وزیر دفاع پاکستان: افغانستان منبع تروریسم پاکستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۱    ۱۴۰۳/۱/۹ کد خبر: 175096 منبع: پرینت

خواجه محمد آصف وزیر دفاع پاکستان می‌گوید که افغانستان منبع تروریسم در کشورش است و از این‌رو باید تمامی اصول بین‌المللی سرحدات در گذرگاه‌های مرزی بین دو کشور عملی شوند.
او این را روز ۲۷ مارچ در شبکه ایکس، توییتر سابق نوشت و حکومت طالبان را متهم کرد که با وجود آگاهی از مخفیگاه‌های امن تروریستان در قلمرو افغانستان، اقداماتی را برای مبارزه با آنها روی دست نگرفته است.
اسلام آباد پیش از این، از حکومت طالبان خواسته بود که در برابر تحریک طالبان پاکستان که به گفته مقام‌های پاکستانی در افغانستان مستقر است، مبارزه جدی کند.

حکومت طالبان هنوز در مورد اظهارات تازه خواجه آصف چیزی نگفته است اما پیش از این گفته بود که موضوع تروریسم در پاکستان مشکل داخلی آن کشور است و حکومت طالبان هیچ گروهی را اجازه نمی‌دهد که از قلمرو افغانستان برای تهدید کشورهای دیگر استفاده کند.

خواجه آصف حالا می‌گوید که با وضع تدابیر شدید در سرحدات میان دو کشور، اسلام آباد از ورود تروریستان به پاکستان جلوگیری خواهد کرد.
او تاکید کرد که تنها به کسانی اجازه عبور از این گذرگاه‌های مرزی داده خواهد شد که پاسپورت و ویزه داشته باشند.
این اظهارات پس از آن ابراز شده که پس از حملات هوایی اخیر پاکستان بر ولایت‌های خوست و پکتیکا، روابط بین اسلام آباد و حکومت طالبان تیره تر شده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزیر پاکستان
تروریسم افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   دیگ به دیگچه میگه رویت سیاه!

>>>   "خواجه محمد آصف وزیر دفاع پاکستان می‌گوید که افغانستان منبع تروریسم در کشورش است و از این‌رو باید تمامی اصول بین‌المللی سرحدات در گذرگاه‌های مرزی بین دو کشور عملی شوند."
شما شیاطین که نیم قرن منبع تروریسم در کشور ما بوده اید، مگر حتی یکی از "اصول بین‌المللی سرحدات در گذرگاه‌های مرزی بین دو کشور عملی شد" ؟؟؟؟؟ لوده پخپلو!
آتش خاوری

>>>   راست میگوید.
پاکستان هم طالبان افغانستانی و هم طالبان پاکستانی را هسته گذاری کرد و رشد و داد و عملیاتی ساخت و در نهایت به اهداف خود که یکی سقوط جمهوریت در افغانستان و دیگرش تحت کنترول در آوردن مناطق فتا یا قبایل آزاد و گسترش حاکمیت فدرال پاکستان در تمام طول سرحد با افغانستان و ختم کردن ادعای موقت بودن خط دیورند و قبولاندن خط دیورند به مثابه سرحد بین المللی مورد توافق جهانی برای همیشه رسید.
و حال که پاکستان نیاز به طالبان پاکستانی و افغانستلنی ندارد تمام طول خط سرخد را سیم خاردار گرفت و روزانه به صد ها خانوار طالبان پاکستانی را زیر نام نهاجرین افغانستانی به قفس افغانستان صادر میکند و دامن خود را از وجود تروریستان پاکسازی میکند و افغانستان را تبدیل به مرکز تروریزن جهاتی میسازد و در آینده باز هم دنیارا به خاطر مقابله و هم سرحد بودن با مرکز تروریسم جهانی میدوشند و سرحدلت شمال افغانستان را تبدیل به وزیرستان جدید خواهد کرد.

>>>   حد اقل برای یک بار یک دولتمدار پاکستانی راست گفت.

>>>   چه جال آب که سربالابره قورباغه هل عطامیخونه
چهره خودخواجه عاصف وهرپاکستانی دیدنشون کفاره داره خخ
ونمادکامل تروریسمه وخشونت وانتهاری اند وای کاش بجای افغانستان قوم طالبان رامتهم به مرکزتروریسم می کرد نه کشوروملت افغانستان را اگرچه مردم همه اگاه وفهیمند ومیدونن تمام این اتهامات کلیشه های سیاسی وکنایه های معمول سیاستمدران کثیف دولت هاس

>>>   این همان چیزی است که بیست سال پاکستان برای افغانستان می گفت. باری جنرال پرویز مشرف به حامد کرزی گفت شما مانند مرغی هستید که سرش را زیر برف می کند و فکر می کند کسی او‌را نمی بیند. شما امنیت کشورتان را تامین کرده نمی توانید و آنگاه مقصر، پاکستان را میدانید.
حالا که خواجه آصف وزیردفاع پاکستان همین پاسخ را از افغانستان می شنود، چه احساسی برایش دست میدهد؟
خواجه آصف به این نیز فکر نمی کند و کم از کم متوجه نمی شود که وجدان خود را قانع بسازد اگر جهاد ‌و جنگ تحریک اسلامی طالبان افغانستان دیروز برای ایجاد نظام اسلامی و اجرای شریعت اسلامی درست بود ‌و برحق بود ‌‌و حمایت پاکستان را داشت، چرا جنگ و‌جهاد تحریک اسلامی طالبان پاکستان این حقانیت را نداشته باشد؟
خواجه آصف را حمله ی انتحاری دیروز در خیبر پشتونخوا باز ناراحت ساخت که پنج انجینر چینی را به کام مرگ برد و چینایی ها امروز تمام دو‌هزار کارمند آن شرکت را رخصت کردند و کارش را بستند.
اندیشمند

>>>   سرمایه گذاری که برباد رفت !
پاکستان آنچه را که بالاي طالبان سرمایه گذاری کرده بودند آهسته آهسته از دست می دهند ، درست است که طالبان دست پرورده پاکستان اند اما در تاریخ بسیار آمده است که دست پرورده ها بلای جان شده اند ، اکنون پاکستان در تلک افغانیت و اسلامیت که خود ساخته اند گیر مانده اند و نجات از آن معجزه می‌خواهد.
عدالت

>>>   به درک
می خواستید از طالبان حمایت نکنید

>>>   ایرانی ها چوبش میخورد حمله به راسک عینا شبه حمله طالبان هست همزمان به سه مقر نظامی حمله کردن در عین حال یک کمین بین راه هم زدن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است