امرالله صالح:
یا با وزیرستان باشید، یا با ما!!!
منتقدین و مخالفین طرح مصالحه بر این عقیده اند که توطئه و مداخله پاکستان بر همگان واضح و روشن است. لذا اگر قرار باشد رئیس جمهور همچنان با طالبان پاکستانی بسازد، بهتر است همین آمریکائیها بر ما حکومت کند زیرا مزدور بادار بودن بهتر است از مزدور مزدور بودن 
تاریخ انتشار:   ۰۱:۱۲    ۱۳۸۹/۱۲/۲۹ کد خبر: 20215 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان ( afghanpaper )، به تازگی محترم امرالله صالح رئیس پیشین اداره امنیت ملی پس از آنکه از طرح ایجاد پایگاه های دائمی آمریکا در کشورمان حمایت کرد، به تشریح و تحلیل استراتژی باراک اوباما در افغانستان پرداخته است.

وی در این مقاله آورده است که اوباما در ابتدا قصد داشت برنامه خود را براساس چهار مرحله ذهنیت سازی، عملیات نظامی، حفظ منطقه و توسعه اقتصادی و اداری پیش ببرد اما در عمل با چالشهای زیادی از جمله عدم حمایت نیروهای سیاسی افغانستان و کشورهای همسایه مواجه گردید.

امرالله صالح معتقد است که از همان ابتدا کاخ ریاست جمهوری افغانستان از این نسخه سیاسی حمایت نکرده و آن را طرحی کاملا آمریکایی معرفی نمود. زیرا محترم کرزی قصد نداشته و ندارد که طالبان از مجرای نظامی شکست بخورند. دلیل این مدعا نیز آن است که جنرال پترائوس چندین مرحله کرزی را با خود به قندهار برد تا بلکه رئیس جمهور بتواند مردم را به طور نسبی بسیج نماید تا مناطق پاکسازی شده را حفظ نمایند، ولی کرزی رسما حاضر به این بستر سازی سیاسی نشد.

رئیس پیشین امنیت ملی افزوده است زمانیکه آمریکایی ها سیاست کرزی را جدا از سیاست خود دیدند و متوجه این موضوع شدند که رئیس جمهور کرزی می خواهد به نوعی طالبان را در دولت سهیم سازد تا آنها آرام شوند نه اینکه بطور کلی نابود گردند، دست به ابتکارات جدیدی از جمله تشکیل پولیس محلی در چهارچوب وزارت داخله و شوراهای معاش بگیر ، زدند. که آن هم با شکست مواجه شد. زیرا آمریکایی ها مجبور شدند به دلیل عدم حمایت دولت، از چهره هایی استفاده نمایند که تا دیروز به عنوان ناقص حقوق بشر، قاچاقبر، بی‌سواد و یا هم بی‌کفایت به حاشیه رفته بودند. به همین دلیل این طرح نیز مورد حمایت مردمی منطقه که یکی از مهمترین اصول است، قرار نگرفت.

این از دو مرحله اول. اما حفظ مناطقی که از کنترل طالبان خارج شده مرحله سوم این استراتژی بود که ابتدا باید توسط نیروهای ناتو عملی می شد و سپس به دست نیروهای امنیتی افغانستان می رسید. اما از آنجایی که حضور دوامدار نیروهای بیگانه با واکنش منفی مردم مواجه می باشد، و نیروهای امنیتی افغانستان هم با مشخص و واضح نبود دیدگاه ها و برنامه های سیاسی مواجه بودند، عملا این مرحله نیز هنوز اجرایی نشده است.

به نظر آقای امرالله صالح مرحله چهارم استراتژی باراک اوباما در افغانستان به عوض این که توسعه اقتصادی و اداری را در کشور در پی داشته باشد، با بن‌بست مواجه خواهد شد.چون در حال حاضر نیروهای سیاسی که تفکر ضد طالبان دارند، در محاسبات بالای ملی و بین‌المللی در حاشیه قرار دارند و شامل مشورت‌های "چه باید کرد؟" آمریکا نیستند.

از سوی دیگر، ناتو تا حال در زیربنای حمایتی طالبان در پاکستان تغییری به وجود نیاورده است به این معنا که طالبان در پاکستان تحت فشار قرار ندارند، شبکه‌های تدارکاتی و پول‌رسانی آنها فعالند و آنها در پاکستان دور از تیررس نیروهای ناتو قرار دارند.

امرالله صالح اظهار نموده است به این دلیل که پاکستان نمی‌خواهد که طالبان متحمل شکست استراتژیک شوند و آمریکا و همپیمانانش نیز از همکاری دولت ناامید شده اند طی 18 ماه آینده شاهد خونین ترین خشونتها خواهیم بود و پس از آنکه هر دو طرف جنگ امید پیروزی مطلق را از دست بدهند با بن بست مواجه می گردیم.

این مقام سابق امنیتی هشدار داده است که شکستن این بن‌بست از طریق گفتگو با طالبان خطرات بزرگی را متوجه کشور می کند. طالبان در این صورت فرصت‌های توسعه و عمران را تا حدی از بین خواهند برد تا افغانستان مجبور شود خطوط مرزی وزیرستان را تا کابل توسعه دهد.

لذا اگر دولت افغانستان منافع ملی را به خاطر معامله با طالبان زیر پا نماید، احتمال آن بسیار وجود دارد که کنترل مرکزی فرو ریزد و مردم به خاطر دفاع از شرف، عزت، تاریخ و ارزشها پناه به نهادهایی غیر از دولت ببرند. ولی اگر نیروی عظیم نظامی که در اختیار نظام است، از حمایت شبکه‌های سیاسی در سطح محلات برخوردار شود، ما می‌توانیم از رفتن به بن‌بست جلوگیری کنیم و طالبان را به عنوان یک گروه شکست خورده به پناهگاه‌شان در پاکستان برانیم.

با تمام این تفاصیل باید گفت بهترین راهکار پیشنهادی به دولت افغانستان این است که اگر می خواهد مذاکره صورت گیرد، باید بین یک دولت قوی افغانی و پاکستانی‌ها در باره معضلات بزرگ بین دو کشور باشد و ما تلاش کنیم که با پنجابی‌ها معضل خود را حل نماییم، نه این که با هر شخص دکانداری که خود را نماینده طالبان معرفی نمود.

لازم به یادآوری است که امروز بسیاری از مخالفین و منتقدین نظام که به تازگی امرالله صالح نیز به آنها پیوسته است بارها خطاب به مردم پیشنهاد کرده اند: یا با وزیرستان باشید، یا با ما!!!

به این معنا که منتقدین و مخالفین طرح مصالحه بر این عقیده اند که توطئه و مداخله پاکستان بر همگان واضح و روشن است. لذا اگر قرار باشد رئیس جمهور همچنان با طالبان پاکستانی بسازد، بهتر است همین آمریکائیها بر ما حکومت کند زیرا مزدور بادار بودن بهتر است از مزدور مزدور بودن.

در هر صورت این مجموعه نظرات جناب امرالله صالح بود که جدیدا به آمریکایی و استراتژی آنان در رابطه با افغانستان بدیده یقین می نگرد و تمایل خود را به سیاست های آمریکایی بدینصورت متبلور ساخته است.
اما جناب امرالله صالح و دیگر همپیمانان این سیاست نیز بدانند که راه مردم افغانستان از سیاست های دوگانه ای که صداقت انسانی در آن ها دیده نمی شود ، فاصله دارند. مردم ما واقعیت ها را می بینند و می دانند که هیچ ارتباطی با هیچ نظامی و سیاسی خارجی در کشور خود پیدا نخواهند کرد.
هنوز این سوال برای ما باقی است ، نظامیانی که فاصله کشور ما با آنها بین 10 تا 23 ساعت هوایی است ، برای چی به اینجا آمده اند؟


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   واقعیت است این ملک آبادنخواهد شد.
ژاله هراتی

>>>   اول اینکه اګر امرالله صالح واقعاوطندوست ووطنپرست باشد چرادرطول هشت سال که درقدرت قرارداشت ازبازی های سیاسی دولت کرزی انتقادنکرد ودوم اینکه اقای صالح ازکدام قدرت خوداینقدرلاف میزند که طالبان رانست ونابودمیکند به یادندارد که دروقت قدرت طالبان ازترس طالبان درمغاره های پامیربدخشان ودره پنجشیرپایین نشدند ومردم فعلا میدانند که افرادی چون امرالله صالح برای همیش درخدمت دشمنان سوګندخورده ماقراردارند.البته یاداورباید شد که بنده هرګزطرفدار پالیسیهای معامله ګرانه وګنګ اقای کرزی نمیباشم

>>>   بلی این کرزی تمام فرصت ها را نابود می کند وی صرفا قوم پرستی را خوب می داندو از طالبان و کوچی منحیث یک اهرم فشار بالای هزاره ها، تاجیک ها و ازبک ... استفاده می کنند.
پلان بعدی کرزی اینست تا زمین های حاصیلخیز سمت شمال یعنی مناطق ازبک ها و تاجیک ها را به مردم کوچی توزیع نمایند.به ترتیب که در بهسود هزاره را قتل عام کردند و زمین انرا به کوچی دادند.

>>>   افغانستان هیچگاه از اسارت ازاد نبوده است ،این اسارت ها گاهی کوچک وزمانی بزرگ بوده است که تاریخ افغانستان شاهد این مدعاست ،اما افغانستان هیچگاه نتوانسته است ازین اسارت ها اسفاده موثر ومثبت نماید از جانبی خود افغانها نیز چیزی بخاطر ترقی وتعالی کشور شان ندارند هرگاه دارند طریق استفاده از انرا نمیدانند ودر شرایط کنونی تمام داشته های ارزشمند خویش را نیز از دست داده اند مثل اتحاد،اتفاق،وطندوستی،مهمان نوازی ،دشمن ستیزی وامثال انرا،گفته اقای امرالله صالح یک حرف بسیار درست وبجاست زیرا درشرایط کنونی نسبت به احساساتی بودن حوصله مندی جایز است مزدور بادار بودن بهتر است از مزدور مزدور بودن لازم است تا احساسات خویش را درپیوند چیز های از دست رفته بکار برده خود را متفق ،نیرو مند وخود کفا ساخته بعدآ با توان بازوان خود افغانستان در دفع وطرد دشمنان دست بکار شویم
پرویز از کابل

>>>   دقیقا آقای کرزی امرالله صالح را به همین خاطر بر کنار نمود که نمی گذاشت طالبان در اداره امنیت راه پیدا کند لذا این کرزی طرف دار طالبان است کرزی جسمش در کابل ولی دلش در وزیرستان پیش گروهک طالبان آدم کش است
وحید از مزار

>>>   والله افرین وطن را فروختی به امریکای ها

>>>   تشكر ازگفته هاي بسيار جالب آقاي امرالله صالح كه واقعآ دردرنج مردم افغانستان را آقاي امرالله صالح ردك ميكند ماهم حرف هاي آنرا تائيد ميكنم وهم نظر هستيم
تشكر
بااحترام
باسط

>>>   آقای صالح خیلی خوب تحلیل کرده ای یا با ما یا با چتلستان باید چنین شود کرزی حق ندارد با منافع ملی بازی کند. خدا کند نظربنده نشرشود

>>>   اغای امرالله تا جای گفتار شما به واقعیت صدق میکند ولی ضرور نبودمنحیث یک سیست مدار و یک اژراتیفی شایسته افغان کلمه ( ژنرال پترائوس چندین مرحله کرزی را با خود به قندهار برد) ژتروس یک امریکایی است ولی کرزی خوب یا بد ریس جمهور افغانستان است چرا ما افغانها انقدر کوتا فکر هستیم مخالفین ایران ریس جمهور خودرا جناب ریس جمهور کشور اسلامی خطاب میکند .
تا زمانیکه تمام سیاسیون گشور برای صلح و سعادت ریس جمهور و شورای صلح را همکاری نرساند فغانستان به استقامت تشنج خواهیم رفت از نشست های مخفیانه بنام کنگره و ترتیب مواضع به مقابل ریس جمهور که در اصل جبهبه علیه حاکمیت مردم و اینده افغانستان است هیچ چیز بر نخواهد شد .بگذار اقای ریگستانی و برادران احمد شاه مسعود در خدمت مردم مظلوم و با دیانت افغان باشد نه تحریک کتله از مردم .
ما امید واریم که تمام اقوام غیور و مجاهد بدور بیرق افغان جمع شود تا ا س ا و سرویس های جهنمی خارجی روی سیاه شود .
جناب صالح تنها به مقاله و صحبت های مقبول وطن خور نمی شود باید دوستان عملا در امر صلح قدم گذاشت . فعلا جنگ است بعد از ختم جنک باید سیاست شود
به امید صلح و سعادت افغانستان عزیز
ملتان

>>>   باسلام برخواننده گان گرامی !

با خواندن این حرف های صالج جان همو گفته وطن دارهای ما در حچ یادم آمد که میگویند ،
کسی در روز اول حج شیطان را به سنگ میزد یک سنگ زد دو سنگ زد بعداز زدن سنگ سومی ناگهان صدا برا مده که بچه خاله توهم مره میزنی ؟
حالی همی صالح جانه یک کسی پرسان که او بیادر تو خو تا دیروز دهنیت از تعریف کرزی پت نمی شد جالی چی شده ؟
وی خاک ده سر ای چوکی
و خاک ده سر دالر
شهیدزاده از پینچشیر

>>>   صالح جان
درامریکایی بودن خودات جای شکی نیست
ولیکن اینگونه نظریات شما اینرا هم هویدا میسازد که ممکن شما سخنگوی قصر سفید ویا از سی ای ای ویا پنتاگون باشید که جناب درهمه تصمیم گیری های نظامی با برادران امریکایی تان درهز مجلس سهیم بوده اید ودرحالیکه ظاهرا جناب یک شخص غیر فعال دردستگاه دولت را از خود به نمیش میگذارید
به هر رنگ که خواهی جامه میپوش
من از طرز خرامت میشناسم
از کابل

>>>   هاهاهاها
هاهاها
هاهاها
هاهاهاهاهاها
برو بچیم صالح یگان جای دکانداری کو تره به ای نظر های کلان چی ؟
شاید ده نانوایی دست ایت هم بگرده
فضل احمد از مندوی

>>>   کرزی همه را گپ دا ده, فهيم مزدور، رباني مزدور، سيافم زدور، محققم زدور و امثالهم همه انها سكوت با ترس اختيار نمود و هراس دارند.. و محترم اسمعیل خان را بازی دا ده!!!
حاجیزاده

>>>   جناب آقای کرزی! آیا فراموش کردید که پدرتان را کی به قتل رساند؟ آمریکا یا طالبان؟ یقیناً که طالبان به قتل رسانند پس سوال اینجاست که چرا با قاتلین پدرتان می پیوندید؟ آیا میخواهید که قوم پشتون را که من هم جز از آنها هستم خدای نخواسته بدنام کنید؟ آیا فرق میان بادار و مزدور را نمیدانید؟

محمـــد اقــبال احمدی
کابل افغانستان

>>>   افرین پرویز جان بهترین نظر را دادید

امان

>>>   امرالله ازکدام سیاست حرف میزند او یک ادم بی ...وقاتل می باشد وقتیکه درقدرت بودی نه وزیرستا ن بود ونه اخطار که فایده تان باشد نه انتقاد است ونه مخالفت کمی باید شرم کنید شما درغم مردم نیستین بلکه درغم قدرت وچورهستی بی غم باش مردم می فهمد وبه ګفتار دروغین تان بازی نمی خورد.
ازکابل

>>>   این شخص ( امرالله) به مردم خود اعتماد ندارد. ازپاکستان مثل موش از پشک می ترسد. یه امریکا خوش خدمتی میکند.
بنا شخص مطلوب نمی باشد.در خیانت به وطن منافع خود را جستجو میکند.
باید این ارمان اش را ملت به گور بفرستد.

>>>   ای خدا کاش زلزله جاپان در کاخ ریاست جمهوری افغانستان اتفاق میفتاد که گوش همه جمع میشد تا این زیرک ماده رند را به خاک و خون میکشید ، او یک آدمی است که اگر زور را دید گریه میکند اگر آجز را زیر پا ، تا زمانیکه این آقا حامد در رس تصمیم گیری کشور افغانستان با شه هیچ کس روز خوش نخواهد دید. چرا مردم افغانستان از مردم تونس یا مصر و لیبی یاد نمیگیرند .
فرهاد.

>>>   صالح صاحب خواب میبیند

>>>   ایستاده ګی و مقاومت مسعود و همرزمانش در مقابل آرتش سیاه پاکستان بنام طالب و ارتش منفور سعودی زیرنام القاعده به هیچکس پوشیده نیست.
امرالله صالح درزمان ریاست امنیت نیز با ایستاده ګی در مقابل مزدورا ن پاکستانی در داخل دولت ساخت امریکایی کابل موضع کاملآ روشن داشت، وی همیشه بابرخورد قاطع باتروریستان وزیرستانی وپنجابی سبب سرافګندهګی باند جنایتکار مزدوران پاکستان در دولت کابل بود،چنانچه در قضیه هوتل سرینا رسمآازعملکرد کرزی و باند پاکستانیش انتقادنوده و به اعضای شورای نماینده ګان در مقابل رسنه ها اظهار داشت، که تروریستهاراما ګرفتار مینماییم و دو باره ازادمیشوند و شما ومردم با اینچنین سیاستها توقع امنیت را از ما نداشته باشید.مزدوران پاکستان که امروز لاف میزنندکه در زمان مقاومت چنین بو و چنان باید بدانند، که مردانګی مردان مقاومت از هیچ کس پوشیده نیست و کشته های پاکستانی و اسرای پاکستانی در هر حمله ضد حمله مقاومین را همه بیاد داریم و مشاهده نموده ایم.

>>>   تمام حرفهای را که امرالله صالح رئیس پیشین ریاست امنیت ملی در زمان عهده داری این مقام گفته واکنون هم باردیگر به صراحت بیان میدارد ..واقعیت است...
ودر زمان مقاومت وجنگ با طالبهای مزدور نقش امرالله صالح در عرصه استخباراتی برای رهبر کل مجاهدین احمد شاه مسعود فقید بسیار اساسی وبرجسته بود... فعالیت همین اشخاص وطندوست بود که طالبهای پنجابی نتوانستند افغانستان زا کاملا" تصرف وپوشش دهند...بناأ نظریات این اشخاص مهم ووطن
دوستانه است...
واز همین خاطر مدال صداقت و وفاداری را از ناپلیون بناپارت امپراطور فرانسه بدست آورد... شخصیت صالح قابل تقدیر است.
رفیق-کابل

>>>   سلام
البته به عقیده من
جناب رییس صاحب جمهور برای بقا قدرت خود هرچه که باشد میکند او در ابتدا حکومت اش همه مردم را با خود داشت ولی متاسفانه آهسته آهسته این اعتماد از مردم کاسته شد جناب رییس صاحب جمهور از منافع ملی کرده به منافع لسانی و منطقوی بیشتر وقت خود را مصرف میکند ګرایشات قومی ومشاوران نادان او مانند جندتن که برای همه شما معلوم است آهسته آهسته کرزی صاحب را در لب کودال برابر ساختند عنقریب است که خود و وطن را در یک سیاهی برابرکند
آیا رییس صاحب جمهور از سونامی کشورهای عربی بیخبر است آیا نمیداند که این سونامی در حالی حرکت است بطرف خودش اکر واقعا در کشور این وطن فروشان کارمیکرند در این مدت ۱۰ سال حد اقل دارای یک هدف میبودم حرکت ما معلوم میبود ولی متاسفانه در کشور ما معلوم نیست که کی به کجا حرکت دارید
عبدالمقصود حیدر

>>>   اقای صالح را یاری کنید ای اقوام زجر دیده.

>>>   چشمته صدقه آقای صالح

>>>   امرالله صالح تجارت میخواهد ؟

امرالله صالح ظاهرا نشان میدهد که او یک وطن پرست است بلی امرالله خان صالح شما که نشان دادید که شما به خون مردم تجارت دارید ایا شما یکی از سران گروپ احمد شاه مسعود نبودید که بعد ازمردم ان شش ملیارد دالر وشصت بال طیاره های که از خون مردم خریده شده بود به غارت بردید ایا باز میخواهید که شما یکباردیگر به خون مردم تجارت کنید ؟
شما امتحان خود را دادید نه توان رهبریت مانند مسعود را دارید نه مردم به شما اعتماد میکند ایا شما نبودید که از فهیم وطندار تان فلم تهیه میکردید به کرزی می بردید ایا شما نبودید که استاد عطا را اختار دادید تا از کرزی درانتخابات حمایت کنند بلی امرالله شما فقط به طرف قدرت میگردید ولی مردم شما را شناخته است . اگرپاکستان با مردم ما دشمنی دارد مردم میدانند که دشمن ما پاکستان است اما کستانی مثل شما از احساسات مردم استفاده میکنید باز با خون شان تجارت دارید ایا شما بد تر از دشمنی پاکستان نیستید ؟

عبد الوکیل پنجشیری

>>>   امرالله نا صالح کدام شخصیت نیست که به حرف های غیر منطقی او وقت خود را ضایع کنیم! امرالله ناصالح فرزند سی آی ای است که بمثابه
لودسپیکر نظریات استعمارګران استعمال میګردد، بهتر است او خودرا تجدید تربیت کند تا ادامه نوکری به استعمار !
کرزی نیز نوکر ګوش به فرمان استعمار امریکایی است و همه حرکات اوشان صر ف تمثیل ریاکارانه بیش نبوده که رهنود قبلی از استعمارګران
در دست دارد، در غیر کرزی بمثابه جاسوس امریکایی هیچ ګاهی جرهت عکسلعل در مقابل استعمار را نداشته ، از صلاحیت وکفایت کاری
و وجدان افغانی هم فاقد است!همه این ها امتحان خودرا به ملت افغان داده است بهتر است این خاینین دست از یخن ما برداشته ومارا به حال خود بګذارند! مثل افغانی است ـ اګر خدمتی از دستت نه می آید ، لااقل ما را به حال خود بګذار ! ما در فکر تصفیه حساب با تو هستیم!٬

>>>   بادار ها افغانستان را اشغال نتواند مزدور ها اهميت ندارد ، استقلال ما معادل جان ما است .
ح.پ.اندخويي

>>>   از این گپ های مفت بگذرید و بیایید که یک کمپاین سرتاسری را راه اندازی کنیم و آن اینکه نگذاریم که کثیف ترین چهره در ساختار دولت کریم خرم رییس دفتر کرزی شود. با آمدن کریم خرم در ریاست دفتر تیم اخوانی و فاشیستی دولت منسجم تر میشود و باز هم دمار از مردم بیچاره در می آورند.

>>>   امرالله صالح
جالب است که به مزدور بودنت اعتراف کردی. خجالت بکش با ابراز نظرت. شما که در رده های بالای این دولت فاسد قرار دارید و یا داشتید، برای ملت رشید افغانستان به جز شرم و خجالتی چه ابتکار دارید ؟ آیا این به مراتب بهتر نبود که بگوئی:
مرگ بر تمام اشغالگران، چه امریکائی باشد و چه پاکستانی موش خور.

همصنفی تان

>>>   عافبت گرگ زاده گرگ شود
گرچه با پادمی بزرگ شود
طالبان همان کسانی هستند که قبلآ بودند دیگر مذاکره با آنها چه مفهومی دارد امروز بزرگترین ظلم را برادران پشتون ما متحمل اند زمانیکه زیرا اینها اند که با پاکستان هم مرز اند و پاکستان به نام دین به نام قوم .زبان اینهارا استفاده نموده با تمام اقوام وطن که سالها برادرانه باهم زیست داشتند دشمن بسازنداند طالب از آدرس پشتون بر دیگر افوام ظلم نمود تا بتواند پلان پاکستانی هارا تطبیق کنند برادران من قوم قندهاری و جلال آبادی مزاری بامیانی واندخوی است نه پشتون های بیفرهنگی جاهل که آن ظرف مرز اند قوم فاریابی و بدخشی همین فندهاری است نه ازبکهای تاشکنت و تاجکهای تاجکستان بیایید خانه خویش را ازاین بیش ویران نکنید لعنت کنید بر طالبان گمراه کافر مرتد که دین را بازیجه ای ریش کثیفشان ساخته اند بیاید دیگر دنیای اسلام را مودل گرفته با هم برادرانه زندگی کنیم
مصر هم در امتحان ناکام شد
استخوان او ته احرام شد
کاسه ساسانیان درخون نشست
رونق خمخانه یونان شکست
در جهان بانگ آذان بوداست وهست
ملت اسلامیان بوداست وهست
هروقت که مسلمان شدیم این وطن آرام خواهد شد بیایید من تمام شمارا خصوصا مردم که دم از طالب و القاعده میزنند دوباره بدین مبین اسلام دعوت میکنم تا باشد که کین و نفرت از سینه های ما بنور مبین اید دین برود ریش ماندن ونماز ریای اسلام نیست هروقت قلبت را پاک نمودی مسلمان خواهی شد اعنت خدا بر طالبان این دشمنان دین خدا باد غلط فهمی نشود که طالب پشتون نیست وهرمسلمان هم نیست بلکه دشمن اسلام واتحاد پشتون ها با دیگران اند
سالم سلیم

>>>   ملتان خان که خودت طالب هستی و از برنامه های کرزی حمایت می کنی و یا از کاسه لس های کرزی هستی!
بیرق افغان نیست ! پرچم کشوری به نام افغانستان هست، شما چرا به سنگ و درخت و جوی و پل همه چیز میخواهید هویت جعلی افغان بدهید!
صالح در زمانیکه در اداره ای امنیت ملی هم مشغول وظیفه بود همیشه از سیاست های غلط رئیس جمهور کرزی انتقاد میکرد و مانع بر سر راه برنامه ای قومپرستانه ای کرزی بود.

هراتی..

>>>   والله زمانه بسیار خراب شده که هر پینچرمین و مستری و دکاندار هم جالی نظر سیاسی میته !
میشه آقای صالح بگویه که نظر به کدام سواد خود ای گپه میزنه ااهاهاهاهاهاهاهاها

>>>   نی رفیق اشباه میکنی زمانه به این خاطرخراب شده که آقای کرزی تاامروزنمی فهمدکه دوست ویا دوشمنش کیست؟
خنده به حال خود کن که مثل کرزی ریس جمهورداری.

>>>   جداازینکه ما افغانهاروحیه استقلال طلبی داریم وهمیشه افتخار مبارزه با بیگانگان رابخود کسب کرده ایم اما، متاسفانه انچه که واقعیت عینی است جدای از خواستهای درونی ما است. ما بچه بپذیریم ویانه، تحلیل اقای صالح درست وکارشناسانه ا ست حالا باید قبول کنیم که اگر وضعیت به همین منوال پیش رود ، بزودی طالبان بر سرنوشت این کشور تصمیم میگیرد نه دولت ونه مردم. پس باید واقعیت هارا باید بپذیریم ومطابق آن تصمیم بگیریم
با احترام
جاوید -کابل

>>>   سوال؟ اقای صالح لطفا بگویید که شما از کدام طریق و چینل وارد نظام مستبد و عوامفریبانه فعلی گردیدید که خشت انرا امریکا و تحت مشوره و دیزاین پاکستان گذاشته است
2- ایا شما تصادفی وارد دستگاه استخبارات افغانستان شدید و یا کسی شما را تضمین کرده است و سبب عصویت شما در دستگاه گردید
3-ایا شما این دستگاه فعلی استخبارات را چند فیصد درست و افغانی میدانید و یا اینکه این هم اب از سی ای ا میخورد و یا نه
4-اگر صادقانه رد پای مسعود را تعقیب مینمایید قاتلین مسعود کی ها بودند که شما 8سال ماموریت خویش بخدمت ان قرار داشتید
5- صالح عزیز- من با استعماع جواب این 5 سوال و در صورت قناعتم از از اینه و دیدگاه ملت در مورد قضاوت خواهم نمود
از اریه نظریات هرگز نترسید و با این همه قلم پردازی ها پیرامون شخصیت خود نه حراسید منتظرم
با احترام خوش باور

>>>   من برای صالج نا صالح و افراد وابسته به باند شریر دزد وی یک کلمه میگویم که

خبر دار که نوکر بود ( چاکر )
ز راه غلامی کند سرداری
ولله اگر شرم داشته باشند ویا حیا ان مردمانیکه هیچ رحم وترحم در زمان قدرت 20 ساله خویش نکردند واز هیچ نوع جنایت خود بالای مردم این وطن دریغ نکردند و تمام هست بود این وطن را چور وچپاول کردند وهنوز هم چور وچپاول معدنیات و مال بیت المال را به زور وبه کمک باداران امریکایی شان جریان دارد حال سنگ های وطن دوستی را به سینه های چتل خودمیزنند من نمیدانم که چه قسم چشم است باور کنید اگر چشم فاحشه ویا روسپی هم میبود کمی خیا میداشت اما ازین ها هیچ

>>>   امرا لله صا حب فکر میکنیم چو کی بسیار مزه دارد کرزی هم ادم بی انصاف است که تا هنوز ترا نشنا خته که به خاطر چو کی و قدرت وطن را به کدام حالت رسا ندین اگر به جای شما کسی دیگری میبود شاید از شرم بیرون نمی امد شما این وطن بیچاره را چند جای سودا میکنی او ظا لما خدا نا ترس مزدور وفا دار
بهیر جلال اباد

>>>   تحلل جناب امرالله صالح ،یک تحلیل جدی مبتنی بر واقعات رخداده طی چند سال آخیر است. که باید جدی به آن نگاه شود، از طرفی اقای صالح شخص اگاه در امور اطلاعاتی وسیاسی است، مسایل بسیار حساس که از نظر سایرین پنهان است نزدی ایشان روشن وهویدا می باشد.از طرفی دیگر ظرفیت دشمن، میزان اثرات عملیات صورت گرفته نیرو های ایتلاف ونیات امریگایی ها، پاکستان، وحکومت افغانستان تا حدی زیاد از زیر ذره بین صالح گذشته است. از اینرو حرف وی جدی است، لازم است تا نیرو های سیاسی آگاه وکافه ملت افغانستان(اگر ملتی وجود داشته باشد) بدون درنگ خواهان روشن شدن عمق وجزئیات این مذاکرات( که در حقیقت معامله ضد ملی بیش نیست) حکومت گردند در غیر اینصورت مدیران این سناریو همان کسانی اند که هر قاتل مردم را برادر می خوانند. ودر بعضی حالات به نمایندگی از آنها سخن می رانند .بدین معنا که تمام ترورستان وقاتلان مردم شریف افغانستان برداران جناب کرزی است. پس جادارد تا مردم به عیوض طالبان که ادرس روشن ندارد به ادرس دقیق وروشن نزد جناب رئیس جمهور کشور مراجعه نمایند. که ما وفرزندان ما کی ها اند که در صفوف قوای مسلح کشور در دفاع از مردم ووطن جان میدهند . وکسانی که در جنک دستگیر می شوند از جانب جناب شان دوباره رها می گردد تا کسانی دیگر را بکشند. وپاداش شهید اولاد ما در صد هزار افغانی وزخمی پنجاه هزار افعانی خلاصه می شود. آیا جناب کرزی درک نمی کند که سرباز وافسر دیگر انیگزه برای دفاع ندارد گه بجنگد. بهرحال حرف زیاد است . برمیگردم به اصل بحث اقای صالح ، تاکید می کنم که ایشان مسولانه اظهارات می نمایند، باید نظریات شان مورد حمایت قرار گیرد. آفرین برشما آقای صالح!!

جعفر بغلانی

>>>   لطفاُ خواهش میکنم به شخصیت انسانی هیچ کس توهین نکنید شما نظز خود را بگوئید و مابریکدیکر خود حق این را نداریم که توهین نمایم. تشکر
عطاالله ازکابل

>>>   همی که میبینم هر مستری و نانوایی نظر های سیاسی میته والله آدم خوده از خنده گرفته نمیتانه برادر خودت هم البته کدام چورگر هستی که ده دماغ ایت بدخورده!
راستی تلخ است
میتانی راجع به تحصیلات همی بچه گک یک چیزی نوشته و خوده از ای خجالتی نجاب بتی
بیین لا لا گل چیزد ه بدمعاشی و لچکی پیش نمیره بیایید از خدا بترسید از ده پینجشیر ی 9 تایش در خانه های چور زنده گی میکنه پس مردم از کجا به گپ ای چوان ها باور کنند آخر مردم دیده دارند میبنند .
ای بیادر که در راستای یک معامله گری یک چند وقت ریئس خاد بود که شاید سابقه اصلی اش هم از همو خادیست های تمیکی و بی سواد باشه نمیشه که حالی نظریه پردازی سیاسی کنه
ده پشتو خوب میگن که نجاری کار شادی نیست
من فکر میکنم برای صالح جان بهترین کارکست فروشی ، دکانداری یا کدام نانوایی باشه
خدامبارک کنه
هر که باز ماند از اصل خویش
باز جوید روزگار و صل خویش
اگر به زبان شعر بفامی خودیت با ید خجالت بکشی و دیگر دفاع گروه دزد هاره نکنی
بااحترام
فرهمند از برلین

>>>   هاهاهاهاهاهاهاها???? خنده به این بکن که امو پینچرمین و مستری و دکاندار از بزرگان و رهبران شما کرده خوبتراست!!! گویند بیغیرت همیشه میخنده من خو به هال شما قوم پرستها گریه میکنم

>>>   اکردر کشور چهار نفر دلسوز بود کشور به این روز حال نبود

>>>   سلام!
هنوز این سوال برای ما باقی است ، نظامیانی که فاصله کشور ما با آنها بین 10 تا 23 ساعت هوایی است ، برای چی به اینجا آمده اند؟
برادر جواب این سوال را من دارم. فکر نمیکردم که تا به این حد کم معلومات باشی. این فاصله را پیمودند تا اول از منافع خویش دفاع کنند در ثانی ساحۀ منافع خویشرا گشترش دهند، که خود موج از تغیرات را در قبال دارد.
نشنیدی که گفته اند در روز باد و باران خوشه چین به مراد میرسد. اگر این باد وباران نمی شد خوشه چین های افغانی صاحب هزارها مکتب و دها پوهنتون، قریب به هفت ملیون فرزند مکتبی و پوهنتونی، و هزار ها کیلومتر سرک قیر، کمپنی ها موبایل، دیموکراسی نوبنیاد، قانون اساسی و پارلمان، صدها رسانۀ نوشتاری صوتی و تصویر و صدها تغیر دیگر نمی بود.
اگر این باد و باران نمی بود ملیت این سرزمین اولاً طالبان بعدآ به پاکستانی تغیر نام کرده و کشورش تحجرستان اسم میگرفت.
اگر این باد و باران نمیبود روزیکه یک فامیل متوسط مان ډوډ پټهی درپیاله میداشت و دو قرص چپا ټی روی تاوۀ ایکه با سرگین داغ شده می بود، برایش عید بود.
اگر این باد و باران نمی بود امروز هزارها و یاشاید ملیون ها سیمین تن این سرزمین هم بستر عربهای وحشی بی فرهنگ می بودند که خواهر زاده ها و نوادگان دختری مان با داشتن چهره های سوخته مویهای ژولیدۀ افریقایی مورد تمسخر و کتره و کنایه های هم بازی های خویش قرار میگرفتند.
این باد و باران نمی بود ارزش کنیزان افغان نسب فامیل های پاکستانی به قیمت یک گاو شیری می بود.
از باد وباران وحشی ترین سیستم جهان یعنی کمونیزم آسیای میانه صاحت فرهنگ، تمدن ومعرفت شد و بلاخره اسلام خویشر ا بازیافتند که اگر واقعاً مسلمان هستید، اسلام مذهب زایل شدنی نیست.
از باد و باران استعار انگلیس پاکستان سر انجام قدرت اتمی منطقه شد و امروز بلاخره من و تو را درس اسلامیت میدهد. تحفۀ ایرا که از من و تو در قرورن شانزده الی هژده دریافت کرده بود حالا با پیچانیدن با کاغذ تحفۀ طراحی شده از طرف آی اس آی بخاطر منافع ملی ایشان، دوباره به من وتو اهدا میکند.
کافیست که چهل سال تمام ظاهر شاه بخاطر منافع شخصی، عدم توانایی اش در مقابله با چالشها و عدم دلسوزی اش به حال این ملیت من و تو را ، همچون اطفال معصوم زنان سوالگر، در کیف (نشۀ تریاک) بی طرفی دائمی غافل نگه داشت.
بیایید طرف واقع شویم مبارزه کنیم، از فرصتها استفاده کرده خودرا قدرت بسازیم تا به خانۀ ما بخاطر لانۀ تروریزم بودن حمله نکنند و بلاحره در رسیدن به منافع و منابع جهانی مانند همتا عمل کنیم. اگر پاکستان، ایران و دیگران حالا تونسته اند، ما که درگذشته توانستیم بازه می توانیم .
به دریا غلط و در موجش در آویز حیات جاویدان اندر ستیز است

قدرت ضعیف

>>>   آقای خنده گرک! پنچرمین ویامستری هرچه که فکرمیکنی بکن، اما این قدربی همت نیستند که ناموس خودرا باقاطرتبادله کنند.

>>>   لطفآ وقت گرانبهای تان را به توهین و تحقیر یکدیگر صرف نکنید
در عــــــــــــــوض راه و روش یک زندگی انسانی را فکر کنید
و آنرا بنویسید تا مورد استفاده قرار گیرد و از مطالعه آن این روز
نازنین بهاری را به امید فردا ی نیــــــک و صمیمیت با هم باشیم
حیف است که عمر عزیز تانرا خود بخود و بدست خود سوهان میکنید...
از من همین بود که عرض کردم

>>>   نمی فهمم چرا بعضی ها به بنجشیری ها این گب ها میزند بیجشیری بیچاره چی کرده مقاومت کرده ولی شهید مردم شمالی داده صرف دربدل مقاومت قدرت گرفته اون هم ازنصف قوم افغانستان زیات شاید درطول این ده سال دولک خانه هارا خریده باشد شاید یک چند میلیارد دالرحیف ومیل کرده باشد شاید درتمام سفارت خانه این بیچاره مردم باشد شاید درتمام وزارت خانه ها اکتریت باشد چرا شما می رنجید اینها باسواد هستند لیاقت دارد چورنمی کند به ناموس مردم بد نمی بیند چهل ممالک یهودی را اینها نیاورده وزیران را اینها به قتل نرسانده
عیاشی نمی کند صرف بیچاره مردم غریبیی خود رامیکند شما مردم به کارهای خودایتان برسید وبگذارید که قهرمانان وطن کارهای خود رابکند
صوفی محمد ازچهاریکار

>>>   سلام خواننده گرامی ما ملت هستیم در تول تاریخ مورده بد نداشتیم زنده خوب برادر عزیزتا کسی خراب نباشد دیگری را خراب نمی گوید تشکر

>>>   من یک سوال از مهاجرهای کوه سلیمان دارم.
سوال این است که اگر اقای صالح مانند رهبران شما وطن فروش میبود پس چرا خار چشم پاکستان است و از وظیفیش توسط استخبارات پاکستان برکنار شد؟

>>>   آغای صالح چرا حکومت بیگانه گان را بالای خود قبول داری آیا در خود و به هموطنان خود اعتماد نداری.
آتیلا از اندخوی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است