تا سال 2013، چهره غزنی تغییر خواهد کرد
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۰۱    ۱۳۸۹/۱۲/۲۳ کد خبر: 20061 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، همکاری های کافی با مقام های افغان صورت می گیرد تا غزنی را به عنوان مرکز فرهنگ و تمدن جهان اسلام در سال 2013 آماده کنند.

این تعهد از جانب وزرا و نمایندگان وزارات فرهنگ کشورهای عضو سازمان ایکو یا سازمان همکاری های اقتصادی در یک نشست در کابل صورت گرفت.

داکتر سید مخدوم رهین، وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان در پایان نشست دو روزه اعضای موسسه فرهنگی ایکو اظهار امیدواری کرد که اعضای این سازمان به تعهداتشان در مورد افغانستان عمل کنند.

داکتر سید مخدوم رهین افزود در مساله احیای ولایت غزنی از آنها تقاضا کردیم تا همکاری های خود را آغاز کنند.

در پنجمین نشست وزرای فرهنگ کشورهای عضو ایکو به شمول وزرای اطلاعات و فرهنگ افغانستان، ایران و تاجکستان، معین وزارت اطلاعات و فرهنگ پاکستان و نمایندگان کشورهای عضو این سازمان هم حضور داشتند.

در قطعنامه ای که در روز دوشنبه در این نشست منتشر شد، بر اساس اطلاعات رادیو آزادی، روی همکاری های مشترک در بخش احیای میراث های فرهنگی منطقه به خصوص افغانستان تاکید شده است.

در بخشی از این نشست، میرزا شاهرخ اسراری، وزیر اطلاعات و فرهنگ تاجکستان نیز حمایتش را از گسترش روابط فرهنگی میان کشورهای عضو ایکو اعلام کرد و افزود سفرها و دید و بازدیدها ثابت نمودند که ظرفیت های بسیاری موجودند که در فعالیت های بعدی خویش از این ها استفاده نماییم.

وزرا و نمایندگان فرهنگی کشورهای عضو ایکو در حالی وعده هر نوع همکاری را در جهت آماده ساختن غزنی به عنوان مرکز فرهنگ و تمدن جهان اسلام در سال 2013 ابراز کرده اند که از ماه ها بدین سو میلیون ها دالر به خاطر اجرای پروژه های بازسازی و احیای ساحات تاریخی غزنی اختصاص داده شده است.

دو سال پیش، مقام های کشورهای اسلامی طی یک نشست در لیبیا فیصله کردند که لقب مرکز فرهنگ و تمدن جهان اسلام در سال 2013 به غزنی داده شود.

مقام های افغان گفته اند تا فرا رسیدن سال 2013 چهره غزنی را تغییر خواهند داد اما برخی از کارشناس ها با توجه به مشکلات امنیتی و اقتصادی در افغانستان، نسبت به این وعده های مقام های افغان خوشبین نیستند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است