حضور تنها 72 نماینده در جلسه رسمی پارلمان!
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۷    ۱۳۹۰/۱/۳۰ کد خبر: 21099 منبع: پرینت

در جلسه رسمی روز دوشنبه مجلس نمایندگان از مجموع 249 نماینده تنها 72 عضو حاضر بودند.

این غیبت اکثریت اعضای مجلس ، شکایت شماری دیگر از اعضای حاضر را به دنبال داشت.

به باور اعضای حاضر، این موضوع نه تنها سبب بی باوری مردم به مجلس نمایندگان می گردد بلکه ناامیدی سایر اعضا از نحوه کار مجلس را به دنبال خواهد داشت.

قربان علی عرفانی، نماینده مردم کابل در مجلس می گوید این وضعیت مجلس مانند یک لکه می باشد.وی می گوید که عملکرد مجلس نمایندگان در قبال دادستان کل نیز سبب ناامیدی مردم و بی اعتبار شدن مجلس گردیده و چنین غیر حاضری های نمایندگان این موضوع را تشدید می کند.

اعضای مجلس نمایندگان یک بار با اکثریت آراء حاضر تصمیم به استیضاح دادستان کل کشور به دلیل آنچه مداخله در نتایج انتخابات مجلس نمایندگان خوانده شده بود، گرفتند اما سپس به دو گروه تقسیم شده و این موضوع را رد کرده و تصمیم خود را عملی نساختند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چرا تشویش دارید بلاخره آنها بدون از این کار چندین غریبی دیگر هم دارند که باید در پی آن باشند نمی شود که همه روزه به پارلمان بیایند چون این یک چانس است برایشان تا پول جمع آوری نمایند و روابط بر قرار نمایند. افسوس به این ملت
دانش - کابل

>>>   هههه زنده باد کرزی صاحب این همه کسانی میاید که نو هستند و فعلآ گرم هستند بسیار زود خسته میشود
هههههه

>>>   عجب نامی مجلس نمایندگان میشود بگوید که نماینده کی ها این ها چی فکر میکنند که نماینده مردم هستند اگر نماینده مردم میبودند لااقل کاری به نفع این ملت انجام میدانند تنها بالای امتیازات و حق خویش بحث میکنند و بس تا حالا کدام کار مفید را انجام دادند که بعد از این برای مردم و یا به گفته خودشان برای موکلین خود خدمت کنند

>>>   این نتیجه انتخاب نادرست شما مردم است که اینها فعلا بر اساس رای شما تجارتهای غیر انسانی، غیر دینی و غیر اخلاقی خود را پیش میبرند.
امیری

>>>   حال به تمام ملت افغان معلوم شده که نمایندګان تقلبی به خاطررفاه مردم نه بلکه بخاطر منافع شخصی خودکوشش کرده که به ولسی جرګه راه پیداکند به استثنای انګشت شماری که درپی منافع ملی کشورهستند واکثرنمایندګان ولسی جرګه مصروف شرکت وشرکت بازی های خودهستند وتمام روزپشت وزارت خانه هاراګرفته درصدد پروژه ګرفتن ازوزارت خانه هاهستند وروزی که به تالارولسی جرګه حاضرمیشوند به خاطرفریب دادن مردم سخن ازدفاع حقوق موکلین به زبان اورده ولی درپشت پرده درپی منافع شخصی ومصروف معامله ګری هامیباشند.
افسوس وصد افسوس که ازجمله ۲۴۹ نفرازاعضای ولسی جرګه صرف ۷۲ نفران درمجلس حاضرمیباشند

>>>   این خواست کرزی و تیمش است.

>>>   نمایندگان مجلس برای معاملات سیاسی وتجارتی کاندید کرده بودند تانزد مردم ودولت جایگاهی خاصی داشته باشند ونه برای حل مشکل مردم افغانستان :
شمس الرحمن آسیایی

>>>   حمله مسلحانه در داخل وزارت دفاع افغانستان حتا وکلا را وارخطا نموده
امروز قرار معلوم 10 فیصد از وزرا و معاونین انها در وظیفه حاظر و باقی غایب بودند.

>>>   شما را من میدانم بخواطر خدمت خودرا کاندید نکرده ۀیدبلکه بخواطر نام وشهرت وبخواطر سیاحت به کشور های خارج وبخاطر پور کردن جیب های تان خود تان را کاندید نموده اید اگر این جنین نمیبود در 249نماینده تنها 72نماینده در مجلس حاضر میشد با ید این راهم بگویم بتعداد کمی بخواطر خدمت برای مر دم خودرا نام زد نموده باشند آنهم خیلی کم است اینهاهم بمرور زمان مقاصد هایشان تغیر خواهد داد چراکه یک ضرب المثل است نی( خر بوزه از خر بوزه رنگ میگیرد )اینها هم از وکلای بی کفایت بی کفایتی را یاد خواهد گرفت خداند همه این هاراتوفیق وعنایت بدهد .
محصل ازبلخ.

>>>   تقصیر نماینده ها نیست، تقصیر مردم است که به انها رای داده اند.
از ماست که برماست

>>>   وکیل هستند نوکر مردم خو نیستند که هر چیز که به نفع ملت باشد بکنند اگر در این کار های خورد ریزه خود مصروف بسازند پس پول از کجا پیدا کنند باز چند سال بعد انتخابات است پول کمپاین جمع میکنند آنها خو بی فایده غیر حاضر نیستند پول پیدا کردن خو آسان نیست...هر کس از دل گر مش گپ میزند پشت همین چندانه وکیل گرفتید ...بری مصروف کار تان باشید...بانی که بکنند هرچه که دلشان می شود ...وکیلا آزاد هستید در این دنیا باز در روز جزا گپ میزنیم...
با احترام
عبدالمصور سخنیار

>>>   هر پلان قوی یک قدرت قوی میخواهد که تا پلان خودرا عملی سازد پارلمان قبل تاحدودی فیصله های خودرا عملی میساخت چونکه یک ریس مقتدر داشت .
به نظر من ریس فعلی به اساس معامله ریس شده است کی میتواند مستقلانه عمل کند
یادت بخیر قانونی صاحب.
وسلام
غوری

>>>   با حفظ حرمت برای بعضی وکلای که واقعآ وکیل مردم هستند. اما اکثریت اینها قبلآ تصمیم خود راگرفتند که پولی نامشروع راکه در کمپاین انتخاباتی خود مصرف کرده اند ازکدام راه نا مشروع ووظایف نامشروع وکارهای غیرقانونی بدست بیاورند که غیابت ایشان درتالارپارلمان خود ادعای ماراثابت میسازد واینها مصروف کارهای تجارت بی سرمایه یعنی در تعین کردن ریس ها معین ها مدیرها درادارات دولتی مصروف هستند تا ازاین طریق بتوانند رشوت های هنگفت رابدست بیاورد پس نزد این چنین اشخاص ملت. مردم . وضیعت کشور ومنافغ ملی کشورهیچ ارزش ندارد ودر همین 5 سال اینده نخواهد داشت.

ش ا ک ازکابل

>>>   چه فايده از آمدن اگر بيايند هم خواب مي كنند. اميدوارم اين نمايندگان بي فعاليت هر چه زودتر..... شوند.
وطن دوست از قطر

>>>   بگذارید تابیچاره ها خویش واقارب خودرا درپوست هائی دولتی جابجا نمایند روی این موضوع حاضر شده نتوانیستند قسمیکه من خبر دارم آقائی فضل عظیم مجددی درهمین روز ها زیاد مصروف است تابتواند چند تن ازملیش هائی خودرا وظیفه بدهد . قراریکه من خبر دارم یک تعداد ملیشه هارا درولسوالی کران ومنجان تعداد ازملیشه ها را مسلح نموده وباثر جنگ که بوقوع پیوست یک تن کشته وهشتن مجروح گردیدند وقتیکه جنگ جویان دستگیر شدند آقائی وکیل بی خرد به امنیت ملی بدخشان هدایت داد همه آنها را ازتوقیف رها نمود وفعلا مذکور مصروف جا بجا نمودن آنها است امید است تا بالایش انتقاد نشود اگر حاضر هم نشود خیر است

>>>   زلمیا با چوکی وقدرت تودوران میکنی
صد جفا با ملت وخلق بدخشان میکنی .
چاپلوسی بارئیس وباوزیران مکینی .
مامو ربیچاره ایندم پریشان میکنی .
امریکا اندر وطن آمد تو جو


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است