نشست دوحه، بازهم همکاری بظاهر متخاصم
عدم شرکت نماینده طالبان در نشست دوحه با هماهنگی کامل سازمان ملل و آمریکا و ایران صورت گرفته است و نشست قطر درباره افغانستان بی هیچ نتیجه ای پایان خواهد یافت 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۰    ۱۴۰۲/۱۱/۲۹ کد خبر: 174895 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(Afghanpaper) نشست قطر نیز مانند دیگر نشست ها درباره افغانستان بی هیچ نتیجه ای پایان خواهد یافت. هرچند این نشست برای تعامل بیشتر جهانیان با طالبان دایر گردید اما طالبان از حضور در این نشست خودداری کردند.

نشست دو روزه سازمان ملل متحد درباره افغانستان با حضور نمایندگان ویژه کشورها در دوحه، طی چهار بخش و چهار نشست پی‌هم برگزار می شود.
شنیده می شود که سه نشست پی‌هم میان نمایندگان کشورها به ریاست دبیرکل سازمان ملل، طی چهار بخش از جمله اجماع جهانی برای حمایت از افغانستان، چگونگی وارد کردن فشار بر طالبان و ایجاد یک راهکار سیاسی برای بیرون رفت از معضل جاری در کشور گفتگو خواهد شد.
در چهارمین جلسه این نشست نیز نمایندگان ویژه کشورها در امور افغانستان و دبیرکل سازمان ملل متحد با چهار تن از فعالان جامعه مدنی و مدافعان حقوق زن افغان دیدار خواهند کرد.

وزارت خارجه قطر اعلام کرد که نمایندگان ۲۸ کشور جهان به نشست دوحه برای افغانستان دعوت شده‌اند.
شش نفر به نمایندگی از جامعه مدنی و زنان افغانستان در نشست دوحه شرکت کرده اند.
لطف‌الله نجفی‌زاده، (مامور سازمان... اما در ظاهر) به نمایندگی از فعالان جامعه مدنی؛
محبوبه سراج، زن متعصب اوغانی حامی سرسخت طالبان و از جمله افراد منتقد دیگر اقوام در کشور؛
میترا مهران، محصل سابق دانشگاه آمریکایی کابل که با همکاری گروه... به ویرجینیای آمریکا رسید؛
شاه‌گل رضایی به نمایندگی از فعالان حقوق زن در این نشست اشتراک می کنند....
برخی از چهره‌های سیاسی که عضویت هیچ هیاتی را ندارند در محل برگزاری نشست دوحه حضور دارند.
فاطمه گیلانی عضو هیات مذاکره‌کننده دولت سابق در دوحه حضور دارد اما عضو هیچ هیاتی نیست.

نشست قطر نیز مانند دیگر نشست ها درباره افغانستان بی هیچ نتیجه ای پایان خواهد یافت. هرچند این نشست برای تعامل بیشتر جهانیان با طالبان دایر گردید اما طالبان از حضور در این نشست خودداری کردند.
سازمان ملل با هماهنگی کامل آمریکا تصمیم دارد تا از طالبان یک ابرقدرت منطقه ای بسازد و تعامل با آنان را دشوار تر از هر کشور دیگری نمایان سازد. این تصمیم می تواند کشورهای منطقه را در مواردی به التماس در مقابل طالبان وادار کند که اینک نمونه اولیه این التماس و زاری را در سران و نمایندگان کشورهای ایران و پاکستان و برخی از کشورهای آسیای میانه مشاهده می کنیم.

عدم شرکت نماینده طالبان در نشست دوحه با هماهنگی کامل سازمان ملل و آمریکا صورت گرفته است. زیرا منافع اقتصادی آمریکا که گره خورده با ناامنی ها و دزدی های آسیایی است، ایجاب می کند تا این کشور برای غارت بیشتر افغانستان، سازمان ملل را وادار کند تا بقیه کشورهای منطقه و حتی کشورهای اروپایی را برای تعامل با طالبان به التماس و زاری به پای طالبان انداخته و آنان را ناخواسته به دفاع از تروریسم منطقه ای وادار کند.

ایران هم مانند سیاست های قبلی خود در افغانستان، بازهم پا جای پای آمریکایی ها گذاشت و حسن کاظمی قمی نماینده ایران، رایزن سیاست آمریکایی طالبان گردید و یک روز قبل از برگزاری نشست دوحه، به دیدار سهیل شاهین، رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر رفت تا از عدم حضور نماینده ای از طالبان در نشست دوحه مطمئن شود.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل روز شنبه برای شرکت در نشست دوحه درباره افغانستان وارد قطر شد.
او پس از ورود به دوحه، پایتخت قطر به محل اقامت خود به هتل «چهار فصل» رفت.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نشست قطر
طالبان جهان
نظرات بینندگان:

>>>   ملت افغانستان به حد کافی تجربه دارند و میدانند که نشست های این چنینی راه حل نیست ، یگانه راه حل انسجام نیروهای مقاومت و ریشه کن کردن پدیده شوم تروریسم طالبانی در افغانستان است.
ایران و کشور های مثل آن مثل خانم هایی هستند که جیب طرف را نگاه میکنند و هر که جیب اش پر تر خدمت رسانی برایش بهتر.
بعد پیروزی مقاومت ملت افغانستان ایران اولین کشوری خواهد بود که نماینده اش برای پا بوسی سران مقاومت دست از پا نخواهد شناخت ، ما که از گذشته تجربه ها داریم و آموخته ایم که فقط اراده مردم و توکل به خدا کار ساز است و بس.

>>>   این یک نشست کشورهای جنایتکار غربی و شیاطین است برای تامین منافع شان در افغانستان.

>>>   تا حال کدام نشست برای افغانستان مفید بوده که این دوم آن باشد؟
این نشست ها نمایشی است و فقط عزوقرب طالبان را بیشتر می کند و از آنان بت های بزرگتری می سازد.
در نشست دوحه اکثرا افراد دعوت شده تمایل به تعامل بیشتر با طالبان دارند و این نیاز به حضور یا عدم حضور طالبان ندارد.
شیما کابل

>>>   جنایتکاران و شیطانهای غربی در مقابل جنایت‌های رژیم مردار صهیونیستی در فلسطین ساکت هستند. اما با این نشست‌های ....و نمایشی می‌خواهند خواسته های نامشروع شان را بالای مردم ما تحمیل کنند. این یک نشست پوچ و بی‌فایده است.
شاه عالمی

>>>   ما دزدهای سابق جمهوری و نوکران آمریکای مسلمانخور را دیگر قبول نداریم.

>>>   در عجب هستم از این همه اشتباه سیاسی و ضعف مفرط وحقارت آمیز دستگاه حاکمه ایران در برابر فرقه آدمکش طالبان. امروز ایران در سمت و سویی اشتباه ایستاده و شوربختانه این جاگیری اشتباه در سطر سطر تاریخ این منطقه و سرزمین منعکس خواهد شد؛تاریخ بیرحم است

>>>   امریکا ای جنایت پیشه و با شعار های ای دور غین خود کشوری مارا در طی بیست سال چاپیت و دزدی و جنایت را به اوج رسانید ودر اخیر هم در اثر یک زدو بندو معامله پینهانی همه جیزیک داشتیم از ما گرفت و تحویل نو کران خود با طلان ( داعش) نمود حال خیانتش را توسط نشست دوحه امضا بکند ورسما ملت و مردم مارا تسلیم نوکران غار نشین خود نماید.
به هر حال خدای هست ملت ما با اتکاه به زاد لا یزال واراده وخواست ملت ومردمم خودی شان همانطوریکی انگلیس پیر وارتیش تا بدان مسلح سرخ راخارج کرد این بار هم همان ملت ومردم است در همین نزدیکیها شاهید قهر مانی مردم ما باش
به امید ان روز مها جر

>>>   طالب پشتون مخالفین و اپوزوسیون هم پشتون

>>>   درود کد چهار ، بررسی عالی بود دقعیا همین طور است جلسات الکی پایان یافت و بدون کدوم نتیجه ای
و این برنامه رو طوری فيفا چيده بود که از 28 کشور بازیکنان تیم رو وارد دوحه کند و هر کشوری به سهم خويش گول بزنند و همه تا دقیقه 90 مشغول بازی بودند و یهویی طالبان در دقیقه 90 با بازيکن شماره 10 با پاس توپ به بازيکن شماره 7 گول زد و خیال همه‌ رو راحت‌ کرد گر چ بازيکن شماره 7 با برنامه ریزی قبلی به بازيکن شماره 10 که پاس داده‌ بود پاس خوبی دادو شماره‌ 7 با قدرت تمام توپ رو به ثمر رساند البته‌ با هماهنگی ریس فيفا و با برنامه‌ ریزی قبلی و بقیه بازیکنان کشور ،ها با تقدیم نمودن کپ قهرمانی به طالبان و آنها رو تا پنج سال ديگه تا مسابقات ديگه تبریک گفت کپ جهانی در به طالبان داد و گر چه‌ چند خانم با اشتراک شون به زیبایی فوتبال و هیاهوی بازیکنان و کف زدن های شون به برنامه دلگرمی نشون داده‌ حتی‌ صدای کف زدن های ايشون آنقدر ضیف بود که کسی بهشون توجه نکرد چه رسد به اینکه تصوری از ايشون به خبرنگار ها برسد همه‌ بازیکنان با یاس و ناامیدی عازم کشور های شون شدند و چند اف سايت ها با ناامیدی جلسات رو ترک و کیف هتل ۵ ستاره‌ به ذهن همه‌ باقی‌ماند.

>>>   خداراشکرهمان بهترکه گروه ....طالبان که ازقماش القائده وداعش هس دراین نشست حضورندارد این گروه های تبهکارتروریستی ازعقلانیت ومنطق وگفتگوبدورن. بایدبازبان زوروتهدید نسخه ی این ظالمان خودپیشه ی نااسلامی را درهم پیچید
به امید آزادی افغانستان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است