آیا جنگ هسته ای در شرف وقوع است؟
برای بار دوم در آلمان آژیر خطر از طریق موبایل ها و در شهرها به صدا در آمد. آژیرها برای آمادگی حمله هسته ای است، زیرا پایگاه آمریکایی رامشتاین آلمان یکی از آماج های حمله هسته ای است 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۲۲    ۱۴۰۲/۶/۲۶ کد خبر: 174003 منبع: پرینت

امروز برای بار دوم در آلمان در مدت ده ماه یعنی از دسامبر سال قبل تا به اکنون آژیر خطر از طریق موبایل ها و در شهر ها به صدا در آمد. دولت آلمان توضیح نمی دهد که چرا در این مدت کوتاه چنین تمرین ها به راه انداخته شده است و مردم... آلمان هم دلیل آن را نمی پرسند.
اما آژیر ها برای آمادگی برای حمله هسته ای است، زیرا پایگاه آمریکایی رامشتاین آلمان یکی از آماج های حمله هسته ای است.

در زمانی که در شوروی دانشجو بودم، آژیر حمله هسته ای با تمهیدات بعدی آن را آموزش می دادند، که هر کس باید به سرعت از شهر خارج شود و به سوی روستا ها در مدت نیم ساعت خود را برساند، تا در صورت وارد شدن ضربه هسته ای، کمتر اشعه دریافت کند.
اما در این دو باره در آلمان سکوت است.

در گذشته که آمریکا و شوروی هر کدام بیش از ۳۸ هزار کلاهک های هسته ای با توانایی هشت نه بار نابودی کره زمین را داشتند، همیشه گفته می شد، جنگ هسته ای قابل پرهیز است.
اما از مدتی بدینسو این پارادایم تغییر کرده است. هم آمریکا و متحدان آن و هم چین و روسیه از غیر قابل پرهیز بودن جنگ هسته ای در حد استفاده از سلاح های تاکتیکی سخن می گویند.

جنگ اوکراین یکی از کانون های است که غرب پیوسته روسیه را بدانسو می کشاند و کانون دوم آن تایوان می باشد.
بیشتر کارشناسان به این باورند، که کاربرد سلاح هسته ای در تیاتر جنگی شرق دور امکان اتفاق دارد.
روسیه برای حمایت از چین می کوشد، در ماه های آینده سرنوشت جنگ اوکراین را یکسره سازد. آمادگی ها برای تهاجم ویرانگر در حال اجرا است.
آخرین تمهیدات آن در پی ملاقات رهبران روسیه و کوریای شمالی صورت گرفت.

روسیه فارغ از فشار در تیاتر جنگی اروپا، می تواند توازن را در شرق دور به نفع چین تأمین کند.
نتایج انتخابات ماه جنوری تایوان از همین اکنون روشن است. مهندسی انتخابات طوری صورت می گیرد که حزب حاکم با ادعای استقلال باید روی قدرت باقی بماند تا چین را به جنگ کشانند.
نیروی ضربتی علیه چین عبارت از آمریکا، بریتانیا، استرالیا، نیوزیلند، جاپان، کوریای جنوبی به اضافه فیلیپین.
متحدان چین، روسیه و کوریای شمالی اند.

ختم جنگ اوکراین معنایش انتقال بیشتر موشک های اس اس ۴۰۰ روسیه به سوی چین است، تا فضای آن مصئون شود.
جابجایی موشک های هسته ای استراتژیک «سرمات» و «پوزیدون» توازن استراتیژیک هسته ای را برای بار نخست به سود روسیه تغییر داده است.
محاسبه آمریکایی های این است که جنگ بزرگ هسته ای رخ نمی دهد و آمریکا در امان می ماند. اما در روسیه با صراحت گفته می شود، که جنگ هسته ای حتی در شکل تاکتیکی می تواند منجر به کاربرد سلاح های استراتژیک گردد و در پایان آن نابودی کامل آمریکا و از بین رفتن دو سوم روسیه به اساس تعداد کلاهک های هسته ای می شود.

من به این باورم که جهان به سوی جنگ هسته ای به سرعت روان است. این باورم را در سال ۲۰۱۳ در یک مصاحبه با رادیو فرانسه انترناسیونال گفته بودم و حالا می رود که به واقعیت مبدل شود ـ چون سرشت سرمایه داری جنگ و غارتگری است.
غرب و در رأس ایالات در برابر قیام «جنوب جهانی» ـ بیشتر مستعمره های سابق ـ قرار دارند. سیطره آن ها در برابر چشمان ما در حال ذوب شدن است. غرب که عادت به تسلط و حاکمیت بر جهان از عصر روم باستان و به ویژه در بیش از ۴۰۰ سال اخیر نموده است، نمی تواند پایان قدرت اش را تحمل کند و حاضر است حتا به قیمت نابودی بیشتر نفوس جهان سیطره اش را حفظ کند.
ببینیم جهان به کجا می رود ـ سال ۲۰۲۴ نقطه عطف در تاریخ معاصر بشریت خواهد بود

فیاض نجیمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنگ هسته
رامشتاین آلمان
نظرات بینندگان:

>>>   Ziaullah Habibi
واقعن خودم شاهد چنین حالت بودم البته از رفیقا اما از خودم آژیر خطر روشن نشد به تشویش شدم که من را ده مصرف نگرفته باشند

>>>   Drnejat Bakhtarian
بگویید بخیر زودتر شروع کنید:
کشت ما را زندگی ، ای مرگ آخر همتی
از پس این همه زحمت استراحت لازم است.

>>>   Khaleq Khaleqi
بیشتر برای هم‌آهنگی سیستم تیلفون ها است. این‌چنین تمرینات را از نیمه دهه هشتاد ترسایی دیده ام که فقط صدای آژیر بود و حال از مدت چند سالی است که از طریق تیلفون های دستی می‌خواهند انجام دهند. در دفعه گذشته نتیجه آن چنان خوب نبود که می‌خواستند و معلوم شود که امسال چطور بوده.

>>>   Mahbob Sidiqi
دقیقاً این هشدار در تیلیفونها نواخته شد،

>>>   Kambiz Paiez
مرا هم بیدار کرد، ولی حالا فهمیدم که چرا اینکار را کرده‌اند.

>>>   Hafiz Omid
نجمی عزیز رهبران روسیه از حوصله مندی زیاد کار می‌گیرند وکوشش می‌شود تا آنها را احساساتی بسازند ودست بکدام کار بزنند ولی بالای خود حاکمیت دارند ودشمنان خودرا ذله وکوفته ساخته است که حالا از سایه خود می‌ترسند والارم را بصدا می‌آورند

>>>   من فکر کردم موبایلم خراب شده یا سوخته است. پس موضوع این بوده....
استانکزی
>>>   🤖 ستانکزی احمزی کرزی یوسفزی طالبزی و سیفلیسزی که رو و اقتدا بطرف امریکا و انگلیس نموده اند و اولین قربانی یا مصرف خود خواسته پشتونیستی (توسط اتم و هایدروجن) همین مردم پشتون/افغان ذندیق-سرکش هستند.

>>>   آزمایش آژیر های خطر برای اثبات لانه های نظامیان وارشو که از فروپاشی شوروی به غرب پناهنده شده اند میباشد مبادا غرب را از داخل ضربه فنی نزنند

>>>   آیا جنگ هسته ای در شرف وقوع است؟
پایگاه آمریکایی رامشتاین آلمان یکی از آماج های حمله هسته ای است.///
یکم_ خدا خیرت بدهد که "جنگ هسته ای" نوشتی و نه "جنگ هستوی!!!".
دوم_افغانستان از 2001 اشغال و مستعمره امریکا شد (بز کوهی هم می داند که چوکی حکومت طالبان از امریکاست) اما آلمان بدبخت نزدیک به 80 سال است که در اشغال دهها هزار عساکر امریکا و انگلیس و مستعمره امریکاست (از ختم جنگ دوم جهانی_ همچو جاپان و کوریای جنوبی).
گاهی مقامات آلمان "عر و تیز" می کنند و جفتک می اندازند و با مقامات کشورهای دیگر با تکبر سخن می گویند. اما مقامات سیاسی آن کشورها به این "عمله های آلمانی امریکا" خنده می کنند و می گویند : «عوض گنده گویی عقب استقلال آلمان باشید.آیا 80 سال مستعمره بدبخت و .... امریکا بودن کافی نیست؟!»

>>>   بهتر است انسان از روی کره زمین برداشته شود. زندگی که امروز انسان بر زمین ساخته اند هیچ ارزشی ندارد. ترس، چپاول، جنایت،کشتار، نا امنی، زورگویی، ظلم، تجاوز، فحشاو.. مردم را احاطه کرده است. این زندگی چه ارزشی دارد که انسان برای آن تلاش می کند. انسان اگر واقعا انسان باسد نیازی به این همه سلاح های کشتار جمعی ندارد. ساختن سلاحه اتمی و کشتار جمعی سبعیت انسان را منعکس می کند پس چه بهتر که انسان به وسیله همین سلاح ها از بین برود و جهان از شر انسان نجات پیدا کند.

>>>   جناب،
نه تنها آلمان بلکه جهان مستعمره امریکا است.
نظام پولی جهان در کنترول امریکا است و هر کس نظام پولی را کنترول کرد آقای دنیا است.
و درست اش این است که بگوییم امروز مفهوم امپراتوری به معنی کلاسیک و کهنه آن دیگر کاربرد ندارد بلکه جایش را امپراتوری تکنالوژی گرفته و در این راستا شاه کلید ای امپراتوری جدید انترنت است و لکثر شرکت های بزرگ تامین کننده انترنت در امریکا است و همزمان اقمار مصنوعی که پخش کننده انترنت در جهان هستند هم در دستان امریکا است.
خلاصه هم زمین و هم فضا در اختیار غول امپریالیزم است و با این غول فقط زمانی میشود مقابله کرد که تنه و توشه غولتر از غول را داشته باشی.

>>>   اصلا" جنگ هستوی یا هسته یی یا اتومی یا جهانی در کار نیست.
و اگر هم صورت بگیرد نباید هیچ ترسی داشت چونکه در دقایق اول اصابت موشک های اتومی کسی در روی زمین نمیماند تا بترسد.
شاید تا چندین سال پیهم ربات های هوش مصنوعی بی خریطه فیر کنند تا اینکه انرژی خودشان تمام شود.

>>>   احتمالاَ‌ تا سال آینده ۲۰۲۴ اگر روسیه در اوکراین موفق نشود جنگ هسته ای در می گیرد شهر های امریکا هدف اصلی روسیه خواهد بود ومتقابلاَ‌ شهر های روسیه هدف امریکا قرار خواهد گرفت یک جنگ ویرانگر وبسیار خطر ناک.
تحلیل گر عادل

>>>   باید ایران هم به اسلحه هسته ای و بمب اتم و موشک قاره پیما و ناو هواپیمابر و زیر دریایی هسته ای دست یابد . ایران باید مایه افتخار جهان اسلام باشد .

>>>   بعد از سرنگونی طالبان در سال 2001 توسط آمریکا انواع اقسام دولتها در افغانستان حکومت کردند ولی دخالتهای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان و ورشکسته گان نور محمد ترکی و حزب پرچم و دیگر کمونیستهای به اصطلاح ضد آمریکایی در افغانستان به بهانهً وابستگی دولتها به آمریکا و مبارزات ضد امپریالیستی مانع تثبیت و پای گرفتن دموکراسی در کشور افغانستان شده و دولتهای افغانستان را یکی بعد از دیگری به چالش و شکست کشانده و زمینه و میدان را به رشد و ظهور و بنیادگرایی اسلامی و گسترش طالبان داده و کشور افغانیستان را دو دستی تحویل طالبان دادند. خیانتی که کمونیستهای ورشکستهً افغانستان ... در به حکومت رسیدن طالبان انجام و مرتکب شده اند بیشتر از هر خیانت خارجی بوده و می باشد....


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است