مردم تخار خشمگین از کشتار شبانه نیروهای ناتو!!
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۵۲    ۱۳۹۰/۲/۲۸ کد خبر: 22318 منبع: پرینت

تظاهرات مردم ولایت تخار علیه نیروهای ناتو به خشونت کشیده شد.

اين مظاهره حوالى ساعت ٩ صبح امروز چهارشنبه بعد از آن آغاز شد که نیمه های شب گذشته، نیروهای خارجی طی یک عملیات 4 فرد ملکی بشمول دو زن را در منطقه گاوملی شهر تالقان مرکز ولایت تخار، به قتل رساندند.

این در حالیست که نیروهای ناتو اعلام کرده اندکه به غیر نظامیان آسیبی نرسیده است و 4 مخالف مسلح کشته شده اند.مظاهره کنندگان با انتقاد از بی توجهی دولت به کشتار غیر نظامیان، خواهان محاکمه سریع عاملان این رویداد هستند.

مظاهره همچنان در تخار ادامه دارد و تا کنون 10تن کشته و 50 تن زخمی شدند.

http://files.afghanpaper.com/pics/201105/201105181200373037.jpg

چندی قبل نیز در ولایت ننگرهار شماری از غیرنظامیان در رویدادی مشابه قربانی شدند

کشته شدن یک نوجوان 12 ساله و همچنین قربانی شدن یک مرد به همراه دختر خوردسال خود طی چند روز گذشته و قربانی شدن 9 کودک طی حمله هوایی نیروهای ناتو در ولایت کنر در دو ماه قبل و ... از رویدادهایی است از سوی نیروهای خارجی شاهد ان بوده ایم

http://files.afghanpaper.com/pics/201105/201105181200372772.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201105/201105181200374235.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201105/201105181200372248.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201105/201105181200372340.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201105/201105181200372299.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201105/201105181200372922.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201105/201105181200374349.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201105/201105181200372565.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201105/201105181200372555.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201105/201105181200372498.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201105/201105181200374330.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201105/201105181200372838.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201105/201105181200373774.jpg


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خوب شده اینها طالب است.
اکبر هلمند

>>>   آيا ولايت تخار پوليس وامنيت ملي نداشت كه اينها عمليات كردند؟ اين خوولايات جنوبي نيست ممكن دردفعات بعدي اگر اين كار تكرار شودوضح درين ولايات تغير كند زيرا مردم تخار خود سال ها عليه طالب والقاعده جنگيده اند اينها هيچگاه به طالب والقاعده اجازه نميدهند كه در تخار نفوذ كند مردم تخار از دولت وقواي بين المللي سال ها حمايه كردند پس دولت و قواي بين المللي دوست ودشمن را بايد تفريق كنند درين ولايت پوليس به قدر كافي قوي است هيچ نيازي به قواي خارجي نيست كه عمليات كند زيرا خود مردم تخار از طالب ها نفرت دارند پوليس وقواي امنيتي خود را كمك ميكنند.
ذكي

>>>   واقیا درد ناک است حدایا ریشه ظالم را از افغانستان گم گند

>>>   برادران قیام مردمی شروع شده به همان دلیل است که حکومت حالا نرم شده و حتی نتیجه انتخابات پارلمان را قبول کرده وتبلیغات دروغی را بر ضد اپوزیسیون شروع نموده است. روز قبیله سالار ها شمار میشود.

>>>   تسلیت باد بر خانواده های اسیب دیده شهدا افغانستان جای تاسف است که بار ها مردم رنجدیده مامورد ازار خاینین قرار میکیرد اما هیچ ارگان نیست که از حقوق بشر در افغانستان دفاع کند کجا شد همان ارگان که فریاد از حقوق بشر میزند تا حال چندین بار تخطی از سوی قوای خارجی که بجز از ازار و ازیت مردم دیگر سود به مردم رنجدیده ما نرسانده اند در برابر شان عکس العمل نشان دهد تنهابه اینکه ریس جمهور محکوم کنداکتفا کنیم چرا اشخاص که در ارگان حقوق بشر کا ر میکنید و فریب فرعون صفت ها را خورده اند از حقوق رندیده ومظلوم پرسان نمیکنند پول که شما میگیرید ان پول نیست بلکه خون ملتست که میخورید.
مطیع الله از مسکو .

>>>   به لحاض خدا ملت واحد شوید گوش به حرفهای رهبران خود فروخته و جاسوس از هر ملیت که باشد نشوید. در غیر آن در آینده نه چندان دور تجاوزات مکرر به ناموس تان را شاهد خواهید بود.
با احترام ( روغ لیونی )

>>>   بردرمحترم تخاري هارا ملامت كردي دوران سياه طالبان يادما ميايد اينها همه فراموش ميشو طالبان غلام حلقه بكوش اي
اي حكومت نوكرغرب خداوندبحال مظلوم افغانستا رحم كند
نوري ازجين

>>>   اکبر هلمندی خیلی بی احساس هستی نسبت به سرنوشت وطنت
میلان

>>>   عزيزان شمايان قواي خارجي ها را ملامت نكنيد لعنت بفرستيد بر آنهايكه اين اشخاص مظلوم را بنام اين و آن به آنها معرفي ميكنند و هوشيار باشيدكه آنها را شناسايي كنيد، زيرا: زي رهركاسهء نيم كاسه است
"شاره واني"تخار

>>>   مردمي كه اصلا معني تظاهرات رانمي فهمند حق شان است كه ازين بلا بر سرشون بيايد .

>>>   زنده باد غیرت افغانی و شهامت ملی ما
حمیده فروغ

>>>   ای کاش ازین وطن رنج دیده وستم کش نمیبودم. هیچ کشور از دنیا مانند افغانستان بدبخت نیست. چی آفتی نیست که بالای این مردم اعمال نمیشود.

>>>   اگر ما کشور ابادی میداشتیم و ریس جمهوری میداشتیم که به غم مردم وملت خود میبود چرا حالا اینقدر خار وضعیف میبودیم که یک کشور بیگانه با عساکرش به خانه هم وطن ماحمله کند و انها را به شهادت برساند
اخه چرا یکی به غم این مردم رنج کشیده نیست اااااخه چرا؟؟؟
حمیدهراتی

>>>   اکبر هلمندی گناهت نیست چون از هلمند استی۰خداوند طرفی کرداری شما دیده و هلمند را به یک دوزخی روی زمین تبدیل کرده است۰از صبح تا شام لحاف و دوشک بالای شانه هایتان گاهی از قریه یی پایین به بالا میگریزید و یا از بالا به پایین۰
حاجی عصمت غزنوی

>>>   وای افسوس به شما رهبران، مقامان ومردم افغانستان دیګر اجازه بدهند به خارجیان که صلح وامنیت تان راتامین کند. تا حال دوست ودشمن را نشناختید.
بیاید راه اجداد و نیاکان خود را تعقیب کنیم چګونه انګلس از وطن راندند.اګر ما واقعا مسلمان هستیم ودولت مان یک دولت اسلامی است بیاید دست با دست هم داده جهادی ملی را علیه این اشغالګران اعلان نمایم.
محمدهارون پناه

>>>   وقتي دقيق شويم ميبينيم كه اين كار توسط كرزي و هوادارانش ترتيب يافته است تا با ابن كار اختشاش را در ولايات شمال و ولايت كه عمق عداوت ضد طالبي را تشكيل ميدهد ايجاد كند و هدف اين همانا مساوي ساختن شمال با جنوب در بي امني و قطع ريشه جنبش فيدرالي است كه در ولايات شمال نفوذ يافته است و كم كم جامعه جهاني به ان منحيث يك حل ميانديشد- خوغذي

>>>   باید ازدوران سیاه طالبان نیز یاد بکنیم چرا درآن زمان این تظاهرات را نمیکردین اما این دولت که حق راه پیمایی را برای ماوشماداده است باید آنرا بخوشنت نه کشانیم به مثل یک انسان عکس العمل نشان بدهیم.
س.ج

>>>   جای خیلی افسوس است که یک برادر ویا یک خواهر مسلمان تان را کفر لعین بکشد و مسلمانان دیگر آرام بنیشینند و شما پولیس ملی مسلمان عوض اینکه با برادران مسلمان خود همدردی نمایید شما آنان را قتل مینمایید بلکه شما هم از کفر حمایت میکنید.
انور
لوگر

>>>   روح شهدای حادیه دیروز تخار شاد باد خداوند ج برای شان جنت نسیب گرداند برای باز مانده گان صبر جمیل میخواهم. خدایا مسلمانان را از شرح شیاطین غرب نجاد دهید.

>>>   اگرازكابل ازقندهاريم همه گي يگ براريم
اگرازبلخ باميان تخاريم همه گي يگ براريم
خودرا درغم برادران تخار وهرگوشه گوشه وطن مان شريك مي دانم باميد روزي كه ديگر شاهد اين صحنه هاي دردناك ورنج آور نباشيم
سلطان

>>>   ای مردم غیور و آزاده افغانستان عزیز
دیگر منتظر چه هستید؟ این بهترین موقع ست برای تظاهرات دستجمعی در سراسر افغانستان.
از مردم مصر بیاموزید و تفرقه های قومی را کنار بگزارید. دشمن ازین بی اتفاقی ما استفاده میکند.
به امید آنروزی که همه ما دریک صف واحد پهلوی همدیگر در خیابان ها بریزیم و به مردم جهان یکبار دیگر ثابت کنیم که مردم با شهامت افغانستان بردگی هیچ قدرت دنیا را نمیپزیرد.
نادر

>>>   >>بلی اکبر هلمند ی مزه خارجی هاراچشیده از او لحاظ از باداران خود حمایت می کند از مسلمان ها چه فاید ه از ننگ ناموس و از وطن کرده دالر مهم است باید هم ازکفار حمایت کنند چراکه شرم حیا و ناموس را فراموش کرده وبی غیرتی را قبول نموده است انشاالله خداوند جزای اورا هم خواهد داد ...!

>>>   ذکی جان معلوم میشه که تو هم نمائینده انگلیس هستی
تخاری

>>>   حاجی عصمت گل گفتی!!!! هاهاها
غزنوی420

>>>   او خدا ُ این چه حالست که سمت شمال هم حالا قربانی این توطۀ می شود ، فکر می کنم که این آتش را همان اوغان های ناقل در داده اند و در حرارت آن ما می سوزیم ،ای تخاری با فرهنگ ترا نیز اوغان ها فریب دادند ؟؟؟walid az herat

>>>   سلام هوطنان عزیز
- در قدم نخست عرض تسلیت برای تمام خانواده های قربانیان این حادثه درد ناک وظالمانه که از طرف آنهای که خود را حامیان حقوق بشر میگویند.
- چرا همیشه این سرزمین میدان بازی برای کشور های عبر قدرت بوده - چرا ما کسانیکه منحیث یک انسان مسلمان دراین سرزمین زندگی میکنیم هم دیگر پذیر نیستیم و همیشه باهم در درگیر جنگ بوده هیم.
- این چرا ها را باید کسانی جواب بدهند که خودشان را حامیان-رهبران وشخصیت های افغانستان میشمارند. همیشه مردم را وسیله ویا ابزاری بخاطر رسیدن بقدرت سیا سی شان استفاده کردند وبعد ازآن مردم را به باد فراموشی سپرده اند.
- به نظر بنده چرا کسانیکه در (جلسه بن) منحیث نماینده ها ی این مردم بی چاره وستم کشیده اشتراک داشتند چرا یک دور نما خوب برای ورود نیروهای بین المللی دراین کشور نسنجیدن وبروی یک کاغذ کتبی
به امضا نرسانیدن.مثلا:عملیات خود سرانه که امروز توسط نیروهای خارجی درافغانستان اجرا میشود باهم آهنگی نیروهای امنیتی افغان صورت نمیگیرد.- چرا امروز 10سال از تاسیس حکومت مرکزی میگذرد اما نیروهای امنیتی ما به پا خود ایستاده نشده اند؟
- چرا تابه حال یک زیر بنای اقتصادی درکشور ما ساخته نشده باوصف اینکه میلون ها دالر با حال در این کشور سرازیر شده؟
- چرا موجودیت نیروهای خارجی درافغانستان قانونی نشده است؟
- پس هموطنان عزیز همه این چرا ها برای شما واگذار میکنم که جواب این همه چرا ها را کی ها باید جواب بدهند؟
بااحترام (شیزاد)

>>>   کمی باید برادران تخاری هم بفهمند که در شرق و جنوب که می میرند انها نیز برادران انها هستند هر جای که به مسلمان ضرر می رسد باید خودرا در ان شریک بدانیم ونګران شوم و راه را بسنجیم که راه خلاصی باشد این غربی ها هیچ وقت اخلاص با ما ندارند بس جیب های چند دوزدان بر می شود نه کسی در قصه ملت است ونه در قصه ابادی

>>>   اکثر این نظرات را یک نفر که جاسوس پاکستان است مینویسد. از طرز نوشتنش معلوم است. اول مرگ بر ای اس ای پاکستان بگوئید بعد هر کسی که دشمن افغانستان هست. و بی گمان پاکستان اجنت های خیلی زیادی بین ما دارد که همیشه از احساسات دینی ما استفاده میکنند و به اصطلاح دین میفروشند به ما که ما بی دین نشویم!!!! 99 درصد افغانها مسلمان هستند چرا اینقدر تهمت میبندند به کسانیکه دشمن طالب و القاعده هستند. به نظر بعضی ها من کافر هستم چون دشمن طالب و ای اس ای هستم. بزنید سیلی به کسی که دشمن ای اس ای را کافر بخواند....

>>>   از ماست که بر ماست

>>>   وزه زدران، از ولسوالی های دورافتاده در ولایت پکتیا است
مقام های افغان می گویند، اجساد سی و پنج نفر از کارمندان و محافظان امنیتی یک شرکت راه سازی را در جنوب شرق افغانستان پیدا کرده اند.

اجساد این افراد پس از آن پیدا شده است که شب گذشته، گروهی از افراد مسلح به کارمندان این شرکت راه سازی در ولسوالی "وزه زدران" ولایت پکتیا حمله کردند.

مطالب مرتبطحمله انتحاری یک کودک 'دوازده ساله' در شرق افغانستانحمله بمبگذاران انتحاری به مرکز آموزش پلیس افغانستانانفجار بمب در افغانستان چند غیرنظامی را کشتلینک‌های مرتبط
موضوعات مرتبطامنیت افغانستانگزارش شده است که این افراد حدود پنج ساعت با محافظان امنیتی کارمندان این شرکت راه سازی درگیری مسلحانه داشته اند.

پیشتر مقام های افغان اعلام کرده بودند که هفتاد و دو نفر از کارمندان این شرکت ناپدید شده اند.

حالا نیروهای امنیتی افغان می گویند اجساد سی و پنج نفر از این کارمندان این شرکت پیدا شده است. ٢٤ نفر دیگر از آنها زخمی هستند و سیزده تن دیگر نیز نا پدید شده اند.

این افراد در یک شرکت راه سازی به عنوان راننده، کارمند محلی، آشپز و نگهبان کار می کرده اند.

گروه طالبان مسئولیت این حمله را به عهده گرفته و گفته اند که در درگیری با این افراد، یک نفر از آنان کشته و دو تن دیگر زخمی شده اند.

این گروه همچنین گفته اند که وسایل راه سازی مربوط به این شرکت را به آتش کشیده اند.

این شرکت راه سازی مسئولیت ساختن بخشی از بزرگراه خوست - گردیز را به عهده داشته اند.

هنوز دقیقا معلوم نیست که این افراد در جریان درگیری با طالبان کشته شده اند و یا بعد از دستگیری توسط طالبان به قتل رسیده اند.

عبدالرحمان منگل، معاون والی پکتیا می گوید که در میان قربانیان این حادثه، چهار شهروند پاکستانی نیز هستند که با این شرکت کار می کردند.

گروه طالبان در گذشته نیز به کارمندان شرکت های راه سازی حمله کرده اند، اما این یکی از مرگبارترین حملات بوده است
قرار بود توسط یک نفر تظاهرات سازماندهی شود از طرف خود مردم محل ممانعت شد زیرا به بد نامی طالبان همکیش شان است .

>>>   هر کسی دربین افغانها تبعیض منافقت و بی عدالت است دشمن
اصلی مردم خود است.
برادر هلمندی که در اصل هیچ رابطه به ملت ما ندارد زیرا مشکل عصبی دارد و این مرض نا علاج را منافقت مینامند.
برای برادران عزیز و مردم محترم تخار تسلیت خود را ابراز میکنم و برای فامیل های که خویشواندان خود را شهید داده اند صبر جمیل را برایی اعضایی فامیل شان از بارگاه ایزد متحال میخواهم.
احمد احمدزی

>>>   صرف در اتحاد ما توانی مبارزه علیه خاریجی های فاسد و جبار را داریم.
برای فامیلان افغاهای تخار صبر جمیل خواهانم.

>>>   انور از لوگر وقتیکه پاکستانی ها یک میلیون دختر افغان را در سر تا سر دونیا بی رهمانه بی عزت و اواره ساخت خو تو چپ بودی امروز که چهار دانه جاسوسی چتلستان را موردار کردن تو غیرت و غیور پیدا کردی?
کاکا صالم

>>>   مثل هر بار اشتباه از دولتمردان ما است چرا انها بعد از انجام حادثه مردم را آگاه نساختند که قضیه از چه قرار است آنها باید از مظاهرات ولایت بلخ و کندهار پند میگرفتند و از وقوع این حادثه پیشگیری میکردند تا افراد فرصت طلب از این گونه تحرکات ب نفع خویش استفاد نکنند خون این همه افراد که کشته شده به دوش کیست؟ مردم ما هم به دلیل سطح پایین آگاهیشان به هر صدای لبیک میگویند و اندکی فکر نمیکنند که هدف از این حرکت چیست و چشم بسته وارد میدان میشوند و بعدا احساس پشیمانی میکنند که سودی ندارد.
عبدالقدوس باختری از مزار شریف

>>>   من فكر ميكنم كه پوليس هاي ما وطن فروش هستند خود كش بيگانه پرور هستند چرا هنگام مظاهره بالاي هموطننان خود شليك ميكنيد؟ آيا يك مسلمان برايتان اهميت ندارد؟ از خداوند بترسيد در روز محشر جواب دادني هستيد.
هارون
ازكابل

>>>   به کشته شدگان درود و به مردم شریف تخار صبر جمیل از بارگاه ایزد متعال خواهنم .
باتأسف اینکه در خبر های دیروز آقای امین فرهنگ در رابطه به حادثه درد آور تخار حرف های بدون کدام شواهد در یک روزنامه آلمانی گفته است که کسانیکه کشته شده است از اسلام گرائی ازبگستان است و از ازبگستان آمده است من به حیث یک افغان از این حرف های بی بنیاد فرهنگ احساس خجالتی میکنم امیروز مردم بی گناه تخار به شهادت می رسند آقای فرهنگ آنرا طالب مگوید آقای فرهنگ باید از گفته های خود از مردم افغانستان مزرت بخواهد.اگر نه همان حالت بالای ایشان خواهد امد.آ قای فرهنگ خود متهم به فساد است و یک مجریم است به چی منظور این حرف های به مسولت را به مردم فغانستان می زنید.
عسکری کابل

>>>   اگر این در جنوب اتفاق ميافتيد دوستان ما میگفتند كه طالب بودند.
دوستان خداوند ج ميفرمايد.
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّي وَعَدُوَّكُمْ أَوْلِيَاء تُلْقُونَ إِلَيْهِم بِالْمَوَدَّةِ وَقَدْ كَفَرُوا بِمَا جَاءكُم مِّنَ الْحَقِّ يُخْرِجُونَ الرَّسُولَ وَإِيَّاكُمْ أَن تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ رَبِّكُمْ إِن كُنتُمْ خَرَجْتُمْ جِهَادًا فِي سَبِيلِي وَابْتِغَاء مَرْضَاتِي تُسِرُّونَ إِلَيْهِم بِالْمَوَدَّةِ وَأَنَا أَعْلَمُ بِمَا أَخْفَيْتُمْ وَمَا أَعْلَنتُمْ وَمَن يَفْعَلْهُ مِنكُمْ فَقَدْ ضَلَّ سَوَاء السَّبِيلِ ﴿1﴾
اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد دشمن من و دشمن خودتان را به دوستى برمگيريد [به طورى] كه با آنها اظهار دوستى كنيد و حال آنكه قطعا به آن حقيقت كه براى شما آمده كافرند [و] پيامبر [خدا] و شما را [از مكه] بيرون مى‏كنند كه [چرا] به خدا پروردگارتان ايمان آورده‏ايد اگر براى جهاد در راه من و طلب خشنودى من بيرون آمده‏ايد [شما] پنهانى با آنان رابطه دوستى برقرار مى‏كنيد در حالى كه من به آنچه پنهان داشتيد و آنچه آشكار نموديد داناترم و هر كس از شما چنين كند قطعا از راه درست منحرف گرديده است
إِن يَثْقَفُوكُمْ يَكُونُوا لَكُمْ أَعْدَاء وَيَبْسُطُوا إِلَيْكُمْ أَيْدِيَهُمْ وَأَلْسِنَتَهُم بِالسُّوءِ وَوَدُّوا لَوْ تَكْفُرُونَ ﴿2﴾
اگر بر شما دست‏يابند دشمن شما باشند و بر شما به بدى دست و زبان بگشايند و آرزو دارند كه كافر شويد (2)
سورت امتحان ايه 1 و 2

>>>   جالب این است که طالبان هم ایه قران برای تبلیغ استفاده میکند و هم مکاتب را اتش میزند و قران را میسوزاند. حدیث است که بد ترین مسلمان . مسلمان نماها است .!

>>>   عکس هفتم این دختر همان است که توسط نیرو های خارجی مورد تجاوز قرار گرفته و به خاطر دغاع از حیثیت و ابروی همین دختر اینقدر کشتن وخون ریختن شد
ای برادران تخاری شما بااین کار تان نه تنها ابروی دختر بیچاره را حفظ کردید بلکه به تمام جهان بی عزت و بی ابرو ساختید و درحقیقت شما ازعزت این دختر دفاع نکردید بلکه خود تان این بیچاره را بی عزت ساختید . افرین بر شما مدافین نامو س مردم
طالبان از حماقت شما کار گرفته هم برادران را از توسط خودتان کشت وهم بی ابروی بین المللی ساخت شماهارا

>>>   دوست عزيز من كه ايه از كتاب خداج را نقل كردم نه طالب هستم و نه هم از مجاهد نما ها و از هر دو نفرت دارم تو كه خوش ات نيامدمشكلي نيست چرا که در دين جبر و زور نیست
راسخ

>>>   ای دختر ، ای جنس سیه روز
یک مرد بالایت تجاوز کرد و عفتت را ازبین برد و مردان دیگری بنام دفاع از تو در محضر عام بی ابرو ساخت ترا
ای مرد ، ای مدافع حقوق زن
بدان وباور داشته باش که هرگاه یک زن روسپی میشود ازدست تو میشو د وهرگاه قاتل میشود هم از دست تو میشود . هرگاه زنی با عزت و با عفت میشود از دست تو میشود .
وبدان که یگانه عامل سرنوشت و خوبی وبدی زنان شماها هستید .

>>>   واقعا چرا ریختن خون افغانها اینقدر آسان و بی اهمیت است؟؟؟
دانشجویی از ترکیه

>>>   آمریکا دشمن دین اسلام است. هیچ وقت آمریکا با مردم افغانستان دوست نمیشود. اما به به خاطر منافع شخصی خودشان در افغانستان حضور پیدا کردند. مردم تخار بسیار مردم دیندار ، وطن پرست، شجاع و مجاهد که بر این مردم شوروی سابق پیروز نشد. اما به کمک خداوند متعال آمریکا نیز از این مردم غیور شکست میخورد.
ضیاءالدین از قندوز

>>>   عاملین این کشتار وحشیانه مردم غیرنظامی بی دفاع و بیگناه افغان در ولایت تخار و دیگر ولایات افغانستان باید محاکمه شوند باید تحت پیگرد قانون قرار گیرند و به مجازات اعمالشان برسند. ما خودمان امنیت خودمان را میتوانیم تامین کنیم و به نیروهای خارجی هیچ احتیاجی نداریم اگر آنها میخواستند امنیت را در افغانستان تامین کنند طی 10 سال اخیر امنیت برقرا میشد.
از طرف ضیاءالدین از ولایت قندوز سکونت فعلی ایران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است