برگزاری نمایشگاه تولیدات داخلی در هرات
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۱۶    ۱۴۰۳/۳/۲۱ کد خبر: 175511 منبع: پرینت

نمایشگاه تولیدات داخلی زیرنام "عالیست، افغانیست" با اشتراک متشبثان از هشت ولایت کشور در شهر هرات برگزار شده است.
تولیدات داخلی در ۱۲۰ غرفه در دو بخش جداگانه مردانه و زنانه برای سه روز به نمایش گذاشته شده است.
فرید احمد نادری برگزارکننده نمایشگاه گفت: «ما از ولایت‌های مزار شریف، قندهار، ننگرهار، دایکندی، بادغیس، فراه، هرات و کابل صنعت‌کارانی در بخش‌های مختلف داریم. این نمایشگاه عمومی است.»

از میان ۱۲۰ غرفه این نمایشگاه، ۶۰ غرفه ساخته‌های دستی و تولیدات زنان متشبث است. شماری از این زنان متشبث، نبود بازار فروش را از چالش‌های اساسی شان می‌خوانند.
حفیظه محمودی مسوول بخش زنان نمایشگاه گفت: «یگانه هدفش این است که تولیدات وطن را برای مردم ما به نمایش بگذاریم تا مردم ما آگاهی پیدا کنند که در ملک ما، ما هم تولیداتی داریم.»
به گزارش طلوع، فاطمه سروری غرفه‌دار گفت: «قبلن بازار خیلی گرم‌تری داشت؛ ولی نظر به شرایط اقتصادی که مردم دارند، خریدی چندانی نمی‌کنند.»

شماری از متشبثان در این نمایشگاه می‌گویند که کاهش صادرات تولیدات داخلی به بیرون از کشور، هنوزهم یک چالش جدی است. آنان برگزاری این نمایشگاه را در معرفی و فروش کالاهای افغانی اثرگذار می‌دانند.
عبدالحق عمرانی غرفه‌دار گفت: «همان‌گونه که تولیدات داخلی رشد پیدا کند، به همان اندازه در جامعه افغانی از لحاظ اقتصادی رشد بالا می‌رود.»
شهنواز مدد غرفه‌دار گفت: «تولیدات داخلی افغانستان نیازمند برگزاری نمایشگاه‌ها است و امارت اسلامی برایش زمینه را مساعد بسازد.»

این نمایشگاه برای سه روز به‌روی مردم باز است. به گفته برگزار کنندگان، قرار است نمایشگاه‌های همانند این نمایشگاه در بیشتر ولایت‌های کشور برگزار شوند.

کد (۷)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نمایشگاه هرات
نظرات بینندگان:

>>>   این خوبه اماناکافی چراکه ایرانیا درتبهم خودبینی بارهادرپیام هاوکامنت ها کشورماراخالی ز دانش وفناوری میدونن البته مهم نیس خودشان دستاوردی نداشتن
قطعن دانش اگردرسریاباشدمردانی ازسرزمین خراسان بدان دست خواهندیافت

>>>   عیدتان مبارک.خارج حاجی ها وغازی ها.
حج رفتن ....است(چراپول حج رابه فقرا ی وطن مان مساعدت نکنیم؟) وادم کشتن(غازی) .....
عاقل

>>>   به عاقل حان حج فرض خداوند است کسی که مال داسته باشه عاقل جان به احمد مسعود لشمک بگو وناصالح ودوستم ایشی گای وعطا معفیای مزار واسماعیل خان ورحمان رحمانی ریس پارلمان که ازمردم بیچاره دوزدیدن وچریدن حال درخارج نشتن در بهتران خانهای ویلای با اونها بگو مال مردم فقیر که دوزدیدن یک مقدارش بهش واپس بدهند عاقل جان عبد مبارک

>>>   ازمیان هزاران لغات چرا متشبث را انتخاب کردی مردمومن؟خب می نوشتی مشارکت کنندگان یا شرکت کنندگان در نمایشگاه[[[ یا نکند خواستی از کلمات ایرانی استفاده نکنی که باید همان لغت نمایشگاه را هم نمی آوردی

>>>   🤫 هر صنعت که توسط شرکت افغانیپشتونی پخش و تولید می شود آن تولید بی کیفیت تقلب میکروبی مضر با حجم کم و قمیتتر نیز می باشند.
که هم میهنان فارسیزبان و پارسترکان هوشیار چنین تولید و صنعت مضرره را جدی تحریم کنند یعنی چنان مواد را نخریند که متضرر و مریض هم میگردیند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است