جو بایدن جرات تروریستان را چند برابر ساخت
همواره تروریستان تلاش کرده اند مردم را متقاعد سازند که امریکا آنان را روزی با مشکلات موجود رها خواهد کرد و جو بایدن دقیقا در مسیر تحقق این دیده به نفع تروریستان حرکت کرد 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۰۳    ۱۳۸۹/۱۰/۱ کد خبر: 17586 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، سخنان اخیر جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا در مورد افغانستان پیرامون زمان پایان ماموریت نیروهای خارجی نگران کننده و درست در مقابل راهبرد نظامی این کشور در جنگ علیه دهشت افکنی می باشد.

از آن زمان که باراک اوباما،رئیس جمهور آمریکا جولای سال 2011 را تاریخ خروج نیروهای امریکایی اعلام کرد، این نگرانی به وجود آمد که واشنگتن برای فرار از باتلاق افغانستان، کشور را به حال خودش رها خواهد کرد؛ کاری که بعد از شکست نیروهای ارتش سرخ در کشور انجام شد و نتیجه آن غفلت، ادامه تجاوز جدید بر افغانستان و به وجود آمدن تروریزم بود.

با وجود آنکه باراک اوباما بارها تلاش کرد به این نگرانی با اظهار اینکه با خروج نیروهای خارجی از افغانستان حمایت از شهروندان افغان ادامه خواهد یافت و در صورت نیاز حضور نظامی نیز حفظ خواهند شد اما دیدگاه های اخیر جو بایدن دوباره این نگرانی را زنده کرد.

وی در مصاحبه با ان بی سی گفت ما جولای 2011 شروع می كنيم و اگر سنگ هم ببارد تا سال 2014 بطور كامل از آنجا خارج مي شويم.

معاون آقای اوباما تاکید کرد افغانستان در هر وضعیتی که قرار داشته و هر اتفاقی افتاده باشد، امریکا در سال 2014 افغانستان را کاملا ترک خواهد کرد.

این اظهارت گذشته از این که شکاف در دیدگاههای رئیس جمهور آمریکا با معاونش را نشان می دهد، باعث تقویت روحیه تروریستان گردیده و ابزاری برای تبلیغات آنان می باشد زیرا تروریستان در سال جاری به مناسبتهای گوناگون این موضوع را در صدر جنگ روانی و نرم خود قرار داده اند که امریکا و متحدانش در یک قدمی شکست مطلق قرار دارند و اندکی استقامت بیشتر با ادامه خشونت و خونریزی، آنان را مجبور به تسلیم شدن خواهند ساخت.

تروریستان تلاش می کنند تا مردم را متقاعد سازند که امریکا آنان را روزی با تمام مشکلات موجود رها خواهند کرد و آن روز این تروریستان هستند که بر اریکه قدرت تکیه خواهند زد. جو بایدن دقیقا در مسیر تحقق این دیده به نفع تروریستان حرکت کرده است.

با این حساب تروریستان با گردن راست و با غرور بسیار تبلیغ خواهند کرد که تا پیروزی تنها سه سال دیگر زمان باقیست!

باید خاطر نشان کرد که اگر عوام به این یک چنین اعتقادی برسند، یقینا شکست غرب در افغانستان حتمی خواهد بود. چنین می نماید که جنگ روانی تروریستان در روزهای آینده با دستاویز قرار دادن اظهارات جو بایدن تشدید خواهد شد، هرچند وی بسیار زود برای اصلاح این اظهارات تلاش خواهد کرد اما حال تیر از کمان رها شده و دیگر بازنمی گردد.

امریکا نباید فراموش کند که جنگ افغانستان جاده یکطرفه است و باید تا پایان آن پیش رود، واقعیت این است که راهی برای بازگشت بعد از این همه سال وجود ندارد.

شاید بزرگترین تفاوت میان اوباما و معاونش همین جا باشد که جو بایدن این جاده را دو طرفه تصور کرده که برای دور زدن آن سال 2014 را نشانی کرده است.

در اینجا سخنی از هنری کسینجر برای گفتن به جو بایدن را قرض می کنیم که گفته بود: آمریکا به یک راهبرد نیاز دارد اما نه راهی برای فرار. منفعت ما (غرب) در خودداری از به قدرت رسیدن تروریستان در افغانستان است.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سال 2012 پایان حکومت اقای اوباما خواهدبود جمهوری خواهان به اریکه قدرت نشسته وبرای سر کوب تروریستان راهبرد معقولی راانتخاب خواهند کرد.
مهاجر

>>>   ای مردم با غیرت افغانستان کجا شد ان غیرت شما که یک روزی به خود میبالیدین که افغانا غیرت دارند ، تا به کی امریکا امنیت شما را بگیرد آیا شما به تنهای مرد نیستین که امنیت خود را بگیرین و آیا تروریستان و القاعده و نوکران ای اس اس چهار دست و پا دارد نه خیر چیزی که اونا دارد شما هم دارین در عین حال راه انها راه غلط و مرتت شدن و راه شما دفاع از وطن و ناموس و کشته شدن شما هم درجه براه خدا و شهادت چی بهتر از این.
چرا این قدر ترس را به دل راه میدهین کمی ایمان داشته باشین و ایستادگی ، به خدا توکل کنید و مقاومت در برابر تروریستان و تجاوز گران.
بگذارید برود و با غرور بگویید ما مردانی هستیم که میتوانیم از خود و ناموس خود دفاع کنیم و نیازی به کسی نداریم جز خداوند(ج)
جلیل

>>>   حرف سی‌ سال قبل گور پچف کمونیست که گفتبود قوشون سرخ شوروی شکست ناپذیر است.

>>>   کفار صلیبی میخواهند بروند
ای وای بر کسانی که بگریه افتاده اند از رفتن متجاوزین


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است