حملات هوایی انگلیس به افغانستان ادامه دارد
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۳۴    ۱۴۰۰/۴/۱۶ کد خبر: 167581 منبع: پرینت

وزیر دفاع انگلیس هشدار داد که درصورت بروز تهدید از خاک افغانستان، از راه دور در این کشور حملات هوایی انجام خواهد داد.
به گزارش تسنیم، «جیمز هیپی» وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد که این کشور می‌تواند پس از خروج نیروهایش، درصورت وقوع تهدیدات تروریستی از افغانستان، از خارج این کشور علیه تهدیدات حمله هوایی انجام دهد.

به گزارش «اسکای نیوز»، هیپی افزود: ما کاملاً حق مقابله با تهدیدات تروریستی علیه انگلیس که ممکن است در افغانستان دوباره ظهور کنند را برای خود محفوظ می‌دانیم.
پیش از این نیز جنرال «کنت مکنزی» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا گفته بود که پس از خروج کامل نیز آمریکا تهدیدات علیه خود و متحدانش از خاک افغانستان را هدف قرار خواهد داد.
وی همچنین تصریح کرد که پس از خروج کامل از افغانستان، نیروی هوایی آمریکا دیگر حمله‌ای را در حمایت از نیروهای امنیتی افغان انجام نخواهد داد.

دیلی میل دو روز قبل به نقل از منابعی در وزارت دفاع انگلیس نوشته بود که 750 نظامی باقیمانده انگلیس درحالی افغانستان را ترک می‌کنند که بیم وقوع جنگ داخلی در این کشور وجود دارد و آمریکا نیز در آستانه تکمیل خروج نیروهایش از افغانستان قرار دارد.
گفتنی است در طی 2 دهه گذشته در مجموع 454 نظامی انگلیسی در افغانستان کشته شدند و در مقابل آن، تاکنون بیش از 240 هزار نفر بر اثر این جنگ جان خود را از دست داده‌اند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حملات هوایی
انگلیس افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   افغانستان انگلیس را تهدید نمی کند،بلکه این رییس جمهور پاکستان است که در پارلمان میگوید که اگر ما بخواهیم انگلستان را بمبارد کنیم،آیا امریکا به ما اجازه میدهد؟
افغانستان هیچ دشمنی با انگلستان ندارد،بغیر از آن که سه مرتبه به افغانستان حمله کرده اند و شکست خوردند و این بار با رهبری امریکا باز به افغانستان آمدند ،به امید این که به کمک بادار پیروز میشوند، باز شکست خوردند و دیگر توبه کردند که به این مملکت نمی آیند.

>>>   دست آورد 'دموکراسی' پرستان بی مغز
آتش خاوری

>>>   لاف بزن روبای پیر ؛ در داخل بودی چه کردی که از بیرون خواهد کردی ، نفرین بر شما که مردم افغانستان را به حال خونین آوردید و خود گریختید .

>>>   هرکشوری که به دنبال آرامش وخوشبختی هست بایدباانگلیس قعط رابطه کند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است