آمریکا: از پاکستان در حمله به افغانستان حمایت میکنیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۷    ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ کد خبر: 175055 منبع: پرینت

سخنگوی وزارت خارجه امریکا درباره حملات پاکستان بر تی‌تی‌پی در افغانستان گفت واشنگتن از مبارزه «قانونمند» پاکستان با گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند.
متیو میلر به افغانستان اینترنشنال گفت طالبان جلو حملات گروه‌های تروریستی از افغانستان را بگیرد.
متیو میلر در پاسخ به پرسش عارف یعقوبی، خبرنگار اینترنشنال، از پاکستان و طالبان خواست که «اختلافات خود را از طریق گفتگو حل کنند.»

پاکستان در واکنش به حمله مرگبار تحریک طالبان پاکستان بر نیروهای امنیتی خود در خیبرپختونخوا، روز دوشنبه بر مناطقی در ولایت‌های خوست و پکتیکا حمله کرد.
طالبان گفته است که در این حمله بر «خانه‌های مردم ملکی» دستکم هشت نفر کشته شده‌اند. وزارت خارجه پاکستان اعلام داشت که «تروریست‌های» وابسته به حافظ گل بهادر، فرمانده تحریک طالبان پاکستان هدف عملیات نیروهای پاکستانی بودند.
وزارت خارجه پاکستان طالبان افغان را به استفاده ابزاری از تی‌تی‌پی متهم کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفته است که ایالات متحده «متعهد به همکاری با پاکستان برای برخورد با تهدید مشترک گروه‌های تروریستی در سراسر این منطقه است.»
میلر افزود: «ما در تماس مداوم با مقام‌های ارشد پاکستان هستیم که طی آن، درباره افغانستان در چارچوب رایزنی‌ها و گفت‌و‌گوهای دوجانبه و مبارزه با تروریسم، بحث می‌کنیم.»
او پاکستان را به خویشتن‌داری دعوت کرد و گفت که حملات آن در افغانستان باعث مرگ غیرنظامیان نشود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا پاکستان
حمله پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   طبعا درین درامه امریکا از پاکستان حمایت میکند چه او فرزند اصیل ونماینده ای خاص است اما قرار داد دوحه چه شد!!!؟ در جنگ غزه طالب به لحاظ گل روی امریکا وانگلیس وبرای حفظ ومراعات قرار داد دوحه ایمانش را زیر پا نهاد ویک حرف هم بر علیه اسرایل نگفت ولی امریکا چون قلدور است به هیچ قرار داد وپیمان احترام نمیگذارد از پاکستان حمایت وپشتیبانی نمود به کدام دلیل ؟هم پاکستانی ها بمبارد می نمایند وهم از انها حمایت میکنید مگر اینجاهم همان دلیل بی اساس دفاع از نفس مورد دارد !!!؟ لا اقل میگفت ما تحقیق میکنیم هرکه ملامت بود از مظلوم حمایت مینمایم خوب لزومی هم نداشت که این اعلان را میکردند چون هرکه میداند طالب مزدور را قربانی پاکستان مینمایند ولی هنوز هیچ چیزی نشده این بمباردمان یک صحنه سازی وتمثیلی بیش نیست وگرنه هردو طالب را خارجی ها ساخته اند هم طالب افغانستان وهم طالب پاکستان وهم همه گروپهای نروریستی مستقر در منطقه وافغانستان راخوب هدف ازین لابی گری ها نشان دادن به دنیا است که گویا طالب ازاد ومستقل وبدون وابسته است با این اظهارات فقط خود وملت خودرا فریب میدهند درینجا مردم طالب وحامیان خارجی واهداف ایجاد وتربیه وتقویه ای انهارا همه میدانند واین راز به کسی پوشیده نیست
شوخک مزاقی

>>>   هرکشوری که میخواهدجنایت وادم کشی را سانسورکند بحث مبارزه باتروریسم راعلم می کند والبته برای مارنگشان حنایی ندارد

>>>   "سخنگوی وزارت خارجه امریکا درباره حملات پاکستان بر تی‌تی‌پی در افغانستان گفت واشنگتن از مبارزه «قانونمند» پاکستان با گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند." چه خنده دار!!!!!
تو ....پدر تروریزم و چرکستان مادر تروریزم، یعنی که مبارزه «قانونمند» با خود.
این "چرکستان الشیاطین" زیادتر از نیم قرن است که تروریست تولد میکند و بلای جان ما عاشقان سینه چاک بهشت روان و یابالای ما حاکم میکند!!!!
آتش خاوری

>>>   زلزله طبیعی قندهار را لرزاند و عنقریب زلزله های انسانی هم قندهار را به آشوب میکشند.
از ملا و هبت اش ترسی ندارد قندهار
شهر مردان است و مردان جمله اند در انتظار

>>>   ان دوران فرعونی امریکای ترورست دیگر سپری شده است.امریک اگر توان وزوروقوت دارد، اول همان مرداریهای را که در یوکراین،غزه،یمن وعراق ریخته است پاک کند بعد به پاکستان(شیطان خانه)کمک کند.امریکا اکنون از ناتوانی وبیغیرتی هندو را ماما خطاب میکند، شرم نه داردبا تمام قدرت نظامی که دارد در غزه با حماس مجاهد میجنگد ودر همین پنج ماه جنگ نتوانست یک هدف خود وصهیونست هارابدست بیاورد.شرم کند وخجالت بکشد واز بسیار خجالت بمیرد.

>>>   امریکا سیرچند اینها وارثان افغانستان هستند پاکستان که عدد نیست این که جمهوریت نیست هر روز بمبارد کند اینها وارثان افغانستان هستند هرکی باشد سونی افغانستان چپ سی کند چشم از کاسه درمیاره به شما خائنین هم رفت ندارد.....

>>>   شما ده قیصه چی استی پاکستان که چیز نیست طالب جان امریکا و ناتو با چهل هشت کشور بامتحیدین جمهوریت اش را به تاریخ زوباله دان انداختن شما بیغم در خارج چکرتان بزنید طالب هم نماد بیت المقدس را ساخت هم مرگ به اسرائیل گفت کسی که خود را به خاب زده باشدهرکارش بکنی ازخاب بیدار نمیشه شما فکر خودرا بکنید که پلیس کشورها دنبلتان هست که شمارا دست گیر نکند شماهنر کردی وطن را به سفار به طالب جان هم از وطن دفاع میکند هم ده فکر شما مهاجرین جمهوریت است شما فقط وفقط ده پسبوک میزنید باشه لالا

>>>   دوستان میگند آمریکا بانی و عامل طالب هست
پس دلیل اینکه شرق حمایت می کند چیست؟

>>>   دقت کنید این دونفرآخر که سواد ومعلومات درهمین چندجمله پراز غلطیشان بیداد می کند لالا
اتش خاوری
شوخک مزاقی
وایضا تمامی نفراتی که غم وطن دارید.این وطن هرگز آسوده و راحتی برای مردمانش نخواهد داشت.چرا؟ چون اکثریت مردم ما به مانند این دو کمنت گذار ابله که شاید هم درواقع یک نفر باشد (عجیب ادبیات ونحوه استفاده از لغات شبیه به هم است) از سوی مغز وتفکر خلاص استند
اما خطاب به بیسوادهای لوده
میدانید طالب جانتان برای حکومت دوباره با امریکا مصالحه کرد؟ اینکه مدام گفته میشود طالب امریکا و غرب دا بیرون کرد یک دروغ بزرگ است. طالبان با غرب وآمریکا معامله کردند.اگر نمی دانی بدان.طالبان درخواب هم نمی دید که دوباره به حکومت برسد
ده ملیون مهاجرشدند به ایران از زمان امدن طالب
هرچی انجنیر ونفرات تخنیکی بود از این ملک رفت
معادن طلا و مس و..دارندچپاول می کنند
دروازه مکتب را به روی دختران ما بسته اند.حتما میگویی سیاه سر را به سواد چی کار است؟ اما همی کاری که طالب درباره دختران انجام میدهد چندسال دیگر ثمره اش را خواهی دید.وقتی به اجبار زوجه ات را برای معاینه وزایمان ببری پیش داکتر مرد وقتی برای تداوی زن و دخترت مجبور به مهاجرت شوی وباتو مانند یک تکه کثافت برخورد کنند ومجبور شوی عورت زن ودخترت را به ان داکتر مرد بیگانه نشان بدی خواهی فهمید دنبال طالب راه افتادن این مزایا هم دارد

چه می نویسم؟
برای که می نویسم من؟
برای مشتی مجسمه بلاهت ونادانی؟
بیکار نیستم.دلم میسوزد اما گویی بی فایده است و مشت بر سندان کوفتن است.بروید در لجنزار طالب مانند کرم بلولید ای مردمان لاف زن ودورو وترسوهای شیرشده در فضای مجازی.مادر وطن از دست شما فرزندان ناخلف دلخون است.

>>>   از چوچه خود هر کس دفاع می کند پاکستان چوچه سابقه انگلیس وامریکا است قندولک بسیار شیرین است برای انگلیس وامریکا.
هههههههههههههههه
آریا از جرمنی

>>>   به نظر دهنده آتش خاوری جنگ درکل اشتباه است خرجان باز جنگ این جنگ طالب شروع نکرد بلکه خائنین در راس ش امریکا و ناتو با چهل هشت کشور متحدینش ازطرف خاینین جمهوریت که همراهش بودن همه را بگیل کردن حال شما مفتخوری این حرف میزنی که این یک که معمله پیچیده بود بله این میگه معمله بود برای طالب نه برای امریکا چرا برای امریکا نبود امریکا ازلحاز اقتصادی هم ازلحاظ نظامی درحال افول بود چین رقبش در اقتصاد از امریکا پیشه گرفت این باس تولانی است که مغزگندیده وخاین پر بشکل تووازکنم اما ازمادن افغانستان گفتی اگردوزدی شود که نمی شود اگرهم از نرخ جهانی کمترباشد فروا ندارد ولی شفاف و روشن اعلام میکنید به این فروختیم به این خریدم دست زورمندان ازبیخ قطع کردن شکر آمدیم بابت داکترزن دانشگاه زن داکتر آزاد است انشا۶الله دیگردنشگاه هم باز میشه یه کمی حوصله کن این کوسی و کونی جمهوریت یکمی دنبال اربابانش برود تااونها که بهش بگه که ما شما رانمی خواهیم برید کشورتان که حمینتور هم میشه نوشته بودید که چند سال دیگر ثمره اش می بینی یست سال این دولت حکمت کند این را من به تمام تان قول میدم که اقتصاد افغانستان کشورهای همسایه خو بی خی ایله کن اقتصاد مردم افغانستان مثل عرب ها میشه به شرط که رهبران جهادی سیاسیون جمهوریت درش دخیل نباشه آتش خاوری خر کشور را شهر را برای منافع خود نخواه,....

>>>   آن که برای خاوری نوشته
بامقایسه یی نوشتار های هردو از نظر املایی، انشایی و مهمتر از همه از نظر زبان ادب و اخلاق اجتماعی، چهره یی خر خودبخودنمایان میشود.
آیش خاوری

>>>   وقت طلاست وسروکله زدن با مردمان نافهم به صرفه نیست اما این کمنت گذار آخری بیخی ادب واخلاق رابوسیده همچنان که کف پای غلامان اجنبی را می بوسد.
نفرک آخری چنان شلتاق می کند که هرکس نداند به خیالش پروفسور گوزوک از دانشگاه سوربون فرانسه است اما وقتی مشاهده می کنی جدا از غلط نویسی در نگارش در حد مکتب اولی که معادن را مادن می نویسد ولحاظ را لحاز، می فهمی که این یکی هم از همان فرقه جاهل و نادان و بیسواد است.
این پشکل جمع کنِ طالبان نمونه ای است از مردمان مشت گره کرده وکف به دهان آورده که گمانم هرروز به جای نان خورش مغز خر تناول می کنند و از نعمت تفکر واندیشه بی نصیب شده اند.
جوری می نویسد واز طالب می گوید که خر از سیاه مشق هایش به خنده می افتد.هرکس یک گوشی موبایل خریده به گمانش عقل کل است. به تو میگویم ای خر بی علوفه اینجا اگر چیزی درچنته نداشته باشی مشتت باز می شود و دیگران می فهمند به جای مغز درکاسه سرت پشکل داری.
نمی دانم شاید هم با طالبان بود و باشی داری .پشت و پسله ای داری شاید برخی از احتیاجات این فرقه منحرف را مهیا میکنی و شاید...
اما تو در ادعاهای ....ت گوی سبقت را حتی از طالبان شپشو هم ربوده ای. آخر خربی صاحب یک بار به غلط نوشته هایت نگاهی می انداختی.یک بار اصلاح می کردی. چنان چرس را بالا انداختی که درعالم هپروت سیر می کنی. نزدیک به ۳۰میلیون نفوس این کشور دررنج وگرسنگی و فلاکت است آن وقت تو دراز گوش می گویی که قول میدهی اقتصاد افغانستان برسد به پای اقتصاد عربها؟
بدبخت چرا برای رفع خماری و نشئه شدن حدوظرفیت نگه نمی داری که با دوبست بیشتر این اراجیف را سرهم نکنی؟ چرا چرس را با علف و تریاک وقرص استعمال می کنی که ندانی حالا روز است یاشب؟ که ندانی طالب صدفیصد غلام سرسپرده آمریکا و غلام پاکستان است. که ندانی جنگ اخیر با برادران پاکستانی جنگ زرگری است. که ندانی مردمان وطنت از فقر روانه کشورهای همسایه اند و به هر خفتی برای لقمه نانی تن می دهند و تو لاف و پتاف میزنی که اقتصاد ماچنین است وچنان است؟ و در خیالات وتوهمات خود همه چی را گل وبلبل می بینی؟

امابعد:چرا شما غلامان وبردگان طالب تا حرف از مشکلات وخیانتهای این گروه خائن و وطن فروش به میان می آید خود را میزنید به کوچه علی چپ؟ و میروید به زمان جمهوریت؟ و از آنان بد می گویید؟ جمهوریت بد یا خوب رفت و گم شد.آنها هم یکی بودند لنگه طالب جانتان که شیوه وطن فروشیشان با این فرقه حرام لقمه فرق می کرد. مگر ما از جمهوریت دفاع کردیم؟ تاکی قرار است جوابی به جز ارجاع به حکومت های دست نشانده عین وغین نداشته باشید؟ کی قرار است مردم زندگی آسوده داشته باشند؟و به مانند مردم کشورهای دیگر در خوشی وسلامت ورفاه باشند و در مراسم های ورزشی وبین المللی به عشق وطن روحشان تازه شود؟ واحساس غرور و سربلندی کنند؟ آخراین چه ویروسی است که از نسلی به نسل بعد اضافه می شود؟ جهل مکرر؟!
کلام آخر: وقتی جوابی قانع کننده نداری سرت را در آخور کن خرجان. به والله کسی نخواهد گفت که تو کور و کرهستی

>>>   برای اتش خاوری طالب آمریکا را بگیل کرد حال هم باید بهش بفهمان که در جنگ با ما سیال نیستی اگر چی توان نظامی ات بیشتر ازهمه دنیا است ولی درجنک مبارزه با ما هیچ هم نیستی افغانستان با تمام کشورهای دنیا فرق میکند اینجا حرف زور قلدوری ممنوع است اگرتکزاس امریکا بدماش در دنیا به خودش میگه اگر هلمند قندهار نباشد اینها را امریکا بفحمیدن حال که طالب به آمریکا میگه بیا با احترام متقابل مه مثل جمهوریت شب میخواستی بیاد باروز در نبود بهش بگه که تو جتوری با اجازه کی آمدی حال فهمیدی استقلال آزادی یعنی چی اوبوحت آمریکارا ببین عراق اشغال کردن نمیره بیرون سوریه را ببین نمی ره بیرون من که بهت گفتم مفتخوری تاوان دارد این تاوانش است که تو میگی پول باشه عزت نباشه تو میگی اجنبی باشه لندغری باشه در دست تو میگی آزادی باشه در دست برچی هفتاتا مردکوخانه باش من میگم نان خشک باشد اینها نباشد من میگم اقتصاد افغانستان سرفای خود باشد دست خارجی نباشه من میگم تمام ملت افغانستان درخشانی درقندهار زندگی کند قندهاری چپ سونش سی نکند هلمندی درپامیر زندگی کند پامیری سونی ش سی نتواند بکند من این تور افغانستان میخوام نه مثل تو که برای خود عقاریب خود می خواهید تمام اقوام افغانستان به هم برابر و برادر باشد لعنت برکسی که برای تمام اقوام افغانستان نخواهد فهمیدی بیسوادی من سواد تو

>>>   من برای یگان نفر توصیه می کنم که پیش از نوشتن .... اول بروند سر کلاس هایی سواد آموزی.
حافظ می فرماید:
بر بساط نکته دانان خودفروشی شرط نیست
یا سخن دانسته گو ای مرد عاقل یا خموش
آتش خاوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است