نتایج امتحان کانکور 4 روز آینده اعلام خواهد شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۰۷    ۱۳۹۰/۱/۲ کد خبر: 20243 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، پوهاند بری صدیقی، رییس کمیته کانکور وزارت تحصیلات عالی گفت نتایج امتحان کانکور 1389 خورشیدی روزشنبه (6 حمل) سال جاری اعلام می شود.

پوهاند بری صدیقی افزود قرار بود نتایج کانکور پیش از سال جدید اعلام شود اما به دلیل افزایش داوطلبان امتحان کانکور اعلام نتایج به تاخیر افتاد.

رییس کمیته کانکور وزارت تحصیلات عالی گفت 120 هزار داوطلب در امتحان کانکور سال 1389 شرکت نموده بودند اما از جمله 25 هزار آن جذب موسسات تحصیلات عالی و 20 هزار داوطلب جذب موسسات تحصیلات نیمه عالی می شوند.

به گفته وی، جذب داوطلبان نسبت به سال گذشته 3 هزار افزایش یافته است.

قابل ذکر است که بر اساس اطلاعات سلام وطندار، با اعلام نتایج امتحان کانکور، امسال بیش از 70 هزار داوطلب امتحان کانکور بی نتیجه خواهند ماند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   امید است که خویشاوندان اعضای فامیل و دوستان معیین صاحب تدریسی و یا سایر اعضای کمیته امتحانات به جای مستحقین واقعی کامیاب نگردند. بخاطریکه درگذشته این کارهای ناروا صورت گرفته است.
نوروز علی از وزارت تحصیلات عالی

>>>   سلام خدمت شما . این نتایج بجز از سایت وزارت تحصیلات عالی افغانستان دیگر در کدام سایت اعلام خواهد شد بصورت مکمل . چون سایت وزارت تصیلات عالی باز نمیشود

>>>   ما بي صبرانه در انتظارش هستيم

>>>   امید است بدون کدام دست برد نتایج برآید . به امید کامیابی همه شاگردان عزیز کشور وبه ویژه شاگردان بی بضاعت .عمید از تاشکند

>>>   اگر دولت افغانستان آرزوی پشرفت کشور خویش را میخواهد ، پس چرا متوجه نمی شود اینقدر شاگردان که بی نتجه باقی میمانند در آینده چه کار کنند؟
بی سرنوشت ساختن این قدر شاگردان باعث چه خواهد شد ؟
چرا در هر دانشگاه چندین اطاق های درسی را اضافه نمی کنند تا حل مشکلات شاگردان شوند؟
آنعده شاگردانیکه باچی مشکلات درس میخوانند و همچنان استعدادشان هم قابل قدر اما در امتحان کانکور بی نتجه علان می شود. چه جای حیف است.
در افغانستان اصلا استعداد شرط نیست فقط شرط در اینجا است
(پول + واسطه) = حل مطلب .این فورمول را افغانستان کشف کرده است . اگر پول باشد استعداد در کار نیست.
مشکلات اینطور باشد در افغانستان آرامی نخواهد آمد .
پولدار را پول کباب بی پول را دود کباب.

>>>   خدا كند كه اعلان نتايج كانكور مانند اعلان انتخابات يك روز به چند روز بعد ، درين هفته يا چند هفته بعد معطل نشود بخاطريكه داوطلبان بي صبرانه منتظر هستند . احمدشفيق حيدري از كابل

>>>   آرزو دارم همه جوانان به رشته های دلخواه شان کامیاب شوند

>>>   تقاضای من انیست که چرا نتایج اعلان نمیشود وچه وقت اعلان میشود

>>>   امید واریم مانند سالها گذشته در حق دانشجویان لایق خیانت نشود. وبچه های کودن قوماندان صاحبان وغیره جای شانرا نگیرند.

>>>   چرا نتايج كانكور اعلام نميشود؟
از وزارت تحصيلات عالي خوهشمنديم كسانيكه لياقت ادامه تحصيل را دارند كامياب كنند نه اينكه از اقوام وزرا و يا كارمندان وزارتها كامياب شوند.
اعلام اين نتايج مانند نتايج انتخابات ميشود كه هر كس پارتيييييييي داشت كاميب ميشود و يا پوووووووووووول در غير از ان كسي كاميباب نميشود
الناز از هرات

>>>   با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما بزرگواران محترم!
سال نو مبارک
اسم من علیرضا
ولد عوض علی
ولدیت محمد عظیم

>>>   برای همه ی شاگردان که زحمت کشیده اند آرزوی موفقیت دارم و برای که بی نتیجه میماند ایمان قوی و آرامش آرزو میکنم.
همدم

>>>   چند نکته بسیار مهم در مورد کنکور
در یک آزمون خوب داشتن نگرش پویا و سیال بسیار مهم است...

یعنی اینکه شما باید بدانید آزمون خوب آزمونی نیست که روی چند سوال خاص تمرکز کنید و از حل کردن آنها خوشحال شوید! بلکه آزمونی است که به تمام سوالات ساده و یا متوسطی که می توانید به سادگی پاسخ دهدید بپردازید و اگر وقت اضافه آوردید به آن سوالات زمان گیر یا دشوار اختصاص دهید.نکته مهم دیگر حفظ تعادل روحی روانی در طول آزمون است.چرا که با از دست دادن تعادل سوالاتی را هم که می توانستید پاسخ دهید دیگر نمی توانید پاسخ دهید.

اما از همه مهم تر مدیریت زمان صحیح است.که اصول آن را به صورت ساده برایتان شرح می دهم:

۱- ابتدا که دفترچه عمومی را گرفتید به زمان نگاه کنید و هم زمان به زمان پیشنهادی درس اول نگاه کنید.در دروس عمومی ۳ و در دروس اختصاصی ۵ از دقیقه از زمان پیشنهادی کم کنید(این زمان کم شده از هر درس در انتها که تمام دفترچه بررسی شد به همان درس اختصاص داده خواهد شد) توجه کنید که به هیچ وجه از زمان یک درس برای درس دیگر استفاده نکنید.

مثلا آزمون ساعت ۸ آغاز می شود و زمان پیشنهادی ادبیات ۱۸ دقیقه است که از آن ۳ دقیقه کم می کنیم یعنی از ۸ تا ۸:۱۵ برای پاسخ گویی به درس ادبیات است به محض تمام شدن آن سراغ درس بعدی می رویم.

نکته داخل پرانتز: تست های مشکل دار را باید ۳جور علامت گذاری کرد

الف) !: تست های فلش -> تست هایی هستند که قبل از اینکه سراغ حلشان برویم می فهمیم زمان گیرند.فعلا آن ها را حل نمی کنیم مثلا قرابتی که ۵ بیت شعر دارد !

ب) تست های () : تست هایی هستند که در اواسط حل می فهمیم زمان گیرند یا در حلشان به مشکل می خوریم یا در انتها بین ۲گزینه شک می کنیم.

ج) تستهای ضربدر: که اصلا بلد نیستید آنها را !

حال اگر به شیوه ی علامت گذاری درس را زودتر از زمان اولیه اش حل کردیم تا تمام شدن زمان اولیه بر می گردیم و تست های نوع الف و ب را حل می کنیم و تا زمان اولیه تمام شد درس را رها می کنیم و سراغ درس بعدی می رویم.

حال به این شیوه به انتهای دفترچه عمومی رسیده ایم اولا که کمی وقت اضافه آوردیم ثانیا تمام تست های ساده را یک بار مرور کرده ایم.حال این وقت ذخیره شده را به دلخواه بین درس ها پخش می کنیم.

برای اختصاصی نیز به همین شیوه عمل می کنیم.
نکات پراکنده:

۱- چرک نویستان مرتب باشد.

۲- تست ها را یکی یکی وارد پاسخ نامه کنید.

۳-ترتیب دفترچه را به هم نزنید.

۴-لازم نیست زیاد به ساعت نگاه کنید هر ۵ تست یکبار.

۵-در صورت سوال زیر فعل جمله خط بکشید.

۶-در شیمی و فیزیک عدد بی واحد در طول حل مساله معنا ندارد.

۷-سعی کنید محاسبه ذهنی کم داشته باشید.

۸-نفس عمیق کشش عضلانی فراموش نشود.

۹-آب و شکلات سر جلسه ببرید

و از همه مهم تر یادتان باشد در طول آزمون خدا با شماست

>>>   سلام امیدوار هستم که جناب سربرست وزارت کاری نکند که اعصای فامیل وی بشرمن تشکر
خالد احمدزی از کابل

>>>   سلام خدمت وزارت محترم تحصیلات عالی وریاست امتحانات
برادر عزیز اسم من عبدالسلام ولد محمد بشیر ولدیت فضل الکریم
فارغ 12 خصوصی علوم دینی میخواهم که معلومات که موفق ویا بی نتیجه ام تشکر زیات ازین که درخدمت مردم افغانستان هستید

>>>   چرا نتایج اعلان نمی شود

>>>   آیادر افغانستان پول واسطه شرط است یا استعداد

>>>   ما به منتظر نتایج کانکورهستیم باامید

>>>   سلام چی وقت نتایج 1389 اعلان میشود

>>>   سلام!
ازخداوند میخواهم که بجه ها ودخترهای لایق کامیاب شوند.حق کسی خورده نشود.ازخدا بترسید.قضاوت عادلانه کنید

>>>   سلام عجیب قضاوت عادلانه است که از یکصدو 15هزار نوجوان که در کانکور شرکت می کنند 45هزار آن کامیاب می شوند وشایدهم انانکه در تحصیلات عالی راه می یابند از اقاربین ونزدیکان دولت مردان باشند و سرنوشت اولاد های غریب چه خواهد شد ؟شاید به هزاران کار های نا مشروع دست بزنند چراکه بیکاری مایه فساد است .این چه قضاوت است؟

>>>   سلام خدمت تمام کسانیکه درامتحان کانگور شرکت کردند امید وارم که همه شرگت کننده کان نتا یج مثبت بدست بیا ورد اما کسانیکه بی نتیجه میماند ایمان قوی آرامش برایش شان خواهانم کاهی شکست هم با عث پیروزی های بعدی

>>>   سلام حامد هستم یکتن از کارمندان

>>>   سلام.
نمیدانم چگونه بگویم. با تاسف وزارت تحصیلات عالی توان برکناری کسانی را که بنام کادرعلمی جایگاه نخبه گان را اشغال نموده است را ندارد. امروزه وضعیت در پوهنتون ها خیلی اسف بار است. اکثریت استادان یا وقت خود را صرف خدمت به اولاد وطن نمی کنند ویا علمیت کافی ندارند که بتوانند مطالب علمی و اساسی را تهیه و به دسترس دانشجویان قرار دهند. متاسفانه چپترهای درسی درموسسات تحصیلات عالی به دلیل عدم موجودیت یک سیستم مشخص مملو از خرافات است که هیچگونه ملاک علمی ندارد. پیشنهاد من منحیث یک فرد تحصیلکرده و داغدیده به وزارت محترم تحصیلات عالی این است که اگر کارهای بنیادی درعرصه استخدام استادان ورزیده و متعهد صورت نگیرد وتا زمانیکه استادان براساس روبطه انتخاب شوند، با بلند بردن کمیت پذیرش دانشجویان درموسسات ضربه فنی بر پیکره این جامعه عقب مانده ما خواهد زد. بنابرین توجه جدی درزمینه لازم است. حداقل می تواند سیستم مشخص درسی برای استادان محترم بسازند و از نحوه ارایه درسهای آنان حداقل در ده سال یکبار نظارت کنند.
تشکر

>>>   سلام نصرالله هستم ازولایت کابل به آروزوی موفقیت تمام کسانیکه درامتحان دور دوم کابل اشتراک داشتند که امتحان عادلانه نبود
نصرالله مرادی از بهسود

>>>   جاي تاسف است كه هفتادهزارجوانكه باصدها رنج وتكليف 12سال تمام با دنياي ازاميددرس خواندندوامروزبي سرنوشت بمانند.به نظر من ناكامي بيش از حدجوانان ازيكطرف باعث كم علاقه شدن دانش اموزان دوره هاي بعدي شده واز طرف ديكردامنه بيبندباري وكرايشها به دامان مخالفين كسترش خوهد يافت.بخاطريكه جوانان نيازدارند كه جهت تامين اينده خود به هر سمت وسوي حركت بكنند.جاي تعجب اينست كه حكومت كه ازيكطرف لاف از فراهم نمودن زمينه هاي كاري براي جوانان ميزند اما از طرف ديكرسالانه هشتاد هزارجوان بيكار به جامعه تقديم ميكندوضمنا اعلان ميكند كه بيدون سند دوره ليسانس ويا بالاتر ازان براي كسي وظيفه ميسر نيست.
محمدناصرناصح باشنده ولايت بدخشان

>>>   به وزارت محترم عالی تحصیلات عالی احتراما ت خویش را تقدیم میداریم .
ثانیا از بارگاه ایزد متعال برای شان قلب مملو از صداقت و عدالت محوری را خواهان میشویم و امیدواریم که آرزوهای یک فرد که شب وروز سعی وتلاش نموده اند تا به آرزوهای خویش که شامل شدن در موسسات تحصیلات عالی میباشد برسد به پول و واسطه بدل نگردد زیرا کسانی که ذریعه پول و واسطه شامل پوهنتون میگردند شایسته این موسسه نبوده و حق یک مظلوم دیگر که به جزاز دانش خویش دیگرکدام پول و یا واسطه ندارد تلف میگردد . به امید آن که تمام مستحقین و افراد شایسته شامل موسسات تحصیلات عالی و نیمه عالی کشور گردند

>>>   نام : فرزاد
تخلص : روضه باغی
من از وزارت تحصیلات عالی افغانستان بسیار شکایت دارم باید که توجه جدی برای نمرات کانکور خاص باشد و لی من فکر میکنم که توجه صورت نمیگیرد و جذب برای تحصیلات کم است برعکس باید زیادتر باشد چون که آنهای که بی نتیجه می آیند بیکار میشوند و کار هم به افغانستان نیست تنها امید شان کانکور است تعداد کم شان نتیجه میگیرند و تعداد زیاد شان بی نتیجه

>>>   سلام خدمت تمامي جوانان افغانستان ارزوي موفقيت براي تمام شما دارم

>>>   بهترین ارزش فرهنگی در افغانستان قدرت مداری و یا اجیر خارجی بودن است پس بدین ملحوظ در شرایط کنونی هر کسی که بیرون از این چارچوب است بهتر است دنبال غریب کاری رفته و از نتایج کانکور چشم پوشی نماید تا سبب تکلیف روانی نگردد به امید پیروزی آیا این قضاوت نتایج حاصله 10 ساله نیست؟ م ا

>>>   سلام به آرزوهای امروز و فردا و سلام به تمام دست های که بن و بیخ عدالت را بر می کند. پس بر ما است که شعار عدالت خواهی را پیشه خود ساخته تا سبب غفلت دیگران گردد و خود آنچه که خواست ما است در قالب الفاظ شیرین بیان داشته و جامعه را همچون زهر کشنده مسموم سازیم آیا این تعریف برای عدالت درست نیست؟ اگر چنین نه می بود هفتاد نفر با یک ID نمبر امتحان نه می دادند تا سبب بروز مشکلات تخنیکی برای عدالت خواهان وزارت تحصیلات عالی نه می گردید و 130000 انسان تازه وارد جامعه منتظر باقی نمی ماند. م ا

>>>   سلام خدمت وزیر صاحب تحصیلات عالی چرانتایج کانکور رااعلان نمی شود احمد ولد علی داد از دکاه

>>>   علت تأخير نتايج مردم ميگويد در نتايج دست زده ميشود از وزأرت إحصيلات عالي خواهشمنديم که نتايج را بصورت واقعي أعلام کند و انانيکه حق دارد بخواند ما زياد زحمت کشيديم اميد است بصورت واقعي نتايج برايد.
وسيم رشيدي أز بغلان مرکزي

>>>   سلام من واحدرضا مظفری هستم ازولایت بلخ آرزوی کامیابی همه برادران وخواهران عزیزخویش را ازخداوند تمنا دارم به امید یک صلح سرتاسری وموفقیت همه درامتحان کانکور

>>>   سلام منصور مسلم هستم از خوست قضاوت عجيب است از 120 هزار فقط 45 هزار كامياب ميشوند ؟محترم.كرزي صاحب وزير صاحب تحصيلات باز اين سخن شماغلط است كه طالب به كدام وجه زياد ميشود دليل واضح شان بي نتيجه شدن جوانان باعث دل سيا از حكومت وجلب باطالبان؟خودتان ميفهميد

>>>   سلام نتایج کانکور 1389 روز شنبه 6 حمل اعلان میشود

>>>   ازاینکه محصلین بازحمات فراوان فارغ میشونددرکارودرهیچ دفاتردولتی وغیردولتی باوجودتلاش فراوان گماشته نمیشودوروانه ایران میگردن بهتراست از همانکه بیدون نتیجه بماننددرقانون تمام جهان یک ماموردرسن45 سالگی تقاوت کننددرافغانستان در80سالگی هم تقاوت نمیکنندبه دلیل اینکه درافغانستان رشوت ازدروازه داخل میشودقانون ازکلکین فرارمیکند

>>>   محمد فهیم استم از شهر مزار شریف می خواهم در باره 6000 سوال که 14 فورم که از وزرات تحصیلات عالی که شاگردان که او را می خواندندبر امده در تمام افغانستان یافت می شود

>>>   چــــــــــــــــــــرا نتایج امتحان کانکور سال 1389 اعلان نمیشود. مثلیکه سایه انتخابات پارلمانی بالای امتحان کانکور زد.
تشکر از دولت بیکاره فاسد ما.

>>>   سلام طیبه هستم از کوتی سنگی چرا تنایج امتحانات اعلام نمیشود ما شاگردان تا به کی منتظر باشیم . و همچنان از تعداد کسانی که بی نتیجه میماند آیا میدانید که سرنوشت شان چی میشود تا به کی پوووووووووووووووووول یا واصته داشته باشی که کار ما افغان ها بیچاره را بیافته و یا کامیاب شوم لطفآ به لیاقت شخص اعلام شدم نتایج ...............................

>>>   ما منتظر اعلام نتایج کانکور سال 1389 میباشیم نتایج امتحان کانکور باید پیش از شروع سال اعلام میشد چرا اینقدر بی تفاوتی است به وزارت تحصیلات عالی بخاطریک وزیر نداره توسط سرپرست اداره میشود یک بار دیگر از مقام های محصول خواهش منیمایم که هر چی زود تر نتایج اعلام بگردد.

>>>   ما منتظر اعلام کانکور هستیم اما نمی دانیم چی رقم حساب و کتاب در وزارت تحصیلات عالی است ما از مقامات خواهشمندیم که تاریخ دقیق اعلام نتایج را در سایت وزارت تحصیلات عالی اعلام کنند.
تشکر سید مسیح الله از لیسه غلام حیدر خان

>>>   سلام احسان الله شاهین هستم ازولایت پنجشیر چرا نتایج اعلان نمی گردد تابه منتظر باشیم
لطفآ نتایج را اعلان نمائید
بااحترام

>>>   تشکر ازشما

>>>   سلام در روز 6 ام حمل قرار بود نتایج امتحانات کانکور اعلان شود .پس چرا اعلان نشد

>>>   سلام به تمام کارکنان وزارت تحصیلات عالی ریاست امتحانات کابل بعد از عرص سلام من میخواستم که در رابطه به نتایج کانکور معلومات حاصل کنم امید است تا برای همه مردم افغانستان اطلاع داده تا پریشانی همه مردم رفع شود.
بااحترام
امید آغا "ترابی"

>>>   ازجمله کسانیکه بی نتیجه میمانند به سرنوشت کشور عزیزما تآثیرمثبت نخواهد داشت وباعث به وجودآمدن مشکلات بزرگ درجامعه میگردد.
بااحترام(محمداجمل غفوری)ازپروان

>>>   امروز ساعات آخر روز شنبه است امانتائیج کانکور پاهنوزاعلام نشده است.

>>>   سلام من صالح محمد هستم از کمپنی چرانتایج کانکور اعلان نمیشود درست بگویید که اعلان نمی توانیم این چه حال است اینقدر بی تفاوتی هم به درد نمی خورد

با احترام

>>>   قرار نبود که نتایج کانکور به روز شنبه که 6 حمل اعلان شود چراوزیر صاحب تحصیلات عالی در این مورد توجه نمی کنید پس سرنوشت این همه مردم که امتحان داده چی می شود
طاهر هوشمند ازیکاولنک

>>>   نتایج کانکور سال 89 شاید در اوایل حمل سال 1391 اعلان شود، از صبح تا حال ویبسایت تحصیلات عالی ره چک میکنم فقط گفته که بزدوی لست شاملین امتحان اعلان خواهد شد فقط فریب دادن است، اگر از عهده اش برآمده نمیتوانید لطفاً استعفا دهید جنابان تحصیلات عالی
از ترس این بی سوادان از نوشتن نام معذورم

>>>   نتایج امتحانات کانکور!!!!!!!کانکورآزمونهای گذشته داردمنتظرنباشیدهموطنان درهمین شباروزهااعلان خواهدشد

>>>   اميدوار هستم حق كسي خورده نشود.

>>>   سلام علیجان احمدی هستم ازولایت دایکندی.ازریاست امتحانات تقضادارم که هرچه ذودترنتایج را اعلان کند زیرایک ساعت انتظارمشکل است

>>>   به تمام فارغین سال 1389 آرزوی موفقیت میکنم از خداوند متعال خواهان کامیابی تمام شاگردان عزیز هستم .
داکتر میرویس

>>>   سلام خدمات تمام شما عزيز
! ::::! بلاخره اين نتايچ كي اعلان مي كردد ما ديگر صبر نمي توانيم

>>>   محترم پوهاند صدیقی یاداورگردیده بود که نتایج امتحان کانکوربه تاریخ 6 حمل اعلام میگردد تمام مردم بی صبرانه منتظرهستند و تاریخ 6 حمل هم رسیده است من ازپوهاند صاحب ارزودارم که شما دلیل اینکه این تعداد مردم افغانستان را منتظرمی مانید چی است .
با احترام روح الله غزنی

>>>   سلام إز خداوند كاميابي تمام فارغين سال. ١٣٨٩ خواهانم لطفا نتيجه را عادلانه اعلان نمايد .
محمد بشير فرزند بهادرخان
مسكونه خيرخانه ولايت كابل

>>>   بنده چمن علی فیاض هستم از ولایت صعب العبور دایکندی همانطور که راه های مواصلاتی دایکندی بسیار طولانی است اینترنیت دایکندی نیز کم سرعت و ازراه طولانی نیز خسته کن تر است امیدواریم که شرکت های مخابراتی پول مفت درجیب نکند از خدا بترسد ویک سرویس دهی اینترنیت خوبتر برای مردم ارایه نماید بیش از چند وکیل مرد وزن در پارلمان فرستادیم اما آنان نیز در خواب آسوده به سرمیبرد....................
باحترام خدمت گار تان "فیاض"

>>>   ازدرد اعلان تجایج کانور 1389 بخاطر ظولانی بودن آن هزاران جوان دچار افسردگی شده است که خیلی امسال تآخیر داشته است .
"فیاض"

>>>   اگر سیستم تحصیلات عالی نیمه عالی و معارف افغانستان به همین منوال پیش برود آینده مردم افغانستان و جوانان به فاجعه کشانده خواهد شد چرا دولت محترم در این قسمت که ستون فقرات جامعه افغانی است توجه ندارد از 120 هزار فقط 45 هزار جذب متباقی جوانان کجا بروند سال های شان و عمر گرانبهای شان به هدر نمیرود این سوال است که من جنابان دارم کم کنید مشاورین خارجی را در بخش از وزارت خانه کم کنید ساختمان های بلند منزل و هوتل های گران را ...... توجه کنید به حال جوانان این کشور مظلوم که آینده وطن به دست شان است تا به کی جیره خور و قرض دار کشور باشیم به خود بیایئد " ح ن ج"

>>>   چرا نتایج را مکمل اعلان نمیکنید

>>>   محترم پوهاند صدیقی یاداورگردیده بود که نتایج امتحان کانکوربه تاریخ 6 حمل اعلام میگردد تمام مردم بی صبرانه منتظرهستند و تاریخ 6 حمل هم رسیده است من ازپوهاند صاحب ارزودارم که شما دلیل اینکه این تعداد مردم افغانستان را منتظرمی مانید چی است .
با احترام روح الله غزنی

>>>   مسئول سرگردانی اینهمه جوانانی که بی نتیجه مانده اند که است؟؟؟؟؟ جای تاسف است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است