افزایش خواست‌ها به اخراج‌ها از آلمان به افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۹    ۱۴۰۳/۳/۱۵ کد خبر: 175489 منبع: پرینت

بعد از حمله مرگبار یک شهروند افغانستان با چاقو در شهر مانهایم آلمان، تقاضاها برای از سرگیری اخراج افراد خطرناک و مجرم به افغانستان هم در میان نمایندگان احزاب حاکم و هم در جناح اپوزیسیون افزایش یافته است.
یک فرد مظنون روز جمعه به تجمع یک گروه منتقد اسلام و یک افسر پولیس در شهر مانهایم با چاقو حمله کرد و چند تن را زخمی کرد. افسر پولیس در نتیجه این جراحت‌ها ناوقت روز یک شنبه جان داد.
بازجویان گفته اند که عامل این حمله یک مرد ۲۵ ساله و شهروند افغانستان است و از حدود یک دهه به اینسو در آلمان اقامت دارد. آن‌ها گفتند که این فرد سابقه جرمی ندارد و در گذشته مورد توجه نیروهای تنفیذ قانون نبوده است.

به گزارش روزنامه «ولت»، تقاضای پناهندگی فرد مظنون در سال ۲۰۱۴ رد شده بود، اما او نه سال بعد توانست اجازه اقامت موقتی بگیرد.
این روزنامه به نقل از اسنادی که توانسته ببیند، گزارش داده است که این مرد با یک زن در آلمان یک طفل به دنیا آورده است و ظاهراَ حق سرپرستی این کودک را نیز به عهده داشته است.
هرچند انگیزه این حمله هنوز مشخص نیست و فرد مظنون نیز زخمی است و هنوز مورد بازجویی قرار نگرفته است.

دیرک ویزه، رییس فراکسیون پارلمانی حزب سوسیال دموکرات (اسی‌پی‌دی) به شماره روز دوشنبه روزنامه «زوددویچه سایتونگ» گفت: «کسی که پاسپورت آلمانی ندارد و در آلمان مرتکب جرایم می‌شود یا به عنوان افراد خطرساز یا دشمن قانون اساسی خطری برای امنیت عامه ایجاد می‌کند، باید فوراَ کشور را ترک کند.»
همچنین بیژن جیرسرایی، دبیرکل حزب دموکرات‌های آزاد (اف‌دی‌پی) نیز از اخراج چنین افراد به افغانستان طرفداری کرد و گفت: «از نظر من، اخراج به افغانستان نیز باید ممکن باشد.»
از زمان تصرف قدرت توسط طالبان در اواسط سال ۲۰۲۱ به این سو اخراج پناهجویان از آلمان به افغانستان متوقف است.

منبع: دویچه‌وله دری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اخراج آلمان
نظرات بینندگان:

>>>   به کشور هایی دیگر به این خاطر مهاجر میشوید که دیگر تلخی هایی جنگ و جنایت را نبینید واگر عادت وحشی گری دارید پس پیش‌ اشرار و طالبان بروید که جای جانیان و خونخواران آنجاست.
آتش خاوری

>>>   چه جالب المانی هانیمه پرپیمانه رانمی بینن
درسالهای حضورنیروهای ناتودرافغانستان به اعتراف خودسربازانی که ازجنگ برگشته بودن کلی مرتکب جنایت جنگی شدن واین به مراتب جرمش بیشترازحمله ی یک شهروندافغانستانی به تجمع گروه ضداسلامی درالمان هس اگراین افغانستانی قانون اساسی المان رانقض کرده ازمنظراخلاقی تجمع گروهای ضداسلامی درالمان خلاف قانون اساسی میتونه باشه وچطوراینطورنباشه که درمقابل صدهاسهروندمسلمان گروهی به اعتقاداتشون توهین کنه واحساساتشون راجریحه دارکنه وبلخره ازبین یکی ازمسلمین کسی پیدامیشه که تهاجمی واکنش نشون بده وبایدالمانیها توقانونشون تجدیدنظرکنند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است