رشد اقتصادی آلمان به صفر نزدیک شده است
آمدن پناهجویان به المان حد و حسابی ندارد. به همین علت تعداد طرفداران احزاب راستگرا بیشتر شده و روز بروز ضد خارجی ها افزایش پیدا می کنند... 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۵۷    ۱۴۰۳/۱/۱۰ کد خبر: 175103 منبع: پرینت

فقرای آلمان به ١٧ درصد جمعیت و رشد اقتصادی آن به صفر نزدیک شده است.
خبر تکان دهنده در المان که شاید کمتر کسی باور کند.
این حقیقت را بنده نیز به عنوان خبرنگار بخوبی حس می کنم. سال به سال شمار گداهای در المان به خصوص برلین زیاد تر می شود.

بعضی ها در قطار های شهری و یا مترو گدایی می کنند که بیشترشان خارجی هستند، گداهای دیگر کشورها هستند که در قطارهای شهر دو یا سه نفر موسیقی می نوازند و یا گلاس به دست نزد مسافران رفته پول درخواست می کنند.
بعضی ها در خیابان ها روزنامه به دست دارند و برای فروش و بگونه ای گدایی می کنند. بخش زیادی از اینها از کشورهای رومانی، بلغارستان و غیره کشورهای بلوک شرق که کشورهای شان غضو اتحادیه اروپا می باشد بدون ویزا به المان می آیند.

فقر بین شماری از مردم المان و خارجی ها مشاهده می شود. آمدن پناهجویان به المان حد و حسابی ندارد. به همین علت تعداد طرفداران احزاب راستگرا بیشتر و بیشتر شده و کرسی های پارلمان های ولایتی را به دست می اورند و روز بروز ضد خارجی ها افزایش پیدا می کنند...
به گزارش اتحادیه انجمن های خیریه آلمان، در دوران دوساله شیوع کرونا تعداد افرادی که با استانداردهای آلمان فقیر شناخته می شوند، به یک میلیون تن افزایش یافته و به ١٤ میلیون و ٢٠٠ هزار تن رسیده است. در آلمان افرادی که درآمدشان در سال از ٦٠ درصد درآمد متوسط کمتر است، فقیر محسوب می شوند. تعداد این شهروندان در سال ٢٠١٩ سیزده میلیون و ٢٠٠ هزار تن و ۵ سال پیش از آن ١١ میلیون و ۵٠٠ هزار تن بود.

خط فقر در پایان سال ٢٠٢٢، هزار و ١٤۸ یورو در ماه اعلام شد. با توجه به افزایش شدید قیمت ها در سال ٢٠٢۳ و سه ماهه نخست سال جاری، این رقم اکنون فراتر از این رفته است. مبلغ اعلام شده خط فقر نسبی را تعیین می کند، در حالی که بخش قابل توجهی از افراد، از جمله بازنشستگان، بیکاران و خارجیان مقیم آلمان از فقر نسبی به فقر مطلق فرو افتاده‌اند. مسوولان نهادهای خیریه و کارشناسان اقتصادی آلمان معتقدند که دولت باید برای پیشگیری از گسترش فقر دست به اقداماتی اساسی بزند.

در حال حاضر نزدیک به ١٧ درصد جمعیت آلمان را افراد و خانواده های فقیری تشکیل می‌دهند که به سختی قادر به تامین هزینه های اولیه خود هستند. اما واقعیت موجود نشان می دهد که دولت نیز توان چندانی برای مقابله با فقر ندارد. آلمان کشوری محروم از منابع زیرزمینی است و بودجه دولت را تنها مالیات ها تشکیل می دهد. میزان مالیات ها بسته به رشد اقتصادی و میزان صادرات کاهش و افزایش می یابد.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رشد اقتصادی
آلمان پناهجویان
نظرات بینندگان:

>>>   من نیز قبلاً تذکر داده بودم که که دیگر به پناهندگان پول نقد برای خرید نان داده نمیشود، بلکه صرف کوپون مواد غذایی داده میشود. زیرا پناهندگان ازین پول مواد خوراکه شان سؤ استفاده کردند و خود را گرسنه نگهداشتند و به فامیل های شان در وطن شان پول فرستادند.
حالا دیگر پول نقد برای پناهجویان وجود ندارد.

>>>   دلیل مشکل اقتصادی آلمان هزینه های کمرشکن جنگ اوکراین است.
امریکا برای اینکه اروپای واحد یا ایالات متحده اروپا عرض اندام نکند زمینه اشتعال جنگ اوکراین را فراهم کرد و هزینه های آن را چه مستقیم و چه غیر مستقیم بر اروپا تحمیل کرد.
اگر این جنگ دو سال دیگر دوام کند مانند دوران بعد جنگ دوم جهانی کشور اوکراین جوان های خود را از دست خواهد داد و اروما کمرش زیر بار این جنگ خواهد شکست.

>>>   وضعیتی افتصادی اروپا بسیار خراب شده است. جنگ روسیه و اکراین دوسال است که شروع شده، در آین دو سال قیمت تمام چیز سه برابر افزایش یافته است. با داخل شدن سازمان ناتو در این جنگ اروپا در شعله های آتش خواهد سوخت.
احمد از سویدن

>>>   اروپا دیگر قدرت اقتصادی بلامنازع جهان نیست در نیمه قرن حاضر کشورهای خاورمیانه و جنوب شرق اسیا قدرت برتر اقتصادی جهان خواهند بود.

>>>   💛👬👩‍💻👨‍💻 باجرئت دلاور روشنگر شوید و بیدار سازی کنید که اینهمه بابادی بدبخت شدن (از سبب عملکرد، اثرگذاریهای و سیاستگذاری های تکقومیتی-ناقلینی پشتوزبانی-افغانپشتونی) نهادینه شده و بوجود آمده است،
👽 که همه ملیتهای های منطقه و فارسیزبانها کشور ما را بکام فقر برداشتی بیکاری و نابودی کشانده است.
👽 که بزعم .... [ترویج زبان پشتو و تحمیل/جاگزینی ناقلین-افغانپشتونی] بر ساحات و بالای مردمان دیگر یک عمل اقتصادی، هم شریعت و هم فرض امر خداست !؟؟؟
👽 شعار اسلام شریعت و مسلمانی به نوعی افزار قومیتی و یکبام و چندهوایی افغانپشتونها شده است البته توسط فرمان همین رژیمهای پشتوزبانی!؟
👽 حاکمیتهای رژیم پشتونها از 《سلاح تروریستی-بیصدا》یعنی از هویت نژادی کلمه《{ افغان = پشتون} و {( افغانستان = پشتوزبان }》 به حیله و خاموشانه استفاده سیستماتیک تکقومیتی برده است!!!
👽 که از همین مدرک [نام افغانستان برای افغانپشتون هویت-تکنژادی] افغانپشتون های دولتی و ناقلین به اهداف اشغالگری تجاوزگری ناامنسازی و چورو چپاولگری شان ادامه داده و به سرکشی و جرئت-هویتی (کشتار و نسلکشی مردمان دیگر را) ادامه میدهند،
👽 حالانکه (جغرافیای افغانستان) ساحات از ولایت کویته، پشاور پاکستان و از ولایت پکتیکا، خوست و هم از قسمت ولایت قندهار گرفته شده است و به این ساحات نام افغانستان اطلاق میگردد چونکه انواع شواهد تاریخی روشنی و حقیقت را بیان میکند.
👽 نام افغانستان به سرزمین اجدادی و ولایات مردم ترکتباران و فارسیزبانان تعلق ندارد و نمیگیرد،
👽 یکبار تاریخ واقعی تاریخ-جغرافیایی ۱۲۵-سال پیشتر را بفرمائید بخوانید که خاموشی شما باعث تباهی و بربادی شما شده و میشود،
👽 و واضح است که افغانها=پشتونها گروه های ناقلین و کوچی تازه واردی هستند،.....
👽 که جذب کودکان و مغزشویی نوجوانان و ترویج درس-سنتی تشدد تعصب افراطیت-گرایی در مدرسه های پشتوزبانی افغانپشتونطالبانی شدیدا در نصاب-درسی راه افتاده که آماده شدن شان برای نارامی و ناامن ساختن مردم و منطقه به سرعت جریان دارد و... .
👽 انسان باصدا و بیدار گردید که افراد افغانپشتونها حیله گر بخاطر غافل و منحرف ساختن فارسیزبانان و هم بخاطر پوشاندن جرم جنایت تکقومیتی-پشتونی، همین افغانپشتونها همواره نام انگلیس روس آمریکا و کشور های همسایه را پیش می اندازند و تلقین اشکالتراشی کشور های بیرونی را می آورند و دلیلتراشی دروغی-تروریستی شانرا تبلیغ میکنند و بس تا مردم ساده اغفال و به محرومیت سوق شوند !؟
👽 حالانکه در اصل همین کشور های آمریکا انگلیس ... از سابق حمایتگر و بادارکمک رژیمهای افغانپشتونها بوده و بقای حکومت استعماری شانرا تضمین کرده است بخاطر ناامن سازی کشور های ضدغرب.
👽 همانطور که (رژیم ناقلین افغانپشتونطالبان با شعار جهاد و اسلام) با انگلیس آمریکا کافر در قطردوحه معامله گری و پیمان مخفی کردند و در عوض ماهانه پول برای شان از بادارشان میرسد تا مردم بومی بافرهنگ و امنطلب ترکتباران و فاریزبانان را محروم شکنجه و ترور کنند !؟
👽 اینهمه روشهای تکقومیتگرایی غیر انسانی-شرعی از سوی رژیمهای افغانپشتونها صورت گرفته، و از طرفی خاموش بودن فارسیزبانها (در برابر چنین اعمال زشت افغانپشتونی)، همه امنیت-زندگی-اقتصادی علم-دانش، دین اسلام-واقعی و انسانیت را از سرزمین ما برچیده است.
👽 چنین ترویج (افغانپشتونیت یا پشتوزبانیت) همه ملیتهای غیرپشتون و مردم کشور های همسایه را به کشت و خون، تروریست-پروری، ذهنیت تفرقه افگنی بین ملیتها و بلاخره مردم را به انتحاریت، قاچاقچی، آدم ربایی و تروریستی سوق میدهد و بس.
☠ همچون افراد همسایه تاجیکستانی که در روسیه کشت و خون تروریستی کردند !؟؟

>>>   بیات از قندهار

>>>   کشورهای اروپایی مخصوصا آلمان وضعیت کارو بار بسیار خراب است، اروپا خود را برای جنگ با روسیه آماده می‌کند. چند هفته پول اروپا ۶۰ میلیارد پول مالیات مردم را به اکراین کمک کرد برای ادامه جنگ با روسیه. مواد خوراکه و پول برق و کرایه خانه مردم را بسیار در یک حالت بد قرار داده است. کار بسیار سخت بدست می‌آید آنهم کاری شاقه، هر چه کار میکنی پول کرایه خانه آب برق مالیات خانه مالیات درامد مالیات موتر پول مکتب بچه ها خلاصه هیچ چیز برای آدم نمیمانه.
محمد اکبر هامبورگ

>>>   اتحادیه اروپا در حال جنگ با روسیه است، موشک های قدرتمند روسیه اروپا را یک روز نابود می‌کند. آین قاره قبلا از نگاه کار بار زنده گی خوب بود الان دیگه هیچ بدرد نمیخوره،

>>>   دوستان نظر دهنده پنجم یک ایرانی عقده ای است که تو همه خبر ها داره همین حرف ها رو تکرار میکنه
و عقده ی درونش را خالی میکنه و داره توهین میکنه و قصدش اینه تفرقه ایجاد کنه
گولش را نخورید همه اقوام افعانستان متحد هستند
البته حق داره ۴۵ سال تو کشورش حقارت کشیده و باید اینجا بیاد عقده بازی کنه و تفرقه ایجاد کنه

>>>   در جواب فردی که نوشته نظر دهنده پنجم یک ایرانی عقده ای است. شما اگر مطلب را دقیق می خواندی باید متوجه تفاوت نگارش در فارسی ایران و افغانستان می شدی .ما در ایران از واژه هایی مانند،ساحات ،کوچی یا ناقلین اصلا استفاده نمی کنیم .من فقط همین سه مورد را نوشتم ،مثال بیشتر است البته .

>>>   نظر دهنده آخر
چهل و پنج سال شما تو ایران حقارت کشیدید و می کشید
همینکه بعد از جدایی دو کشور تو صندوق عقب می‌آید ایران و افغانی بگیر با لگد پرتتون میکنه بیرون کافیست
در ایران کسانی که بدونند پشتون و .... چیست در بین مردم به ده نفر هم شاید نرسد
و البته ممنون که به زبان فارسی ایرانی نه دری افعانستان می نویسی

>>>   حقارت را برادر که شما کشيده و می کشید
یک سر به مراکز اخراج افغانها از ایران بزن
اونم حتما هموطنت بیچاره خودت هست و متحد بودن افغانها؟

>>>   آلمان با پیشی‌ گرفتن از ژاپن سومین قدرت اقتصادی جهان شد
بر اساس جدیدترین آمارها و ارقام، کشور ژاپن که قبلاً رتبه سوم اقتصاد جهان پس از ایالات متحده و چین را به خود اختصاص داده بود، با ورود به رکود اقتصادی در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ میلادی، این جایگاه را به آلمان واگذار کرد.....

>>>   اقای اقتصاد دان نظر دهنده اخر.
قرار است اقتصاد آلمان از رده پنجم به هشتم سقوط کند بدلیل بسیار بلند رفتن قیمت اجناس و کمک میلیاردی و دخالت آلمان در جنگ اکراین.
در ضمن المان از نگاه اقتصاد جهانی پنجم است. کمی مطالعه کن...
1. چین
2. آمریکا
3. هند
4. جاپان
5. آلمان
6. روسیه
7. اندونزیا

>>>   اینهای که میره آلمان به زه بره افغانستان تا آلمان چقدر مصرف میکنه اینها که از بیچاره گی نمیره آلمان اینها اون کسانی هستن که در افغانستان یا خیانت کردن یا کشتن یادوزدی کردن یااختیطاف چی بود یا نوکر یاجاسوس یافحشا گر بود اینها که ازسر بیچاره کی نمیره آلمان میدانی چقدر پول باید داشت که خانوادگی از افغانستان حرکت کند از پاکستان رد شود از ایران رد شود به ترکیه برسه از ترکیه ازچنتا کشور عبور کند تا به آلمان برسه این همه سفر باخانواده چهار یاپنچ نفره به دون پول زیاد میشه بره اینها با این مبلغ پول در افغانستان میتوانستند پادشاهی زندگی کند نی اینها برای خوش گذرانی فحشا لندغری میره چون اینها در بیست سال اشغال کشور به بهانهای گون گون همه کثافت کاریهای انجام دادند حلا در افغانستان جای خود را نمی بیند چون میداند چه کارای انجام دادند اینها چی جرمها چی ظلمها کردن یک ضرب مثل است در فارسی میگه چوب خدا صدا ندارد این هامون چوب خدا است که خانه زمین باغ ماشین راننده همه و همه ازبین رفتن اینها باورشان نمی شد که ایتو روز برسه که امریکا با ناتو متحدانش شکست بخوره ما را و افغانستان را رها کند که دربدر آواره شویم اینه که درغم ملت یا کشور نیستن فقط برای اینها شکم خود وزیرشکم خود استن یک انسان نمیکم مسلمان یک انسان آزاد باوجدان وغیرتی قبول میکند باخانواده بازن بچه این قدر مساحت قاچاقی بره قاچاقی همه تان میدانی که چه بی عزتی چه زجر چه تحقیر دارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است