سازمان ملل: تعامل با طالبان بدون تغییر ادامه می‌یابد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۰    ۱۴۰۳/۳/۱۰ کد خبر: 175460 منبع: پرینت

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد، می‌گوید که تعامل این سازمان در وضعیت کنونی و بدون کدام تغییر با رژیم طالبان ادامه می‌یابد.
به گزارش شفقنا، دوجاریک روز سه‌شنبه، ۸ جوزا، در یک نشست خبری گفته است که «طالبان حاکمان کنونی افغانستان» هستند.
به گفته او، سازمان ملل متحد همچنان بر طالبان برای رعایت حقوق بشر، به‌ویژه حقوق زنان و دختران به‌طور «مداوم و پیوسته» فشار می‌آورد.

سخنگوی سازمان ملل متحد افزوده است: «ما همچنان به تلاش برای کمک‌های بشری بیش‌تر به مردم افغانستان که رنج کشیده‌اند و همچنان رنج می‌برند، ادامه می‌دهیم.»
او با بیان این‌که انتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، خواهان شفافیت و ثبات در رابطه با تعامل با افغانستان است، گفت: «از همین‌رو نماینده‌گان کشورها برای افغانستان را دعوت کرده که در نشست دوحه در پایان ماه جاری شرکت کنند تا در نحوه برخورد جهان با وضعیت افغانستان شفافیت و هماهنگی ایجاد شود، در حالی که حقوق بشر زنان و دختران در اولویت قرار داشته باشد.»

سومین نشست دوحه به تاریخ ۳۰ جون و اول جولای از سوی سازمان ملل متحد برگزار خواهد شد و از طالبان نیز در این نشست دعوت شده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سازمان ملل
تعامل طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   ⚽️👈 سازمان ملل بخش (دبلیو ایچ او) باید تعامل با رژیم افغانپشتونطالبان را با تغیرات و تهدیدات جدی ادامه دهد.
زیراکه از مدارس شبانه روزی و مساجدی که پناهگاه و طعامخانه شبانه روزی کودکان و نوجوانان افغانپشتونی جور شده است از بدن این پشتونهای متحجر امراض ساری جلدی اسکبیس برخاسته در شهر قریه و در خانواده های فارسیزبانان مزارشریف شیوع و سرایت یافته است که احتمالا امراض مهلکی را در انتظار دارید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است