اعلام جنگ مستقیم آمریکا و اروپا علیه روسیه
اگر پس از این عمق خاک روسیه با تسلیحات امریکا و اروپا به شمول اف شانزده ها مورد حمله قرار گیرد، آیا پای غرب و ناتو به جنگ مستقیم با روسیه کشانده می شود؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۱    ۱۴۰۳/۳/۱۲ کد خبر: 175471 منبع: پرینت

امریکایی ها و اروپایی ها به اوکراینی ها: «پس از این اجازه دارید با سلاح های ما که در اختیارتان میگذاریم، خاک روسیه را بزنید.»

بایدن رییس جمهور ایالات متحده امریکا مجوز استفاده از سلاح امریکا را به اوکراین در حمله به خاک روسیه صادر کرد؛ هرچند او گفته است که این موافقت به اوکراین تنها به منطقۀ خارکف محدود می شود. قبل از آن، سویدن، دنمارک، بریتانیا و فرانسه به حملۀ اوکراینی ها با تسلیحات غربی به عمق خاک روسیه موافقت خود را اعلان کرده بودند، در حالی که تا این اواخر امریکا و کشورهای غربی علی رغم تامین انواع تسلیحات به اوکراین تاکید داشتند که اوکراینی ها حق استفاده از این تسلیحات را در حمله به خاک روسیه ندارند.

آلمان نیز که در این مورد با احتیاط عمل می کرد به این صف پیوست. روز جمعه سی و یکم ماه می، "استفن هبستریت" سخنگوی حکومت آلمان در برلین پایتخت کشور اعلان کرد که حکومت آلمان محدودیت استفاده از سلاح آلمان که در اختیار اوکراین گذاشته می شود را در حمله به خاک روسیه لغو می کند.
اقدام دیگر غربی ها در جنگ اوکراین علاوه بر تحویل ده ها فروند هواپیمای اف 16 که تا یک ماه دیگر آغاز می شود و در سال های اتی ادامه می یابد، تحویل دو فروند هواپیمای جاسوسی آواکس از سوی سویدن به اوکراین است.

طیارۀ جاسوسی آواکس با داشتن رادار بسیار نیرومند که مساحت پنجصد هزار کیلومتر را در افق تحت پوشش می گیرد و می تواند از فاصۀ 450 کیلومتر اهداف زمینی و فاصلۀ 350 کیلومتر اهداف بحری را شناسایی کند و موقعیت دقیق آنرا در اختیار فرماندهی عملیات قرار دهد و در واقع جنگ را کنترل و مدیریت می کند. آواکس در آسمان می تواند با هواپیمای خودی ارتباط برقرار کند و آنرا از حملات دفاع هوایی دشمن تا حدی برکنار و محفوظ نگهدارد.
آواکس با این ویژگی، قدرت تهاجمی و دفاعی اوکراینی ها را بالا میبرد و از اطلاعات آواکس در دفاع نیز برای مقابله با موشک ها و هواپیماهای روسیه استفاده می شود.

اوکراین تا حالا چنین ابزاری را در دست نداشت و بیشتر اطلاعات برای عملیات را از ماهواره های غربی می گرفت که گفته میشود چهارصد ماهواره که مربوط به اروپا، امریکا و ناتو می شود همه برای اوکراین اطلاعات ارایه می کردند تا اوکراینی ها اهداف خود را در جبهات جنگ و عقب جبهه و در آسمان و بحر بزنند. اما حالا سویدن با تحویل دو فروند آواکس، قدرت اوکراین را در کسب اطلاعات برای کنترل و مدیریت جنگ بالا میبرد و شاید یکی از دلایل اعطای آواکس به اوکراین این باشد که اگر اوکراینی ها پس از این با تسلیحات غربی خاک روسیه را مورد حمله قرار دهند، غرب و ناتو بیشتر مسوول این حملات حساب نشوند و پای آنها به جنگ مستقیم با روسیه کشانده نشود.

اما سوال این است که اگر پس از این عمق خاک روسیه با تسلیحات امریکا و اروپا به شمول اف شانزده ها مورد حمله قرار گیرد، آیا پای غرب و ناتو به جنگ مستقیم با روسیه کشانده می شود؟
البته تا این جا و در وضعیت فعلی نیز این امریکا و اروپا است که هزینۀ نظامی و مالی جنگ اوکراین را تامین می کنند و اوکراینی ها بدون کمک نظامی، مالی و اطلاعاتی آنها نمی توانند این جنگ را تا یک ماه هم ادامه دهند، اما اگر غرب و روسیه بر سر اوکراین وارد جنگ مستقیم شوند، چه می شود؟

هم برای وقوع جنگ مستقیم روسیه و ناتو و هم در مورد نتیجه و تبعات این جنگ، پیش بینی قطعی وجود ندارد. در صورت جنگ مستقیم و تمام عیار ناتو و روسیه بر سر اوکراین که اگر چنین شود باید صد ها هزار نیروی نطامی ناتو داخل اوکراین شوند، جنگ از حالت متعارف و کلاسیک بسوی جنگ اتمی خواهد رفت و در یک جنگ اتمی اروپا در مجموع به شمول روسیه بازندۀ اصلی خواهند بود. تلفات انسانی جنگ دوم جهانی به یکصد میلیون نفر رسید و ممکن است تلفات انسانی جنگ سوم و اتمی چند برابر بیشتر از آن باشد.

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا اروپا
علیه روسیه
نظرات بینندگان:

>>>   آین جنگ اکراین و روسیه نیست بلکه جنگ ناتو و روسیه است. سازمان .... ناتو به سرکرده گی آمریکایی‌های خونخوار در طول سال‌ها به کشورهای مختلف جهان حمله کردند و تمام سرمایه های شان را دزدی کردند و به آمریکا و اروپا انتقال دادند. این جنایتکاران و دزدهای آمریکای انگلیسی کارشان دزددی، قتل، غارت، وحشت، منافقت است.

>>>   روسیه باید پایگاه های اصلی شیطان را هدف بگیرد.

>>>   این هم شدادعای پوچ بشردوستی ودیموکراسی ممالک پیشرفته غربی وشرقی .

>>>   جنگ و جنگیدن خیلی خوبه بعدش صلح میشه ارامی میشه
تا جنگ واقع نشه صلح نمیشه اول جنگ بعد صلح واشتی
خیلی کشور ها اول جنگیدن بعد صلح کردن مسل ایران و عراق پاکستان هند
خیلی کشور ها ی دیگه جهان
نبی جاغوری

>>>   🤫گروه متحجرین افغانپشتون ناقلینسرحدی چرا از پالیسی های زشت سیاسی انگلیس اسرائیل و آمریکا کاپی و تقلید به رژیم خودخوانده شان دارند ؟

>>>   آقای اندیشمند!
تجزیه شوروی همرمان بود با ازبین رفتن دولت داکتر نجیب و آمدن مجاهدین در افغانستان و در امریکا ختم دوران ریاست جمهوری بوش و جمهوری خواهان و ریاست جمهوری دموکرات ها به رهبری کلینتن.
دیوار برلین از بین رفت و هردو آلمان متحد شد و پیمان وارسا نیز از بین رفت.
بیل کلینتن در اولین سفر خود به کشور آلمان، در ملاقات با صدر اعظم وقت آلمان در مورد آینده پیمان ناتو و کشور های اروپای شرقی مذاکرات انجام داد.
صدر اعظم آلمان برایش توضیح داد که با ختم کمونیزم در شوروی و از بین رفتن پیمان وارسا،دیگر ضرورت به موجودیت سازمان ناتو نیز نیست و جنگ سرد دیگر تمام شده است،شما نیز قوای نظامی خویش را از آلمان بیرون کنید تا همه کشور ها آزادانه و بدون ترس و هراس از یکدیگر زندگی کنند.
اما بیل کلینتن این را قبول نکرد و گفت که پیمان ناتو باید به موجودیت خود ادامه دهد و کشور های اروپای شرقی نیز شامل پیمان ناتو شوند.
هنگام خدا حافظی صدر اعظم آلمان برایش گفت:من نمیدانم که آیا مردم امریکا با سیاست ادامه جنگ سرد شما با وجود از بین رفتن کمونیزم در شوروی موافق خواهند بود یا نه؟
در افغانستان جنگ های داخلی بین گروپ های مجاهدین شروع شد و این جنگ و جهاد در آسیای میانه در تاجکستان نیز شروع شد و رییس جمهور روسیه یلتسن از ربانی رییس جمهور دولت افغانستان دعوت کرد و در ماسکو در مذاکراتی که صورت گرفت،طرفین جنگ ها در تاجکستان با هم آشتی کردند و جنگ در تاجکستان ختم شد و مهاجرین تاجکی که به افغانستان پناه آورده بودند،دوباره به کشور شان برگشتند.
اما بیل کلینتن سیاست ادامه تشنج علیه روسیه و افغانستان را پیش گرفت و در قفقاز در منطقه چیچین،گروپ های جهادی را برضد دولت روسیه ایجاد کرد و همچنان از بی نظیز بوتو صدر اعظم پاکستان دعوت کرد تا گروپ های جدید جهادی را سازماندهی کند و برضد دولت ربانی بفرستد.
بی نظیر بوتو نیز گروپ طالبان را تشکیل کرد و برضد حکومت ربانی فرستاد.
بیل کلینتن به این هم کفایت نکرد و جنگ بالکان را سازماندهی کرد و کشور یوگوسلاویا را به شش کشور تقسیم کرد و ده ها هزار کشته و زخمی بجا گذاشت.
حکومت بیل کلینتن خلاص شد و دوره حکومت جورج بوش پسر شروع شد وتوطئه حادثه یازدهم سپتامبر را سازماندهی کرد و جنگ دوباره در افغانستان شروع شد.
بعد هم جنگ عراق را براه انداخت و در زمان بارک اوباما نیز تحت نام بهار عربی،توطئه مظاهرات و جنگ ها در کشور های شمال افریقا و مصر و سوریه و یمن و لیبیا و سودان شروع شد و گروپ های مختلف جهادی بنام های داعش،بوکوحرام،ابوسیاف ،الشباب و حوسی های یمن و غیره تأسیس شد.
بعد از شامل کردن کشور های اروپای شرقی در سازمان ناتو،امریکا کشور های بالتیک که سابق جزو جمهوریت های شوروی بودند،را نیز شامل ناتو ساخت.
حالا امریکا به زور بالای کشور های اروپایی میخواهد بقبولاند که اوکراین نیز باید شامل ناتو شود.
اما روسیه میگوید که بخاطر موجودیت یک متطقه حایل بین ما و کشور های عضو تاتو،باید یک منطقه بیطرف وجود داشته باشد.
اما امریکا قبول ندارد.
کشور های اروپایی قبلاً گفته بودند که مادهیچ پلانی برای شامل کردن اوکراین به ناتو نداریم. اما این امریکا است که میخواهد که یا اوکراین شامل ناتو شود و یا هم در اروپا جنگ دیگری مثل جنگ جهانی اول و دوم صورت بگیرد،که اًن جنگ ها نیز در اثر توطئه امریکا صورت گرفت.
بنأ روسیه نیز این را بخوبی میداند که توطئه از طرف کشور های اروپایی نه،بلکه از طرف امریکا است.
بنأ زمان آن فرا رسیده است که کشور های اروپایی و روسیه و چین و هند و ایران و کشور های عربی و افریقایی و امریکای لاتین باهم سر یک میز گرد آیند و سازمان ملل و بانک جهانی و صندوق بین المللی پول جدیدی را ایجاد کنند و تمام صلاحیت ها به مجلس عمومی سازمان ملل جدید داده شود و به اکثریت آرا روی موضوعات رای گیری صورت بگیرد و دیگر سازمان ملل گروگان شورای امنیت نباشد و همه کشور ها حق رای داشته باشند.
زیرا امریکا به هیچ وجه نمیخواهد با جامعه جهانی هم نظر باشد و صرف درپی توسعه ناتو و مقام و موقف و ابر قدرتی خودش است.
در نهایت اگر امریکا ازین توقعات خود صرف نظر کرد و قوانین جامعه جهانی جدید را مراعات کرد،از نزد اش تضمین گرفته شود و شامل سازمان جدید جهانی شود،در غیر آنصورت،خودش میداند و نوعیت زندگی اش و به جامعه جهانی عرضدار نباشد که عاقبت خوب برایش نخواهد داشت.
در حال حاضر امریکا همراه همه دشمن است.همراه اروپا، روسیه،ایران.چین،کشور های عربی،کشور های افریقایی و امریکای لاتین و حالا میخواهد پایگاه نظامی در بنگلا دیش نیز جور کند که دشمنی هند را نیز بمیان خواهد آورد.
حتی همین اسراییل هم چندان دل خوشی از امریکا ندارد و هر رییس جمهور امریکا می آید و یک طرح جدید برای شرق میانه چور میکند که بعضی اوقات مورد قبول اًنها نیست.
بدون امریکا،میتواند دو دولت جداگانه فلسطین و اسراییل تشکیل شود که در صلح و آرامی رندگی کنند.
بنأ جامعه جهانی باید بیدار شود ،بشمول امریکا که خود را باید اصلاح کند و در پی سلطه جهانی نباشد که خودش شاید تاریخ را خوانده باشد که سرنوشت امپراطوری های جهان به کجا ختم شده است؟

>>>   اوکراین سال هاست از سلاح شیمیایی استفاده می کند‌ و خط قرمزهای انسانی و جهانی را زیر پا گذاشته است.

>>>   💥 در اندراب ۵۰۰ افغانپشتونطابانی مسلح به لباس کوچی متحجرین چوپانپشتونی در مناطق فارسیزبانان بزور جابجا شده و مردم محل را از مناطق شرعی شان کشیده و جنگ قومیتی را برضد مسلمانان واقعی راه انداخته اند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است