طالبان: ۱۲هزار نفر را در شش ماه بازداشت کردیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۵    ۱۴۰۳/۱/۱۰ کد خبر: 175102 منبع: پرینت

وزارت داخله طالبان روز پنج‌شنبه (۹ حمل) آمار داده است که بیش از ۱۲هزار نفر را در پیوند جرم‌های جنایی در شش ماه دوم سال ۱۴۰۲ بازداشت کرده‌اند.
عبدالمتین قانع سخنگوی وزارت داخله گفته است که این افراد در نزدیک به ۹هزار رویداد گوناگون جنایی در سراسر کشور دست داشتند.
قانع به خبرنگاران گفت: «( پولیس از این قضایای جنایی به تعداد ۱۲۵۴۰ تن را بازداشت کرده و به تعداد ۷۳۳ تن از مظنونین تحت پیگرد پولیس قرار دارند.»
سخنگوی وزارت داخله افزوده است که بیش از ۱۷۰ آدم‌ربا و ۸۰۰ تن دیگر نیز به جرم فساد در این مدت بازداشت شده‌اند. بیش از ۲۰ آدم‌ربا هم در در جریان عملیات‌ها کشته و یا زخمی شده‌اند.
به گفته‌ او، در این عملیات‌ها هجده نفر که ربوده شده بودند، از بند آدم‌ربایان آزاد شده‌اند.

عبدالمتین قانع افزود: «در نتیجه عملیات‌های پولیس بالای اختطافچیان، به تعداد ۲۱ اختطافچی کشته شده و سه تن دیگر زخمی شده. باید گفت که در شش ماه اخیر تعداد ۱۹ مورد قضایای اختطاف به ثبت رسیده است که موارد اختطاف نظر به ارزیابی‌ها نسبت به گذشته کاهش را نشان می‌دهد.»
به گزارش طلوع، سخنگوی وزارت داخله هم‌چنان آمار داده است که ۱۹هزار نیروی امنیتی پس از آموزش‌های مسلکی در شش ماه پسین سند فراغت به دست آورده‌اند و نزدیک به ۳۰هزار تن دیگر سرگرم آموزش در نهادهای مختلف مربوط به وزارت داخله هستند. افزون بر آن، بیش از ۱۷۰ زن نیز از برنامه ارتقای ظرفیت سند فراغت به دست آوردند.

او در این باره اضافه کرد: «به تعداد ۱۶۷۱ تن از منسوبین پولیس که ۱۷۱ تن آنان را زنان تشکیل می‌دهند پس از فراگیری برنامه‌های مختلف ظرفیت‌سازی از قمندانی رهبری تحصیلات عالی پولیس فارغ گردیدند.»
وزارت داخله درباره گردآوری عواید آمار داده است که در شش ماه دوم سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۳میلیارد افغانی از بخش‌های خدمات ترافیک، پاسپورت، تصدی ملی محافظت عامه و سایر بخش‌ها گردآوری شده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بازداشت طالبان
طالبان بازداشت
نظرات بینندگان:

>>>   شما سر "سور خلقیان" را هم خاریده اید!!!
آتش خاوری

>>>   در افغانستان یک چیز را بنام پادشاه گردشی یاد میکنند.
توسط کودتا ها رژیم ها تغیر میخورد و هر رژیم جدیدی که رویکار می آید،اولین کار که میکنند دروازه محابس را باز میکنند و تمام بندی ها را رها میکنند.
بدون در نظر داشت آن که مجرم قاتل است و یا دزد است و یا به کدام جرم و جنایت دیگر متهم است.
اما جند ماه از رژیم و دولت جدید نمی گذرد که باز محبس ها پر از بندی میشوند.
و صاحبان دولت و رژیم جدید،دو افتخار دارند:اول این که بندی های بیچاره را که رژیم قبلی بی گناه بندی کرده بود،همه ها را رها کردند و دوم این که به تعداد زیاد مجرمان جدید را دستگیر و بندی کردند.
در زمان کودتا داودخان چنین بود و در زمان حزب خلق و پرچم چنین بود و در زمان مجاهدین و دوره اول طالبان و رژیم کرزی چنین بود و حالا نیز چنین است.
یک چیز دیگری که جالب است این است که در تمام رژیم های جدید،هنگام مصاحبه با مردم،مردم از رژیم قبلی بدگویی میکنند و از رژیم جدید خوشحالی میکنند.
وقتی که پرسان میکنی که چرا دروغ میگویی؟
اًنها جواب میدهند که او بیادر!جان نگاه کردن فرض است،اگر چنین نکنی،بندی ات میکنند!
در حالی که در قرآن آمده است که ان الله لا یحب الکاذبون. خداوند دروغ گویان را دوست ندارد.
بدون در نظر داشت این که امارت میگوید که دولت ما را بد گویی نکنید و انتقاد نکنید،شما ایماناً و وجداناً وظیفه دارید که کار خوب شان را خوب و کار بد شان را بد بگویید.
بدون این که ترس از بندی شدن داشته باشید.
آیا خدا و رسول به شما مهم است و یا عبدالرسول؟

>>>   مصارف وزیر داخله در ماه چند اوغانی است؟؟؟

>>>   جناب نویسنده دوم که نوشته کرده است «آن الله لا یحب الکاذبین»؛ این آیه را در کدام سوره است؟ از پیش خود ننویسید حال دروغ گویان بدتری از آن است که خداوند ایشان را دوست نداشته باشد..


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است