کرزی،عبدالله،احمدزی در مناظره تلویزیونی
دفتر مبارزات انتخاباتی حامد کرزی می گوید که وی در مناظره پنج شنبه شب با اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله روبرو نخواهد شد 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۲۴    ۱۳۸۸/۴/۳۱ کد خبر: 2243 منبع: پرینت

دفتر مبارزات انتخاباتی حامد کرزی می گوید که وی در مناظره پنج شنبه شب با اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله روبرو نخواهد شد.

این دفتر با پخش خبرنامه ای حضور وی را در این مناظره بی مورد می خواند.

در خبرنامه آمده است که مناظره های تلویزیونی اساسا به منظور تشریح و توضیح برنامه های کاندیدان به راه انداخته شده و هدف از تدویر این گونه مناظره ها بالا بردن سطح آگاهی مردم در مورد برنامه های آنان می باشد.

چنانچه کاندیدانی که در این مناظره ها شرکت خواهند کرد تاکنون خط مشی و برنامه های خود را به مردم افغانستان اعلام ننموده اند اشتراک آنان در مناظره های تلویزیونی قبل از وقت و بدون مورد خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) به نقل از طلوع، این خبرنامه به دلایل گفته شده، شرکت کرزی را در این مناظره پیش از وقت می داند.

حضور یافتن این 3 نامزد در مناظره ویژه تلویزیون با استقبال شماری از نمایندگان شورای ملی روبرو شده بود.

اگر این نامزدان با طرحهای قوی شخصیت خود را به مردم ثابت سازند میلیونها تن از مردم افغانستان به آنان اعتماد خواهند کرد و این مناظره ها بهترین راه برای بیان دیدگاههای آنان می باشد.

حضور این 3 نامزد در مناظره تلویزیونی پس از آن مطرح شد که دو رقیب کرزی به وی فراخوان داده اند.

قرار است مناظره تلوزیونی میان 3 نامزد مطرح ریاست جمهوری در روز پنجشنبه به طور همزمان از تلویزیونهای طلوع، لمر و رادیو آرمان پخش شود.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اقای کرزی ترسید از این که او میدانست که در این مناظره بازنده است

>>>   از همان ابتدا مشخص بود که اقای کرزی با توجه به سابقه ی هفت ساله خود سخنی برای بیان ندارد. و ترس از برملا شدن گوشه ای از فسادی را دارد که در طول این مدت از سفره مردم به یغما رفته است

>>>   سلام برهمه
من از ابتدا متيقين بودم كه آقاي كرزي هرگز اين جرات را نخواهد داشت تا در مقابل داكتر عبدالله واشرف غني رو برو شود زيرا كرزي يك برنامه وحكومت ناكام داشته وبراي خود هيچ دليلي نخواهد داشت.
بااحترام

>>>   من درك نمي توانم كه كرزي چرا به اين مناظره شركت نمي كند
در حالي كه خون هزاران نفر را مثل جناب عبدالله عبدالله در غرب كابل نريخته اند.
م ع ب

>>>   سلام دوستان،
معنی این حرف اینست: خوش باشد تا حرف محک آید به میان == تا سیه روی شود آنکه در او غش باشد!!
والسلام

>>>   با عرض سلام خدمت تمامی کسانیکه ذره از احساس وطن دوستی و دین دوستی در آنان است
کرزی دست آوردی ندارد، بعد از 7 سال حکومت دست پری ندارد که به مناظره شرکت کند. خودش هم میداند که در اینجنین مناظره ها بر از جانبی است که طرح درستی داشته باشد، مدیر بسیار موفقی باشد حال آنکه جناب آقای کرزی نشانداده دیگر بدرد این مردم بیچاره نمیتواند بخورد و توانایی رویاروی و فایق آمدن بر مشکلات فعلی افغانستان را ندارد. و تمامی حکومتدامداران بجز عده کمی دیگران همه مانعی برای صلح و امنیت و مشکل بر مشکلات دولت بوده اند و آقای کرزی در مقابل تمامی طیف ها از خود ضعف نشانداده است و این ضعف ها هنوز هم ادامه دارد طوریکه شاروال هرات بعد از محکومیت از جانب دادگاه عالی به مدت 5سال ویکماه و 90000 دالر آمریکایی جریمه شد اما خود آقای کرزی او را بخشید که این فکر میکنم خیانت به ضعامت مردم و رای مردم افغانستان است.
ا-هرات

>>>   کرزی باخت خودرا پذیرفته است واین بهانه ها بدرد کاروپیکارانتخاباتی شان نمیخورد، اشتراک آقای کرزی درمناظره برای مردم میتوانست میزانی باشد درانتخاب کاندیدبرتروشایسته ای که بتواند کشوررا بصورت بهتراداره ورهبری بکند.
حمیدالله درویش/شهرمزارشریف

>>>   گر نداني غيريت افغانيم ------ چون به ميدان آمدي ميدانيم. فردا آن شام معذرت خواستن! اينست اصل شخصيت ....كرزي. ما بارها استدلال داشته ايم كه شخصي مانند كرزي توانايي اشتراك در مواردي همچو مناظرهء تلويزيوني آنهم در مقابل حريفان پر پا و قرص و ملت افغانستان را ندارد. ولي دفتر آقاي رئيس جمهور كش و گير داشت كه كرزي وارد مناظره خواهد شد.
تعجب نكنيد! كله هاي پوچ معمولاً همينگونه عكس العمل نشان ميدهند.

>>>   . آخر از چه بگوید از نقض مستقیم قانون اساسی یا از آزاد کردن دزدان و قاچاقچیان و یا از فر هنگ سوزی و کتاب سوزی مغول معابانه متولیان فرهنگی.
جامی _ هرات

>>>   مرد کسی است که رو در رو گپ های خود را بزند ، حاضر نشدن اقای کرزی در این مناظره بمراتب بدتر از انست که درمناظره حاضر میشد. چراکه به اصطلاح تبر سایرکاندیدان محترم دسته میابد که اقای کرزی توان روبرو شدن را با ما ندارد. بدون شک که چنین هم است .
حسن غمکش

>>>   باوجود همه این امکانات دولتی بازهم از روبرو شدن با یک فرد ترسیدی حتما خیانت کرده ای
اگر آدم پاک می بودی از هیچ کس نمی ترسیدی و در مناظره سهم می گرفتی حسابت پاک از محاسبه چه باک
کابل

>>>   كرزي ثابت كرد كه فاقد توان و پلان و جرات اخلاقي است
سيا وش از هرات

>>>   من از اول مطیقن بودم که این مداری. عوام فریب و دروغ گو هرگز به مناظره حاضر نخواهد شد. چون وی نمیتواند با خیال بافی خود شخصیت های دانا و کار فهم چون داکتر صاحب عبدالله عبدالله و داکتر صاحب اشرف غنی را فریب دهد.
سمیع الله "غفاری" از کابل

>>>   سلام !
دوستان عزیز و میهن دوست من!
از همان روز های اول که موضوع مناظره تلویزیونی مطرح شد همه میدانستند که آقای کرزی خضور نخواهد آورد.
وهمه دوستان میدانند که کرزی شخصیتی نسیت که بتواند در مقابل محرمان عبدالله عبدلله و اشرف غنی احمدزی حضور بهم بیاورد و استلال و منطق خود را ظاهر بساز.
مرد کسی است که حاضر شود و از خود و کار نامه های خود دفاع نماید و همه میدانند که میدان را رها نمودن یعنی چی...

>>>   من از اول هم میدانستم که اقای کرزی در این منظره شرت نمیکنه چون دست آوردی نداره که بیان کنه باخت را قبول کرده

>>>   سمیع جان پیام ات زیبا و همه جانبه است اما باید متیقن را به ت نوشت نه به ط. تشکر

>>>   دوستان عزيز!
هميشه شكر خداوند (ج) را به جا بياوريد. چرا هميشه و در هر حكومت ملت ما شكر خداوند (ج) را بجا نياورده و هميشه در سرنگوني آن حكومت قدم برميدارد. فلهذا فكر ميكنم براي چند دقيقه تحولات سه دهه اخير را بياد بياوريد بعد از آن خواهيد فهميدن كه كار هاي خيلي زيادي صورت گرفته و اما كار هاي خيلي زيادي باقي مانده تا حكومت تازه كاري هفت ساله بتواند خلا ها و نواقص حكومتي را پر نمايد.
منظور ام دفاع از آقاي كرزي نيست ولي صرف ميخواهم كه از توطه ها دست بكشيد در فضاي دوستي و برادري در انتخاب حكومت قوي آينده با راده قوي وارد ميدان شويد. ديگر جنگ و نارآمي نميخواهم .
بازهم ميخواهم كه تذكر دهم كه هفت سال قبل افغانستان كجا بود و اما به فضل خداوند پاك و مهربان در كجا هستيم. (فقط چند دقيقه به ياد هفت سال قبل تا به حال). تشكر!
از مزارشريف

>>>   کرزی تو باختی
از مزارشریف

>>>   برادران به خاطر داشته باشید که در انتخاب ریس جمهور تان دقت نماید نشود روزی بگوید که خدا کفنکش سابقه را بیامیرزد
بسم الله از کابل

>>>   همو طنان عزیزم سلام بر همه شما که یقناتک تک شما در انتظار پرواز کبوتر صلح در این کشور بیچاره ودربدر دقیقه شماری می کنید چگونه رهبری که بعد از سقوط دولت نام نهاد طالبان حکومت جدید را با فضای نهایت آرام و باکمک سرشار جامعه جهانی بازرق وبرق وباشعارهای ضد تفنگسالاران آغازنمود وبالاخره بعد از هفت سال متواتر به عوض اینکه صلح آبادی وباز سازی را به ارمغان می آورد. بد بختی جنگ چوروچپاول غارت و عفو وبخشش قاچقچیان مواد مخدر نتیجه کارش باشد بکدام رو وبکدام دست آورد مثبت خود به مناظره آنهم در مقابل کسانیکه از ذره دره خیانت ها وجنایات خودش وهمکاران خاینش آگاهی دارند جرئت به مناظره رو یا روی میکند هرگز وهرگز این جرءت وشهامت را نخواهد داشت.
به امید پیروزی رهبر دلسوز و مهربان کارا وباشهامت.
حسن غمکش از بادغیس.

>>>   جناب کرزی از اول میدانست که بازنده است
بنابر آن جرات چنین کاری را به خویش نداده است
امید این بود که بیاید و از تاراک و منفعت های شخصی اش تحویل مناظره دهد؟
مهدی عظیمی "کویته پاکستان"

>>>   خواننده های محترم کرزی صا حب چی کرد در این طول جند سال گذشته، آیا باز خودرا کاندید نموده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ جای افسوس است که مردم به کرزی رای بدهد خوددتان فکر کنید.
محمد نبی هاشمی از قاهره

>>>   دوستان عزیز
شما میدانید که در مناظره کسی اشتراک کرده میتواندکه لیاقت داشته باشد چون برای شما معاوم است که کرزی این لیاقت را ندارند و همیشه مانند قماربازان سخن میگوید
حق خواه از افغانستان

>>>   برادران و خواهران عزیز جناب کرزی بخاطر حاضر نمیشود که با کسی رقیب نیست و کسی را نمیبیدن که با وی رقابت کند این داکتر عبدالله و اشرف غنی احمد زی زمانی زیر دست اقای کرزی کارمیکردند و حالا چطور میشه که با کارمندان زیردستش صحبت بکنند اقای عبدالله اول تجربه حکمت داری را یاد بگیرد بعدا که موازنه اقای کرزی رسید بیاید و سخن بزند سخن زدن و تبلیغات خیلی ساده است اما سواد کافی میخواهد داکتر عبدالله داکتر زخمی های دوران جنگ و بدبختی بود کجاست دوکتورا اش خیلی متاسفم از این نوع اشخاص که نام داکتر را بالای خود میگزارند.
با احترام عبدالقدیر هراتی

>>>   با سلام خدمت کاربران ارجمند
آقای کرزی با تمام کابینه و مشاوران خارجی ش توانایی رویاروی با جناب اشرف غنی را ندارد او جز معامله گری با جنگسالاران کار دیگری نمی داند رای مردم فهیم و مومن و مجاهد افغانستان با آقای احمد زی است
پیروزی آقای احمد زی را به کافه ملت افغانستان تبریک می گویم
موسوی - ایرن

>>>   سلام :
چونیکه اسناد ها ی همه در مقابل آقای کرزی جمع شده است که حتی وزیران همه از اطلاع آن بی خبر هستند .
وقت که اعلان مناظره شد آقای کرزی برای سوالات مردم از طریق داکتر عبدالله خود را آماده میساخت چون که اسناد های که داکترعبدالله برایش آماده ساخته بود کرزی از آن ضیعف بود که جواب بدهد .
از خوست حیدری

>>>   برادران عزيز / اگر شما ازجاي كرزي ميبوديم به مزاكره حاضر ميشيديد.

>>>   اگه کرزی نتوانددرمقابل دکتورعبدالله عبدالله واشرف غنی احمدزی برای مناظره حاظرشودپس درمقابل داکتر رمضان بشردوست چطورحاظرمی شود؟
محمدظاهر معین ازغزنی

>>>   بگفته دوست ............... اگر آقای عبدالله خدا نخواسته صادق و دانا باشد.... باید تماماً دانایان خود را زنده بگور کنند.
فهیم کابل

>>>   عبدالله ............. بروی خود کشیده به هیچ گونه ملامتی و رسوای خویش ملتفت نیست! شاید آقای کرزی با وجودیکه دست آوردهای چشم گیر در طول این هفت سال داشته است هما نخواست بایک مشت دلقک............ روبرو شود.
آدم کابل

>>>   به نظر من اين مناظزه يكي ازبهترين برنامه هاي بود كه تا حال مي ديدم . اما با كناررفتن حامد كرزي از اين مناظره من فكرميكنم كه خيلي بد شد . حامد كرزي بايد كنارنمي رفت . شايد او ترسيده است . چرا كه هيچگونه برنامه كاري نداشت و در پنج سال گذشته فقط حرف ,.. بافت .
مريد هستم ازهرات.

>>>   چون کرزی ازخون ملت برای جمع آوری مال ودارایی شخصی خوداستفاده نموده است روی ندارد که درمناظره حاضرشود وهم جنین هوییت ان برای انانیکه تاهنوزانرانشناخته اند اشکار میشود
هرات

>>>   قربانت شوم برادر قند رمضان بشر دوست را از جمله صحت مندان حساب نموده يي ؟ فكر كنم اشتباه كردي برادر....

>>>   متاسفانه آقای کرزی حرفی برای گفتن ندارد و بطور حتم از این واهمه دارد که رقیبانش از وی سوالاتی بپرسند که نتواند پاسخشان را در انظار عمومی بدهد.
فهیم از هرات

>>>   سلام وطنداران قند :گویند که آزموده را آزمودن خطا است
وضعیت موجود حاصل خدمات هفت ساله کرزی است
اگر به ادمه وضعیتی فعلی راضی هستید به کرزی رای بدهید
انصاف با شما است ، رای دادن حق مشروع شما است
صد بار بیندیش یکبار بیینداز
ّحسن غم کش از نیمروز

>>>   کرزی کی گپ زده صحیح می تواند که به مناظره با دیگر نامزدان حاضر شود. بیچاره کرزی!

>>>   من فکر میکنم کرزی صاحب کاری درست کرد تلویزیونهای طلوع، لمر و رادیو آرمان سهامداران ستمی که برضد منافع مردم افغان است نشرات دارد

>>>   چون مردم افغانستان میخواهند که در بین این کاندیدان مطرح امروز یکی را انتخاب کند که یکی از انتخاب شدن دقیق و شایسته این کاندیدان همان مناظره میباشد اګر با اقای کرزی مناظره صورت نګرفت بنا ما از تلویزیون طلوع .لمر میخواهیم که محترمان هریکی داکتر عبدالله عبدالله ، داکتر اشرف غنی احمدزی ، داکتر رمضان بشردوست ، حبیب منګل ، هدایت امین ارسلا ، میرویس یاسینی این همه را دریک مناظره دعوت کند و از ایشان سوالهای مطرح شوند بسیار کار خوب است و دراخر اګر کرزی صاحب دلش شد باز همرای او هم مناطره کند چون این مناطره بخاطر اینده افغانستان بسیار مهم تا مردم از دیدن این مناطره خودشان درک کند که کی شایسته انتخاب شدن است و بس .
به منظر من شاید درین مناظره داکتر رمضان بشردوست و داکتر اشرف غنی احمدزی برنده باشند
ابراهیمی

>>>   سعدی يا شيرازی يا پندی مده کمزاد را
کمزاد اگر عاقل شود گردن زند استاد را
يعنی عبدالله جان ميخواهد کرزی را مات کند .
ويا
وگر پروری عمری سفله ايرا به کمتر چيز آيد با تو در جنگ
انسانهای فهميده ميفهمند نفهمها نفهمند .

>>>   دوستان، نباید کسی را بی مورد ملامت کرد. کرزی گفته حاضر است دراین بحث شرکت کند، اما به سه شرط. اول :این بحث تنها درانحصاریک شبکه تلویزیونی بلکه تمام شبکه های بتوانند آن را بصورت همزمان پخش کنند. دوم: تنها داکتر عبدالله و اشرف غنی احمدزی درآن نبوده بکله هرنامزدیکه مایل باشد بتواند درآن شرکت کند. سوم: گردانند این بحث، کسی باشد که بیطرفی او ازسوی کمسیون مستقل انتخابات افغانستان تائید شده باشد.
قیس از لندن

>>>   اگر داکتر اشرف غنی صحبت نمیکرد فکر نکنم داکتر عبدالله توان صحبت را میداشت.زیرا داکتر عبدالله به جز تبصره بر پلانهای داکتر اشرف غنی چیزی نداشت.حرف های داکتر عبدالله به روی گمپاینش میچرخید و بس اما داکتر اشرف طرح ها پلان های خویش را با امار و انسناد اراعه میداشت
ا-ه

>>>   كرزي صاحب والله فكر نمي كرديم اينقدر ها تر سو بز دل با شي
فايز تيموري از هرات

>>>   كرزي + مشاورين خارجي وداخلي + 8سال سابقه دولت داري= صفر
ناهض تيموري از هرات

>>>   اشتراک نکردن آقای کرزی دراین مناظره خود نشان دهنده ئی نکردن خدمت صادقان به مردم و وطن است و فساد را با اشتراک نکردن جناب ایشان خود تصدیق کردند. بدو دلیل ایشان به مناظره حاضر نه شده اند. اول اینکه داکتر اشرف غنی احمدزی زمانی را به حیث وزیر دارای ایشان کار کرده و از تمام راز و نیاز ایشان خبر داشتند و او نمی توانست درمقابل آقای غنی و مردم افغانستان یک جواب قناعت کننده ئی داشته باشد و طرف دیگر او نظر به کاندیدان دیگر با خود اعتماد دارد که برنده میشود و این چینن مناظره را برای خود ضیاء وقت عنوان کرده است.
من از مردم میخواهم شخصی را مورد اعتماد خویش قرار دهند که خدمت گار واقعی مردم باشد نگذارند کسی با وعده های دروغین خویش با سرنوشت شان بازی کنند. دقیق انتخاب کنید و وطن خودرا در فضای صلح و آبادی سر بلند سازید.
انور از کابل

>>>   به نظر من آقای کرزی به نسبت اینکه درمدت حکومتش درافغانستان نتوانسته است رضایت مردم افغانستان رابدست بیاورد.به همین سبب در مناظره تلویزیونی شرکت کردنش درنفع نخواهد بود
.غلام محبوب(غوری)مقیم درترکیه

>>>   شخصی که از رویا روئی مردم اش بهراسد بر وی چگونه اعتماد باید کرد.
یوسف

>>>   یکبار فکر نمائید مناظره یعنی چی؟
کرزی ضرورت به حرفزدن ندارد دنیا و دانش به اعمالش تسلیم است.افغانستان پارچه پارچه را یکی نمود و کشور را در صدر کشور های جهان قرار دادا.
قبل از انتخاب نمودن کاندید مورد دلخواه تان یک بار به هفت سال قبل بی اندیشید بعدآ به هر کی رای میدهید بدهید.
عاقلان را نکته بس است

>>>   با سلام خدمت کاربران ارجمند
آقای کرزی با تمام کابینه و مشاوران خارجی ش توانایی رویاروی با جناب اشرف غنی را ندارد او جز معامله گری با جنگسالاران کار دیگری نمی داند رای مردم فهیم و مومن و مجاهد افغانستان با آقای احمد زی است
پیروزی آقای احمد زی را به کافه ملت افغانستان تبریک می گویم
موسوی - ایرن

>>>   یکبار فکر نمائید مناظره یعنی چی؟
کرزی ضرورت به حرفزدن ندارد دنیا و دانش به اعمالش تسلیم است.افغانستان پارچه پارچه را یکی نمود و کشور را در صدر کشور های جهان قرار دادا.
قبل از انتخاب نمودن کاندید مورد دلخواه تان یک بار به هفت سال قبل بی اندیشید بعدآ به هر کی رای میدهید بدهید.
عاقلان را نکته بس است

>>>   این موضوع کاملاً مانند آفتاب روشن و هویدا بود که کرزی خان به مناظر در برابر داکتر صاحب عبدالله روبرو شده نمیتواند چون جنایاتی را که کرزی در طول 8 سال مرتکب شده با هیچ زبانی نمیتواند برائت حاصل کند. داکتر صاحب عبدالله با وضاحت اعلان نمود که کرزی جرئت و شهامت ایستادن ره در یک مناظره روبرو نداره و مردم مسلمان افغانستان در شب پنچشنبه تصمیم خویش را گرفته اند که لیاقت زعامت و رهبری شان را کی دارد
زنده باد افغانستان
مسیح کابل

>>>   کرزی ضرورت ندارد که با کاندیدان فروخته شده و تابع مملکت بیگانه مناظره کند .

>>>   مشكلات موجود در افغانستان همه به جناب رئيس جمهور بر ميخورد كه يك مديريت سالم نداشته فقر ، بيكاري ، نبود امنيت همه از جمله مشكلات حكومت جناب شان است .

>>>   والا نوش جان داکتر صاحب عبدالله
با احترام

>>>   کرزی!
این وطن به خدمتگار ضرورت دارد نه به خیانت کار
حق خواه از افغانستان

>>>   سلام بر همه
اقای داکتر عبداله عبداله و اشرف غنی احمدزی هیچ وقت در مقابل اقای کرزی برنده نخواهند شد
داکتر عبداله عبداله به کدام استعداد خود را به ریاست جمهوری کاندید نموده

>>>   هرگاه محترم داكتر عبدالله عبدالله كوشش كند تا خودرا از تاپه خوردن با يك تنظيم و هواداري محترم استاد رباني كه ملت ستمديده ما ازو خاطرات تلخي دارند برهاند و بدون تعلقات تنظيمي با يك ديدگاه وسيع ملي براي كشور خود خدمت كند و در تيم آقاي داكتر اشرف غني احمدزي جاي مناسبي براي خود بيابد نام او در تاريخ كشور به نيكويي ياد خواهد شد در غير آن در انتخابات حتماْ بازنده خواهد شد.
ساحل

>>>   آقاي كرزي يك شخصيت ملي ويك پشتون سوچه است كه هيچ گاه دست آن به خون ديگران آلوده نبوده داكتر عبدالله كه مدت 10 سال وزير خارجه افغانستان بود چي گل به سر مردم زد كه حالا ميخواهد زعامت را به دوش بگيرد وي كه درمناظره تلويزيوني فقط حاشيه روي مي كرد آن هم دريك تلويزيون محلي چگونه مي تواند به كنفرانس هاي ملي وبين المللي شركت كند اين آدم به غير وقت خود ومردم خودرا به هدر مي دهد ما همه به كرزي خود راي ميد هيم وبس

>>>   مناظره هاي شما شركت و عدم شركت شما ها بيهوده است شما تجربه شده ايد نه خورديم از اش شما كور شديم از دود شما -----------راي ما از بشر دوست زيرا دزد نيست راي ما از بشر دوست زيرا دررديف مستضعفين قرار دارد راي ما از بشر دوست زيرا سينه مملو از درد در برابر شما ظالمين و مستكبرين دارد راي ما از بشر دوست زيرا حامل عقده هاي ما بر عليه شما كرزي و عبدالله و اشرف غني و ياسيني و امثالكم است, راي دادن به بشر دوست يعني راي دادن به زنده شدن مجدد انسانيت

>>>   کرزی باخت خودرا پذیرفته است واین بهانه ها بدرد کاروپیکارانتخاباتی شان نمیخورد، اشتراک آقای کرزی درمناظره برای مردم میتوانست میزانی باشد درانتخاب کاندیدبرتروشایسته ای که بتواند کشوررا بصورت بهتراداره ورهبری بکند.
حمیدالله درویش/شهرمزارشریف

>>>   همو طنان عزیز اسلام علیکم و رحمت الله و برکاته !!!!!
بیائید که حود ما قضاوت کنیم عبد الله و ریاست جمهوری ؟؟

>>>   سلام برهمه برادران محترم در انتخاب تان دقت کامل کنید و به کرزی رای ندهید چراکه سرمه ازموده را ازمودن خطاست.
بشیر از مزارشریف

>>>   سلام بر همه صاحبان خرد وعقل !
حد اقل چشمان تان را بگریبان تان خم کنید . رئیس جمهور کی باید باشد . آدم وانسان یا دشمن انسانها ویا کسی کی با سرنوشت کشور و مردم شان این سه سال است که تجارت میکند. شما فکر کنید که عبد الله جان در پهلوی کی کلان شده است شخصیت منفی اش چطور رشده کرده است و در در جریان خدمت سیا اش که از سال 1370 به اینسو در حکومت احمدشاه مسعود ( ربانی) و دوره اظطراری و انتقالی وانتخابی اقای کرزی چه کرده دارد در تمام سفارت خانه های افغانستان در خارج از کشور پینچر مینهای بیسواد را مقرر کرده بودند . وقتیکه وزیر خارجه بود ومقف اش حفظ بود از نظام ریاستی طرفداری میکرد ولی دیگر که همه جنایت هایش افشاشده ومردم تحمل کار کاردی گی دولتی اشرا ندارد وحیثیت واتوریته افغانستانرا بزمین زده است ا تغیر نظام سخن میگروید واز نظان پارلمانی وفید رالی بنام تغیر مثبت صحبت میکند در حالیکه این محل است و در شرایط فعلی غیر عملی . خلاصه اینکه شما این آزموده را آزمدید. با میخواهند که جنگ سالاران را که کمی از قدرت شان کاسته شده استو بروی صحنه مقتدر بسازند. بخاطر کرزی وعبدالله وغیره وغیره نه اندیشید راجع به خود وفرزندان وآینده مملکت فکر کنید عاقبت گرگ زاده گرگ شود. گر چه با آدمی بزرگ شود. این است چهره اصلی اقای واقایان . متوجه باشید. با احترام

>>>   هیچ یک از نامزدها شایسته ریاست جمهوری نیست.
مناظره ها هم جز برملایی فسادهای کاندیدها از زبان یکدیگرشان ثمری نخواهد داشت.
محمدی

>>>   اگر می خواهید دین و ایمانتان از دست نرود و حافظ سنتهای دینی خود باشید، به فردی رأی بدهید که قلدر، ..... و .... نباشد. ناگفته نماند که صفات فوق در غیر از حامد کرزی موجود است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است