کشف سیاره‌‌ای فراخورشیدی که شبیه زمین است
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۴۵    ۱۴۰۰/۳/۲۲ کد خبر: 167350 منبع: پرینت

یک تیم بین‌المللی متشکل از ستاره‌شناسان و دانشمندان از کشف سیاره فراخورشیدی «TOI-1231b» خبر دادند که برخی ویژگی‌های آن از جمله درجه حرارتش، شبیه به کره زمین است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیجیاتو، سیاره کشف شده توسط این تیم که TOI-1231b نامیده می‌شود مطمئناً مورد توجه بسیاری قرار خواهد گرفت، زیرا دمای این سیاره مشابه کره زمین است و جو انعطاف پذیر آن در آینده مورد بررسی‌های بیشتری قرار خواهد گرفت. این سیاره به دور ستاره کوتوله سرخی با نام NLTT 24399 که از خورشید بسیار سردتر است می‌چرخد.

از این سیاره به عنوان «sub-Neptune» یاد می‌شود، به این معنی که کوچکتر از نپتون و بزرگتر از زمین است. در حال حاضر به نظر نمی‌رسد که در درجه اول با یک سیاره سنگی مواجه باشیم، بنابراین ایده ابر زمین در نظر گرفته نمی‌شود اما جو این سیاره همچنان می‌تواند اطلاعات بسیار مفیدی برای دانشمندان فراهم کند.

«دیانا دراگومیر» یکی از دانشمندان گروه می‌گوید: «چگالی کم TOI 1231b نشان می‌دهد که بیش از اینکه یک سیاره سنگی باشد، توسط جو قابل توجهی احاطه شده است. اما ترکیب و گستردگی این جو در حال حاضر ناشناخته است. این سیاره می‌تواند دارای جو عظیم هیدروژن، هیدروژن-هلیم یا جو بخار آب متراکم‌تری باشد. هر یک از این موارد به منشا متفاوتی اشاره دارد و این امکان را به ستاره‌شناسان می‌دهد تا تفاوت سیارات اطراف ستاره کوتوله سرخ و سیارات اطراف خورشید را متوجه شوند. مشاهدات تلسکوپ فضایی هابل آینده ما به این سوالات پاسخ می‌دهد و تلسکوپ فضایی جیمز وب نگاه دقیق‌تری به جو سیاره ارائه خواهد کرد».

یکی از دلایل کشف سیاره TOI-1231b اندازه ستاره آن بود. دانشمندان وقتی به اعماق فضا نگاه می‌کنند، به دلیل تاثیری که سیارات روی ستاره‌ها دارند، بسیار راحت‌تر می‌توانند سیارات را در مدار ستاره‌های کوچکتر کشف کنند. در این مورد، سیاره‌ زیر نپتون کوچکی که به دور یک ستاره کوتوله قرمز می‌چرخد، هنگام عبور از مقابل ستاره خود سایه بزرگی روی آن ایجاد می‌کند که ابزارهایی مانند ماهواره نقشه‌بردار فراخورشیدی گذران (TESS) ناسا با دقت بیشتری می‌توانند آن‌ها را تشخیص دهند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سیاره
زمین
نظرات بینندگان:

>>>   شما باید یک چیز را در مورد کشف سیاره گان خارج از نظام شمسی در نظر بگیرید.
دانشمندان استرونونی این سیاره ها را توسط تیلی سکوپ نمیتوانند مشاهده کنند،زیرا این سیاره ها از خود نور و روشنی ندارند تا مشاهده شوند.
دانشمندان در حقیقت ستاره هایی را که این سیارات بدور آنها میچرخند،مطالعه میکنند و اندازه نور و روشنایی آنها را محاسبه میکنند و زمانی که سیاره یی از مقابل آنها تیر میشود،نور و روشنایی این سیارات در اثر سایه این سیارات کم میشود و در نتیجه آنها اندازه میگیرند که چه مقدار نور ستاره کم شده است و از روی آن بزرگی و خوردی این سیارات را اندازه میگیرند.
اما میدانید که این به چه میماند؟
این در حقیقت قصه همان قرضدار و قرض دهنده است.
یک نفر از کدام نفر دیگر قرض گرفته بود و بعد از مدتی قرض دهنده پرسان کرد که او بیادر همی قرض من را چه وقت میتی؟
قرضدار گفت:
من در سر دیوار های خانه خویش خارکشت کرده ام و این خار ها بزرگ میشود و زمانی که کاروان شتر های پشم از کوچه تیر شد،پشم این کاروان در خار ها بند میشود و من این پشم ها را جمع میکنم و گلیم میبافم و گلیم را میفروشم و قرض ترا میدهم.
قرض دهنده را خنده داد.
قرضدار گفت:ای شوخک.حال که قرض ات را پس میپردازم،چطور خوش شدی؟
حالا این کشف سیارات مانند زمین دانشمندان استرونومی،مثال همان قرض و قرضدار است.
مه نمی گویم که تحقیقات شان دروغ است و یا راست. مقصد من این است که بعضی اوقات ناسا امریکا و یا دیگر کمپنی های جهان که در عرصه استروتومی و تحقیقات فضایی کار میکنند،بودجه های سرسام آور از دولت هایشان میگیرند و آنها باید راپور بدهند که چه انجام دادند،در نتیجه چنین ادعا ها میکنند که ما یک سیاره مثل زمین در فاصله تریلیارد ها ها کیلومتر از زمین که دور یک ستاره در یک کهکشان دیگر که تریلیون ها کیلومتر از زمین دور است،کشف کردیم که در آن موجودات زنده یی وجود دارند که اندازه شان به اندازه موش است،اما دارای سه گوش میباشند.
حالا شما خودتان قضاوت کنید،این را کی باور کند؟
من خو باور ندارم.اما نمیدانم شما چطور؟
همه بخاطر گرفتن بودجه است.همه دنیا دزد شدند.زودتر جلو کدام دزد را بگیرید.از سرک تا پچک همه دزد هستند.

>>>   آخر همان فرموده خداوند متعال که در سوره یوسف از زبان خود یوسف علیه السّلام میفرماید «انی رأیت احد عشر کوکبا والشمس والقمر رایتهم لی ساجدین». در این آیه مبارکه 11 کوکب ذکر شده است که در نظام شمسی ما باید به همین تعداد کوکب یا سیاره باشد و یک روز این گفته قرآن کریم را، علم ثابت خواهد کرد.

>>>   به نظر دهنده دوم:
معنی آیت فوق چنین است:
من یازده ستاره و خورشید و ماه را دیدم و دیدم که آنها در برابر من سجده میکنند.

حضرت بوسف توسط برادرانش در چاه انداخته شد و کاروان تجاران که بطرف مصر میرفتند،آن را از چاه بیرو کردند و به مصر بردند و در بازار برده فروشی او را خانم فرعون خرید و به خانه خود برد و خانم فرعون میخواست با یوسف هم بستر شود، یوسف فرار کرد و خانم فرعون از پشت دامن یوسف محکم گرفت و دامن یوسف پاره شد.
در همین وقت فرعون داخل خانه میشود و کش و گیر خانم اش را با فرعون میبیند و میگوید چه گپ است؟
خانم فرعون جواب میدهد که یوسف میخواست بالای من تجاوز کند.
یوسف رد کرد و گفت که او میخواست با من هم بستر شود،من میخواستم فرار کنم.
در همین حالت فرعون متوجه شد که پیراهن یوسف از پشت سر پاره شده است،نه از پیش رو.
فرعون فهمید که گناه از خانم اش است و خانم اش را حبس کرد و یوسف را منحیث جانشین خود مقرر کرد.
هرچند یوسف را در قرآن عزیز مصر مینامد،اما در حقیقت او فرعون مصر مقرر شده بود.
خانم فرعون در بندی خانه دختر اش تولد میشود که عیناً هم چهره خودش بود،مثل دوگانگی.
زلیخا خانم فرعون در بندی خانه پیر میشود و میمیرد و او را دفن میکنند.
یک روز یوسف میخواست تا زلیخا را در محبس ببیند که چه حال دارد؟
او میبیند که یک دختر جوان که عیناً هم قواره رلیخا است،در اطاق محبس بندی است.
ازین دختر خیلی خوشش می آید و به دربار بر میگردد و به درباریان میگوید که زلیخا از کار خود توبه کرده است و دیگر برای من تهمت نمی بندد و خدا توبه او را قبول کرده است و دوباره جوان شده است و ما باهم ازدواج میکنیم.
یوسف بدینصورت با دختر زلیخا که بیست یا بیست و پنج سال از خودش خورد بود،ازدواج کرد.
در مراسم عروسی کاهنان یعنی رهبران مذهبی دربار همراه یک تعداد کنیزان دیگر دربار که بنام های مهتاب و آفتاب و ستاره هایی مانند زهره و عطارد و غیره یاد میشدند(چنانچه امروز نیز بعضی دختر ها چنین نام هایی دارند)،برای یوسف که فرعون بود،سجده میکردند.
مقصد من این است که آیات قرآنی،خصوصاً قصه الانبیا هرکدام از خود داستانی دارد که از تورات و انجیل گرفته شده است و در تورات و انجیل نیز بعضی اوقات واقعیت اصلی قصه ها درج نشده است و در قرآن نیز بطور ناقص از آنها تذکر صورت گرفته است،ازین خاطر نه پیروان یهودی و نه پیروان مسیحی و نه هم مسلمانان از اصل قصه خبر دارند.
اصل قصه را تنها کسانی خبر میشوند که توسط داده های مغزی خویش در زمان گذشته و یا آینده سفر میکنند و از اصل وقایع گذشته و آینده خبر میشوند.
اما این کار آسانی نیست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است