دو انفجار تروریستی در گلزار شهدای کرمان ایران
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۲۱    ۱۴۰۲/۱۰/۱۴ کد خبر: 174637 منبع: پرینت

دو انفجار پیاپی در گلزار شهدای کرمان در سالروز شهادت سردار سلیمانی، تعدادی از مردم بی دفاع را کشته و زخمی کرد.
احمد وحیدی وزیر داخله ایران در حاشیه عیادت از مجروحان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان در بیمارستان شهید باهنر ضمن تشکر از اقدامات سریع و خوب کادر درمانی اظهار کرد: طبق آمار پزشکی قانونی تاکنون، ۸۴ نفر در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، به شهادت رسیده اند.
وی با بیان این مطلب که ۲۸۴ نفر در این واقعه مصدوم شده اند، ادامه داد: تعدادی از مجروحان در بخش های icu بستری هستند و حال عمومی آنها مناسب نیست و ممکن است در ساعات یا روزهای اینده تعداد شهدای این حادثه افزایش یابد. گفتنی است تعدادی از مجروحان سرپایی مداوا و ترخیص شده و در حال حاضر ۲۲۰ نفر در بیمارستان های شهر کرمان بستری هستند.

وی افزود: حال عمومی تعداد زیادی از مصدومین حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان خوب است و برخی از آنها به عمل جراحی کوچکی نیاز دارند و بزودی مرخص می شوند.
وی با بیان این مطلب که کمبودی از لحاظ درمانی نداریم و وضعیت کاملا تحت کنترل است، تصریح کرد: وزیر بهداشت نیز شخصا در کرمان حضور یافته است و همه چیز برای کمک رسانی بسیج شده و از بیمارستان های دیگر کمک درخواست کردند و کار انجام شده است.
وحیدی در ادامه درباره وضعیت امنیتی کرمان نیز گفت: دستگاه های امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی کاملا بر موضوع اشراف دارند و مشکل امنیتی نداریم و وضع استان کاملا آرام و عادی است ضمن آنکه ماجرا در حال تجزیه، تحلیل و بررسی است.

وی افزود: دو انفجار، شدیدالانفجار با موج شدید به همراه مواد شدیدالانفجار در بین مردم اتفاق افتاده است و این بمب ها ترکش و ساچمه داشتند که بخش اعظم صدمات وارد شده ناشی از همین ترکش‌ها و ساچمه ها بوده است که به سر عزیزان ما اصابت و منجر به شهادتشان شده است.
وزیر کشور بیان کرد: این حادثه بسیار تلخ و بزدلانه و مزدورانه ای بوده است که توسط تروریست‌هایی که از شهید سلیمانی می ترسیدند و امروز از هواداران و رهروانش می ترسند، اتفاق افتاده است و مردمی که به عزا و یاد سردار حاج قاسم سلیمانی آمده بودند را به شهادت رساندند و این نشان از عمق خباثت دشمنان است.
وی اظهار کرد: بی تردید به لطف عنایت الهی عاملان و حامیان این حادثه در قبضه قدرت دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی ما گرفتار و سیلی محکمی دریافت خواهند کرد و بی تردید باید از خشم ملت ایران بترسند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انفجار تروریستی
کرمان ایران
نظرات بینندگان:

>>>   ما همه متاسفم از حادثه پیش شده در کرمان ایران و...
شهدا را خداوند مغفور و زخمیان را صحتیاب و بازماندگان را صبر دهد ...

طوریکه دیده می شود دولتمردان امنیتی ایران خیلی ... و کم تجربه اند که پیشگیری های قبلی توسط فعال ساختن پهپاد های دوربین دار (در مکان های مراسم برگذاری سالگرد ها) قبل از برگذاری مراسم کار نمی گیرند
یا ممکن معامله گری های صورت گرفته باشد. ارازد، اوباشها، مردمان لات و لاتی و معتادین هم خطر و تهدید شمرده می شد. دولتمردان ایران در اندک دست آورد های نظامی خیلی مغرور میشن و سرو صدای احمقانه سر میدهند که به ضرر شان تمام شده.
نظامیان پیشگیری و امنیتی ایران نهایت بیهوده خام حتی نوجوانان بی احساس وقتگذر هستند که می دیدم خنده ام می گرفت که این مامورین سیار ایرانی بی جرئت ترسو بزدل و سیل بین پوچ حقوق بگیر بودند
که در میدان امام حسین، در جوار لفت برقی مترو پولیس های شهری آنجا با یک کانتین دار مواد فروش مخدر همبازو هم شریک و همجرم بودند که متصل بازار شبانه کهنه بسات فروشان است و هم طرف در زیر ایستگاه های بیرونی مترو مردم خلافکار خیلی بودند همچنان در بازار مولوی پولیس شهری به دنبال مجرمین و بازار جرم نبودند بلکه بدنبال گوشی گرفتن از مهاجرین برای نفع خودشان بودند. همچنان یک غرفه پولیس در میدان امام حسین نزدیک بازار میوه سبزی فروشان با قلدر های بازار همدست بودند و راه بندان ایجاد میکردند و دیگر اینکه روز های جمعه مامورین امنیتی در بازار های خلوت شهر ها نبودند که مجرمین آنجا بودند،
و به احتمال که کارگران کثافات آشغالدانی ها تنها از مردمان سیستان و بلوچستان بودند که اینها هم تهدید معامله گر بنظر می رسید. و خیلی افغانپشتون های مجرد افغانی و پاکستانی با پاسپورت افغانستانی در بازار ایران جا گرفته بودند که آنها از نگاه فطرت درونی متعصبی که دارند در جامعه ایران خطر های متنوع را ایجاد میکنند که گوشی های شان در کنترول نیست و...

>>>   💥👈 هر قدر سران دولت ایرانیها با رژیم تکقومی متعصب افغانپشتونطالبان مدارا کنند و یا معاملات ارتباطات سیاسی و اجتماعی داشته باشند
👈 بهمان اندازه اعمال تروریستی و انفجارات در ایران بیشتر میگردد.
👈 این فورمول تجربه شده راز دار است که ایرانی ها به این بوی نمیبرند بجز بوی خونرا که درک میکنند که کردند.
👈 افراد پشتوزبان و افغانپشتونطالبان آلوده ای از نیروی .... است که در جوهر زبان گویشی (پشتو) مرموزانه اثرناک است در شرارت و خونریزی و انفجار و تروریستی ها...
💥👈 به شمول انفجار کرمان زین پس انفجارات را شمار بگیرید که از سایه افغانپشتونطالبان می تابد.

>>>   💥👈 با زنبور سرشت ها ایران معامله همسایه داری را شروع کرده است.
افغانپشتونطالبان در برابر ایران پالیسی اخوت برادری و اسلامی نرم و مدارایی و منافقت را پیش گرفته است.
ای ایرانیان، به مردم افغانپشتونطالبان که همین (زبان فارسی) تان بمثل بلا و زهر یا دشمن تلقی میگردد برای افغانپشتونطالبان.
یعنی افغانپشتونطالبان در برابر زبان فارسی-دانشی طوری حساسیت دارند مثلیکه سک در برابر پشک یا گربه دارد.
در داخل افغانستان، حاکمیت های افغانپشتونطالبانی که با ما مردم متمدن فارسیزبانان ترکتباران دوست و برادر نبوده و نشده، آیا این افغانپشتونی ها با شما ایرانیان همسایه خوب و برادر مسلمان شده می تواند !؟

>>>   💥💯 از زمان حاکمیت افغانپشتونطالبان، رژیم پشتونیستی افغانستان در دفاتر پاسپورت، از هزینه (پول تادیه شده پاسپورتی) مردم هزاره، پنجشیری و ترکتباران، صدها هزار پاسپورت افغانستانی بمردم افغاپشتون/پشتوزبانهای پاکستانی و افغانستانی رایگان و یا عوضی توزیع کرده اند.
✍ که آنان بعدا با ویزه به ایران صادر شده اند و مامورین ایرانی با استقبال به آنها خوش آمدید گفته است که قانونی و با ویزه آمده اند!
✍ که انفجارات کرمان و...، از همین بعد یا زاویه بوده و ازین غفلت و نادانی شما ایرانی ها به جان خودتان نارنجک افغانپشتونی برچسب می زنید.
✍ افغانپشتونطالبان مردم قومی اشرار و پشتوزبان شانرا از پاکستان وارد افغانستان میکند و سپس از افغانستان به ایران و کشور های دیگر صادر هدفمندانه میکنند.
✍ و شما ایرانیان ...مردم مذهبی و هم همزبان نااشرار خود تانرا از ایران بدر و طرد میکنید و در عوض افغانپشتونطالبان انتحاری و انفجاری شرارت-خو را وارد می کنید و آیا نکرده اید !؟؟
✍ دشمنی آشکار و واضح اسرائیل صهیونیستی هزار مرتبه بهتر است نسبت به دوستی یا مدارایی با افغانپشتونطالبان یا پشتونهای افغانستان.
✍ که فطرت و سرشت، حیله گری و مکاره گری و منافقت تعصب خباثت و کینه توزی-درونی قوم یا افراد افغانپشتونها را شما به آسانی نفهمیده و درک نمی کنید و درک هم ندارید.
👈 ای ایرانیان یادتان است یا نه، قبلا که نوجوانی بلوس تصویردار رییس ترورستان-غنیبرادر را یک نوجوان افغانپشتون به تن کرده و همراه با یک میانه سال افغانپشتون در چوکی مترو تهران نشسته بود و ذهنیت و واکنش شما ایرانیان را آزمایش میکرد که این همه ایرانیان چه شکار های خاموش و ساده هستید !؟

>>>   ۱۲ نفر از شهدا افغانستانی بودند
۱_ رضا نورزهی
۲_ محمد قاسم احمدی
۳_ مریم تاجیک
۴_ محمد متین احمدی
۵_ محمدتاجیک هند
۶_ نازنین فاطمه عزیزی
۷_ زهرا فیضی
۸_ نظیفه غفوری
۹_ نعمت الله آچکزهی
۱۰_ لطیفه آچکزهی
۱۱_ معصومه آچکزهی
۱۲_راز گل علیزهی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است