اسکان دائمی کوچی ها در ولایت لوگر
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۶    ۱۳۹۰/۱/۱۵ کد خبر: 20568 منبع: پرینت

جلسه کاری به خاطر توزیع زمین برای کوچیهای مستحق وجهت اسکان دایمی آنان در ولایت لوگر روز یکشنبه در تالار کنفرانس های اداره امور و دارالانشای شورا ی وزیران دایر گردید.

در این جلسه که به ریاست محمد آصف رحیمی، وزیر زراعت و آبیاری دایر گردیده بود و به اشتراک معین وزارت اقتصاد، رئیس عمومی اداره آمادگی مبارزه با حوادث، معاون اداره مستقل ارگانهای محلی، والی و ولسوالان ولایت لوگر اشتراک نموده بودند.

در جلسه در مورد ارزیابی چگونگی کار در راستای توزیع زمین برای کوچیهای مستحق و اسکان دایمی آنان در ولایت لوگر بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

ابتدا والی ولایت لوگر از چگونگی پیشرفت کاردر زمینه به جلسه گزارش داد که ازطرف جلسه کارهای انجام شده مثبت ارزیابی گردید.

سپس معین وزارت اقتصاد، گزارش مربوط را طبق طرزالعمل توزیع زمین برای اسکان دایمی کوچیها به جلسه ارائه نمود.

متعاقباً رئیس عمومی اداره آمادگی مبارزه با حوادث در رابطه به وظایف آن اداره جهت تحقق پروسه اسکان کوچی ها و آمادگی های لازم به جلسه گزارش داد که بعد از بحث پیرامون موضوعات ارایه شده فیصله های ذیل صورت گرفت:

فیصله شد که به منظور حصول اطمینان تمام کوچی های کشور جهت تحقق برنامه اساسی دولت، مبنی براسکان دایمی آنها، پروسه توزیع زمین برای کوچیها از امروز دوشنبه در ولایت لوگر آغاز کردد.

همچنان فیصله بعمل آمد که وزارتهای سکتوری شامل طرزالعمل جوانب مختلف زندگی و معیشت کوچیها در محلات تعیین شده در ولایت لوگررا از نزدیک مطالعه نموده پیشنهادهای مربوط را به وزارت اقتصاد بسپارند.

به منظور توضیح بیشتر این موضوع قرارشد که نمایندگان وزارتهای یاد شده روز شنبه مورخ 20/1/1390 به وزارت اقتصاد در جلسه مورد نظر اشتراک نمایند.

ریاست عمومی اداره آمادگی مبارزه با حوادث در مورد تامین نیازمندی های اولیه کوچیهای مورد نظر درهماهنگی با نهاد های ذیربط اقدام نماید.

همچنین فیصله شد که هر اداره کمکهای اضطراری مربوط به خودشان را به ولایت لوگر انتقال بدهند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   باید برای این کوچیها در کابل نیز زمین توزیع گردد، اینها محافظین اصلی وطن هستند.

>>>   این دو صد سال است که این رویش ادامه دارد .
هر چه است از ناحیه این مردم است . ترور . تریاک و سر بریدن و.....

>>>   یک درد سری دیگر برای مردم شریف لوگر خلق کردند

>>>   بهتر بود این کوچی ها در مناطق جنوبی جابجا میشدند.

>>>   لوگر که شریف شد دیگرا کجا بروند ها ها ها ها
کندهاری

>>>   با جابجا کردن کوچی ها نفاق وتفرقه بین کوچی ها و مردم بومی لوگر دامن زده میشود و اقای کرزی ازاین جو استفاده کرده حکومت میکند.
سیاست تفرقه انداز و حکومت کن!

>>>   خوب است که بهانه ی برای چور و چپاول از بین برود و از تعداد طالبان مسلح کمتر شود.

>>>   کوچیها باید در ولایات همزبان شان اسکان داده شود نه در لوگر که بیشترین نفوس انرا فارس ها تشکیل میدهد این همه به طور منظم از سوی اوغان ملتی ها صورت میگیرد تا بتوانند زمین های بیشتر را تصاحب کنند و مردم غیر قبیله برای خرید سه بصوه زمین خانه در کابل تمام عمر زحمت بکشند.
این روش باید تغیر کند و رهبران غیر قبیله یی از خواب زمستانی باید بیدار گردند و از حقوق مردم شان دفاع کنند تا در صفحه های تاریخ به نیکی یاد شوند.

>>>   این یک عمل اساسی است. کوچیگری در قرن 21 هم به ضرر وطن است و هم به ضرر کوچی ها.
خدا کند که دولت قومی عمل نکند. به کوچی های اقوام دیگر هم زمین بدهد. مثلا کوچی های ایماق ها که در وضع بد قرار دارند. به دهقانان بی زمین هم باید زمین بدهد.
صبا

>>>   هرکی هست ولی پشتون است باید در مناطق پشتون نشین جایگزین شود مزاحم بقیه اقوام افغانستان نشود

>>>   باید کوچیان محترم و شریف را در مناطق مثل پنجشیر و بامیان و بدخشان و تخار و فاریاب و هرات زمین بدهند تا موجب وحدت ملی و دفاع از وطن بشوند. این قوم شریف می تواند که در این مناطق اقدام های خاینانه را خنثی بنمایند.
افغان

>>>   افغان جان اين كار را سردار كرزي تان انجام داد و در منطقه خوجه بهاوالدين تخار كوجي هاي باجور را ساكن كرد ولي مردم قهرمان اوزبك انجا انان را زده زده قفاق زده بيرون كردند و در بدخشان هم در ولسوالي بهارك شتر هايشان را دم بريده و زده زده حي كدند و من هم به حيث يك ملا امام مسجد فتوي دادم كه بزها و كوسفندهاي كوجي هارا كه بدون وجه حق در زمين مردم به ادعاهاي قلابي دوران ال يحيي ميايند اخذ كنيد جايز است كه شكر مقتدي هاي من در بهار كذشته ان كوجي هارا راه ندادند-
ملا مد يوسف تخاري


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است