متن سخنرانی کامل پوتین خطاب به شهروندان روسیه
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۲۵    ۱۴۰۲/۴/۶ کد خبر: 173409 منبع: پرینت

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در مورد رویداد های ناگوار که چندی قبل صورت گرفت، به همه شهروندان روسیه اطلاعات کامل ارایه کرد.
دوستان عزیز!
امروز بار دیگر خطاب به همه شهروندان روسیه، از استقامت، همبستگی و میهن پرستی شما سپاسگزارم. این همبستگی مدنی نشان داده است که هرگونه تهدید، هرگونه تلاش برای ایجاد آشفتگی داخلی محکوم به شکست است.
تکرار می کنم، بالاترین تحکیم جامعه، قوه اجراییه و مقننه در همه سطوح نمایان شد. سازمان‌های عمومی، نهاد های مذهبی، احزاب سیاسی پیشرو، در واقع، تمام جامعه روسیه، موضعی محکم و بدون ابهام در حمایت از نظم قانون اساسی اتخاذ کردند. همه با چیز اصلی همبسته و متحد شدند - مسوولیت سرنوشت میهن را بدوش گرفتند.

تاکید می‌کنم که از همان آغاز حوادث، بلافاصله تمام تصمیمات لازم برای خنثی کردن تهدیدی که ایجاد شده بود، برای حفظ نظم قانون اساسی، جان و امنیت شهروندان ما اتخاذ شد.
شورش مسلحانه در هر صورت سرکوب می شد. سازمان دهندگان شورش، با وجود از دست دادن کفایت، نتوانستند این را درک کنند. آنها همه چیز را میدانستند، از جمله اینکه به اقدامات جنایتکارانه رفتند تا کشور را تجزیه و تضعیف کنند، کشوری که اکنون با یک تهدید خارجی عظیم، فشار بی سابقه از خارج مواجه است. وقت که در جلو با کلمات "نه یک قدم به عقب!" رفقای ما می میرند.
با این حال، سازمان دهندگان شورش، با خیانت به کشور، مردم خود، به کسانی که به جنایت کشیده شده بودند، خیانت کردند. آنها دروغ گفتند، آنها را بازی دادند تا بمیرند، و به سمت خودشان فیر کنند.
دقیقاً این نتیجه - برادرکشی - بود که دشمنان روسیه می خواستند: هم نئونازی ها در کیف و هم حامیان غربی آنها و هم انواع خائنان ملی. آنها می خواستند سربازان روسی یکدیگر را بکشند، پرسنل نظامی و غیرنظامیان را نابود کنند تا در نهایت روسیه شکست بخورد و جامعه ما از هم جدا شود و در درگیری های داخلی خونین خفه شود.

آنها رویای انتقام ناکامی های خود در جبهه و به اصطلاح حمله متقابل را در سر می پرورانند، اما در محاسبه اشتباه کردند.
من از همه پرسنل نظامی، افسران مجری قانون، نیروهای خاص که در سر راه شورشیان ایستادند، به وظیفه، تحلیف و مردم خود وفادار ماندند، تشکر می کنم. شجاعت و از خود گذشتگی قهرمانان-پیلوتان کشته شده روسیه را از عواقب ویرانگر غم انگیز نجات داد.
در حین حال می دانستیم و می دانیم که اکثریت قریب به اتفاق سربازان و قوماندانان گروه واگنر نیز میهن پرستان روسی هستند که به مردم و دولت خود فداکارند. آنها این را با شجاعت خود در میدان جنگ ثابت کردند و دونباس و نووروسیا را آزاد کردند. آنها سعی نمودند در تاریکی از آنها علیه برادران مسلح خود استفاده کنند که با آنها به خاطر کشور و آینده آن جنگیدند.
بنابراین از همان ابتدای ماجرا به دستور مستقیم من اقداماتی برای جلوگیری از خونریزی زیاد انجام شد. این کار زمان بر بود، از جمله فرصت دادن به کسانی که مرتکب اشتباه شده اند فرصتی دوباره فکر کنند، درک کنند که اقدامات آنها به شدت توسط جامعه رد شده است، و به چه پیامدهای غم انگیز و مخرب برای روسیه، برای دولت ما، ماجراجویی که در آن کشیده شدند. منجر می شود.

از آن سربازان و قوماندانان گروه واگنر که تنها تصمیم درست را گرفتند تشکر می کنم - آنها به خونریزی برادر کشی نرفتند، آنها در آخرین خط متوقف شدند.
امروز شما این فرصت را دارید که با عقد قرارداد با وزارت دفاع یا سایر سازمان های مجری قانون به خدمت روسیه ادامه دهید یا به خانواده و دوستان خود بازگردید. هر کدام شما می تواند به بلاروس برود. قولی که دادم عملی میشه تکرار می کنم، انتخاب با شماست، اما من مطمئن هستم که این انتخاب سربازان روسی خواهد بود که به اشتباه غم انگیز خود پی برده اند.
من از رئیس جمهور بلاروس الکساندر گریگوریویچ لوکاشنکو به خاطر تلاش ها و کمک به حل مسالمت آمیز اوضاع سپاسگزارم.
اما تکرار می کنم، این روحیه میهن پرستانه شهروندان، تحکیم تمام جامعه روسیه بود که این روزها نقش تعیین کننده ای داشت. این حمایت به ما اجازه داد تا در کنار هم بر سخت ترین آزمایشات برای میهن خود غلبه کنیم.
از همه شما تشکر می کنم.

اسپوتنیک


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پوتین
روسیه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است