حزب افغان ملت ازهم پاشید
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۴۷    ۱۳۸۹/۱۰/۱۲ کد خبر: 17941 منبع: پرینت

انورالحق احدی رهبر حزب افغان ملت ، در انتخابات پارلمانی کشور ، منفعلانه عمل کرده نتوانسته است زمینه ورود افراد مقتدر این حزب را به پارلمان کشور فراهم نماید.
این موضوع ، ذهن بسیاری از اعضای اصلی این حزب را بخود مشغول کرده است.

افرادی مانند محمد معین مرستیال ، غلام جیلانی پوپل و چند نفر از نماینده های بازنده پارلمان به شمول غلام فاروق میرنی درصدد انشعاب از حزب افغان ملت هستند.
آن ها معتقدند که مسولین دفاتر حزب افغان ملت در ولایات مختلف بر اثر بازیهای پشت پرده چرخانندگان انتخابات و به دلیل ناتوانی رهبر حزب ، این بازی را باخته اند.

این حزب نه تنها در ولایاتی مانند هرات که در حوزه هایی مانند جلال آباد نیز که مرکز اصلی قدرت این حزب در حوزه شرق کشور است و احتمال می رفت بیشترین برندگان این حوزه از حزب افغان ملت باشند ، نیز میدان بازی انتخاباتی را باخته است.

به همین علت جیلانی پوپل بنابر اشاره احدی از ریاست ارگان های محلی توسط کرزی کنار گذاشته شده است وهم اسمعیل یون از نتایج انتخابات پارلمانی بسیار عصبی است و گفته می شود که طرح حزب جدید که بسیار روش تند را نظر به خط مشی اساسی فعلی این حزب که توسط احدی معتدل تر شده است را اسمعیل یون و عصمت قانع بسازند که این طرح تقریبا در حال تکمیل شدن است و در اینده بسیار نزدیک این حزب جدید که دافغان ملت نوی پیاوری گوند نامیده می شود اعلان موجودیت کند که رهبری ان به عهده محمد معین مرستیال ورییس کمیته مرکزی ان جیلانی پوپل و رییس بیروی سیاسی ان محمد اسمعیل یون خواهد بود و قرار است که در انتخابات اینده ریاست جمهوری جیلانی پوپل به معاونت اسمعیل یون خود را کاندید ریاست جمهوری کند.

برداشتی از نامه ارسالی انور مسافر


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   برو خوده باید زیاد تر ای دیگه نشرمانند همی بریشان مرگ عملی است .
قبیله گرایی و فرقه گرایی ضد اسلام و انسانیت است و این افکار پوچ که با اسلام مقدس درتضاد است مثل کمونسیزم ،آمپریالیزم و سایر افکار ضداسلامی در جلو چشمان ما در افغانستان محکوم به شکست است .
مسله پیروزی حزب افغان ملت حتی از خواب محال کرده هم ریشخند تر است .

شهلا کریمی ازکابل

>>>   سلام دوستان،
حزب افغان ملت بر مبنای عقاید خلاف اسلام بنا یافته است. فاشیزم یا قبیله پرستی ضد خدا پرستی است. بناءً جای تعجبی نیست که مردم طرفدارش نباشد.
خلقی ها هم پشتو صحبت می کردند و داد از گرفتن پشاور از پاکستان می زدند مگر مردم پشتون فریب خلقی ها را خوردند؟؟ این گروه منافق صرف با ترویج افکار قوم پرستی وشیطانی سعی در نفاق افگنی و ایجاد خانه جنگی دارد.
اگر احمدشاه ابدالی به قدرت رسید، خوشه گندم سرش را صابر کابلی گذاشت نه پدرکلان احدی، اسماعیل دون و غیره.
با احترام
پرسوک هراتی

>>>   شهلا جان من نفهمیدم که چی میخواستی بگویی؟

>>>   در نوشتن ابراز نظر خود اول به املا و بعد به انشاه خود متوجه باشید.

>>>   بسيار يك خبر خوشي براي ملت مظلوم افغان ميباشد. به اميد بربادي اعضاي اين حزب...
اميد قريشي محصل در كابل

>>>   لعنت .... براین حزب و طرفدارن خبیثش ، که ریشه همه فساد های اجتماعی با بی خردی اینها آب میخورد و رشد میکند .
این گروه صفاتی چون ، تندرو ، بی خرد ، فاشیست ، قوم گرا ، نژاد پرست ، منافق و هزاران صفت بد دیگر را باخود یدک میکشد .
خداوند شر این مفسدان اجتماعی را از سر مردم افغانستان کم کند .
انشاالله

خیر خواه متمدن - از خراب آباد

>>>   خدا را شکر!
امیدوارم که این هم به پاشد ودیگری هم تشکل نیابد.
به امید روزی که دامن احزاب از افغانستان عزیزما چیده شود ویا حد اکثربه دویاسه حزب برسند.
شعیب-فراه

>>>   سلام !
این خزب مثل حزب روا یک حزب پتکی است جرت هم ندارند و باید خجالت بکشند اوعان بازی بس است
بیایید که انسان شویم
مرگ بر فرقه گرایی
زنده باد اسلام !

>>>   احدي اين حزب را متعادلتر كرده بود. احدي ادم با سواد است، اما ادم با سواد با اين همه ادم بي سواد و ..... و كوته نظر جه كرده مي تواند؟ مثلا يون فكر مي كند با تزريق نزاد برستي موجب نجات وطن مي شود، بر عكس بر بادي وطن را بار خواهند اورد. باور كنيد تندروي اين كروه آخرين تيري است كه كشور را از هم خواهد كسست، مردم خر نيستند با اين ادمهاي .....و متعصب در يك كشور زندكي كنند.
مكر زور است در كشوري كه يون براي ما ترسيم مي كند شراكت داشته باشيم؟ قول مي دهم كه رسما ما هم اجنداي جدايي را در بيش خواهيم كرفت. يون و دار دسته أش بروند در مناطق خودشان دولت جور كنند ما به انها در هيج وزينه ضرورة نداريم. اين ......ها فكر مي كنند مردم احمق هستند!

شيرشاه كابلي 

>>>   تمیزی رنگ وبو بر ما حرام است * که ما پروردۀ یک نو نهالیم
امین محمدی

>>>   این حذب بزرگ ترین خیانت را در قبال قوم پشتون میکند چون اینها هستند که پشتونهای افغانستان را از اقوام دیگر افغانستان جدا کرده و مکب انها را ازمکتب دیگران جدامیسازد و این خیانت بزرگ به پشتونها است.

ایرج از کابل

>>>   خدا کند که اعضای این حزب .....که همگی عناصری نژادپرست، تندرو و طالبانی هستند از صحنه روزگار محو شوند و ملت افغانستان را بانند که در کنار هم برادرانه زندگی کنند.

>>>   اين ها تمامي بايد بدانند كه دولت و ملت براي دسيه هاي اين مردمان ساخته نشده وريس صاحب دولت اين مردمان را در دولت جاي نخواهد داد اسمعيل يون وغيره....

دادفر

>>>   زیاد باور نکنید .. اومید وارم خبر خوب باشد ..ولی نوسینده خودش ادم ........... است ....
وطن دوست از انگلیستان

>>>   شهلاجان کریمی ازکابل! این جمله گکت چی معنی دارد؟
برو خوده باید زیاد تر ای دیگه نشرمانند همی بریشان مرگ عملی است

>>>   خدا اسماعیل یون، معین مرستیال، جیلانی پوپل، احدی، اشرف غنی احمد زی و دیگر افغان ملتی های خورد و برزگ را به راه راست هدایت کند تا دست از تعصب و قوم بازی بردارند و به فکر این کشور بیچاره بشوند، این همه سال که به فکر قوم و قومپرستی بوند چه فایده کردند و چه نفع به این کشور رساندند، جز بدبختی و بیچارگی به مردم افغانستان.

از اول معلوم بود که حزب افغان ملت هیچ گونه محبوبیتی ندارد و تنها به زور پول و دادن سمت ها در گمرکات توانسته بودند چند نفر را در گرد خود جمع کنند و تعداد هم متعصبین قومی در دور آنها جمع شده بودند.
خداوند تمام احزاب و شخصیت های فاشیست را نابود کند به قوم و حزبی که تعلق دارند.

هراتی....

>>>   انور مسافر همان كسى است كه ماهنامه مسافر را در شهر سدنى آستراليا نشر ميكرد. انور مسافر عضو شعله جاويد است و عليه افغان ملت توطئه ميكند. افغان ملت يك حزب شيطانى است.

>>>   کاش زودتر از هم بپاشد بسوزد ریشه این درخت شیطانی!

>>>   بدون استثناء تمام اعضای رهبری این حزب بدنام را کسانی تشکیل میدهند که از مطالعه و برداشت مفاهیم تاریخی این جامعه کهن بیخبر اند. اگر اندکی توجه به گذشته تاریخ این ملت کنند پس میدانند که همچو تلاشهای قوم سالاری در این مرز وبوم اهمیت نداشته بلکه باعث ایجاد تفرقه بیشتر بین افراد واقوام این کشور میشود شما دقیقا متوجه شوید: که محمد گل خان مهمند و هاشم خان وغیره کسانیکه در ردیف شان در آن زمان قرار داشت کدام تلاشی نبود که بمنظور تصاحب هر بیشتر مناطق شمال کشور وغیره نام گذاری های بیمورد مناطق شمال بنام سران قبایل پشتون نکرده باشند ولی بازهم هیچ کدام نتیجه مثبت در قبال نداشته و ندارد چراکه اصالت تاریخی این سرزمین را خراسان بنا نهاده است و تاریخ شاهد این مدعا میباشد پس جزء از طریق تامین عدالت اجتماعی اقوام دیگر راهی دیده نمیشود که در آن بهبود حال این ملت شود.
افکار و برداشت افرادی مانند : اسماعیل یون گمراه کننده و دور از منطق انسانی میباشد . ازهمه جوانان مسلمان و متعهد این کشور خواهشمندیم که بخاطر ادای رسالت ایمانی و وجدانی شان از هیچ نوع تخریب علیه این باند خبیث دریغ نورزند که همه عملکرد این ها بمثابه مرض سرطانی برای این کشور تمام میشود که در فرجام کدام علاجی جزء هلاکت در قبال ندارد.
ح.ح

>>>   بسیار کار خوب شد
ا.ن "تخار"

>>>   حزب که بربنیاد قومگرای استوار باشد، وهدفش هم رسیدن افراد که خود را قومگرای می گیرد به قدرت فقط نتیجه اش ازهم پاشی افغانستان است. به قومگراها از هر فرقه و قوم که باشد بها ندهید. افغانستان خانه ملت بزرگ افغانستان است نه خانه قومگراها.

>>>   حزبی که اساس و ریشه آن بر مبنای عصبیت و قبیله گرایی گذاشته شود نتیجه اش مانند احزاب چپی دیگری چون خلق وپرچم خواهد بود باید خاطر نشان شد که پایه ها واساسات دین مقدس اسلام درین سرزمین خیلیها استوار ومحکم میباشد و انشاالله هیچ نیروی طاغوتی نمیتواند که به اهداف فاسدش درین کشور برسد
اسد

>>>   بسیار خوب شد که این حزب متعصب و قبیله گرا ازهم پاشید هرچند ازقبل هم چیزی نبودندمردم ما باید به این چهره ها اشنا باشند وحرکات شان را زیر نظر داشته باشند.

عطاالله-کابل

>>>   جناب انور مسافر چرا همیشه از افراد سیاسی که بشتون هستند صحبت میکنید آیا کدام وقت از بعضی رهبران بی سواد ومتعصب اهل تشیع وتاجک صحبت نموده اید نه خیر هرگز سخن دیگر این که شما به ولایت جلال آباد اشاره نموده اید که مرکز افغان ملتی ها است این یک اشتباه بزرگ است مردم جلال آباد مردم مجاهد دین دوست ووطندوست است مگر یک مشکل عمده آنها اینست که بسیار بی اتفاق هستند وهر گروه سیاسی در افغانستان از آنها به بسیار آسانی استفاده مینماید . امیدواریم در آینده به مردم جلال آباد توهین شود.

>>>   از همه باید گذشت؛ به گفته مرد خدا:
نه این خواهم نه آن، دیدار حق خواهم عیان
ما اگر خواسته باشیم یا نخواسته باشیم، حاکمان آینده این سرزمین بلا کشیده، همین نفرین شده گان اند؛ زیرا که حق پرستان و فرزندان صدیق این وطن قدرت کافی برای به دست آوردن کرسی های دولت در این کشور ندارند.
و چرا به آن حدیث پیامبر اسلام خود معتقد نباشیم که یوم البدتر گفته اند، نه یوم البهتر...!
خان آبادی

>>>   اینهم جزء پروسۀ گذار به سوی انسانی شدن جامعۀ افغانی است احزاب ملیت گرا دیگردرافغانستان پای گرفته نمیتوانند .... که نمایندۀ باصلاحیت این حزب جهنمی درهرات است یکی ازچهره های بدنام این ولایت است خدامیداند وملت هم شاهد است که دربسیاری ازمحافل شادی بازنگ وکمرچین رقص نموده است حزبی که بازیگران اصلی اش بازیگران محافل شادی باشند انتظاردارید که روزی سرنوشت افغانستان را تعیین کنند؟ اسماعیل یون مرستیال ، احدی ، پوپل وغیره باید بشرمند ودیگرنام این باند فاسد را نگیرند ملت بیدارشده این مشتی که درانتخابات به دهان شان خورده است انشاءالله ازیاد نخواهند برد. اگرحیا داشته باشند به همین مقدارسرمایۀ که ازدورحاکمیت تارجگرکرزی بدست آورده اند اکتفاء می کنند وپشت این حرفها نمیگردند که ازدهان شان کلانتر است.
شخ بروت ازولایت هرات

>>>   سلام به تمام دوستان
۱.برادران و خواهران چیزیکه شما فکر میکنید همان طور حزت افغان ملت متعصب نیست مثل دګر احزاب که دیده شوده و می شود.
۲. حزب افغان ملت هر ګز پارچه نمی شود بلکه دیګر هم به پا ایستاده می شود
۳. حزب افغان ملت بګانه حزب منعزه میباشد که در هیچ کدام جنګ دخیل نه بود
اګر کدام بحث هم باشد من حاضر هستم.
تشکر بشرمل افغانورور کابل

>>>   ولله برای احدی خیلی خوب شد. چون بهانه ای پیدا شد تا دیگر به این حزب بی معنا نباشد. چون به احدی صاحب به عنوان یک عالم سیاست و اقتصاد و شخصیت اکادمیک عیب است با این حزب که شعار اش فرقه گرایی قومی است ، مشارکت داشته باشد. این شعار از مدل های خیلی کهنه است و شعار برتری دانستن یک قوم و حذف اقوام دیگر از صحنه خودش مخالف هرگونه ارزشی است. نه در قالب اسلام جور می آید و نه هم در قالب دموکراسی یا حقوق بشر و یا هم کمونیسم و امپریالیسم .... پس احدی صاحب شانس آورد با این کار تاازین بیشتر آلوده نشود و با احزاب فراگیر شرکت کند که فردا به عنوان چهره مطرح کشور به ریاست جمهوری کاندید شود.

>>>   بعضي شايعات درين اواخر شنيده ميشود كه اميد الله عطار رياست اين حزب را به عهده خواهد داشت اما اين خبر صد در صد تأييد نشده است.
غلام فاروق مرستيال از جلال آباد

>>>   سلام به همه
من هیچ وقت از زبان اشخاص که در حزب افغان ملت عضویت دارد کدام کلمه را بر ضد ااقوام دیگر شنیده باشم همه آنها به هردو زبان ملی صحبت مینمایند و کدام تعصب ندارد این شما هستید ستمی ها که تجزیه افغانستان را براه انداخته اید بس است به این اعمال شوم تان ما و مردم افغانستان اجازه نخواهم داد . افغان ملت قسمی که از نام اش پیدا است کدام تعصب ندارد و چرا تعمت میکند؟ تعصب و قوم بازی را را اشخاص که در بالا نوشته کرده براه انداخته است و از همه اولتر چیغ میزنند که دزد را محکم بگیر .
من یک شخص بی طرف هستم.خدا حافظ

>>>   هر اندیشه و عقیده که غیر افراد و داعیه خود دیگر ملت ها و مردم در نفع کند هیچ وقت نمیتواند جایگاه مردمی برای خود پیدا کند چه خاصا که به اریکه قدرت از طریق یک انتخابات آزاد و دموکرات برسد

>>>   احدی صاحب یک شخصیت است و این حزب او را بد نام کرده بود حالا خوب شد مرستیال باجوری را می زیبد که رهبری کند.
شیما

>>>   فاروق وردک خوب گزینه است به رهبری این حزب

>>>   رییس این حزب یهودی است دوستان خبر ندارید؟

>>>   سلام دوستان
راست میګویند که خدا که مرده ره میزدنه ....... اش سر تخته میبرایه
انجنیر کوهستانی
از ولایت غور

>>>   باور نکنید. این ها همه شایعه وبیش از دل خوش کردن چیزی دیگر نیست. ما آنقدر پایه و ستون های مستحکم داریم که اصلاً قابل شکست نیست. پایه و ستون های ما از آمریکا و پشاور آب حیات میگیرد. به گفته اشرف غنی در دوران ریاست دانشگاه کابل " 200 تا داکتر را در مدت 24 ساعت به دانشگاه کابل میاورم که ......کند" پس بیشتر از گذشته باور کردم که این ملت زود فریب میخورند وزود باور می کنند.
مطمئین شدم که کلا گذاری میتوانم.

انور الحق احدی وزیر اقتصاد افغانستان

>>>   >>>هرحزبي كه به اساس قومي ولساني ومنطقوي بناء شده باشد مثل افغان ملت ؛ وستم ملي ؛ واحزاب هزاره ها همه دور ازاسلام وغير ملي وغير وطني شمرده مي شود درخدمت دشمنان اسلام ودين ووطن قرار دارند
غمزده

>>>   سلام دوستان :
مایان یکی ازاین (اوغان ملتی ها ) را درکویت هم داریم اگرکدام بلای برسرش آمد ازخود دیده نه از ما چون سبب تفرقه اندازی ومنشئه فساد در بین محصلین افغان مقیم کویت میباشد اگرباور ندارید بیاید واز نزدیک خود تماشا کنید نشانه اش هم همین است که همیشه صورتش سرخ مثل لبلبو ورنگش هم پریده میباشد >>> چراکه همه اینها علامه نفاق بوده وآدم منافق هیچ وقت شاد به نظرنمیرسد .

>>>   آهای بی طرف !
کمی آب سرد روی خودت بریز که یک وقت آتش نگیری !
هه هه هه هه ههههههه

>>>   خدارا شکر

>>>   بار کج به منزل نخواهد رسید.احدی و همکارانش برخلاف اصول اسلام و جامعهء افغانی عمل کرده اند و میکنند.تفرقه و منافقت هیچگاه کسی را به منزل نرسانده و بازی با سرنوشت افغانهای مظلوم و آواره انسان را به تباهی میکشاند که انشاءالله این کج باران تباه خواهند شد...
سرشارمسکو

>>>   چقدر جای خوشی است!

>>>   این چنان خبر خوشی بود مانند آنکه ملاعمر مرده و یا کشته شده باشد ( حزب پشتون ) که انها حزب افغان ملت میگویند دیگر نه تنها در بین غیر پشتون ها ارزش و اعتباری ندارد بلکه بین پشتون ها نیز جایگاهی ندارد پشتون های که بخواهند به حزب افغان ملت شامل شوند میتوانند یا به حزب اسلامی و یا هم به گروه طالبان شامل شوند( فرق بین خربوزه فاسد و خربوزه سالم آن است که هر دو خربوزه اند ولی داخل شان فرق میکند ) .
زلمی از المان

>>>   برادر ها وارخطا نشوید هیچ نه خواهد شد این حزب افراد برجسته وقوی دارد این هم شعایات است خوشی بی جای خود را باره کردند است

>>>   زلمی جان تحلیل تان بسیار ضعیف و طفلانه بود در استدلال و اظهار نظریات تان تجدید و تغیر بیاورید....
سرشارمسکو

>>>   افسوس به حال زارت کشورم .....
صفا از پونه

>>>   بهتر خواهد بود اگر معین باجوری غم باجور و پاکستان را بخورد. افغانستان به این نوع طالبها ضرورت ندارد.
از آسترالیا

>>>   بار کج به منزل نمیرسد. کسیکه برای دیگران چاه بکند خودش در چاه است
م وکیلی

>>>   بسیار خوب شده جای خوشی است. من سخنان برادرم زلمی از آلمان را تائید میکنم.
الهام از مزار شریف

>>>   دو جریان سیاسی یعنی افغان ملت و سازا ......جریان های سیاسی اند و هیچگونه پشت مایه تداومی در حیات سیاسی ندارند زیرا منفعلترین و نابکارترین اند و همیشه در تلاش دامن زدن به مسایل نشنلیستی اند که اعنبار وحدت ملی را از مردم سلب کرده اند.
نادیه یدخشان

>>>   من مدت سی سال است در عرصه سیاست وآنهم در کابل سروکار دارم نتایج افراطیت و چهره های افراطی را درتاریخ طی این سی سال به چشم سر دیده ام سیاست های افراطی باعث آن شد که تا امروز مردم قبر غلام محمد چاچا . تره کی . امین که ازاین دنیا دراثر سیاست بازی افراط ی رفته اند محل اش معلوم نیست حزبی که قبر رهبر آن معلوم نباشد یقینآ که سیاست ها واندیشه های آن مرده است .
ثانیآ این خط مشی ها آقای احدی باغث شد که درلویه جرگه ( مجلس بزرگ ملی } اضطراری بنابر فوکس بالای سرود ملی مورد انتقاد شدید وخشم گسترده وکلا مواجه شد وتاآخرین روز جرگه اضطراری احدی حاضر نشد که خودرا به وکلا نشان دهد من درهمان جرگه درمقابل واکنش این تند رو گفتم آقای احدی پامیر بام دنیا است افتخار افغانستان واحد است درنقشه پامیرسبز رنگ شده است چون افتخار تمام شهروندان این کشور است اما آقای فاروق وردک آنرا سیاه رنگ نموده است بهتر بود بحیث این شهروند این سرزمین بالای این غلطی مشهود انتقاد می کردی چه فرق میکند چند سال پشتو بد بلکه نبود بلکه افغانستان در زمان حضور اتحاد شوروری دولت آن وقت دوسرود داشت یکی پشتو که آنرا سلیمان نالایق تحمیل کرده بود ودیگر فارس ی. چون زبان اکثریا فارسی است انصافآ باید سرود ملی که دریک کشور کثیر الاقوام بزبان اکثریت سرود ملی میباشد بنآ الزامآ باید سرود ملی فارسی باشد چون زبان اکثریت فارسی است واین دروغ وجفا نیست بلکه حقیقت است وعدالت اما آقای احدی لجاجت کرد واضافه نمودم که من منحیث روشنفکر شهری شامل حزبی بودم که رهبر آن پشتون بود اما من بخاطر آرمانهای مردم سرزمین ام عضویت آن حزب را قبول نموده بودم که درنتیجه خشم وانتقاد اکثریت وکلا احدی پا بر فرار ماند .
سیاست های آقایون احدی . فاروق وردک . معین مرستیال . یون . پوپل . عبدالرحیم وردک. باعث تجرید وانزوای آقای کرزی گردیده است بنآ من پیشنهاد می نمایم که آقای کرزی تا زمانیکه تطبیق سیاست های این افراطیون را مردود اعلان نکند یقینآ کشور به بحران بزرگی دچار خواهد شد که کنترول آن ناممکن است باعرض درود وحرمت
بهادر

>>>   آقای بهادر اولا این مردم را نصیحت نکن که بگوش خر یاسین خواندن است وفایده ندارد ثانیا بگذار که بیش ازین بدنام ورسوا شوند خدا خواسته است که چهره های سیاه این وطنفروشان ونوکران آی اس آی برای مردم کشور ما برملا شود.
شخ بروت ازهرات

>>>   یکی از دوستایم در فاکولته درحزب افغان ملت عضویت داشت و همیشه از منافع انها دفاع میکرد و من برایش همیشه میگفتم اشخاص متعصب در روی دنیا ناکام بودند و هستند اگر هتلر بود اگر موسولینی بود ویا اگر اشخاصی در افغانستان باشد شما دوستان مطمین باشید اگر امروز این خبر درست نباشد فردا حتما این اتفاق میفتد چونکه تاریخ این مسله را روشن ساخته است .
حمید از کابل

>>>   ده درد تان برکت. خدا شمارا به درد پارچه، پارچه شدن...پارچه های کوچک تر و بلاخره مفقود شدن مبتلا کند تا هم پشتون و هم غیر پشتون از برخوردهای قوم گرایانه شما نجات یابند و در سایه برادری بدون تعصب آرام زنده گی کنند

حبیب شینواری

>>>   اغای یون واقعا که یک ادم شریف و با سواد و مردم دوست است. به نظر من ایشان باید بدون کدام پرده پوشی سخن بگویند و اگر ایشان بگویند که می خواند افکار سقاوی دوم را پیاده بکنند مردم ما به دنبال ایشان می ایند. پیاده کردم افکار سقاوی دوم در قسمت های شمال و شمال شرقی و غربی کشور یک ضرورت است برای اینکه اسقلال و تمامیت ارضی این کشور گران و عزیز ضمانت شود. افغانان باید بدانند که در این مناطق برای تجزیه گران افغانستان تلاش ها صورت می گیرد.
شرم باد بر جدایی طلب و تجزیه خواه و مرگ بر بدخواه کشور افغانان

زلمی

>>>   چاکن خودش درچاه است افغان ملتی ها که تخم نفا ق واختلاف را در میان مردم کشور پاش میدهند وخط مش انگلیس را تعقیب میکنند قوم نجیب پشتون با این کاسه لیس های انگلیس نیستند وحتی برای حلقه رهبری شان پشتون ها رای ندادند وقوم پشتون از احدی ، مرستیال ،یون وجیلانی شدید بد میبرند وبا ابروی قوم پشتون این ادم های بی فرهنگ وعقب مانده را اصلا قبول ندارند و درین قرن تشکیلات واهداف شوم شان خنده اور است

>>>   سلام بر مسلمین راستین!

بیایید که به خدا وند ذولجلال رجوع کینم و از تفرقه ګرایی و قوم پرستی بګذریم تا از یکطرف رنج درونی نبریم و از طرف دیګر مورد لعنت خدا قرار نګیریم. اګر یک حزب را خوب و دیګر را خراب عنوان کنیم شاید که به خطا رفته باشیم زیرا دلایل قوی با در نظر ګرفتن حق و حقیقت و با در نظر ګرفتن ترس از خدا برای ثبوت حزب مورد نظر خود نداریم غیر ازینکه ایمان خود را ببازیم. اګر به سابقه احزاب بپردازیم که چی کردند و قضاوت بی طرفانه کنیم می بینیم که حزب اسلامی کابل را راکت باران کردند، جمعیت اسلامی معادن را بالای باداران خود به مفت فروختند و رئیس این حزب آقای استادربانی طیاره ۳۲ میلیون دالری را به ایران به مفت دادند، حزب وحدت اسلامی در کله مردم بیچاره میخ کوبیدند، سینه های زنان را بریدند، دوستم و وحشی هایش به ننګ و ناموس مردم تجاوز کردند، سیاف و چرسی هایش کارهای کردند که از وحدتی ها کم نبوده . پس عوض تفرقه اندازی و خود و دیګران را خدشه دار کردن بهتر این خواهد بود که برای یکپارچګی سعی و تلاش کنیم .
در اخر خواهان نشر نوشته خود هستم میدانم که جناب ګرداننده این سایت هم عضو یکی ازین ګروه ها است و بیطرف نیست و طرفش هم به بنده معلوم است پس اګر نشر نکردید من میتوانم مضمون شما همراه با نوشته خود در سایت های دیګر نشر کنم
محب از کابل

>>>   خوانینده گان این سایت وزین درود به شما .
حال ابتکار عمل از دست ملت مظلوم رفته است معامله گران نفاق وخون گروپ افغان ملت که نه بوی از افغان بودن دارد ونه رنگ ملت این گروپ اب سمی است که در هر ظرف انداخته شود رنگ همان ظرف را بخود میگرد .انچه باقی مانده است اروزو است که بخاطر بر اورده شدن ان دعا است دعا مینمایم که هم پاشیده گی اینها به نیستی بی انجامد . امین .
بدرود جلال

>>>   با آنکه حزب افغان ملت در میان مردم بد نام است و در میان پشتون ها هم نفوس ندارد اما در سطح رهبری آن آقای احدی فرد مناسبی است .
شخص یون و عصمت قانع مانند هتلر نژاد پرست هستند .
نیت ایشان در مقابل اسلام، مردم و اقوام افغانستان خراب است انشا الله از این هم رسواتر میشوند. .

>>>   محب جان عزیز
طور خودت شروع کردی من فکر کردم که ادم با ادب استی شاید میگی به مردم که دیگر تفرقه افگنی نکنید ولی در نصف نبشته تان دیدم که خودت از دیگران کم نبودی امید که همه مان اصلاح و هدایت شویم

>>>   سلام دوستان!
این قصه ها همه شان قصه های مفت است، حزب افغان ملت از هم نپاشیده و نخواهم پاشید به این دلیل فقط با آرمان های این حزب است که آروز همه برادرن ما برآورده میشود .
عبدالمقم پتنگ

>>>   سلام به خوانندهاي اين سايت
خبر خوش به مردم افغانستان است، زيرا اين حزب بدنام با عث بربادي كشور بار ديكر خواهد شد، و همه اعضاي فاسد و منافق آن همواره در تلاش اختلاف و نفاق افكني در بين مردم و يك محصل افغان ملتي در بين دانشجويان افغانستان در كويت است كه همواره به تعصبات قومي دامن زده و حتى شكل بد رنك آن دال بر اين موضوع است و نامش هم عطاء الله جواد است.
به هر حال خداوند متعال بيخ و بنياد افغان ملتي ها را بكند و آنان را تباه و برباد سازد.
آمين يا رب العالمين
كريمي

>>>   فرجام نیرنگ و خودخواهی بیش از اندازه همین است.
اینها هیجوقت به مردم بیچاره افغانستان رحم نکردند.
نصرالله فهیم

>>>   الحمدالله!
خداوند به این فاشیست ها ی افغانی توفیق و دونر ها یشان نابودی نصیب کند.....

>>>   خوب شد، شبشی هارا بکار خزب بازی چه از همه بهتر این است که بروند پودر دیدیتی از پل باغ عمومی بخرند شبش های یون ، احدی را بکشند و جیلانی را حمام ببرند تا بوی وشبش هایش کم شود به قوم پشتون میگویم که برادرها ازین شبشی ای های بی فرهنگ فا صله بگییریند زیرا درین عصر تمدن ، کامپیوتر وتکنالوژی اهداف وافکار غیر انسانی احدی وباندتفرقه اندازشان خلاف اسلام وبشریت متمدن امروزی است . اروپا امروز مرز وپول واحد دارند برای افغان ملتی ها جای شرم وخجا لت است ...

>>>   همه فاشيست ها ازهم مي پاشند انديشه هاي فاشيستي در افغانستان جاي ندارند.
احساني غزنوي

>>>   خوش بی جای حال 2000000 میلون افغان ملت است

>>>   ما افغان به افغان بودن ما افتخار داریم اما نه به حزب افغان ملت که تمام قوم گرایا در آن یکجا شده اند و از خدا ترس هم ندارند که قوم گرایی چه گناهی دارد. وا به حال شان.
غ.مصطفی حیدری از هند.

>>>   محب از کابل مسلمین راستی را تعریف نکردی ایا منظور تان از همان مسلمین راستی است که زن و دوختر افغان های خود را به پنجابی ها فروختن؟ افرین که دم از مسلمان بودن و غیرت افغانی هم میزنی.
نجیب

>>>   خدا بیخ وریشه افغان ملت را خشک کند امروز دانسته میشود که دعای مردم رنجیدیده افغانستان قبول شده ...................

>>>   زلمی جان همیشه زلمی باشید و هر افغانیکه در احترام به اقوام ساکن کشور فکر میکند نظردادر نورچشمه مااست تعصب منفور است

>>>   كاري خوبی شده است اگرواقعیت داشته باشد واین تعداد دیگر که میخواهند حزب بسازند شاید افراد خانواده های شان نیزشامل نگردند چرا که این چهره به جزجیلانی پوپل دربین مردم جای پای ندارند ومردم قهرمان پشتون اینهار میشناسند که افرادی اند باعث بدبختی کشورتا حال شده اند.بااحترام عزیز

>>>   وجودآقا ی اسمعیل یون میتواندآینده روشن برای این حزب داشته با شد
واقعا آقای یون ازجمله شخصیت های علمی وفرهنگی سیا سی کشورما میبا شد

>>>   سخنان ناخردمندانه یکی از اعضای حزب بد نام اوغان ملت که خود را بنام حزب سوسیال دموکرات جا زده اند در کنفرانس افغانستان که از طرف حزب سوسیال دموکرات المان در رابطه به افغانستان برگزار شده بود باعت آبرو ریزی دراین کنفرانس شد و ماهیت این حزب فاشیستی را یک بار دیگر نه تنها به مردم افغانستان بلکه بین حاضرین کنفرانس افشآ ساخت ..
فردی که خود را داکتر ودان معرفی کرد با اصرار زیاد خواهش نمود تا چند دقیقه به عنوان یک افغان دراین کنفرانس گپ بزند ایکاش این صحبت مغرضانه انجام نمی شد و آبرو و حیثیت ما زیرسوال نمی رفت.
داکتر قادر ودان با کمال بی شرمی ازتریبون سوسیال دموکرات آلمان که یک حزب با افتخارتی که در طول تاریخش در مبارزات ضد تبعیض نژادی و زبانی شهرت داشته است، چنین میگوید: ازجایکه اکثریت مردم افغانستان پشتون میباشد جامعه جهانی حاکمیت پشتون ها را در افغانستان ضعیف نموده و بقول او تمام کارهای مهم سیاسی و نظامی را به جبهه شمال داده است که این خواست مردم افغانستان نمیباشد او تاکید کرد جامعه جهانی باید با نمایندگان واقعی مردم افغانستان انجینر گلبدین حکمتیار وگروه آقای حقانی و طالبان داخل مذاکره شوند.
این گپ ها به زبان المانی پراکنده ایراد شد و اشتراک کنندگان کنفرانس و سفیر جدید افغانستان درآلمان که انتظار شنیدن چنین تحلیل نا دستی را نداشتند با کمال تعجب به همدیگر نگاه میکردند خلاصه اوضاع چنان برهم خورد که داکتر ودان پس از چند لحظه به گپ خود پایان داد.
من که در این کفرانس حضور داشتم از شنیدن چنین صحبی آن هم از طرف یک داکتر بسیار ناراحت شدم و منتظر ماندم تا درختم کنفرانس با او معرفی شده و نظر او را بیشتر بدانم بعدا نزد او رفیتم ولی او با یک زن و مرد آلمانی که معلوم میشد، به مسایل افغانستان علاقه داشتند راجع به همین موضوع گپ میزد.
با احترام صبر کردم که صحبت ایشان تمام شود ولی رد وبدل این سخنان تا اندازه ای به سوالم جواب داد چون فرد المانی از او پرسید که آقای کرزی و اکثریت اعضای کابینه ، والی ها ، واکثر قوماندان های اردو و پولیس و دیگر مقامات ارشد حکومت چه نظامی و چه ملکی افغانستان از قوم پشتون میباشند چطور شما گفتید که جامعه جهانی پشتون ها را در حاشیه رانده است او چنین گفت:
آقای کرزی و پشتون های که شما به آن اشاره کردید اصلا پشتون نیستد آنها بازیچه دست خارجی ها میباشد او فزود نماینده واقعی پشتون ها حکمتیار صاحب، حقانی صاحب و برادران طالب ما میباشند. این سخنان ناشییانه آن هم از زبان یک داکتر جوب سوال مرا داد و فهمیدم با چه داکتری روبرومیباشم شاید او داکترای خو را در مبارزه علیه زبان و فرهنگ فارسی زبانان گرفته باشد.
بعدا ازطریق افغانهای المان خبر شدم که داکتر ودان از فعالین حزب خلق بوده که درعین حال مسوولیت گروه افغان ملت را نیز درمنشن المان به عهده داشته است او درمنشن اتحادیه بنام (افغان تولنه ) را ایجاد نموده که درآن غیرپشتون ها جای نداشتند و کسی اجازه نداشت درآن اتحادیه به زبان دری فارسی گپ بزند.
کسانیکه او را میشناسند میگویند اوبه دوستانی که با فارسی زبان که با او صحبت میکردند جواب شانرا به پشتو میداد او میگفت هر پشتو نداند افغان نیست ( که البته این شع اوغان ملتی هاست )
این اتحادیه بعدها ها منحل شده وحالا داکتر ودان همکار حزب اسلامی گلبدین حکمتیار میباشد ما کاری به فعالیت های سیاسی او نداریم ولی کسی که در چنین کنفرانسی از گلبدین و حقانی به عنوان نمایندگان پشتون ها یاد میکند توهین به تمام مردم افغانستان خصوصا برادران پشتون ما میباشد که باید درمقابل آن عکس العمل شدید نشان داد.
گفته میشود او اقوام نزدیک داکترنجیب ریس سابق خاد افغانستان که بعد ها رهبر حزب خلق شد وسرانجام به دست طالبان پشتون تبار با دار آویخته شد میباشد، این داکتر متعصب در زمان حزب خلق برای تحصیل به آلمان دموکرات آمده بود و پس از سقوط رژیم خلق به افغانستان برنگشت یکی ازدوستانش میگوید اومسؤول خاد شعبه هشت کابل بوده است و بدن شک دست اش مانند داکتر نجیب به خون هزاران افغان بیگناه الوده میباشد.
به گفته افغان ها درشهر منشن المان داکترقادر ودان، امام الدین صافی و صدیق الله فدائی مشهور به ملا مصطفی از مهمانداران سران رژیم طالبان درسالهای 1996 تا اواسط 2001 درالمان به خصوص درشهر منشن آلمان بودند.
در آن سال ها محدودیت های ازطرف سازمان ملل متحد جهت مسافرت سران ارشد رژیم طالبان به کشور های اروپائی صادر شده بود و آنان به آسانی نمیتوانستند به اروپا مسافرت کنند ولی آقای داکتر ودان و دیگر دوستانش که نام شان در بالا ذکر شد زمینه مسافرت طالبان را در پاریس، لندن منشن و هامبورگ را فراهم نمودند مهماندار طالبان در لندن شخصی بنام آقای صافی بود آنان در همان زمان خود را نمایندگان طالبان میدانستند مانند احدی و اشرف غنی احمد زی ایشان همواره رژیم طالبان را مظهر اراده مردم افغانستان میپنداشتند ولی با کمال تعجب اینک پس ازگذشت 9 سال جنایات بیشمار طالبان سال هنوز هم این زبان ستیزان رژیم طالبان را مظهر اراده پشتون های افغانستان میدانند و آنرا تبلیغ میکنند.
به گفته شماری ازافغانها که آشنائی بیشتری با این افراد دارد، اظهار میکنند که این تعداد افغانها درآلمان خود را سوسیال دموکرات معرفی نموده، خود را به حزب سوسیال دموکرات آلمان نزدیک ساخته اند. البته عدم آشنائی حزب سوسیال دموکرات آلمان ازسابقه تاریخی گروه افغان ملت که بنیاد آن براساس تبعیض نژادی، سمتی و زبانی گذاشته شده و رهبران آنان افرادی مانند غلام محمد فرهاد و محمد امین واکمن که به تبعیض زبانی عیله زبان فارسی شهرت داشتند بنا شده است ونوالحق احدی مسؤؤل فعلی این گروه نیزدراین راستا دست کمی ازغلام محمد فرهاد ندارد.
این گروه اوغان ملت خود را به نام سوسیال دمکرات درکنار S P D حزب سوسیال دموکرات آلمان که یک مبارزه طولانی علیه تعصب نژادی و تبعیض زبانی داشته نزدیک میسازند و با فریب، نیرنگ و تقلب میخواهند گذشته سیاه خود را که هنوز هم به آن پایبند میباشد پنهان نموده خود را در اروپا به عنوان یک حزب دموکرات معرفی نماید.
این وظیفه شهروندان افغانستان مقیم المان میباشد که با ارسال پیام ها عنوانی حزب سوسیال دموکرات المان ازسیاست های این گروه که درحقیقت یک حزب ناسیونالیستی که فرهنگ و زبان ستیزی درسر لوحه آن میباشد آگاه سازند.
از تمام برادران غیر پشتون خواهش میشود که در مناطق غیر پشتون امکان فعالیت به این اوغان ملیتی های را ندهند.
سرور از شهر هاله المان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است