تلاش پشتون ها برای آمارسازی جعلی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۷    ۱۴۰۰/۸/۹ کد خبر: 168824 منبع: پرینت

سخن رییس جمهور تاجیکستان که: (تاجیکان ۴۰درصد) اند، چون صاعقه ای بر فرق طالبان فرود آمد!
طالبان شتابزده از مغاره های شان بیرون شدند و اعلام داشتند که فوری سرشماری نفوس آغاز تا اقلیت و اکثریت معلوم شود، (البته با متد سرشماری فاشیستی تک قومی بدون پرسنل تربیت شده برای احصاییه گیری و هزینه گراف چند ملیون دالری و بدون نظارت سازمان ملل متحد).

"در نخست، پروژه نفوس شماری فنی، تخنیکی و علمی است که طالب توانایی پیشبرد آنرا ندارد.
دوم، با سرازیر شدت ده ها هزار طالب پاکستانی به افغانستان و اخذ تذکره هویت افغانستانی؛ انها پشتون حساب می شوند."

در عجب نباشید که زمان جمهوریت محمد داوود در یک شرایط آرام و امنیت، سازمان ملل متحد با هزینه گزاف چند میلیون دالر و فرستادن متخصصان احصاییه گیری از کشور های روسیه و فرانسه و هند و تدریس کلاس های احصاییه گیری و صدها موتر جیب لانداور، موفق به تکمیل سرشماری نشدند، این چلی های بیسواد که از مدارس دیوبند پاکستان بر تخت امارت نشسته اند با کچکول گدایی با کدام هزینه و دانش احصاییه گیری و وجدان و صداقت سرشماری نفوس پیش می برند که اکثریت جعلی برای پشتونها نسازند؟

مردم شاهد اند که اشرف غنی در حاکمیت تک قومی و فاشیستی خود اقوام بزرگ را به شصت قوم کوچک تقسیم و نامگذاری کرد زیر نام اقلیت های قومی تا پشتون ها را اکثریت جا بزند، برای همین تاج و تخت پوشالی خود را برای طالبان رها و فرار کرد تا ترایبلیست ها با کوچ اجباری و نسل کشی اقوام دیگر، اکثریت جعلی پشتون ها را مستند سازی کنند و سال ها است که مردم را با سفسطه «تیوری اکثریت» شستشوی مغزی داده و می فریبند و اگر کسی در برابر شان بایستد وی را تفرقه انداز و متعصب گفته می کوبند.ای کاش برای گرسنگی مردم این چنین واکنش جدی نجات می دادند.

ثریا بها


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
احصاییه گیری
پشتون
تاجیک
حاکمیت تک قومی
اشرف غنی
طالب پاکستانی
محمد داوود
سرشماری نفوس
نظرات بینندگان:

>>>   گیرم که 80 در صد تاجیک باشید خب که چی؟ مشکلات پیش امده حل خواهد شد ، گیرم که اقلیت باشیم بازم مشکلات حل خواهد شد؟، یک روزی می گویید افغان نیستیم ، روز دیگری سر زبان جنگ دارید ، روز دیگری سر نام افغانستان جنگ دارید ، روز دیگری سره تذکره جنگ دارید ،هدف نوشتن چنین چرندیاتی فقط تفرقه و ادامه جنگ در بین اقوام است، مادام ثریا بها، بهتر نیست بجای سخنان پوج و بی مهفوم چند کتاب مطالعه کنید؟
حبیب الله یوسف زی

>>>   اين خانم بيچاره تكليف "تعصب"دارد از همين رو بالا خانش درست كار نمى كند!! اين پيروان گريزى هاى شوراى نصوار هست كه در تخيل زندگىُ مى كند بيچاره!! شفاء باشد!

>>>   این فاشیست ها اند که هر روز برای طبقه چیز فهم مشکلی را خلق می کنند؛ یک روز ناقلین را به سر زمین تاجیک ها داخل یک روز نام های اصیل سرزمین را عوض کرده یک روز تحت نام اکثریت پشتون یک روز زبان ملی چه و و و. چون هنر کاری ندارند و کاری را طرح و پیش برده نمی توانند وقت چند نفر چیز فهم به همین مسایل فاشیستی ضایع کرده و کشور را به قهقراء سوق دادند. آیا همین وضع موجود کشور قابل دفاع است؟

>>>   چرکستانزی!
" روز دیگری سر نام افغانستان جنگ دارید..." تاجیکی که سر این نام شوم دعوا کند احمقتر از همه عالم است، این نام برای خیل دزدان احمد درانی (دزد بین المللی) بیشتر زیب میکند و من خود از همان نیمه جنوبی تیر، تیر و تیر هستم و برای شمال نام هایی زیبا بسیار است.
آتش خاوری

>>>   والله اگه راست پرسان کنیم من با این گپ های یوسف زی موافق هستم گرچه هیچ خوشم نمیاید راست میگوید تا چی وقت تفرقه تباه خو شدبم دیگه ازین بیشترمیخواهید که ما تباه کنید شرم تان باد . ثریا جان بهتر اینست که در فکر تربیه اولاد هایت باشی وقتیکه از خانه خود بی خبر باشی طبیعتآ که از مملیکت و مردم خود هم بی خبر هستی .

>>>   دوستان عزیز !!!
هیچ ملیت به تنهایی نمیتواند اکثریت باشد. نه پشتون ، نه تاجیک ، هزاره و ازبیک را فراموش کن ولی همه ای ما یکجا با هم میتوانیم یک ملت باشیم ، ملتی قوی و مترقی و در صلح میتوانیم با هم زندگی کنیم به شرط آنکه به یکدگر گوش دهیم. متاسفانه تعداد زیادی از دوستان که در همین سایت نظرات خود را ارسال میدارند ، حتی افرادی استند که به ضم خود شان پروفیسور استند ولی مضامینی در همین رابطه به دست نشر میسپارند که سراپا زهر اگین است و از آغاز تا اخیر نوشته ای شان جز توهین و تحقیر چیز دگر وجود ندارد . من در سایت ها خوانده ام حتی بار ها که گاهی به شخصیت شاه امان الله و گاهی به شخصیت احمد شاه درانی توهین کرده اند و یا دوستانی اند که کتابها و مقالات بنام «دویمه سقاوی » و از همین قبیل مسایل که جز تفرقه و جدایی نتیجه ای ندارد نشر میکنند ...این دوستان به فاکت ها و بافت های تاریخ افغانستان که عمیقا ماهیت طبقاتی دارد توجه نمیکنند ...فراموش کرده اند که حاکمان ، پادشاهان از هر قوم و تبار بوده اند برای تحکیم پایه های قدرت شان از یک قوم علیه قوم دگر و از یک ملیت علیه ملیت دگر استفاده کرده اند و در کنار این حاکمان جبار طبقات ممتاز جامعه در تبانی با روحانیون مرتجع برای حفظ منافع طبقاتی شان قرار داشته اند حتی علیه منافع قوم و تبار خویش موضعگیری داشته اند ، از همین تاکتیک امیر عبدالرحمن خان در هزاره جات استفاده کرد بار ها در جنوبی یک قوم راعلیه قوم دگر استعمال می‌کرد،منافع آنها برای شان چنین حکم را می‌کرد ولی امروز ما در شرایط خطرناک قرار داریم کشور از سالها قبل به گودال بدبختی و فقر غلطیده است و در باتلاق عقب ماندگی فقر ، جنگ در حال غرق شدن است.
رییس جمهور تاجیکستان نمیتواند از زبان ما حرف بزند... و نه باید برادران پشتون به عجله عکس العمل نشان دهند ، تعمق و اندیشه و مراجعه به عقل و منطق و آثار تاریخی و آموختن از سال‌های پر درد تاریخ در چنین مورد حساس گزینش بهتر خواهد بود پادشاهان در طول تاریخ افغانستان از یکسو و استعمار از سوی دگر ، برای تقویه و تحکیم پایه های سلطنت و قدرت شان مردم را به این و آن نام به جان هم انداختند که از جمله می‌توان تطبیق پالیسی ناقلین را نام برد . برای اولین بار در تاریخ کشور ، جمهوری دموکراتیک افغانستان طور غیر رسمی به پروسه تطبیق پالیسی غیر مردمی ناقلین بخاطر ریفورم ارضی نکته پایان گذاشت و برای حل بهتر و منطقی موضوع پر جنجال ملیتها دست به ایجاد مراکز برای حل معضله اقدام کرد...و ایجاد ارگان‌های محلی را که گامهای نخست در راه انتقال قدرت به مردم بود برداشت که متاسفانه همه با ادامه جنگ‌های نیابتی به حمایت امریکا و متحدانش علیه دولت وقت ، همه گامها ی برداشته شده برباد رفت.
خانم ثریا بها !!!
در این جای شک نیست که شما یک شخص آکادمیک استید ولی یک افغان یا افغانستانی که به درد های واقعی توده های ملیونی باشندگان افغانستان
بیاندیشد ، نیستید. شما اگر در افغانستان در شهر کابل در بین مردم در جاده ها و محل تجمع گلکاران ، مزدور کاران ، در مجموع کسبه کاران بروید آنها صبح وقت بعد از ادای نماز به چنین مراکز با وسایل کار شان در مراکز مذکور به امید آنکه کاری پیدا کنند نیایند و اکثریت شان نسبت خرابی وضع در کشور کار پیدا نمیکنند و با دستان خالی به کلبه های غریبانه شان بر میگردند شبها را اطفال برهنه ای شان با شکم گرسنه میخوابند ، در میان همین افراد از تمام اقوام کشور موجود است ، مهاجرین جنگ‌های ولایات استند آنها گرد هم جمع میشوند و مانند شما سفسطه نمیگویند آنها درد شکم و فقر خود را با یکدگر در میان میگذارند ، آنها یکدگر را بنام تاجیک و پشتون نمی کشند و توهین نمیکنند ، اما روشنفکران با بی شرمی و بی حیایی تمام بنام همین توده ها و باشندگان واقعی این سرزمین تجارت می‌کنند. بسیاری در کشور های خارج زندگی می‌کنند درد گرسنگی بی خانگی ، بی امنیتی را احساس نمیکنند فقط در پشت میز و یا در کوچ قیمتی و اتاق گرم نشسته ، ، از فرسخها دور به نمایندگی از مردم حرف میزنیم ....این کار ما در حقیقت خیانت به توده های مردم است نه حمایت از آنها.
امید که در آینده از ثریا جان و افراد چون ایشان مقالات خوب ، عاری از توهین و تحقیر داشته باشیم ....
من یک تاجیک استم ، به هموطنان عزیزم که از هر ملیت و قومی باشند احترام دارم ولی از افرادی چون اشرف غنی و کرزی یا امرالله صالح و دگران که بنام قوم و قبیله وطن را به چنین روز انداختند و در آخر کار اختیارات این کشور را به شبکه حقانی که نیروی استراتژیک پاکستان در دراز مدت در افغانستان است ، سپردند.، نفرت دارم.
زنده و ‌ پاینده باد افغانستان واحد و یکپارچه
حنظله

>>>   رئیس جمهور تاجکستان از کجا احصائیه دقیق نفوس افغانستان را دریافت نموده؟

>>>   درود بر جناب حنظله بسیار مطلب عالی نوشته اید متاسفانه روشنفکران ماهم جیره خور هستند دست به قلم های ماهم جیره خور هستند
کمتر قلم بدستی دیدم که در جهت ملت شدن قلمش را هزینه کند بیشترشان سرشان در ابخورش این کشور و ان کشوراست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است