صادرات اسلحه آلمان در سال جاری رکورد شکست
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۰    ۱۴۰۲/۱۰/۷ کد خبر: 174584 منبع: پرینت

صادرات تسلیحات و تجهیزات نظامی آلمان در سال جاری رکورد شکست و به حدود 11.71 میلیارد یورو رسید.
رسانه آلمانی (DPA)، وزارت اقتصاد و حفاظت از اقلیم آلمان در پاسخ به سوال پارلمانی حزب چپ اعلام كرد كه دولت با فروش تسليحات و تجهيزات نظامی به ارزش تقريبی 11 ميليارد و 710 ميليون يورو در سال جاری از تاریخ 1 ژانویه تا 12 دسامبر موافقت كرده است.
به این ترتیب فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی آلمان در سال 2023 یک رکورد را شکست. رکورد سالانه قبلی در سال 2021 با 9.35 میلیارد یورو تجربه شد.

در سال جاری، کشوری که آلمان بیشترین تسلیحات و تجهیزات نظامی را به آن فروخت، اوکراین بود که در حال جنگ با روسیه است. برلین با فروش 4.15 میلیارد یورو سلاح و تجهیزات به کی‌یف موافقت کرد.
مجوزهای صادراتی دولت آلمان به اوکراین نیز شامل تانک‌های لئوپارد 2، سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت، تانک‌های ضدهوایی نوع گپارد، مهمات، هویتزرهای PzH، موشک‌های استینگر، نارنجک‌های دستی، کلاه ایمنی و موتر است.
دولت آلمان فروش 6.15 میلیارد یورو تسلیحات و 5.57 میلیارد یورو تجهیزات نظامی در سال جاری را تایید کرده است که 90 درصد آن به اتحادیه اروپا و کشورهای ناتو خواهد بود.

همچنین قابل ذکر است که دولت آلمان اجازه صادرات تسلیحات به ارزش 1.76 میلیارد یورو به سایر کشورهای ثالث مانند اسراییل، امارات متحده عربی و عربستان سعودی را صادر کرده است.
بر اساس اطلاعیه وزارت اقتصاد و حفاظت از اقلیم آلمان در 8 نوامبر، فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی آلمان به اسراییل در 10 ماه تقریباً 10 برابر شده و به 303 میلیون یورو رسیده است. در چند هفته اول پس از آغاز درگیری اسراییل و حماس (7 اکتبر)، دولت فدرال با 185 درخواست از اسراییل موافقت کرد.
گفتنی است آلمان که با وعده اعمال محدودیت بر صادرات تسلیحات در سال 2021 در آلمان روی کار آمد، به بزرگترین رقم صادرات در تاریخ این کشور دست یافت.


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صادرات اسلحه
آلمان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است