آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان آورده بود
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۱    ۱۴۰۳/۲/۷ کد خبر: 175243 منبع: پرینت

واشنگتن‌تایمز به نقل از منابع خود گزارش داد آمریکا عامل انتحاری حمله به فرودگاه کابل را از هند به افغانستان منتقل کرده بود.
به گزارش تسنیم، چند روز پس از انتشار گزارش تازه فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا(سنتکام) در مورد حمله به فرودگاه کابل در جریان روند تخلیه، واشنگتن‌تایمز به نقل از منابع خود گزارش داد «عبدالرحمان اللوگری» که از او به‌عنوان عامل انتحاری حمله به فرودگاه کابل یاد می‌شود، توسط آمریکا از هند وارد افغانستان شده بود.

این نشریه آمریکایی به نقل از برخی اعضای جمهوریخواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا گزارش داد اللوگری در سال 2017 هنگام تلاش برای انجام یک حمله در هند بازداشت و سپس توسط آمریکا به افغانستان انتقال داده شده بود.

بر اساس این گزارش، وی از زندانی به زندان دیگر منتقل شد تا اینکه در ژانویه 2021 به زندان بگرام، بزرگترین پایگاه هوایی نظامیان آمریکایی، انتقال داده شد.
بر اساس گزارش سنتکام، طالبان 11 روز پیش از حمله انتحاری فرودگاه کابل، در حین تصرف قدرت این زندانی را به‌همراه دیگر زندانیان آزاد کرده بود.

سنتکام درحالی مدعی است که در حین سقوط جمهوریت، اعضای داعش توسط طالبان از زندان آزاد شدند که طالبان می‌گویند مقامات دولت سابق افغانستان در زمان به قدرت رسیدن آنها زمینه فرار داعش‌های زندانی را فراهم کرده بودند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مهاجم کابل
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   آمریکایی‌های جنایتکار تمام کشورهای اسلامی را نابود کرده......

>>>   "سنتکام درحالی مدعی است که در حین سقوط جمهوریت، اعضای داعش توسط طالبان از زندان آزاد شدند که طالبان می‌گویند مقامات دولت سابق......." چه فرقی بین طالبچه هایی پاچه کشال و چکره هایی امریکایی رژیم دست نشانده سابق است که بگوییم او رها کرد یا این. هردو تفاله هایی "مولی کراسی"، عرب هایی بربر و چرکستان چکره بوده و اند.
آتش خاوری

>>>   این عبدالرحمن اللوگری در اصل اشرف غنی است.
اشرف غنی که در مراسم تحلیف اش که سفرا و مهمانان خارجی بشمول سفیر امریکا اشتراک کرده بودند و در عین حال داکتر عبدالله که نتایج انتخابات را قبول نکرده بود و در قصر سپید دار مراسم تحلیف خود را برپا کرده بود.اشرف غنی بخاطری که داکتر عبدالله را بترساند،گلبدین را وظیفه داد که یک راکت به داخل ارگ در جایی که به کسی صدمه نرسد،فیر کند.
زمانی که گلبدین راکت را فیر کرد، همه سفرا و مهمانان وارخطا شدند که چی گپ شد؟ نی کخ طالبان به شهر کابل رسیدند؟همچنان عاجل داکتر عبدالله در جریان بیانیه اش گفت که ما حاضر به گفتگو با رییس جمهور اشرف غنی هستیم.
اما اشرف غنی یخن خود را باز کرده و با صدای بلند گفت:
ببینید!من هیچ زره به تن ندارم و از هیچ کسی نمی ترسم!
سفیر امریکا زیر دل گفت:
تو خو ما را با این راکت ات ترساندی،حالا ما به تو نشان میدهیم که تو از کسی میترسی و یا نمی ترسی؟
همو بود که طالبان را بدون آن که اشرف غنی خبر شود،تا پل چرخی کابل آوردند و بعداً به سکرتر اشرف غنی خبر دادند که به اشرف غنی بگو که طالبان تا پل چرخی رسیدند.
همو بود که اشرف غنی به سکرتر اش وظیفه سپرد که عاجل یک چادری برایش بیاورد.
چادر را پوشیده در موتر نشست و خود را به میدان هوایی رساند و از آنجا به دوبی فرار کرد.
در دوبی ژورنالست ها از او سوال کردند که چرا فرار کردی؟
اشرف غنی جواب داد:یک تعداد افراد که هیچ نه به زبان فارسی بلد بودند و نه به بع زبان پشتو،نزدیک ارگ شدند و من از ترس این که کشته نشوم، فرار کردم!
در همین حال سفیر امریکا برایش زنگ زده گفت: چطورت است؟
ما را با راکت ترساندی ، حالا خودت از ترس گریختی یا نی؟
حالا که میگویند که عبدالرحمن اللوگری را خود ما آوردیم،مقصد شان از همین اشرف غنی است که با فیر راکت،خودش، خودش را انتحار کرد و چوکی ریاست جمهوری را گذاشته،فرار کرد.

>>>   آن انتحاری حتمن از ذات افغانپشتونی ناقلین بوده که سر رمه خود را گم کرده بود و صاحبش که آمریکا است همان مزدورنیابتی اشرا به آخورش آورد تا روزی مورد استعمال قرار شود که شد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است