به شمـــــــــــا .. به همـــــه جهــــــانیــــــان آشـــکار است
آمــریــکا خودش اش تمــــــویــــل ومســـــلح کننــــــــــده اصلی گـــروه تــروریســـــتـــــان ( طالب هـــــا ) است . طالب هـــا همـــــــــه مــزدوران وأجیــــــــــــــران کفـــــــــــــار اند نه طالب ونه مســـــــــلمان
صـــرف بدست آوردن دالر أعمـــال تـــروریســـــتــی را در افغانســـتــان به
هــــدایت کفار بنــــام طالب وجهـــاد انجــــام میـــــــدهنــــــد .. آنـــا ن
منـــافقـــان اند هـــرگیــــز کامیـــاب نخـــــواهنــــــــد شــــد . زیرا الله ج
بـــامســــلمانان است . امریکاییهــــا نمیخــــواهـــــد اجیـــــران اش در
افغـــانســتـــان نابود شود بهر صورت کوشش میکننـــد مزدوران بی
وجــــدان اش در حکــومت سهیـــــم باشــــد . بیچــــاره کـــرزی هم آنقـــدر صلاحیـــت بیــــشــتر ندارد به امر خود مخـــالفان را سرکوب نمـــاید . بعضی همـــوطنـــان پشـــــتـــونهــــا در این باور
اند طالب هـــا حامیـــان اســــلام اند .. نه خیـــر ..... آنان دشمنــــان اســـلام اند ببیِــــنیـــد بیشـــــتــر قــربـــانیـــان در جنـــوب کشــــور بین منــاطق پشــــــتـــو نشین است
احمد جان

>>>   طالبان اولاد انگریز ها استند اولاد یهودی ها استند و اولاد پاکستانی ها استند اولاد اصیل وطن کسیست که در مقابل ترورستان و پاکستانی ها ی متجاوز جهاد میکند تا کشور عزیز ما آباد ,آذاد و در ردیف کشورهای اسلامی جهان قرار داشته باشدنه اینکه به یکی از سوب های پاکستان (چتلستان) تبدیل شود.

>>>   او بچه منگل مسکو چه میکنی؟ والا شما طالبای کرام چندین سر دارید یکی در آخور صهیونیستها دیگری در طبیله پاکستان واینه حالا پیش بابه کرملین رفتی نوش جان تان.

>>>   بسلام .
سرانجام حملات کوچی طالب بالای سرزمین هزاره ها اغاز شده به دنبال زدوخورد بین کوچی ها و مردم محل در ولسوالی حصه دوم بهسود ولایت میدان وردک، وضعیت امنیتی در این منطقه بحرانی خوانده شده و مردم محل نیز به حالت آماده باش قرار گرفتند.

گزارش های مختلف حاکی از آن است که جنایتکاران کوچی بصورت کاملا مسلح، زیر فرمان نعیم کوچی، به جان و مال مردم هزاره در حصه دوم بهسود حمله کرده اند. پیش از این حمله جنایتکاران کوچی، بیشتر کودکان و زنان محل را ترک کرده و به مناطق دیگر پناهنده شدند.
غلام حسین “ناصری” از نماینده های مردم میدان در مجلس نمایندگان می گوید که هم اکنون صدها کوچی مسلح وارد منطقه موسوم به ” غوجورک” از مربوطات حصه دوم بهسود شده اند و مردم محل خانه های خود را ترک کرده اند.
خبرگزاری بخدی گزارش کرده که چهار روز پیش درگیری نسبتا بزرگی بین کوچی ها و مردم محل در منطقه موسوم به “غوجورک” از مربوطات ولسوالی حصه دوم بهسود به وقوع پیوست که براساس گزارش های رسیده این زدوخورد نزدیک به پنج ساعت ادامه داشت و گفته می شود شماری کشته و زخمی شده اند، اما رقم دقیق آن هنوز معلوم نیست.
در این زدوخورد نزدیک به صد تن از مردان محل با شماری از کوچی ها که باشندگان آنان را مهاجم می خوانند، درگیر شده اند که با عقب نشینی کوچی ها این درگیری پایان یافته است.امید وارم این رنج نامه را در صدر این صفحه تان قرار دهید تا صدای مظلومین به گوش ادمهای با احساس برسد.

>>>   به گفتار هیچ کدام شان نباید باور کرد، زیرا هردو در تبانی با همدگر در راه اشغال افغانستان عزیر عمل میکنند.
نادر

>>>   عزیزان اداره کننده ی سایت افغان پیپر سلام............
چرا از حملات کوچی های خونخوار چیزی نمینویسید؟

>>>   طالبان جه جه زاد كرزى استند و خارجيها بادر كرزى بايد هر دو آنها را باور كند
أميد لندن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است