خلیلی:اهداف شهدا را سر خط قرار دهیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۷    ۱۳۸۹/۱۲/۲۴ کد خبر: 20075 منبع: پرینت

مراسم تجلیل از شانزدهمین سالگرد شهادت شهید استاد عبدالعلی مزاری و یارانش، روز دوشنبه با حضور محمد کریم خلیلی، معاون رییس جمهور در شهر هرات برگزار گردید.

بر اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری، معاون رییس جمهور همراه با شماری از وکلای پارلمان و مسؤلین دولتی و متنفذین، به منظور اشتراک در مراسم یاد و بود از شهید استاد عبدالعلی مزاری وارد شهر هرات گردیده و از سوی مقامات دولتی، موسفیدان، علمأ، فرهنگیان و جمعی کثیری از مردم آن ولایت، مورد استقبال قرار گرفت.

در مراسمی که با اشتراک جمعی کثیری از شهریان هرات برگزار شده بود، معاون رییس جمهور شانزدهمین سالگرد شهادت شهید استاد عبدالعلی مزاری و یارانش و همچنین شهادت شهدای 24 حوت هرات را به مردم آن ولایت تسلیت گفت و از برخی آرمانها و اهداف شهید مزاری یاد آوری نمود.

وی تحقق آرمانها و اهداف شهدای کشور را با اهمیت توصیف نمود و گفت ما باید ضمن گرامیداشت و تجلیل از آرمانها و اهداف شهدا، رفتار آنان را در صحنه عمل، الگو و نمونه قرار داده و با الهام از آرمانهای آنان، در زندگی خویش تغییر آوریم.

آقای خلیلی همچنین یاد آور شد که یکی از خواسته های بزرگ شهید مزاری وحدت و برادری مردم کشور و دوری و اجتناب از نفاق و بدبینی بود. وی گفت وحدت و همدلی یک مقوله ذهنی نیست؛ بلکه یک ارزش عملی است که تنها در سایه عدالت تحقق و عینیت می یابد؛ از این جهت بود که شهید مزاری همواره بر عدالت و برابری تأکید می کرد.

معاون رییس جمهور اظهار داشت که ارزشهای حاکم بر فصل جدید، از خواسته ها و آرزوهای شهید مزاری بود و او برای رسیدن به این اهداف تا پای جان مبارزه کرد.

همچنین وی، وضعیت گذشته و حال کشور را مقایسه نموده و ضمن اشاره به دستاوردهای مهم دولت در 10 سال اخیر، از مردم خواست تا در پروسه تحکیم پایه های ارزشهای جدید، مشارکت آگاهانه و فعال داشته و از روند پیشرفت، آرامی و ثبات کشور حمایت نمایند.

به گفته معاون رییس جمهور، جریان تأمین صلح در کشور، به معنای دست کشیدن از ارزشهای جدید نیست.

معاون رییس جمهور تصریح کرد که دولت برای تأمین مصونیت افراد ملکی چه از طریق جلوگیری از حمله های تروریستی و چه از ناحیه کاهش و رفع اشتباهات حملات قوای بین المللی تلاش می نماید.

در این مراسم جمعی دیگر از شخصیت های سیاسی و فرهنگی نیز درباره شخصیت و اندیشه های شهید مزاری صحبت نمودند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   شهادت رهبر شهید به تمام رهروان آن شهید تسلیت باد و تشکر مینماییم از استاد خلیلی یادگار راستین بابه مزاری که به نماینده گی از دولت جمهوری اسلامی افغانستان و رهبر خردمند و محبوب قوم هزاره ازین شهید یادبود به عمل آورده اند . روح شهید مزاری از همه ما خوش باشد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است