نیرنگ داودزی در تحویل سفارت به طالبان
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۰۱    ۱۴۰۲/۹/۱۲ کد خبر: 174421 منبع: پرینت

قصه از آنجا شروع میشود که طالبان با سرپرست سفارت (سیر داودزی) در تماس شده و تسلیمی سفارت را تقاضا میکنند.
سرپرست سفارت با ایشان موافقت میکند و قرار بر این مشود که ایشان زیر نام سفر به اروپا، به سفارت حاضر نشوند و افراد طالبان آمده و سفارت را تسلیم شوند. وقتی افراد طالبان به سفارت میایند دیپلوماتان حاضر به داودزی تماس میگیرند و طالب هدایت میشوند. نامبرده برای دیپلوماتها هدایت میدهد که دروازه سفارت را ببندید و به وظیفه حاضر نشوید. مامورین حاضر از وی تقاضا میکنند هر چه زود به امارات بیاید تا در مورد تقاضای طالبان تصمیم بگیرد. یک روز بعد از این ماجرا نامبرده به مامورین ابلاغ مینماید که پاسپورتم مفقود شده و تا که دریافت نشود از اروپا به امارات بر گشته نمیتوانم. بخاطر گل آلود نمودن اذهان دیپلوماتان، سیر داودزی از جنرالقونسلگری افغانستان در بن زیر نام اینکه پاسپورتم مفقود شده است یکجلد پاسپورت عادی جدید نیز اخذ مینماید.

مامورین حاضر در امارات میدانند که برنامه از قبل طرح ریزی شده است و از ایشان در مقابل طالبان استفاده نادرست میشود خود را کنار میکشند. طالبان با همکاری همه جانبه خانم منیره کاظم زاده سکرتر اول و مسوول مالی و اداری، سفارت را تسلیم میشوند. موتر شماره یک سفارت و کلید دفتر سفیر توسط محمد عمر داودزی، پدر سیر داودزی که در امارات اقامت دارد بعدا به طالبان تسلیم داده میشود. بعد از گذشت چند روز و تکمیل شدن روند تسلیم گیری سفارت از سوی طالبان، سیر داودزی اذعان میکند که دزد پاسپورتش را به حویلی سفارت در بروکسل انداخته است و به پاسپورت خود دست یافته اند.

از قراین و اطلاعات کاملا روشن وواضح است که همه چیز در تبانی با مشوره شخص داودزی، وزیر داخله قبلی ترتیب شده است. به زعم خود شان از یکطرف دل طالبان را به دست اورده اند و از جانب دیگر گویا با طالبان مخالفت دارند و تسلیم دهی سفارت در غیاب آنها انجام شده است.

این در حالی است که در دو سال پسین سرپرست قبلی سفارت از وضعیت بد سیاسی و عدم ارتباط با وزارت امور خارجه سوء استفاده نموده و به انجام امور شخصی مشغول بوده در هفته یک و یا دو بار به سفارت حضور می یافته است. او برای کسب درآمد و سود بردن خود و خانواده اش مصروف انجام پروژه هایی شخصی بوده است. عراده جات سفارت برای خدمت به خانواده داودزی و دریافت پروژه ها مورد استفاده قرار گرفته است. او، همسرش (وطنوال)، برادر و بسیاری از اعضای خانواده در شرکت شخصی به تجارت مشغول بودند و هستند. شماره مبایل شخصی آقای داودزی بخاطر تامین ارتباط با شرکت ها و تطبیق پروژه هایی اقتصادی درج شرکت ایشان میباشد. ایشان بیش از یک سال معاش برخی از کارمندان سفارت را پرداخت نکرد و آنها در وضعیت بد اقتصادی قرار گرفتند.

با توجه به شرایط سیاسی کنونی، تمامی اعضای خانواده وی، حدود 28 نفر که در سال های گذشته در کشورهای خارجی زندگی می کردند و هیچ خطری از سوی طالبان متوجه شان نیست، تحت برنامه مهاجرتی سفارت آمریکا قرار گرفتند. برخی از آنها چند وقت قبل برای مصاحبه در سفارت آمریکا در ابوظبی حاضر شدند.

در جریان دو سال همه توان خود را بخرچ دادند تا با سوء استفاده از وظیفه دولتی دوباره کسب درآمد کنند
ویب سایت شرکت خانواده داودزی بیانگر این است که بسیاری از اعضای خانواده وی (پسر، پسر، عروس و...) به تجارت مشغول هستند. نکته شگفت انگیز این است که اکثر آنها در دانشگاه آمریکایی شارجه تحصیل کرده اند که هزینه تحصیل هر کدام آنها تا 50000 دلار آمریکا در سال بالغ میگردد.

پس از کنترول طالبان، محمد عمر داودزی در امارات متحده عربی زندگی می کند. ایشان بخاطر زر اندوزی و یافتن راه جدید درآمد با پسرانشان و به خصوص سرپرست سفارت (احمد سیر داودزی) نهایت کوشش نمود تا فرصت دزدی و گرفتن پول را مجددا فراهم کند.
پروپوزلی آماده کردند تا از آنطریق راه درآمد جدید را باز نمایند. آنقدر اینها غرق زر اندوزی شدند حتی اینکه در این پروپوزل - خلاف همه اصول دیپلماتیک - شماره تماس شخصی مستشار و سرپرست بر حال سفارت را اضافه نمودند. تا از وظیفه دولتی برای تقاضای ملاقات و درخواست کمک مالی... سوء استفاده نمایند.

اسناد زیر گواه برگذشته و حال ایشان است که چگونه برای رسیدن به منافع شخصی و خانوادگی خود تلاش نموده اند.
امیدوارم این نوشته و اسناد در قسمت روشن شدن بیشتر حقایق مرتبط به این اشخاص سودمند واقع شود.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
داودزی
شایعات سفارتی
نظرات بینندگان:

>>>   کشور های عربی خودشان افغانستان را در موافقتنامه دوبی با دادن رشوه به مایک پومپیو،وزیر خارجه وقت امریکا،از امریکا خریدند و به طالبان تسلیم کردند.
حالا هم توسط داود زی،سفارت را خریدند و به طالبان سپردند.
بعد از از بین رفتن دولت شوروی، در جهان بازار آزاد بمیان آمده است و حتی کشور ها و سفارت خانه ها در جهان به فروش میرسند و حتی برگزاری جنگ ها در جهان نیز خریداری میشوند و طرفدار یک کشور میشوند و معیار ها دلار بنام کمک به کشور بیچاره که مورد حمله قرار گرفته است،از دولت هایشان بودجه میگیرند و یا توسط توطئه کشور خود را مورد حمله قرار میدهند و دعوی میکنند که فلان کشور توسط گروپ تروریستی به ما حمله کرده است و در نتیجه بالای کشور بیچاره حمله میکنند و تحت نام مبارزه با تروریزم،ملیارد ها دلار بودجه میگیرند.
در زمان موجودیت قوای شوروی در افغانستان،همین تروریست ها و ناقضین حقوق بشر و زنان،در آن زمان بنام مجاهد یاد میشدند و به قصر سفید دعوت میشدند و از آنها پذیرایی میشد و جهاد شان را بر حق میدانستند.

>>>   داودزی زمانیکه در کمیته سویدن مصروف بود گل هایی را به آب داده که بعدا" هویدا خواهد شد.

>>>   عمر داوودزی خود یک خاین مفسد پولپرست دروغگوی فریبکار است پسرانش که از پول حرام تغذیه شده اند و تربیه پدر دارند بدون شک که از هیچ خیانت بخاطر زر اندوزی شان دریغ نخواهند کردند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است