مهاجرین در ایران بازهم پول بدهید، باید کارت بیمه بگیرید
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۴    ۱۴۰۳/۳/۹ کد خبر: 175451 منبع: پرینت

سازمان ملی مهاجرت وزارت داخله ایران در اطلاعیه مهم اعلام کرد در راستای انجام ساماندهی و مدیریت مطلوب و هدفمند، اتباع و مهاجرین خارجی مجاز و مقیم ایران ملزم به پوشش های بیمه ای می باشند.
سازمان ملی مهاجرت همچنین افزود هرگونه خدمت به اتباع (تمدید اقامت، کارت بانکی، تحصیل، اشتغال و...) منوط به داشتن بیمه های فوق الذکر می باشد.

سازمان ملی مهاجرت ۱۰۰۰ مرکز منتخب در تمامی شهرهای ایران برای ارایه خدمات بیمه ای دایر نموده و اتباع مجاز می بایست جهت دریافت این خدمات، همه روزه بجز جمعه ها از ساعت ۸ صبح الی ۱۶ به یکی از ادرس های اعلامی مراجعه نمایند.

از زمان ایجاد سازمان ملی مهاجرت در ایران، قرار بود اتباع خارجی بخصوص افغانستانی های مقیم این کشور، ساماندهی شوند تا حضور قانونی آنان در ایران تثبیت شود، اما این سازمان همواره بجای ساماندهی مهاجرین، به دنبال راه های اخذ پول بیشتر از مهاجرین بوده است.
اول اینکه مهاجرین صد میلیون بپردازند که در نزد بانک های ایرانی به امانت باشد تا شاید در جایی از آن پول ها به نفع مهاجرین استفاده شود که معلوم نیست چنین شود و اینکه هم دریافت کارت بیمه و پرداخت پول بیمه که هیچ سودی عملی برای مهاجرین نخواهد داشت.

شاید ایران دولت ایران هرگز بفکر ساماندهی مهاجرین بصورت موجه و قانونی نیست و فقط به اسم ساماندهی دنبال فشارهای بیشتر اقتصادی بر مهاجرین است.
با گذشت زمان بیشتر بر این حقیقت صحه خواهیم گذاشت.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مهاجرین ایران
کارت بیمه
نظرات بینندگان:

>>>   خرید و فروش کارت‌های اتباع افغانستانی
یک خواننده به اطلاعات گفت: یکی از مسئولان اعلام کرده بود که تاکنون حدود 2 میلیون اتباع کارت اقامت و اشتغال دریافت کرده‌اند که تعجبم را برانگیخت و هنگامی که با چند جوان 18 و 20 ساله افغان برخورد کردم و پرسیدم که چگونه توانسته‌‌اند کارت اقامت و اشتغال بگیرند، کارت‌هایی با زمینه نارنجی رنگ را نشانم دادند و مدعی شدند که باندهایی برای صدور جعلی این کارت‌ها از چاپ تا توزیع آنها به صورت غیرقانونی فعالند و با دریافت 50 تا 100 میلیون تومان این کارت‌ها را می‌فروشند، که امیدوارم صحت یا سقم این ادعا مورد توجه مسئولان انتظامی و قضائی کشور قرار گیرد.

>>>   سازمان ملل باید این هزینه را بپردازد

>>>   جالبه دیگه تمام طرح ختم میشه به پول

>>>   این که خیلی هم خوب هست،. ما ایرانی ها برای این بیمه حاضریم دو برابر پول پزداخت کنیم اما به دلیل قوانین دست و پا گیر شامل حال بسیاری از ما ایرانی ها نمیشود

>>>   دولت ایران هیچوقت شرايط رو برای افغانها مطلوب نخواهد کرد.چون با خودش میگه با این همه‌ محدودیت و اخراج و .... این تعداد اتباع در ایران هستند اگه بخوایم خدمات بدیم بهشون چند میلیون دیگه میان ایران

>>>   هیچ گربه ای برای رضای خداموش نمی گیره ودراینده بیشترخواهیم شنید ازقوانین من دراوردی ونا اساسی ضد مهاجرین مظلوم که عمروجوانی شان درایران ضایع شد وهیچ بازنشستگی وپوشش بیمه وسلامتی نداشتن وهم اکنون هم درشهرک های صنعتی سنگبری هاکه ازسخت ترین مشاغل کارمحسوب میشود وتمامی کارگرانشان افغانستانی هستن وهیچ ایرانی حاضرنیستن دراین مشاغل حتی یک روزکارکنن متاسفانه این کارگران دربدترین شرایط موجوداعم از ردمرز شدن محرومیت از ترددنداشت کارت بانکی برای انتقال پول وواریزحقوق ازکارفرما عدم داشتن بیمه وتمامی حقوق انسانی واجتماعی خدابهشون صبربده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است