پیام تبریک وزارت کار به مناسبت روز کارگر
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۸    ۱۳۹۰/۲/۱۱ کد خبر: 21524 منبع: پرینت

آمنه افضلی، وزیر کار، امور اجتماعی ، شهدا و معلولین روز کارگر را که به تمام کارگران افغانستان و جهان تبریک گفت .

در اعلامیه مطبوعاتی که از وزارت مذکور آمده است بهترین تبریکات و تمنیات نیک خود را به مناسبت روز بین المللی کارگر، به تمامی کارگران عزیز و زحمتکش افغانستان و جهان ابراز میدارم.

در اعلامیه آمده است که ،طی سالیان متمادی، متاسفانه این قشر نهایت عزیز و افتخار آفرین کشور ما در شرایط خیلی ناگوار، زندگی نموده و آنطوری که لازم است، از خدمات اجتماعی مثل سرپناه، بیمه های صحی، معاش کافی و دیگر مسایل ضروری زندگی به طور شاید و باید مستفید نیستند.

طی دهه اخیر با توجه و عنایت دولت افغانستان، توجه جامعۀ جهانی به طرف افغانستان معطوف شده و کشورهای دوست و جامعه بین المللی در راستای تأمین امنیت و بازسازی میهن عزیز ما تعهد سپرده اند و در این عرصه گام های استواری برداشته شده است.

اعلامیه می افزاید بر اساس این مسؤلیت، وزارت کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین بخاطر تقویت نیروی کار در کشور، مطابق به نیاز بازار با همکاری کشورهای دوست اقدامات عملی را روی دست گرفته و با ایجاد مراکز آموزش های فنی و حرفوی، تاسیس مراکز خدمات کاریابی و سروی بازار کار در مرکز و ولایات و همچنان جستجوی فرصتها و زمینه های قانونی اعزام کارگران به خارج سعی می ورزد تا هر چه بیشتر و مؤثرتر مصدر خدمت به این قشر زحمتکش گردد.

روز جهانی کارگر که مصادف است با اول ماه می سال میلادی از این روز در شماری کشورهای جهان تجلیل به عمل می آید اما شماری زیادی از افغان ها بخصوص قشر جوان این جامعه از بیکاری در این کشور شکایت دارند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است