روز زن
روز زن، ماه زن، بهانه ای است تا مغز های پوسیده و آغشته به تحجر و جهل موجوداتی مانند طالبان و زن ستیزان دیگر را به فکر کردن به این موضوع وا دارد 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۸    ۱۴۰۲/۱۲/۱۹ کد خبر: 175010 منبع: پرینت

ملل متحد و دیگر سازمان های مدافع "حقوق بشر"...(اعتماد و باورم را در جهان امروز به حقوق بشر باخته ام!) وقتی یکی از روز های تقویم را بنام چیزی، کسی، جایی و واقعه ای میکنند، که میخواهند به بهانه آن روز، اگاهی مردم در مورد یک موضوع افزایش یابد، روشنگری شود، حقی اعاده شود، فاجعه ای ختم شود، از دستاورد خارق العاده و یا شخصیتی، تجلیل بعمل اید و یا از فاجعه و واقعه بدی، یادبود بعمل اید.

در تقویم سال، روز زن که تنها یک روز بود حال مبدل به ماه زن شده است، ماه مارچ را ماه زنان مینامند. برخی از مرد ها که با تمسخر در مورد این روز و ماه صحبت میکنند و حس میکنند که انگار در حق جنس مذکر بی عدالتی شده چون زنان یک روز سال را بنام خود دارند ولی روز مرد در تقویم و جنتری شامل نیست... نمیدانند که روز زن، برای تجلیل از زن نیست!... این روز، روزی نیست که از شکوه زن، از دستاورد زن، از هویت زن، از تبار زن، از جنس زن و از زندگی زن در جهان و یا برتری اش بر مرد، بزرگداشت بعمل اید!

واقعیت غمگین روز زن این است که چون جنس زن در تمام کشور های جهان هنوز با تبعیض جنسیتی مواجه است و برای حق خود مبارزه میکند و در هر بخشی از جهان با بی عدالتی، با ظلم، با مرد سالاری و با انواع مشکلات دیگر دست و پنجه نرم میکند و حق مساوی با مرد ندارد، ملل متحد خواست تا با اختصاص یک روز سال به نام زنان، روشنگری کند، اگاهی عامه را در سراسر جهان بلند ببرد تا در این روز، به مشکلات زنان پرداخته شد و حق شان اعاده شود، از ظلم و ستم بر زنان کاسته شود، تبعیض علیه شان محو گردد و دیگر شهروند دست دو در هر جامعه ای تلقی نشوند!

زن، موجودی که موازی، همطراز، یکسان، همزمان و هماهنگ با مرد در این کره خاکی زندگی کرده و میکند، ولی هنوز چه در شرق و چه در غرب، کمتر و کهتر از مرد تلقی میشود!
روز زن، ماه زن، بهانه ای است تا مغز های پوسیده و آغشته به تحجر و جهل موجوداتی مانند طالبان و زن ستیزان دیگر را به فکر کردن به این موضوع وا دارد که یک خلقت مساوی و همطراز با زن، که مرد است، نه برتر از زن است و نه بهتر و این موجود حق ندارد که بر زن تبعیض روا دارد و یا حس کند که مالک زن است و حق دارد تا با طرح قانون و دستور و فرمان و فتوا، زن را در کنترول خود داشته باشد و از او موجودی بسازد که بیصدا، تسلیم مرد گردد!
زن، از قبرغه و از پهلوی چپ مرد، افریده نشده... این مرد نیست که زن را به دنیا آورده است، این زن است که مرد را به دنیا می اورد!... و چه بد که همان مرد زاده زن، به مادری که او را 9 ماه در بطن خود پرورده و با شیره جان خود بزرگ کرده، به چشم ناقص العقل نگاه کرده و او را موجودی کمتر از خود تلقی میکند!

روز زن را به تمام زنانی که برای حق خود مبارزه میکنند، تبریک میگویم!... بخصوص برای زنان سرزمین ام...برای زنان آزاده، لگام گسیخته، شجاع، مقاوم و قهرمان افغانستان!!... که با دست خالی و عاری از حمایت مرد... در برابر غول های مسلح با تانک و توپ و تفنگ ایستاده و مبارزه میکنند!
مبارزه زنان سرزمین ام، باعث شد که من بیشتر از قبل به جنسیت خود منحیث یک زن افتخار کنم... هیچ زنی، به شجاعت زنان سرزمین من نیست!...
تاریخ این مبارزه زنانه و مونث را در ان سرزمین به ثبت خواهد رساند... که چگونه زنانی تنها و عاری از حمایت مرد، در برابر هیولا ها ایستادند و برای حق خود فریاد زدند و مبارزه کردند... و این مبارزه زنانه، الگوی برای مذکر های ان سرزمین خواهد شد!

لینا روزبه حیدری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
روز زن
زن مادر
نظرات بینندگان:

>>>   Noor Nisa Obaidy
مردی که زنها را فهمید
آقاى ويليام گلدينگ برنده جايزه نوبل ادبيات:
"من معتقدم، زنها بايد ديوانه باشند كه فكر ميكنند با مردها مساوى هستند!!!
هميشه بالاتر بوده اند.... خيلي بالاتر....
هر چيزى را به يك زن بدهى آن را به بهترين مبدل ميسازد.
اگر به او نطفه بدهى، او به تو يك فرزند ميدهد.
اگر به او يك محل اقامت بدهى، آنجا را به يك خانه تبديل ميكند!
اگر به او ماده اى غذائي بدهى، او به تو يك وعده غذائي ميدهد....
اگر به او لبخند بدهى، او قلبش را به تو ميدهد.
زنها هديه هايي را كه دريافت ميكنند،چندين برابر و بهترينش ميكنند." ♥️
سربلندبمانی زن قهرمان روزبه عزیز💜💕❤

>>>   English Esmat
Noor Nisa Obaidy
کاملا درست گفته است.
البته این پرادکس به بعضی های شان صدق میکند.
پاینده باد زنان وفادار🌹❤♣️🍷

>>>   Ahdm You
با تایید تمام نوشته های تان در مورد زن باید بنوسم بسیار مرد های هستند به شمول خودم که احترام زیاد به نسل زن دارند چون اګر زن نه می بود نسل بشریت وجود نه داشت پس با احترام و عزت بسیار بالا نزد من دارند و همیشه خود را کم تر از این موجود مهربان و با عاطفه حساب می کتم.همچنان باید یاد اور شوم ظلم و استبداد به چنکریز خان مغول نه ماند بالای زن های افغانستان هم به توکل خدا نه می ماند مطمین باشد.

>>>   Abdul Samad Bashardost
با این همه زحمات، تکالیف، رنج، درد…… و بی خوابیهای که یک زن و یا یک مرد درطول ۳۶۶ روز تحمل میکند، آیا اختصاص دادن صرف یک روز در طول سال برای تجلیل از روز زن و یا روز مرد، درست است؟ یک انسان عاقل، دارای عقل سلیم هیچوقت این یک روز اختصاصی را قبول نمیکند. حتی یک ماه هم هیچ است. جایگاه زن در دین مبین اسلام و جامعه افغانی خیلی بالاتر از تجلیل این یک روز تخیلی است.
ایکاش به جای درد، درمان سازیم- بیرون و درون همیشه یکسان سازیم
ایکاش که روز مرد و زن جمع کنیم- یکروز بنام (روز انسان) سازیم

>>>   Ahmad Reshad Ahmadi
کاملا و خوب شد دیر اما آخر دنیا فهمید بخصوص مردم افغانستان که چندین سال بنام حقوق بشر(حقوق عشر)پروژه های خود را سر ما انجام دادند بنام حقوق عشر کشتن بنام حقوق عشر کشور ما را نابود کردند بنام حقوق عشر سالها که نیرو های امنیتی ما در سنگر ها کشتن میشدن وقتی نیرو های امنیتی ما طالب وحشی را میکشتن و یا اسیر میگرفتن مانع میشد بنام حقوق عشر پنج هزار زندانی طالب وحشی را رها کردند
حقوق بشر فقط بنام است اصلا خودش یک راه پروژه است برای سیاست های کشور های همچو آمریکا انگلیس
قبول کنیم که ما به این نام بازی خوردیم
هزاران مشکلات در افغانستان بالای مردم افغانستان است بخصوص سر زنان کجاست این حقوق عشر .؟
🤝🇦🇫✊☝️

>>>   Karima Farsin
برای شما که همیشه قلم رسا و کلام واقعیت دارید این روز مبارک باد گر چه تمام روز سال از آن زن است پیروز و موفق باشید.
«» ‌‌«» «». «» ‌«» «»
من یک زنم ، پس روززن برمن مبارک .
یک مادرم ،پس روز مادر برمن مبارک .
امور خانه را مدیریت میکنم پس روز مدیر بر من مبارک بر بالین عزیزان درد مندم بیدارمیمانم و دردهایشان را مرحمم ،پس روز پزشک برمن مبارک .
برای راحتی زندگی خانواده ام میسازم آنچه که نیست .و خلق میکنم آنچه که مایه آرامششان هست ،پس روز مهندس برمن مبارک .
می آموزم درسهای زندگی را با تمام وجود ،با مهربانی ،با صبر و تحمل و امید ،پس روز معلم بر من مبارک.
می جنگم با هر پلیدی که خانواده ام را تهدید کند. پس روز پلیس بر من مبارک .
حریم زندگیم را ، حرمت خود و خانواده ام را پاسبانم ،پس روز مرزبانان نجیب و صبور بر من مبارک .
دسته گلی به خودم تقدیم میکنم چون یک زنم با یک عالم عشق نه وظیفه

>>>   سلطان عزیز زرگر
مردها مآیوس نشوند که روزی ندارند درطول سال اگر یکرو روززن باشند مابقی همه روز مرداست وزن بیچاره فغانستان همان یکروز هم هیچ گاهی حس کرده نمیتواند

>>>   Qadeer Ghanizada
روز مادر را برای شما خانم دانشمند و تمام زنهای شجاع و زیر شکنجه افغانستان و خصوصآ خانم های مسلمانان دنیا تبریک میګویم .به امید ازادی و حقوق زنهای دنیا تحت قانون اسلام و مذهب واقعی نه کسانی که از نام سلام عزیز استفاده جویی میکنند و حقوق ملت ها را پایمال نموده اند .و نه این حقوق که زنها در کاباره های دنیا غرق و نشه و بی باک میګردند .به امید صلح و حقوق واقعی در کشورهای جهان .

>>>   Atiqullah Bana
در اغوش زن فرزندش قرار دارد وبه زیر پایش جنت پروردگار هرکه خطا کرد جهنم سوزان در انتظارش است !

>>>   Raouf Dellwan
مبارزه سرسختانه تو به دفاع از آزادی و حقوق زن قابل تحسین است . موفق باشی !
>>>   یکی از پروبلم هایی که در مورد اشتغال خانم ها در عرصه کاری وجود دارد، عبارت از این است که در بیست سالگی به او میگویند که او هنوز جوان است و تجربه کاری ندارد.
در سی سالگی به او میگویند که او طفل خورد دارد و در عرصه کاری اش ممانعت ایجاد میکند.
در چهل سالگی به او میگویند که او سن و سال اش زیاد است و پیر شده است و به درد کار نمی خورد.

>>>   روز زن زنانی که در خارج زندگی میکند روز زن را در خارج چشن بگیرند
ا زنان داخل افغانستان روز زن را برای شوهران خود چشن بگیرند زنانی که در خارج زندگی میکند این روز را برای زنان داخل افغانستان دلسوزی کردن زنان داخل افغانستان این روز را هم برای خودش دلسوزی کردن هم برای شوهرانش همه دلسوز دلشکسته
جاغوری

>>>   زن پادوشاه خانه زن امنیت خانواده زن پلیس خانواده زن معلم خانواده زن مدرس خانواده زن دانشگاه خانواده زن پروفسور خانواده زن یعنی مادر یعنی بهشت زیر پای مادر ما از کدام زن صحبت میکنیم زنان غیور اسلامی افغانستان یازنان پیرو دنباله رو زنان غربی که کون لوچ وسر لوچ است این زنها نه نماینده زنان افغانستان هست نه ما اینها زنها را زن میگیم به این زنها می گفتن یار ت آمد اینها می‌گفت از کدام کوچه یا کدام بازار آمد جای زنان افغانستان حساب نمی‌کنیم ما ملت افغانستان این زنها را بجای پشک حساب نمی کنیم در ملت افغانستان زن به عنوان مروارید توی صدف است با ارزش ترین مروارید توی صدف است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است