حمله تروریستان به توریستان در بامیان
در این مشارکت خونین از اختلافات درونی طالبان گرفته تا دست های پیدا و پنهان کشورهای منطقه را نباید نادیده گرفت. یعنی تمام جوانب این حمله را باید مدنظر داشت 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۵۶    ۱۴۰۳/۲/۲۹ کد خبر: 175381 منبع: پرینت

حمله تروریستان به توریستان باهدف توقف گردشگری در بامیان؛
روز 28 ثور در بازار بامیان مقابل هوتل «هایلند» افراد مسلح سوار بر موترسایکل بر موتر تونس که گردشگران در حال پیاده شدن از آن بودند، حمله کردند. در این حمله سه اسپانیایی و چهار افغانستانی (در مجموع 7 نفر) کشته شدند و چهار تن گردشگر خارجی و سه افغانستانی زخمی شدند. زخمیان خارجی شامل کشورهای اسپانیا، ناروی، لیتوانیا و استرالیا میشود.

جالب این است که هنوز قربانیان و زخمیان در زمین غلطیده بودند، پیش از رسیدن آمبولانس و کارمندان صحی، سر و آخر بازار بامیان از سوی نیروهای امنیتی بسته شده و به هیچکس اجازه عبور و مرور و گرفتن عکس را ندادند. والی هم بسیار به سرعت خود را رسانید، پس از بسته شدن سر و آخر بازار آمبولانس ها آمدند قربانیان و زخمیان را به شفاخانه انتقال دادند.
گفته میشودکه تروریستان از محل حادثه به سادگی فرار کردند. اینکه طالبان گفته اند چهار نفر را بازداشت نموده اند، معلوم نیست که کی ها اند؟ تا هنوز مسوولیت حمله را کسی برعهده نگرفته است.

بامیان امسال با گرم شدن هوا بطور چشمگیری گردشگران را بسوی خود کشانید، تقریبا هوتل ها مملو از گردشگران خارجی بود، گردشگران خارجی هم با نشر ویدیوهای متعدد مبتنی بر امن بودن بامیان گردشگران دیگر کشورهای غربی را تشویق و ترغیب کردند. اما این حجم متنابهی توریستان در بامیان، خار چشم همه از جمله تروریستان و حامیان داخلی و منطقوی آنان گردید.
این حمله با سه هدف عمده انجام یافته است:
1 - توقف گردشگران خارجی و داخلی در بامیان به مقصد به زیر کشیدن عواید مردم بامیان در تمامی ابعادآن از جمله فروش صنایع دستی، مواد خوراکی، در آمد بالای هوتل ها، کار برای ترجمان ها، رهنمایان توریستها و ورود اسعار خارجی در بامیان؛
2 - ضربه زدن به غربی ها که در موارد بسیار زیادی مبلغ تامین امنیت از سوی اداره طالبان در بامیان شده بودند.
3 - به چالش کشیدن تبلیغات طالبان در قبال تامین امنیت سراسری در کشور از جمله ولایت بامیان.

در این مشارکت خونین از اختلافات درونی طالبان گرفته تا دست های پیدا و پنهان کشورهای منطقه را نباید نادیده گرفت. یعنی تمام جوانب این حمله پیچیده ولی به شدت حساب شده را مد نظر باید داشت.

علی تقوایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حمله بامیان
توریستان تروریستان
نظرات بینندگان:

>>>   اولین متهمان این حمله قطعا نیروهای طالبان اند، مردم بامیان صلح دوستی شان را اثبات کرده اند و از آن گذشته طالبان بارها و بارها خانه های مردم را تلاشی کرده و هیچ گونه سلح و مهماتی در دسترس مردم نیست، هنوز کسی این حمله را به دوش نگرفته اما مطمئن باشید که سایت اعماق بعدا این امر را به عهده می‌گیرد و این هم یکی از شگردهای طالبان برای مخفی ساختن جنایات شان هست.

>>>   کار جنایتکاران پنجاپی پاکستانی و آمریکای جنایتکار است

>>>   تخریب این دو مجسمه تاریخی یکی از بزرگترین جنایات چرکستان بود که بخاطر ضدیت با هند و همچنان روکود گردشگری در کشور ما بدست ملیشه هایی بی سواد و جاهل اش اتفاق افتاد.
حال که ملیشه ها درمانده شده اند از خرابه های آن هم می خواهند نفع ببرند " چار زانو زدن بعد از باد رفتن".
آتش خاوری

>>>   همانطور که انتظار می رفت داعش آشکار یا نیروهای ذخیره و پنهان طالبان سر انجام حمله بر گردشگران خارجی را به عهده گرفت و معلوم شد دست چه کسانی پشت نا امن سازی امن ترین جای افغانستان هست

>>>   🐫 در اصل جنبهء پشتونمتحجرینی دارد و..... .
روزی در یک قریه افغانپشتون ناقلین رفته بودم که
در امتداد سرکی، در بازار فرعی تعدادی از اطفال ۵ و ۱۰ ساله پشتونی بین شان ساعتیری داشتند ..... .
در جریان مستی لفظی این کودکان به گپ و سخن فارسی شروع کردند و با رد و بدل کردن کلام ترجمانی هم میکردند .... .
در لحظه ای بین شان جدی شدند و زشتگویی شروع کردند و در لابلای گفتگو یکی ازینها به دیگرش گفت که تو پارسیوان هستی؟ بفارسی برایش گفت.
بخاطر همین لفظ (تو پارسیوان هستی) کودک مخاطب شده خودش را مجرم توهین شده و محقر شده احساس کرد که فورا به آواز بلند و خشننانه به کودکی مقابلش گفت (پلاردی پارسیوان ده)، یعنی مثل اینکه به کودک مخاطب (دشنام، کلام زشت یا تانه) داده شده بود آز سوی کودک دیگر،
و کودک مخاطب شده فورا جوابش را با (پدرت فارسیوان است) داد یعنی دشنامش را پس به او داد !
حالی شما پارسیزبانان عزیز!
قدری تفکر کنید که این کودکان متعصب و متحجر ببار آورده شده چندسال پس که جوان و صاحب ماموریت یا قدرت می شوند برعلیه شما فارسیزبانان چگونه عمل و برخورد خواهند کرد ؟ و چه دیدی در برابر تان خواهند داشت !؟
و با چنین فطرت درونی (پرکینه، دشمنی، متعصب،.....، پر از بغض، با خصلت ضدبشری نهادینه-شده و سرشت پرورش یافته بدی که افغانپشتونها دارند) همین پشتوزبانان را در برابر خودتان چگونه ارزیابی تجزیه و تحلیل میکنید ؟؟؟؟؟!!!!! حالی شما بفرمائید واقعیت ها را برملا کنید تا ردیف سیاه و سفید ازهم فرق کند و حق و ناحق تفاوت داشته باشند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است