حقانی: نزدیکترین روابط را با ایران داریم
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۱    ۱۴۰۳/۳/۸ کد خبر: 175435 منبع: پرینت

برادر وزیر داخله حکومت طالبان ضمن حضور در سفارت ایران در کابل ضمن امضای دفتر یادبود شهدای خدمت تصریح کرد، هیات حاکمه افغانستان نزدیکترین روابط را با ایران دارد.

به گزارش «انس حقانی» برادر وزیر کشور حکومت طالبان با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل، ضمن قرائت فاتحه برای شادی روح رییس جمهور شهید و همراهان و امضای دفتریاد بود شهدا، با دولت و ملت ایران همدردی کرد.
وی با اشاره به گوشه‌هایی از کارنامه رییس جمهور شهید از آیت الله رییسی به عنوان یک شخصیت «صلح طلب» یاد کرد و تصریح کرد هیات حاکمه افغانستان «نسبت به هر کشوری دیگر با ایران روابط خوب داریم».
حقانی همچنین اسلام را مهمترین نقطه مشترک ایران و افغانستان دانست و گفت: روابط دو کشور در عرصه‌های مختلف به ویژه در زمینه‌های اقتصادی رو به رشد است.

«سید حسن مرتضوی» معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان نیز گفت: گسترش روابط با همسایگان به ویژه افغانستان در برنامه‌های شهید آیت الله رییسی و شهید امیرعبداللهیان جایگاه ویژه‌ای داشت.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حقانی
مرتضوی
نظرات بینندگان:

>>>   جناب حقانی ناگفته پیدابود که شما وایرانی ها نزدیکترین رابطه را با هم دارید. خبرداریم که شماو ایرانی ها سالها به صورت مخفیانه باهم ارتباط داشتید اما خودم متاسف استم برای ایرانی ها که دست قاتل فرزندانشان را به گرمی می فشارند. برای چنددالر بیشتر؟ ارزش دارد؟ پس ان همه شعار عدالت و برابری وبرادری چی شد؟ به چند دالر فروختید خون فرزندانتان را در مزارشریف؟ از همی جا معلوم دار میشود که حاکمان ایران صداقت ندارند از یک سوی با امریکا پنجاه سال رابطه ندارند واز یک سوی با تالبان دشمن خونخوار که به خون شیعه تشنه استند دست دوستی وبرادری می دهند......

>>>   علمای هزاره و شیعه چرا هر هفته با مقامات طالبان دیدار می کنند
مگر طالبان مزاری رو شهید نکرده‌
مگه طالبان هزاران نفر از شیعیان افغانستان رو نکشته
چرا علمای شیعه با طالبان دیدار می کنند

>>>   بسیار زود و بسیار زودتر از زود ایران اولین سیلی محکم را از طالبان دریافت میکند ، برای آن روز متاسفم اما خود کرده را درد است و درمان نه.

>>>   پالیسی ایران در برابر رژیم افغانپشتونی کاملا در اشتباه ناجبران شدنی قرار دارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است