جو بایدن: حمله آمریکا به افغانستان ضروری نبود
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۸    ۱۴۰۳/۳/۶ کد خبر: 175425 منبع: پرینت

جو بایدن، ریيس جمهور آمریکا گفته است که دلایلی وجود دارد که افغانستان مشهور به «گورستان امپراطوری‌ها» شده است.
آقای بایدن در یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی در کاخ سفید با ویلیام روتو، ریيس جمهور کنیا گفت: «اول اینکه بسیار، بسیار، بسیار بعید است که کسی بتواند افغانستان را متحد کند. دوم اینکه راه‌هایی برای کنترل داعش غیر از اشغال افغانستان وجود دارد.»
او افزود حمله آمریکا به افغانستان هم «ضروری نبود.»
آقای بایدن این موضوع را در پاسخ به پرسش ریيس جمهور کنیا گفت که با اشاره به افغانستان پرسید: «در حالی‌که آمریکا در حال پایان دادن به جنگ‌های همیشگی خود در خارج است، چرا از کنیا می‌خواهد که برای جنگ دیگری در هائيتی نیرو بفرستد که ۱۲ هزار کیلومتر دورتر از نایروبی است، دلیل این اختلاف و دوگانگی چیست؟»

به گزارش بی بی سی، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به سخنان‌ آقای بایدن به رادیوی دولتی گفت «خوب است که آمریکا این را درک کرده و با صدای بلند سر این اعتراف دارد»، و افزود «افغانستان یک قوم و ملت متحد است».
او تاکید کرد که داعش در کشور رو به «زوال» است و «تهدیدی شمرده نمی‌شود، پس نیاز دیده نمی‌شود که کدام کشوری در خاک افغانستان در تعقیب‌‌شان باشد و یا احساس تهدید کند».

تصمیم بایدن در خروج شتابزده نیروهای آمریکایی از افغانستان که به سقوط غیرمنتظره دولت در کابل دو هفته پیش از پایان مهلت خروج آخرین سربازان آمریکایی انجامید، با انتقادهای زیادی در آمریکا مواجه شده است.
نحوه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به ویژه با انتقادهای تند دونالد ترامپ، رییس جمهوری سابق آمریکا مواجه شده است و احتمالا یک موضوع جنجالی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ماه نوامبر باشد.

آقای بایدن بر مبارزه با تروریسم در افغانستان بدون حضور مستقیم نیروهای آمریکایی تاکید دارد، مانند صدور دستور کشتن ایمن الظواهری، رهبر القاعده در کابل که در ۲ اوت/ آگوست ۲۰۲۲ داد.
پیش از این روسای جمهور آمریکا حمله آمریکا به افغانستان را که ۲۰ سال طول کشید «جنگ ضروری» می‌خواندند اما آقای بایدن حتی در زمانی هم که معاون ریيس جمهور بود، مخالف حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان بود.
آقای بایدن در کارزارهای انتخابات دوره اول ریاست جمهوری خود گفته بود: «درباره افغانستان باید بگویم، من کاملا مخالف ایده ملت‌سازی در این کشور بودم... ممکن نیست که آن کشور متحد شود، اصلا امکان ندارد که آن کشور یکپارچه شود.»
به گفته مقامات آمریکایی در طول ۲۰ سال ۲۴۶۱ آمریکایی در افغانستان کشته و ۲۰۷۴۴ سرباز دیگر زخمی شدند. در این مدت صدها سرباز کشورهای متحد آمریکا و ده‌ها هزار افغان نیز کشته شدند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حمله آمریکا
بایدن وطالبان
نظرات بینندگان:

>>>   باغرض یا بی غرض این سخن بایدن را باید طلا گرفت
افغانستان یک ملت متحد نمی شود درطول تاریخ این واقعیت به ثبوت رسیده است که یک قوم تمامیت خواه با کینه ولجاجت جلوی ملت واحده شدن افغانستان ایستاده است وهر کشور خارجی که واردشده این قوم سرسپرده وغلامش بودند.به محض بیرون برآمدن آن متجاوز ازخاک وسرزمین همی قوم نقش یک بیگانه غدار را بازی کرده ومردم را به خاک وخون کشیده است باربار تاریخ در این خاک تکرار شده است

>>>   اگر استعمار در منطقه نبود هیچوقت شبه قاره هند تجزیه نمیشد و کشورهای پنگلادش و پاکستان بوجود نمی آمدند، هیچوقت اسرائیل در منطقه شکل نمی گرفت و بقا نمی‌یافت، هیچوقت افغانستان بوجود نمی آمد، کشوری آذربایجانی نبود، وهابی ها به نجدبزرگ شامل امارات و عمان و حجاز بزرگ که تا شامات بود حمله نمی کردند و عربستان سعودی بوجود نمی آمد،، کویت استانی از عراق بود و احتمالا کشورهایی به اسم اردن و بحرین هیچوقت شکل نمی گرفت و و خیلی از کشورهای منطقه ساخته و میراث حضور استعمار هستند،. در منطقه سه یا چهار کشور بیشتر نمی بود و آنوقت آنها هیچوقت حریف این کشورهای قدرتمند نمی‌شدند

>>>   به نظر دهنده اول قوم لجوج لندغر و چپاولگر بخاطر دلار از هر چیزی خود میگذرد تاریخ دوره سیاه ربانی را فراموش نمیکند که حتا تشناب های عامه را زن‌های شلیته پنجشیری اجاره گرفته بود دایم همین قوم خود فروش در ملت در انداخته و بخاطر پول نی ملت را نی وطن را نی ناموس را میشناسد

>>>   این قوم تمامیت خواه یک ویژگی دیگر هم دارد وآن لودگی وحماقت ذاتی است.گویی زمانی که بین آدمها عقل ومعرفت ودانش تقسیم می کردند این قوم لندغر منافق وغلام دائمی بیگانگان غایب بودند به مانند همی نفرک که کمنت گذاشته و درباره زنان بزرگ قوم تاجیک فحاشی کرده. اینان به خیالشان راه ورفتار زنان قومهای دیگر به مانند زنان خودشان است وچون این اندیوال های بیسواد وخشک مغز از پیش خود کدام سواد ومعلوماتی ندارند گفته های بزرگان پشکل مغزشان را نشخوار می کنند.
خودت ودیگر همفکرانت اگر ذره ای خداترس و انسان بودید به زنان قوم دیگر تهمت نمی زدید اگرچه ذات شما گنده شلوارها به جز شکم و پایین تنه فکر واندیشه نمی کند. بی جهت نیست که هر بیگانه به کشورمان هجوم می آورد شمایان درصف اول بندگی ودستبوسی وخاک فروشی می ایستید. انگلیسی ها را قوم شما جری ساخت تابر کشورمان مسلط شوند پادشاهی ودیکتاتوری از سلسله ودودمان قوم شما بود.شوروی امد باز بزرگان قوم شما برایشان تحفه غذایی وجنسی دادند. آمریکایی ها به شمول کشورای ناتوآمدند باز بزرگان از قوم شما دم تکان دادند. حال هم امریکا حکومت را دست بدست کرد تا به طالبان پشتون برسد درقبال آن بسته های هفتگی دالر تسلیمی استید لطفا لطفا دروازه آن گاله را ببندید وسر را میان پاها یتان پنهان کنید ازشرم وخجلت واقعا که عجب ....

>>>   به نظر دهنده ۴ شما اسم زاتی تان که غلام وطن فروش خاین جاسوس ترویج بی دینی لندغری وفحشاء بر دیگران بر نچسپانید ۱ در ۲۰۰۱ که امریکا وناتو امد افغانستان از رهبرتان تاجنرال تان تاقومندان تان به امریکا لبیک نگفتن در اینترنت بزن که فیلم ش به چشم خود ببینی که به سربازای خود میگه شما باید به دستور امریکا وناتو عمل کنی سربازای وطن دوست واسلامی در جوابش میگه اونها کافر استن ما مجاهد ما چتور به فرمان اونها درایم امری اونها کوش کنیم میدانی رهبران جنرالان تان دراخر چه بهش دستور میته این یک دستور است از ما برای شما است به باز به رهبران وجنرالان تان که غلام از کی دستور میگیره از امریکا وناتو از هوا ما حمله میکنیم از زمین شما حمله میکنید فرمانده ودستور دهنده شما کی است .....

>>>   حالا تو.... در اینترنت بزن که واقعیت را ببینی.ان بابای فراری می گوید به من تلفن شد از بالا که بدون پوشیدن بوت خود را به هلیکوپتر امریکایی برسان؟ بزن دراینترنت تا ببینی که ان امیرالمومنین مندیل چرکینت می گوید ما با امریکا به شمول غرب واسراییل رفتار خصمانه نداریم وآنان را دوستان امارت اسلامی می دانیم.
در اینترنت بزن تا ببینی آن مقام طالبانی که دارد برای مقام اسبق استخباراتی پاکستان سیگار روشن می کند.برو در اینترنت بزن تا ببینی که ان مولوی که بزور وارد خانه دختر یکی از جنرال های سابق شده چطور بر این دخترک بی دفاع تجاوز می کند.
در اینترنت بزن تا بیاید بیسواد چلمن نادان که آن یکی مقام طالبان در فرودگاه ودر کنار بسته های دالری که ارباب فرستاده ایستاده و روبه دوربین می گوید امریکا بایددالرهای بیشتری ارسال کند. ما به سختی این مردم را کنترل می کنیم.
بزن دراینترنت تا بیاید که آن بزرگ قوم پشتون در زمان جمهوریت ودر تلویزیون می گوید که ما سربازان جان برکف آمریکا استیم ووقتی مجری تلویزیون مختار سوال می کند چطورشما که افغان وباید از افغانستان دفاع کنید جواب می دهدکه من باید از منافع آمریکا دفاع کنم. مختار عصبانی می شود ومی پرسد؛ آیا شما بیگانه پرستید؟ این مقام پشتون تبار که اینک یکی از قوماندان در امارت اسلامی است جواب می دهد که آمریکا برای ما بیگانه نیست.
بزن دراینترنت تا ببینی ....که آن خبرنگار ایرانی از سخنگوی طالبان ذبیح الله مجاهد سوال می کند شما چی برنامه برای ایستادگی در برابر امریکایی ها دارید؟ و ان غلام پنجابی جواب می دهد آمریکایی ها برادران غیر خونی ما استند با آنها کدام مشکلی نداریم وخوب می دانیم که در مذاکرات دوحه طرف ما بودند پس بر خطاست که برعلیه این حامی قدرتمند دست به اسلحه ببریم؟؟؟
بزن در اینترت تا فیلمش بیاید که اول امدن دوباره طالبان مولوی فرمانده طالب می گوید برخورد شما با مردم ملکی برای ما کدام اهمیتی ندارد اما مبادا که به سربازان آمریکایی تعرض نکنید.
برو برو دراینترنت بزن تا فیلم های دیگری هم از این قوم پرافتخار ببینی برو در اینترنت بزن تا آن مولوی لواط کار را با زیردست خود ببینی برو در اینترنت بزن تا ان یکی مولوی طالب را در مسجد ودر حال بازی جنسی با بچگک در وقت نماز ببینی برو دراینترنت بزن تا شاهد لواط کاری دو طالب پشتون عقب ان موتر پولیس ببینی.برو در اینترنت بزن تا ببینی که چی قوم پرافتخاری استید شما سرسپردگان امریکا____برو برو نادان از همه جا بی خبر برو در اینترنت بزن تا بویناک این گنده شلوارها را


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است