سرباز عید ندارد!
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۸    ۱۴۰۰/۴/۳۰ کد خبر: 167741 منبع: پرینت

سرباز سر می دهد تا هموطنانش در فضای آرام مراسم عید را برگزار کنند، متأسفانه در حدود دو دهه می‌شود که عید مردم افغانستان به ماتم و عزاداری تبدیل شده است و تنها فقط مافیایی قدرت و ثروت ، وابسته به ارگی ها عید دارند.

اشرف غنی احمدزی چند سال قبل بعد از سقوط شهر غزنی و دوباره گرفتن آن چنین گفت: (۰۰۰ دل من به همان اندازه که برای از بین رفتن سرباز میسوزد، به همان اندازه برای از بین رفتن طالبان می سوزد...) اکنون هم ارگی ها از نیروهای امنیتی فقط برای ادامه قدرت استفاده می کنند.

از برخورد دم و دستگاه فاسد وابسته به ارگی ها با بیوه ها و بازماندگان سربازان و افسران حرف ها و سخن های که از رسانه های معتبر داخلی و خارجی به نشر رسیده است کمتر کسی بی‌خبر مانده است، در بسا موارد سربازان و افسران با شکم گرسنه در سنگر قرار دارند، معاش سربازان و افسران با آنهایی که واسطه دارند در چهار گوشه ارگ مقرر شده اند قابل مقایسه نیست.

گذشته از همه آنهایی که به تعداد هفت هزار زندانی طالبان را که عامل کشتار سربازان و افسران بودند از حبس رها کردند چگونه شعار عید سرباز و سلام به سرباز را تبلیغ می کنند؟
عید سرباز احترام گذاشتن به سنگر سرباز و دشمنی با دشمن سرباز است در کشور که دشمن سرباز برای سرقومندان اعلای سرباز برادر ناراضی و یا اپوزیسیون سیاسی خوانده شود برای سرباز برای جنگ با دشمن چه انگیزه باقی می ماند؟

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سرباز
عید
نظرات بینندگان:

>>>   در دین یک چیز را بنام عقل و متطق میگویند:
همی سربازانی که از بیست سال بدینطرف در پهلوی قوای خارجی برضد مجاهدین طالبان جنگیدند و صد ها هزار تن آنها را شهید و زخمی ساختند و قوای خارجی بعد از بیست سال متیقن شدند که جهاد طالبان برحق است و جیل و پوستک خود را گرفتند و برآمدند و رفتند.
حالا اشرف غنی و کرزی و عبدالله و دیگران،این سرباز را امام خود ساختند و نماز عید را به امانت این سرباز میخوانند.
این بدان میماند که اینها پیش جسد لنین بروند و نماز بخوانند.
این نماز نه تنها قبول نمیشود ،بلکه از نگاه دین ،کفر و و ناروا و حرام است.
از همین خاطر چند راکت فیر شد که نماز حرام و کفر نخوانید.

>>>   این طالبان احمق بیسواد که نه دین دارند و نه ایمان و نه ننگ دارند و نه ناموس نه پدر را میشناسند و نه عطوفت مادر را دیده اند و در تمام عمرشان فقط برای اهداف بیگانه وطن خود را تخریب و ملت مسلمان خود را شهید کرده اند اگر روزی به سر عقل بیایند دیگر مشکل حل است اما افسوس در این است که خر عیسی با مکه رفتن تغیر نمیکند و طالبان با قطر رفتن.
پس راه حل
طالب را بکشید و کشور را از مصیبت نجات دهید.

>>>   سربازان ساده چرامیجنگن قربانی این رهبران بی عدالت بی کفا یت میشوندخودشان بابرا دران طالبان تسلیم کننداو ل نیزهزاران سرباز دولت باطالبان یکجاشدندطالبان سربازان تسلیم شده راغرض ندارند

>>>   به نویسنده سوم
خود را تسلیم کنند تا شما پنجابی ها ناموسشان را به پاکستان ببرید همانطور که ناموس خودتان انجاست
گمان میکنید همه عین خودتان بی غیرتند
من در ایران زندگی میکنم اول باور نمیکردم که طالبان دختران را نکاح اجباری میکنند مخصوصا که رسانه های ایران
اصلا اخبار بد در مورد طالبان را پخش نمیکند ودر صدد پاک کردن طالبان از گذشته ننگینشتان است ولی وقتی تماس گرفتم با بعضی از اقوام متوجه شدم این خبر عین واقعیت است و دختر داران همه در حال فرارهستند از کشور و چندین مورد پیش امده دختران جوان را بزور عقد کردند
سربازان وطن پدران و برادران ما هستند دعای ما پشت شماست و واقعا به وجود شما میبالیم و افتخار میکنیم به غیرت شما ،شما که هستید مردم ما در امان هستند هرچه در وطن هست از غیرت شماست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است