طالبان غیر پشتون خلع سلاح می شوند
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۰۷    ۱۴۰۰/۵/۲۸ کد خبر: 168077 منبع: پرینت

به کارمندان وزارت مخابرات که مربوط به قوم های تاجیک به خصوص وطنداران بدخشی، تخاری، بغلانی، کاپیسایی، پروانی و پنجشیری می شوند از طرف طالبان گفته شده است، برای شما نیاز نیست دیگر به کار خود بیایید. الی امر ثانی همه از وظیفه برکنار هستید.
این در حالی است که طالبان پشتون، طالبان بدخشی را در بازرسی سرکوتل خیرخانه خلع سلاح کرده اند و برای شان گفته اند شما مسلح داخل کابل شده نمی توانید.
حفیظ منصور
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان پشتون
طالبان غیرپشتون
نظرات بینندگان:

>>>   توهين رهبري طالبان بدخشاني از طرف طالبان پشتون دركابل
امروز ساعت يك بعد از ظهر تمام رهبري طالبان بدخشاني در كارته پروان كابل درخانه احمد ضيا نشست عمومي داشتند. همه شان شكايت از باز رسي ، خلع سلاح و ضبط وسايط شان از سوي طالبان پشتون در جريان گشت و گذار در شهر كابل داشتند.
مولوي فصيح دين براي مدت ٢ ساعت از سوي طالبان پشتون حبس و سپس خلع سلاح گرديده و با وساطت طالبان قندهاي رهاشده.
جمعه حاكم خودخوانده دروازها يك عراده وسايط زري كه از بدخشان كه باخود آورده در سراي شمالي خلع سلاح يك رنجر و موتر زري اش ضبط گرديده.
داستان ديگر طالبان بدخشاني نيز همينگونه است.
در جلسه امروز به نتيجه نهاي دست نيافتند.
دركل وضعيت شان بشدت خراب است.
به كمر بندهاي كابل هدايت داده شده كه هيچ طالب بدخشاني حق انتقال وسايط دولتي را به بيرون از شهر كابل ندارد.
موثق است.

>>>   جناب حفیظ منصور!
این چه خبر تازه ایست که شما آنرا به نشر رسانیده اید؟
خب٬ این کدام حادثه تازه ی تاریخی نیست که شما را به تعجب وادارد؛
مگر مادران بدخشی همیشه در طول تاریخ سرباز نزاییده اند؟
مگر فرزندان تاجیک های کم عقل در طول چهل و دو سال در جبهات جنگ بزرگترین قربانی هارا نداده اند٬ و افتخاراتش را نصیب افغانان اصیل نساخته اند؟
مگر از مجموع کشته شدگان بیش از یک صدهزار سربازان در طول دوره های ریاست جمهوری حامد کرزی کندهاری و اشرف غنی احمدزی غلزوی٬ اضافه تر از هشتاد درصد قربانیان تاجیک و نیم مجموعی از آن تاجیک بدخشانی نبود؟
مگر منصور هاشمی ده ها هزار تن از فرزندان بدخشانی را برای حفظ رژیم وحشت و ترور حفیظ الله امین غلزوی به قربانگاها٬ در رویارویی با دیگر گوسپندان قربانی تاجیکان بدخشی زیر فرمان گلبدین و سیاف غلزوی به نام جهاد مقدس نفرستاد؟
که از هردو طرف فرزندان بدخشی کشته شدند و ترانه (شهادت مو مبارک سه) برایشان نواخته شد؛

عبدالرحمان سفاک با سواری کدام قشون سرسپرده به تخت کابل رسید؟
اگر حافظه ای تاریخی تان ضعیف شده باشد٬ این سرسپردگان (سربازان) بدخشانی دو طرف آمو(آمو کرخه) بود که آن جلاد تاریخ را تا رسیدن به تاج و تخت یاری کردند و خون ریختند و بعد هم؛
تیغ امیر به گلوی گوسپندان تاجیکان بدخشی گذاشته شد.
همچنان داستان امیر کوری بنام ملا عمر که با سرسپردگی قشون تاجیکان بدخشی به پایتخت رسید و بعدش هم؛
تمامی قوماندانان سرسپرده بدخشی خلع سلاح و یا خلع حیات گردیدند٬ که تکرار همین داستانی بود که شما در بالا تذکر داده اید.
تاجیکان (بافرهنگ!) بیخرد هیچگاهی از تاریخ نمی آموزند؛

از جوان بیسواد تاجیک نباید گله کرد٬ چه این تنها جوانان بیسواد احساساتی روستایی بدخشی نیستند که زیر جذبات شعار اسلامی دست پخت دستگاهای استخباراتی جهانی به مدیریت آی اس آی خون های بی ارزش خویش را زیر پای بت های تراشیده استخبارات جهانی میریزند؛
شمااز عاقلان٬ فرهنگیان٬ اندیشمندان٬ فیلسوف نماها٬ روشنفکر نماها٬ دگراندیشان٬ خردمندان و به اصطلاح نخبگان تاجیک چرا نمیگویید که٬ چه بلاهایی بر سر تاجیکان و سایر اقلیت ها درین دو دهه آوردند؛

چه معامله گری٬ زبونی٬ خود فروشی٬ قوم فروشی٬ دلالی و هر پستی و رزالتی نبود که همین نخبگان تاجیک به خاطر رسیدن به مقام و کرسی و پول کردند؛
و بالاخره مانند همین قوماندانان سرسپرده طالبان بدخشی به سر خوردند و سرافگنده با بی حیایی تمام به دامن قوم پناه بردند؛
در همین فاجعه ای تاریخی یکهفته که جهان را تکان داد٬ و خلع سلاح جمعه و مولوی فصیح طالب بدخشی تاجیک به شما خبر ساز شد؛
از سرنوشت عقل کل٬ غلام بچه دربار٬ سرسپرده ترین و مزدورترین تاجیک زیرک و هشیار٬ سربرآورده از قالب دستگاهای استخباراتی٬ جناب امرالله صالح تاجیک٬ معاون اول ریاست جمهوری چرا نام نمی برید که به سرنوشت مشابهی حتی ننگین تر از سرنوشت ملا جمعه و ملا فصیح سردچار شد؟

در جریان همین بیست سال گذشته٬ تاجیک هایی چون عبدالله ها٬ قانونی ها٬ بسم الله ها٬ ملا قربان ها٬ عطا نور ها٬ امان الله گذر ها٬‌ گل حیدر ها و صد ها تن دیگر چه پستی ها و زبونی ها و کاسه لیسی های نبود که نکردند؛
در فرجام سرنوشت شان اهانت آمیز تر و تحقیر آمیز تر از مولوی جمعه و فصیح الدین تاجیک بود٬ اما درس عبرتی نیاموختند٬ چه این فرهنگ تساهل و تسامح تاجیکی است و نباید از آن عدول کرد٬ که همان داستان تعامل تاریخی ساکنان بخارا با چنگیز خان الگویی است به تمامی تاجیکان جهان.

همین حالا نیز که کشور و اقلیت هایش بالخاصه تاجیکان در بدترین شرایط ناگوار تاریخی قرار دارند٬ شما خوب میدانید که همین عالیجنابان (سران تاجیک)٬ مصروف چه بند و بست ها و پستی ها و معامله گری ها با طالبان٬ برادران طالب (کرزی - احمدزی) و باداران طالب (آی اس آی)هستند!
تاجیکان (بافرهنگ و با تاریخ) از بیخردی نه تنها بلای جان خود شده اند که دیگران را هم به این تراژیدی تاریخی مبتلا ساخته٬ وسیله ای ریختن دریای خون فرزندان خویش شده اند و درآینده نیز این داستان ادامه خواهد یافت.

و ما علینا الا البلاغ

فرید کوهدامنی

>>>   بسیار خوب شد کارنیکو کردند هزار ها جوان بدخشی توسط همین طالبان بدخشی کشته شدند.

>>>   طالب و دولت غنی در سرکوب اقوام غیرپشتون نظر مشترک داشتند و دارند.طالب غنی کرزی باهم اقوام غیرپشنون قتل عام کردند

>>>   این تبلیغات زراگین کنار بگزارید ،لازم نیست به چنین تبلیغات که همپاشیدگی مردم را در بر میگیرد نمایم
عبدالله ریحان

>>>   کدام تاجیکهای با فرهنگ و تاریخ
این تاریخ پنجهزار ساله چه کاری برای شما کرد
شکم گرسنه اطفالتان را سیر کرد؟
از عقب ماندگی در بین تاجیکان جلوگیری کرد
افتخار به گذشته خوب است
ولی اگر از آن استفاده نشود چیزی به جز یک تابلو نقاشی برای زینت نیست
تاجیکها شعار بسیار زیاد ولی عمل بسیار کم

>>>   در تمام رهبری طالب ها یک تاجک وجود ندارد.
طالبان تمامیت خواهان و فاشیستان پشتون هستند که فقط لنگی و ریش دارند و دیگر هیچ فرقی با خلقی ها و یون ها و طاقت ها و دیگر فاشبستان قومی ندارند.

>>>   پنجاه فیصد بدخشان و تخار آزاد شد.

>>>   افغانستان را به گند کشیدن امی پشتون ها غول استتند
تمام شان معامله گر اجیر استند خود فروخته و بی ناموس
از کلمه افغان بدم امده باد اسم کشور ود را صلح بگذاریم نه اوغانستان

>>>   از جنایات طالبان در بادغیس آگاه شوید!
طالبان در بادغیس دست به چپاول و غارت اموال تاجیک ها زده است. طالبان تمام بزرگان و سرمایه داران ولسوالی آبکمری ولایت بادغیس را که تمام شان فارسی زبانان است را به دلیل نزدیک بودن شان در جنگل پسته زار بادغیس به ملیون ها افغانی پول که گویا در طی چندین سال از پسته سرمایه گزاری نموده است جریمه نقدی نموده و تمام ماتر های شخصی تاجیک ها را از ایشان گرفته و تحویل پشتون ها نموده است. به اساس گزارش ها، مردم فارسی زبان بادغیس به حدی به تنگ آمده که آماده قیام عمومی علیه گروه حاکمیت قلعه نو مرکز ولایت بادغیس که تمام شان پشتون های غیر بادغیسی یا بالامرغابی است شده اند. علاوه بر این طی چندین سال حاکمیت کرزی و احمدزی که زمین های گران قیمت قلعه نو به صورت غیر قانونی در دسترس پشتون ها قرار گرفته بود تماماً به پشتون ها سند شده است تا در صورت نبود طالب مراجع قانونی، قباله خط های رسمی زمین های غصب شده پشتون را مسترد نتواند. ولسوالی های قادس، جوند، آبکمری، مقر و مرکز قلعه نو تا حال هیچ چاره درین مساله برای شان پیدا نتوانسته است و روند غصب زمین به شدت جریان دارد. در صورت ممکن، تمام مردم قیام خونینی در راه خواهد انداخت؛ حتا به قیمت جان هایشان.

>>>   ... بااین تاریخ 5هزارساله تان پس تمام خون های ریخته شده مردم بیگناه را ازهمه اقوام بدست تاجیکان بدخشانی هاوتخاری شده به گفته وقول وروایت خودشما..? از زمان عبدالرحمن تا طالبان امروزی.. همه نیروی جنگجو ازمردم بدخشی وتخارو.. ورهبری عبدالرحمان وهم ازسیاف وگلبدین راکتیاروقصاب تاملابرادر شایدم isi ..
عجب داستان از کوهدامنی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است