مک داول: فکر نمی‌کردم افغانستان خطرناک باشد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۲    ۱۴۰۳/۳/۶ کد خبر: 175424 منبع: پرینت

پس از حمله داعش بر گردشگران خارجی در بامیان که منجر به کشته شدن شش تن به‌شمول سه گردشگر اسپانیایی شد، یکی از زخمیان آن رویداد که شهروند استرالیا است می‌گوید که قبلا فکر می کردم افغانستان زیاد خطرناک نیست.
به گزارش شفقنا؛ جو مک داول، گردشگر استرالیایی که یکی از زخمیان حمله هفته گذشته در بامیان است روز پنج‌شنبه، ۳ جوزا، به یک رسانه استرالیایی در مورد خطری که می‌توانست جان او را بگیرد، گفت‌وگو کرده است.

او که اکنون در شفاخانه‌ای در کابل به‌سر می‌برد، به اسوشیتدپرس استرالیا گفته است: «بدیهی است که افغانستان تازه از جنگ بیرون آمده و طالبان شهرت بدی دارند… بنابراین باید مکان خطرناکی باشد، اما در سه سال گذشته این‌طور نبوده است.»
مک داول گفته، به این فکر می‌کند که هرچند مهاجم در یک متری او قرار داشت، «چرا او هنوز نمرده است؟»
قرار بود این شهروند استرالیایی که از ناحیه باسن زخمی شده است، روز پنج‌شنبه، ۳ جوزا، به استرالیا منتقل شود.

وزارت خارجه استرالیا پس از این رویداد به شهروندانش توصیه کرد که به افغانستان سفر نکنند.
در حمله داعش بر گردشگران خارجی در ساحه نانوایی شهر بامیان، دست‌کم سه شهروند اسپانیایی و پنج شهروند کشور کشته شدند و پنج تن دیگر زخم برداشتند.
طالبان اما رقم کشته‌شدگان را شش تن اعلام کردند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
گردشگر استرالیایی
حمله داعش
نظرات بینندگان:

>>>   ایشان برای نسل جوان ما آدرس غلط می دهند و فکر می کند که با یک جمله که ما اشتباه کردیم و یا مثل آن «زی»ها که می گویند ما از پیشگاه مردم افغانستان معذرت می خواهیم. خبر ندارند که همه اینها به جهان بشریت خیانت کرده اند. آمدن امریکاای ها به آقای مک ‌اول ارتباط ندارد به دولت«سایه»ای که در امریکا وجود دارد مربوط است. امریکاای ها پروژه ای ۳۰۰ ساله انگلیس را تکمیل کردند. تمام جهان اسلام و غیر اسلام امروز به طرف جامعه اسلامی آزاد حرکت می کنند؛ و امریکاای خواستند این جهان آزاد اسلامی را برای مدتی توقف بدهند. و اسلام نماها هم خیلی خوشحال اند که ما داریم حکومت اسلامی می آوریم که هیچ یک از حکومتی ها وارد کار خود نیستند خصوصا” دادگاه های بی دادگاه شان که قاضی ها اصلا فهم نوشتن را ندارند که تشخیص را بگزار.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است