گاو شیری برای طالبان تروریست
اختراع لفظی داعش خیالی و تروریسم
چگونه ممکن است که یک گروه تروریستی، بر ضد سایر گروه های تروریستی دیگر که در اتحاد ایدیولوژیک، عملکردی و سازمانی با آنها قرار دارد، مبارزه کند؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۲۵    ۱۴۰۲/۱۰/۲۲ کد خبر: 174680 منبع: پرینت

گروه تروریستی طالبان، مدعی شده است که بیش از 2000 عملیات را برضد داعش و سایر گروه های دیگر، انجام داده است. عجیب است که گروهی که خود ماهیت تروریستی دارد و از لحاظ عملکرد و ایدیولوژی، شبیه داعش و سایر جریان های تندرو تروریستی است، چطور در پی فریب مردم است و نشان می دهد که ضد تروریسم، همرکاب دنیای مدرن است. البته در این که تروریسم امروز ابزاری شده در دست قدرت های بزرگ که بواسطه آن دنبال اهداف سیاسی، امنیتی، اقتصادی و ژیوپولیتیک هستند، هیچ شک و تردیدی وجود ندارد. ولی آنچه جالب است این است که تروریسم دولتی بر ضد تروریسم گروهی، عملیات می کند و ادعا دارد در روند تامین امنیت عمومی، سهمی را ادا کرده است.

از اینکه اساسا و ماهیتا، گروه طالبان یک گروه تروریستی است و مخل عمده امنیت از بدو تاسیس اش حساب می شود، حاکمیت فعلی این رژیم که مشروعیت مردمی ندارد و مورد قبول منطقه و جهان نیست، به خاصیت تروریستی و تهدید آمیز آن می افزاید. گروه طالبان، به بیست گروه تروریستی دیگر که امنیت منطقه و جهان را تهدید می کنند، پناهگاه داده و آن ها را حمایت می کند.

حالا سوال اینجا است که چگونه ممکن است که یک گروه تروریستی که پیشینه سیاۀ تروریستی و تخریبی دارد، بر ضد سایر گروه های تروریستی دیگر که در اتحاد ایدیولوژیک، عملکردی و سازمانی با آنها قرار دارد، مبارزه کند؟ اصلا این گروه ها از لحاظ ایدیولوژیک، عملکردی و اهداف، همسان و در یک مسیر فعالیت دارند. هیچگونه اختلافی میان طالبان و گروه خیالی داعش خراسان وجود ندارد، چون داعش اساسا خود طالب است و طالبان برای امتیاز گیری از منطقه و جهان، از نام داعش، سواستفاده می کنند.

قرار اطلاعات تایید نشده، شبکه قاری هارون از زیر مجموعه های شبکه تروریستی حقانی که در کشتار و قتل مردم، دست بالایی دارد و در ولایت لوگر پایگاه دارد بواسطه شبکه های شهری اش دست به انجام عملیات های تروریستی زده و نام داعش خراسان را بالای آن می گذارد، در حالیکه در اصل داعش خراسان در افغانستان همان شبکه تروریستی حقانی است. این گروه با تمام قوت از کارت داعش برای اهداف امنیتی و سیاسی خود استفاده می کند. چنانچه برای سرکوب مخالفان طالبان، انجام عملیات های تروریستی، باج گیری و سفید نمایی طالبان، این گروه همواره از ترفند مبارزه با داعش خیالی که یک اختراع لفظی ای بیش نیست، استفاده برده اند.

اینکه طالبان در تلاش مبارزه بر ضد داعش اند، یک دروغ محض و یک بازی استخباراتی است که حامیان طالبان و شبکه های استخباراتی و اطلاعاتی ای که در حمایت این گروه قرار دارند و برای شان مشوره و کمک لازم را فراهم می کنند، این گروه را به استفاده از نام داعش ترغیب می کنند. اگر این تحلیل درست نباشد، کاری که طالبان انجام می دهند این است که برای داعش خیالی که وجود فزیکی و عملیاتی ندارد، بستر لازم ظهور را برای آینده فراهم می سازند.

وضعیت امنیتی در افغانستان تحت کنترول طالبان، واقعا وخیم، متشنج و مملو از تهدید های بالقوه و بالفعل امنیتی است که در کوتاه مدت و میان مدت، اثرات نا مطلوب آن بر وضعیت افغانستان و منطقه، هویدا خواهد شد. به باور من، منطقه نباید فریب این بازی های لفظی طالبان و حامیان فرامنطقه ای شان را بخورد.
مثلث طالبان- داعش- القاعده و سایر گروه های تروریستی، یک مثلث شوم باج گیری برای اهداف امنیتی است که در بستر یک افغانستان نا امن، به ترویج قاچاق مواد مخدر، تروریسم دینی، جدایی طلبی و برهم زنی نظم امنیتی منطقه کمک می کند. تا زمانیکه گروه تروریستی طالبان در قدرت باشد، آرمان تامین امنیت در این کشور که منطقه بتواند با خیال راحت در آن بسر برد، محقق شدنی نیست.

عبدالناصرنورزاد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان تروریست
داعش خراسان
نظرات بینندگان:

>>>   مشاهدات میدانی در عرصه افغانستان نشان می دهد جامعه افغانستان از رشد و تغییر و بهبود کیفیت زندگی بهره ی چندانی نبرده است و این وضعیت نشان از نبود امنیت نرم افزاری و بکار گیری روش های سخت افزاری با ایجاد انتظام و نظم گستری برای حفظ وضع موجود است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور داخله گروه طالبان گفت، که در سال 2023 نزدیک به 3000 عملیات انجام داده است تا گروه های تروریستی و شبه نظامیان مخالف این کشور را سرکوب کند.

عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت داخله گروه طالبان گفت، که در سال 2023 نزدیک به 3000 عملیات انجام داده است تا گروه های تروریستی و شبه نظامیان مخالف این کشور را سرکوب کند و نیروهای امنیتی زن نیز در این عملیات ها شرکت داشتند.
قانع تاکید کرد، که در این عملیات پناهگاه های داعش نیز نابود شده است. به تاریخ 6 جنوری، یک کاستر در کابل انفجار داده شد، که نزدیک به 20 کشته و زخمی برجای گذاشت. به تاریخ 9 جنوری یک موتر دیگر هم در ناحیه 16 کابل انفجار داده شد که بیش از ده نفر کشته و زخمی شد و شبه نظامیان داعش مسوولیت این انفجار را بر عهده گرفتند. پس از ظهر امروز هم با یک بمب دستی بالای موتر جنگجویان گروه طالبان یورش برده شد که در آن 10 نفر ملکی زخمی شدند. این در حالی است که گروه طالبان همیشه امنیت را دستاورد بزرگ شان در افغانستان می دانند در صورتی که در حکومت پیشین خود شان مخل امنیت و آرامش مردم بودند.

در پایان ماه نوامبر، مرکز ضد تروریسم کشورهای مستقل مشترک المنافع اظهار داشت، که گروه طالبان نمی توانند با گسترش شاخه خراسان داعش مقابله کنند، که شمار شبه نظامیانی داعش در افغانستان پیش از این به 6 هزار نفر رسیده بود.

>>>   تنها نقطه مثبت مورد ادعای طالبان که امنیت بود از هم فروپاشیده و انفجار های پیاپی این روزها این برگ برنده را نیز از طالبان گرفت هرچند در واقع طالبان امنیت نیاورده بودند بلکه نیروهای انتحاری شان را که در دوران حکومت قبلی خود انفجاری می کردن را از این حرکت باز داشته بودند ولی حالا دیگر انفجار ها به دست مخالفان طالبان افتاده و لذا کنترل کردنش دشوار هست. چه داعش که برادر کشی را در افغانستان علیه شیعیان راه انداخته اند و چه گروه های مقاومت که نیروهای طالبان را هدف قرار می دهند هنه خارج از کنترل طالبان فعال اند لذا دیگر برو برنده امنیت دست طالبان نیست.

>>>   💦 رژیم تروریستی افغانپشتونی/افغانپشتونطالبانی از هر نام فاسد داعش، القاعده... و از هر حیله گری های امریکایی و دروغ های کفرانه شان اهداف قومی-زبانی پشتونیزه ای کردن شان را طرح ریزی و تعقیب و عمل میکنند که انشالله نیت بد شان به قضای سر تمام شان بر میخورد و روزی مثل خر رانده و سرکوب می گردند و...

>>>   طالبان ادعای کنترول بر تمام افغانستان و ستر سرحدات را دارند ، حال سوال این است که گروه هایی مثل داعش و یا گروه های طالب پاکستانی و تاجکستانی و اوزبیکستانی و ایرانی و امثالهم از کدام راه داخل افغانستان میشوند و چکونه دوباره برای اجرای عملیات نظامی داخل ایران و پاکستان میشوند؟؟؟؟؟

>>>   هیچ مسابقه یی بدون حریف مقابل ممکن نیست، هیچ بکسوری به تنهایی در رینگ مسابقه نمیدهد.

>>>   داعش پروژه آمریکای اسرائیلی است که انشالله بزودی نابود می‌شود

>>>   اونویسنده محترم برای متحد کردن افغانستان بنویسید نمی مردم افغانستان ازمهاجر بودن از آوارگی بدبختی نمی دیگر در وطن ازگشنگی تلف میشه تو باید خجالت بکشی یا بمری از خجالت که نه میمری نه خجالت میکشی که ترکیه با افغانها چکار میکند پاکستان چکار میکند ایران چکار میکند که انگلیس چکار میکند این کشورها نه هزاره مبشناسه نه تاجیک نه ترکمن نه ایماق نه پشتون همه را افغانستانی میگه حال خو طالب آمده ده افغانستان هر بیاید سر مردم حکمت کند آرامی ببارد اگر ببارد برای ما ملت بهتر ازشما مفتخورا شکم پرستها بهتر هست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است