اوکراین زرادخانه آزاد جهان
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۵۵    ۱۴۰۲/۴/۱۹ کد خبر: 173495 منبع: پرینت

وزیر صنایع راهبردی اوکراین گفت، که کیف قصد دارد تولید جنگ افزارها را افزایش دهد.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر کامیشین وزیر صنایع راهبردی اوکراین اعلام کرد، که مقام های این کشور قصد دارند تولید جنگ افزارها را افزایش داده و این کشور را به "زرادخانه آزاد جهان" تبدیل کنند.
او تاکید کرد، که اوکراین مقدار زیادی جنگ افزارها از ایالات متحده و دیگر شریک های خود دریافت می کند، اما کیف "عجله دارد تا تولید خود را ایجاد کند" تا به کسی وابسته نباشد.

کامیشین در مصاحبه با بلومبرگ گفت: "ما باید جاه طلب باشیم. هدف من این است که اوکراین را به زرادخانه دنیای آزاد تبدیل کنم".
وزیر شکایت کرد، که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، اوکراین عملاً تولید پوسته ها را متوقف کرد، اما اکنون تولید آنها، به گفته وی، "هر چند از پایه پایین ذوب می شود".
وی خاطرنشان کرد: اولویت بعدی افزایش تولید تانک و نفربر زرهی است. رئیس این اداره معتقد است که از سه تا شش ماه این کار طول می کشد.

یادآوری میکنیم، که ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در 24 فیبروری در پاسخ به درخواست رهبران جمهوری های دونباس برای کمک، عملیات نظامی ویژه ای را اعلام کرد. وی تاکید کرد، که برنامه‌های مسکو شامل اشغال سرزمین‌های اوکراین نمی‌شود و اهداف غیرنظامی‌سازی و نازی زدایی این کشور است. ایالات متحده و متحدانش با اعمال تحریم های گسترده در برابر فدراسیون روسیه و افزایش ارسال تسلیحات به کیف واکنش نشان دادند. به ویژه، در 7 جولای، دستیار رئیس جمهور ایالات متحده در امور امنیت ملی، جیک سالیوان اعلام کرد، که ایالات متحده تصمیم به انتقال مهمات خوشه ای به اوکراین گرفته است که استفاده از آن با مخالفت سازمان ملل متحد روبرو شده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اوکراین روسیه
زرادخانه آزاد
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است