15 هزار جنگجو از مدارس پاکستان وارد میشوند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۰    ۱۴۰۰/۵/۲ کد خبر: 167763 منبع: پرینت

مشاور شورای امنیت ملی افغانستان از احتمال ورود بیش از 15 هزار جنگجوی دیگر از مدارس پاکستان به افغانستان هشدار داد.
حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی می‌گوید، گزارش های اطلاعاتی حکومت نشان می‌دهد که قرار است بیش از 15 هزار جنگجوی تازه از مدرسه های پاکستان برای جنگ وارد کشور شوند.

آقای محب در گفتگویی با یک رسانه خارجی ارتش پاکستان را به پشتیبانی نظامی، مالی و عاطفی از طالبان متهم می سازد.
مشاور شورای امنیت ملی می‌گوید: «امسال دست کم 10 هزار نفر از مدرسه های پاکستان برای جنگ وارد خاک افغانستان شده اند. گزارش های اطلاعاتی نشان می‌دهند که قرار است بیش از ۱۵هزار جنگجوی تازه به افغانستان بیایند».

محب می‌گوید: «تحریک اسلامی ازبکستان همکار طالبان است، در حالی که با داعش بیعت کرده است. این سه گروه با هم در بی ثبات کردن افغانستان همکاری می‌کنند. ما نمی توانیم این گروه ها را از هم مجزا بدانیم. عدم قطع رابطه طالبان با گروه‌های هراس افگن چندین بار از سوی حکومت افغانستان با بازداشت کردن اعضای گروه القاعده در ساحات زیر حاکمیت طالبان، اثبات شده است».

با این حال طالبان حکومت افغانستان را به میلی در روند مذاکرات صلح متهم می سازند؛ اما اکنون مشاور شورای امنیت ملی نیت طالبان را در مذاکرات نادرست می خواند.
وی افزوده است: «ما شاهد مذاکرات جدی از سوی طالبان نبوده ایم. آنها می خواهند از این مذاکرات به عنوان پیشبرد آجندای نظامی و همچون لابی برای اهداف نظامی خود استفاده کنند».

این در حالی است که طالبان حملات شان را در ماه های پسین به گونه بی پشینه شدت بخشیدن و ده ها ولسوالی زیر اداره این گروه درآمد، اما حکومت یک عامل درشت را معرفی می کند؛ خلای به میان آمده در نتیجه خروج نیروهای هوایی خارجی چون اکمالات را در بخش های از کشور به چالش کشاند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مدارس پاکستان
جنگجویان پاکستانی
نظرات بینندگان:

>>>   ملت رنج کشیده افغانستان سلام. طوری که در جریان هستن پاکستان بطور تمام عیار به کشور ما وشما تجاوز کرده است و مردم‌ و نیروهای قهرمان امنیتی ما رامیکشد پل وپلچک های کشور مارا تخریب وازبین میبرد وزیر ساخت‌ها اقتصادی مارا از بین میبرد وتمام اعمال مجرمانه طالبان نشان دهنده اینست كه آنها خارجی و مزدوران آی اس آی واستعمار پنجابی هستن اگر آنها افغان میبودند وطن خود تخریب و مردم خود را نمیکشتند. ولزا باید در برابر استعمار وپنجابی یک قیام عمومی و سرتاسری وجهاد عمومی اعلان شود ودر برابر متجاوزین پنجابی بايد جهاد کرد. جهاد در برابر هر متجاوزی فرض و یک وجوبه شرعی هر مسلمان است. پاکستان فقط در نام مسلمان هست هشتاد فیصد مردم پاکستان نی نماز میخاند ونی روزه میگرد وحتی نماز اصلا یاد ندارد. گزشته از آن قانون اساسی پاکستان ونظام موجود در پاکستان ونظام عدالت ‌پاکستان تمام کاپی شده از نظام انگلیس ویک نظام کفری است.خداوند در قران كريم بر ما حكم ميكند كه در برابر متجاوز جهاد كنيد ((فمن اعتدي عليكم فاعتدواعليه بمثل ما اعتدي عليكم))
سوره بقره ١٩٤.در اين اين شريفه گفته نشده كي و فقط گفته شده در مقبل متجاوز ومتجاوز را از بين بيبريد٠ در قران كريم ايات متعددي هست كه گفته شده كه در برابر متجاوز بنجنگيد و جهاد در برابر متجاوز فرض است ولزا بايد در برابر پاكستان جهاد كرد و جهاد در برابر پاكستان فريضه شرعي فرد فرد ما و شما است.
قاري عبدالصبور

>>>   ازبکستان بنا بر معاذبر امنیتی،از پناه دادن افغان هایی که با نیرو هایی امریکایی در افغانستان همکار بودند،تا زمان دریافت ویزه و انتقال آنها به امریکا.معذرت خواست.
حالا حمد الله محب آوازه تحریک اسلامی ازبکستان را که هم با طالبان بیعت کردند و هم با داعش،اعلام کرده است.
در حالی که طالبان و داعش دشمن همدیگر قرار داد میشوند،چگونه گروه تحریک اسلامی ازبکستان به هردو گروپ ببعت کرده است؟
مثلی که در زمان کرزی قرغزستان خواهان بسته شدن پایگاه نظامی امریکا در قرغرستان شد.کرزی اعلان کرد که درینصورت مبارزه ما بر ضد تروریزم به مشکل مواجه میشود و ما نمیتوانیم جلو ورود تروریزم را به قرغرستان بگیریم.
قرغرستان از ترس اعلان کرد که ،نی.نی.پایگاه نظامی امریکا میتواند در قرغرستان باشد.
کرزی به بارک اوباما پوز نشان داد و میگفت که ما برای بعضی ها نان فراهم میکنیم،اما آنها قدر ما را نمی دانند.
چند وقت بعد روسیه در قرغرستان کودتاهی را براه انداخت که جنگ در گرفت و یک تعداد زیاد مردم در قرغزستان کشته شدند و بارک اوباما هم از لحاظ امنیتی و هم بخاطر پوز دادن کرزی،پایگاه نظامی اش را در قرغزستان بست.

>>>   این وظیفه هر وطن پرست است که هر جا این مفسدین را دیدند باید مردارشان کنند.
آتش‌خاوری

>>>   این نتیجه اصلی جنگ چهل ساله افغانستان با دالرهای نفتی کشورهای عربی و مغز مخرب انگلیس و رهبری امریکا و جاسوی آی اس آی پاکستان و سی آی ای امریکا است که ملیونها افراطی جنایتکار، قاتل و مزدور در مدارس پاکستان بر ضد روسیه، چین و هند تربیه کردند و حالا نتیجه مرکبار آن را مردم مطلوم افغانستان چون زهر مجبور اند بنوشند و مرگ و نفرین به امریکا و پاکستان و انگلیس بفرستند. یک ملیارد مرتبه مرگ و نفرین بر آدمکشان جنایتکار و افراطیون جاهل و جنایتکار انتحاری

>>>   گروه طالبان مزدور در داخل خاک پاکستان تحت نظر ای اس ای و نظامیان پاکستان ایجاد گردیده پلان جنگ مصارف جنگ تامین تجهیز سلاح و مهمات از جانب ای اس ای و نظامیان پاکستان در اختیار طالبان مزدور قرار داده شده و اکمال گردیده اند نظامیان پاکستان و افراد استخباراتی انها در جنگ کشور ما در راس قرار دارند و مطابق پلان و نظر انها طالبان و سایر گروه های ترورستی حملات و تعرضات شانرا اجرا مینمایند جنگ کشور بزیر نام گروه طالبان از جانب نظامیان و ای اس ای پاکستان است یعنی جنگ موجود کشور ما جنگ اعلان ناشده پاکستان است نه چند طالب پای لچ یخن کنده .

>>>   سوگند به خدا که اگر چین و روسیه و هند و ایران و کشورهای آسیای میانه جلو اسقرار افراطیون طالب و داعش و و و را نگیرند امریکا و انگلیس این افراطیون را تا مسکو، پکن، تهران و کشورهای آسیانه میانه بزودی ارسال میکنند پلان کشورهای ناتو به رهبری امریکا و ذهن نجس انگلیس خیلی خطر ناک است هرچه زود تر جلو این حرکت ویرانگر و خطرناک را بگیرد که فردا دیر است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است