دستورات تازه آمریکا به اتمر ابلاغ شد
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۴    ۱۴۰۰/۳/۱۸ کد خبر: 167318 منبع: پرینت

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان، حنیف اتمر وزیر خارجه حکومت غنی را احضار کرده و دستورات تازه آمریکا را به وی ابلاغ کرد.

حنیف اتمر قرار است به عنوان یکی از مهره های اصلی سازمان استخبارات آمریکا پس از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان باشد و قسمتی از مسوولیت های اجرایی قومی سازی را در افغانستان نهادینه سازد.

حنیف اتمر ماموریت یافت تا لیستی از افراد دو تابعیته که در امور حکومتی و دولتی و حتی سازمان های خصوصی در افغانستان فعالیت دارند را تهیه و به نماینده سازمان سیا تحویل بدهد.

در این دیدار که نمایندگان شورای امنیت ملی، وزارت دفاع و اداره آمریکا برای توسعه بین‌المللی خلیلزاد را همراهی می کردند، از حنیف اتمر تعهد گرفته شد تا در سی روز کاری لیست افراد دو تابعیته را با درج نقطه نظرات خودش به مامور سازمان استخبارات آمریکا ارایه بدارد.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زلمی خلیلزاد
حنیف اتمر
نظرات بینندگان:

>>>   بعد از جنگ های افغانستان،افغانها در تمام کشور های دنیا تیت و پراگنده شدند.بشمول ایران و پاکستان که اکثریت افغانها درین کشور ها بودند و حالا هم هستند و در رفت و آمد هستند.
درین جای شکی نیست که شاید یک تعداد کشور ها بعضی افغانها را چه دو تابعیته باشند و یا نه،برای مقاصد سیاسی و استخباراتی خود استخدام میکنند.
اما این گماشتگان تعداد شان به مراتب زیادتر از دوران ظاهرشاه و داود خان است.
یاد من می آید که یگان وقت آوازه میشد که کدام نفر افغان در فلان سفارت خانه فلان دولت،برای آن کشور جاسوسی میکند.
همه انگشت در دهان میکردند که از برای خدا،چطور وجدان اش قبول کرد که چنین کاری را انجام داد.
بعد از انقلاب ثور تعداد جاسوسان زیاد تر شد و مجاهدین در میان دولت و دولت در میان مجاهدین و خارجی ها در جبهات جنگ با مجاهدین یکجا.
اما حالا تمام جاسوسان در ارگان های دولتی هستند.
از همه جالب این است که چون اعضای پارلمان معافیت دارند که تا زمانی که جرم آنها با شواهد معلوم نباشد،از پیگرد قضایی محروم اند،بنأ اکثریت آنها جواسیس خارجی ها خصوصاً پاکستان و ایران هستند و هرکدام شان بنام دفاع از حقوق رای دهندگان در کشمکش ها و جار و جنجال ها و بوتل زدن و بوت زدن بر سر یکدیگر،منافع شخصی و گروهی و ملیتی و حزبی و مذهبی و استخدام کننده خارجی خود را میخورند.

>>>   خوشا بحال پاکستانی ها که مولاتانا های شان برای ما ترورست پرور وبر ای وطن خود پاکستان ملیون ها دالر درامد ایجاد میکنند ، ملاهای ناملای ما درتمام جهان صرف همه ذهن وحواس خودرا معطوف ریش ساخته اند گویا همین چند تار ریش متضمن هردو دنیای انسان است ،اینهاذره وطن دوستی در قلب وذهن شان نیست واز حب الوطن من الایمان خالی هستند ، برعکس مولاناهای ترورست پاکستان حتی می گویند: اول پاکستان بعد اسلام،
حالا که امریکا درخاک شان پایگاه میسازد یک مولانا اعتراض ندارد وفتوای جهاد نمیدهد ، اگر این پایگاه درافغانستان باشد آن وقت این مزدوران بی ایمان آی اس آی می گویند: افغلانستان دارالحرب است،
وحالا که امریکائی ها درپاکستان مرکز ایجاد میکنند باید ملا های یی وطن ما هم فتوا بدهند که پاکستان دارالحرب است>
ر

>>>   می خواهند برای شان پناهندگی مانندترجمان ها بدهند

>>>   جناب اشرف غنی از اوضاع موجوده ومشکلات رنج می برند بهمین ذلیل ضعیف تر وضعیف تر جسمی ودماغی میشوند امابرعکس عبدالله مانند یک مکدو هر روز می پندد . سخت انسان بی تمیز وبی ننگ است ، گوئی افغانستان آرام آرامی وگل وگلزار است ،
با دهان کف آلود بینی سرخ حرف زدن های ایزکانه برقلب مردم خنجر میزند چی سابقه وچی هنری دارد ؟
برای هرموضوعی پیام می فرستد گوئی رئیس جمهور است ، وقتی در سگ جنگی بین دوقوماندان یکی زخمی میشود عبدالله برای تسلیت قوماندان پیام همدردی فرسیتاده ومی گوید ضایعه جبران نماپذیری است!!
وقتی درکشورافرذیقائی سیلاب می اید بازهم از طرف خود پیام همدردی می فرستد ،خودرا چی فکر میکند این شخص خنثی ،
درهر مئوضوع ساسی یک از شرطهایش باقی ماندن درقصر سپیدار وتشریفات ودکر ( جلالتماب )است
درطول بیست سال حکومتموجوده کدام ابتکار یا دست لاوردی دارد ؟ فامیلش رابه هندوها سپرده خودش آماده به گریز از همه خودرا مستحق تر فکر میکنذد
حمدالله محب مردانه وار علنی از منافقت پاکستانی ها سخن گفت، اما کسی در طول چهبل سال ازین شخص بی هنر شنیده باشد که یک حرف علیه پاکستان بزبان آورده باشد ؟؟ همیشه افراد دوربرش دزد ها غاصبلین اختبلاس گران است کاندید هایش همه راهزن ودزد دوستانش همه افراد بی تمیز وبی هدف وپله بین و چاپلوس
مانند زنان صرف متوجه لباس پوشیدن است
سال گرم آمده که چنین افراد سبک و بی شخصیت مطرح شده اند

>>>   دوران غنی ختم شده و با تکمیل فرار غربی ها عبدالله عبدالله رییس جمهور این کشور خواهد شد.

>>>   کوشش کنید در قبال مضامین شعایات‌‌‌ نظریات جدی ندهید

>>>   اگر اشرف غنی توسط طالبان اعدام بشود مردم کشور ما بسیار خوشحال می شود. هرچند خود طالبان بدتر از اشرف غنی است اما اشرف غنی منافق و دو رو است برخلاف طالبان که مواضع روشن و آشکار دارند.

>>>   آیا این امر، اتفاقی است؟
جنرال عظیمی، سخنگوی اسبق وزارت دفاع، هفته‌ی گذشته در یک مصاحبه، جابه‌جایی طالبان در شمال کشور را توسط حکومت که تحت عنوان مهاجرین عودت‌کننده از پاکستان انجام شده بود، افشا کرد و یک هفته بعد از مصاحبه‌ی ایشان، فرزندش که فرمانده یکی از قطعات کماندو بود، به شهادت رسید.
خدا کند که فرزند ایشان از پشت‌سر تیر نخورده باشد.
محمد نسيم جعفری

>>>   کرزی و غنی جاده را برای طالب مزدور پاکستان صاف کردند و از طالب خاین تر اند طالب قاتل و جنایتکار است طالب به وطن ارتباطی ندارد

>>>   همان سوراخ و آن مار است اینک، باز خود دانید!
ديروز بازار و خانه هاى مردم بى دفاع و غير نظامى در پاتوى دايكندى آتش زده شد و ساكنان اين منطقه آواره شدند. لشكر قتل عام هاى مزار و يكاولنگ و سياست زمين سوخته شمالى، خشن تر از گذشته به سوى آبادى ها مى تازد.
ويرانى و درندگى در كمين است. راهى جز حمايت از نيروهاى ايثارگر امنيتى و تقويت آنان در قالب تشكل هاى نظامى محلى و مردمى وجود ندارد. مردم آماده همكارى هستند اما نمى دانند اين آمادگى را به كجا عرضه كنند. هيچ آدرس و ساختارى در حكومت براى جذب همكارى هاى مردمى وجود ندارد.
شجاع محسنی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است