جان کربی: حمله هوایی امریکا در کابل غم‌انگیز بود
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۹    ۱۴۰۳/۳/۱۰ کد خبر: 175456 منبع: پرینت

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، تلفات غیرنظامیان برخاسته از یک حمله هوایی امریکا بر یک موتر در مربوطات حوزه پانزدهم شهر کابل که بیست و نهم آگست ۲۰۲۱ میلادی انجام شد را اشتباهی غم‌انگیز می‌خواند.
آقای کربی در یک نشست خبری می‌گوید که در این حمله یک پدر و شماری از کودکان او جان باختند.
سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در این باره گفت: «همان‌طور که از افغانستان خارج شدیم، جایی که یک حمله هوایی انجام دادیم که به طرز غم‌انگیزی یک پدر و تعدادی از بچه‌های او کشته شدند. ما آن را جبران کردیم و از آن یاد می‌گیریم و روش‌هایی را در نظر می‌گیریم تا از تکرار آن جلوگیری کنیم.»

هرچند طالبان به تازگی در این مورد چیزی نمی‌گوید؛ اما پیش از این خواستار بررسی همه‌جانبه این حمله‌ها و پرداخت غرامت به قربانیان آن شده بود.
به گزارش طلوع، برخی از نزدیکان قربانیان حمله‌های هوایی نیروهای خارجی به ویژه امریکا نیز می‌گویند که این حمله‌ها به آنان خسارات جبران ناپذیر مالی و جانی وارد کرده و باید چگونگی این حمله‌ها بررسی شوند.

در حمله هواپیمای بی‌سرنشین امریکا که به روز بیست و نهم آگست ۲۰۲۱م در ناحیه‌ی پانزده‌هم شهر کابل انجام شد، دست‌کم ده نفر به شمول هفت کودک جان باختند.
حمله‌ای که واکنش‌های جهانی را نیز در پی داشت؛ اما ایالات متحده در آن زمان آن حمله را برخاسته از یک خلای استخباراتی و عدم هماهنگی خوانده و افزوده بود که پنتاگون با انجام این حمله هیچ قوانین جنگی را نقض نکرده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جان کربی
حمله هوایی
نظرات بینندگان:

>>>   خوب اگر فاشیست هایی صهیونیست بعد از بمبارد وحشیانه بر کودکان، زنان و سالخورده ها در فلسطین آنرا "اشتباه غم انگیز" مینامند علت اش اینست که این ....از پدر و مادر "مولی کراسی" خود خراب اند.
آتش خاوری

>>>   مقصروبانی اصلی این فاجعه خونبار گروه طالبان بودن که با سپرقراردادن غیرنظامیان باعث حملات مرگباروکورکورانه امریکایی ها به غیرنظامیان بودن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است