با خروج از افغانستان؛
جنوب آسیا بی ثبات می شود !
رییس پیشین بخش حقوق بشر سازمان ملل بر این باور است که خروج سربازان خارجی از افغانستان كه حامد كرزی به آن اصرار دارد؛ باعث بی ثباتی جنوب آسیا خواهد شد 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۲    ۱۳۸۹/۱۰/۵ کد خبر: 17697 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، لوئیس آربور، رییس پیشین بخش حقوق بشر سازمان ملل متحد می گوید که خروج سربازان خارجی از افغانستان كه حامد كرزی، رییس جمهور افغانستان به آن اصرار دارد؛ باعث بی ثباتی منطقه جنوب آسیا خواهد شد.

وی می گوید، بی ثباتی در منطقه جنوب آسیا برای كانادا و سایر اعضای جامعه جهانی قابل قبول نیست.

این دیپلمات كانادایی حضور نیروهای كشورش را در افغانستان با اهمیت خواند و گفت ارتش كانادا در جنگ این كشور تاكنون 154 نفر كشته و یك هزار و 500 نفر زخمی داده است.

وی افزود اگرچه جامعه جهانی منتظر نتایج برنامه های صلح حكومت افغانستان است، اما با توجه به فساد گسترده، انتخابات تقلب آمیز ریاست جمهوری و پارلمانی، جامعه جهانی برای دولت كرزی اعتباری قایل نیست و به همین علت امیدی برای پیروزی روند صلح با مخالفین مسلح وجود ندارد.

رییس پیشین بخش حقوق بشر سازمان ملل همچنین گفت كه گروه طالبان برای خروج سربازان خارجی از افغانستان لحظه شماری می كنند.

این دیپلمات كانادایی در ادامه پیشنهاد كرده است كه با توجه به شرایط كنونی، جامعه جهانی باید بیشتر روی اصلاح نظام اداری و از میان برداشتن فساد در افغانستان تلاش كند؛ همانگونه كه صدراعظم كانادا گفته است درصورت عدم مبارزه دولت كابل با فساد، كشورش دیگر حاضر به كمك مالی به افغانستان نیست.

به باور آربور، جامعه جهانی در افغانستان دو راه را در پیش رو دارد كه یكی را باید انتخاب كند؛ تعدیل قانون اساسی در این كشور و یا آغاز یك جنگ دیگر داخلی. به گزارش روزنامه ویسا، وی به جزییات طرح تعدیل قانون اساسی افغانستان اشاره ای نكرد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ... از این حال کرده بهتر و خوبتر خواهد شد

>>>   خوب است که بی ثبات شود تا همه همدست شوند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است